Heb ik wel digitaal ook en moet dat eigenlijk ff posten hier. Maar momet ff namen wegstrepen enzo dan.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:03 schreef Lienekien het volgende:
Kree, zoek dat contract eerst eens op.
Een idee van een jaarcontract maar geen einddatum? Het wordt er niet duidelijker op.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:00 schreef kree het volgende:
[..]
Geen flauw idee dus. Volgens mijh loopt ie gewoon nog door er staat nl geen eind datum in ofzo. Wel sdat het jaar contract idee was. Dus per jaar verlengd wss zonder dat er ooit over gepraat is. Maar nieuwe verhuurders denken dat ze alles aan kunnen passen enzo. En volgens mij heb ik gewoon nog recht als huurder. Contract of niet.
Dat laatste hebben de buren ook gewoon (letterlijk) duidelijk gemaakt aan hem. Dus dan is inderdaad de vraag wat je gelijk halen nog waard is, ook gezien de strapatsen die hij al met verhuurders heeft uitgehaald.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Je hebt in de geschetste situatie gelijk.
Dat krijg je ook te horen van een rechter.
Neem je je gelijk en blijf je er zitten is de vraag wat je woongenot dan nog gaat zijn.
Nee haha het is natuurlijk ook totaal niet duidelijk anders had ik niet hoeven vragen hier. Er is 1x een contract getekend 8 jaar terug. En daarna eentje op verzoek voor overdracht borg. En van nieuwe verhuurders heb ik nog niks nuquote:Op zaterdag 26 september 2020 17:04 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Een idee van een jaarcontract maar geen einddatum? Het wordt er niet duidelijker op.![]()
Zet je contract anders even in een spoiler in dit topic nadat je het geanonimiseerd hebt. Zal waarschijnlijk een hoop verduidelijken.
Ga dat eens eerst doen, ipv hier te blijven reagerenquote:Op zaterdag 26 september 2020 17:04 schreef kree het volgende:
[..]
Heb ik wel digitaal ook en moet dat eigenlijk ff posten hier. Maar momet ff namen wegstrepen enzo dan.
Owg ik zal hem wel ff digitaal voor jullie maken. Wie weet krijg ik nog wat handige tips voor de nieuwe komtquote:Op zaterdag 26 september 2020 17:09 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Ga dat eens eerst doen, ipv hier te blijven reageren
Als er alleen 8 jaar geleden een huurcontract getekend is en daarna niets meer, dan is dat contract leidend. Een verzoek tot overdracht van borg staat daar los van.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:06 schreef kree het volgende:
[..]
Nee haha het is natuurlijk ook totaal niet duidelijk anders had ik niet hoeven vragen hier. Er is 1x een contract getekend 8 jaar terug. En daarna eentje op verzoek voor overdracht borg. En van nieuwe verhuurders heb ik nog niks nu
Nou dat dacht ik dus ook. Maar kunnen ze zo nieuw contract maken waarin staat per 3 maanden enzo.??? Volgens mij niet. En vorige had 2 mnd opzeg termijn wat ook volgens mij al niet eens kan. Dikke twijfels erover het oude contract die 8 jaar loopt zonder probleem En de nieuwe die ik nog moet krijgen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:11 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als er alleen 8 jaar geleden een huurcontract getekend is en daarna niets meer, dan is dat contract leidend. Een verzoek tot overdracht van borg staat daar los van.
Oke. Dat is nu duidelijk.
Dat contract van acht jaar geleden. Was dat een contract voor een bepaalde tijd, of voor een onbepaalde tijd?
Maar met de informatie die ik nu van je heb lijkt het er op dat je redelijk safe zit. Zolang je maar geen nieuwe contracten gaat tekenen.
Er MOET geen nieuwe overeenkomst komen. Zij willen dat, omdat ze je eruit willen werken. Maar er is geen enkele reden voor een nieuw contract, uitgaande van jouw woorden dat er een geldig getekend contract ligt van 8 jaar geleden.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:13 schreef kree het volgende:
[..]
Nou dat dacht ik dus ook. Maar kunnen ze zo nieuw contract maken waarin staat per 3 maanden enzo.??? Volgens mij niet. En vorige had 2 mnd opzeg termijn wat ook volgens mij al niet eens kan. Dikke twijfels erover het oude contract die 8 jaar loopt zonder probleem En de nieuwe die ik nog moet krijgen.
Doe dat doorstrepen niet op het papieren contract dat je hebt. Doe dat doorstrepen digitaal!quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:15 schreef kree het volgende:
Hmmm geen handtekening van mij ff nog. Maar ok snap dit is onduidelijk. Ga vanavond ff oude countract opzoeken en doorstrepen aan namen. Maar mss snapt iemand het dan.
Ja zoiets he. Maarja ze lullen mij zo weg omdat ik niet gelijk alles weet qua werk en recht. Dus goed ben niet op mijn achterhoofd gevallen ook natuurlijk. Dus in feite als ik gewoon niks doe en niks teken ben ik wss het beste af Hahahaquote:Op zaterdag 26 september 2020 17:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er MOET geen nieuwe overeenkomst komen. Zij willen dat, omdat ze je eruit willen werken. Maar er is geen enkele reden voor een nieuw contract, uitgaande van jouw woorden dat er een geldig getekend contract ligt van 8 jaar geleden.
Ze kunnen zoveel nieuwe contracten maken als ze willen, maar die betekenen niks als jij je handtekening er niet onder zet.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:13 schreef kree het volgende:
[..]
Nou dat dacht ik dus ook. Maar kunnen ze zo nieuw contract maken waarin staat per 3 maanden enzo.??? Volgens mij niet. En vorige had 2 mnd opzeg termijn wat ook volgens mij al niet eens kan. Dikke twijfels erover het oude contract die 8 jaar loopt zonder probleem En de nieuwe die ik nog moet krijgen.
Ze kunnen elk contract opstellen dat ze willen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:13 schreef kree het volgende:
[..]
@kree dit is ook een advies dat je niet in de wind moet slaan.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doe dat doorstrepen niet op het papieren contract dat je hebt. Doe dat doorstrepen digitaal!
Klopt Maar het is dus nogal onduidelijk he over wat precies nu de regels zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Volgens mij als je daar al 8 jaar zonder veel gezeik huurt maakt het niet eens zo heel veel meer uit wat er in het contract staat. Ik dacht dat zelfs die opzegtermijn van een paar maanden in zo'n geval niet afdwingbaar is. Kan iemand met verstand van zaken hier iets over zeggen?
Je hebt huurbescherming. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:29 schreef kree het volgende:
[..]
Klopt Maar het is dus nogal onduidelijk he over wat precies nu de regels zijn.
Kijk er is nooit drama geweest altijd netjes de huur etc. Dus dat is het punt niet punt is wel kunnen hun zo zeggemn opzechtermijn 3 maanden. Het lijkt er namelijk op van wel. Maar volgens oude regels mag dat totaal niuet en huurders bescherming. En nu de vraag moet ik een nieuw contract wel tekenen enzo. Als ik die krijg. Want nog niet binnen he maar komt volgende maand. Zit daar hard ff over te twijfelen al.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |