1. Ik ben nu al in 2 kaartenwinkels in Amsterdam geweest, maar het is iedere keer net niet wat ik zoek.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:29 schreef Flyingdutchman het volgende:
1. Ik zal even bij een zweedse vriend navragen of hij dat toevallig weet.
2. Je mag vrij langs de weg kamperen in Sverige, zolang je de zooi maar opruimt. Als je gesnapt wordt met zooi dan kun je flink je knip trekken.
Hmm, zouden de lichtclips die ik hier in Amsterdam gebruik geldig zijn?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:37 schreef DutchTrain het volgende:
nee, alleen van zonsondergang tot zonsopgang of in donkere weer- of natuuromstandigheden
Ik wil starten in Stockholm, dus dat betekent een rustig begin.quote:Stockholm en omgeving was goed te doen, daarbuiten kan ik me wel wat heuveltjes voorstellen, maar geen alpenpassen, maar die vraag laat ik nog even open...
In de Inlandsbanan mag dat wel voor 100 SEK, zo'n ¤ 10, per reis. Op www.sj.se kwam ik geen Engelse taal tegen, net als bij www.connex.se.quote:Voor treininfo zie www.sj.se
Fiets mag je niet meenemen in Zweedse treinen:
zie ook: http://www.treinreiswinke(...)meenemen-scandinavie en ook ROVER (www.rovernet.nl) doet jaarlijks onderzoek naar waar je je fiets mee kan nemen in het buitenland (dat nummer is hier net naar de bieb)
Even nagevraagd, maar bij elke wat grotere boekwinkel in Zweden verkopen ze dergelijke kaarten. Ook bij benzinepompen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:26 schreef UIO_AMS het volgende:Kent iemand een goede kaart van Noord Zweden? Dus kaarten met een schaal van 1:400.000. De kaarten van Michellin met een schaal van 1:800.000 zijn bijvoorbeeld te globaal.
Ach, ik denk dat je dat over de meeste vakantiegangers kan zeggen. Nederlanders gaan ook graag naar "Friet van Piet", Britten zoeken elkaar ook op als ze op vakantie zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:24 schreef BramK het volgende:
ik weet niet hoe de zweden in zweden zelf zijn, maar ik ben nog maar een weekje terug van Sunny Beach, Bulgarije waar het vol liep vd zweden. En daar zochten alle zweden elkaar op, als je niet van zweden was, spraken sommigen met moeite met je, de zweedse meisjes wilden enkel zweedse gasten hebben (toch om meer mee te doen dan dansen en/of wat kussen), en wat me ook opviel was dat zweedse jongens vaak nog erg 70's gekleed gaan, zijnde hun blonde haar echt verwaaid, een doek over hun haar getrokken, soort pantoffels aan om uit te gaan, ...
Bedankt voor de tips. Al ben ik bang dat ik toch even een cursus Zweeds moet gaan volgen, want uit de websites die ik tot nu toe heb gezien word ik niet veel wijzer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:01 schreef Flyingdutchman het volgende:
Even nagevraagd, maar bij elke wat grotere boekwinkel in Zweden verkopen ze dergelijke kaarten. Ook bij benzinepompen.
Je kunt ook even hier kijken: http://www.lantmateriet.se/
Oe! Mailen met Inso. Vanavond heb ik tijd. Hoop ik.quote:Op maandag 29 augustus 2005 22:35 schreef Insomaniac het volgende:
UIO, mail me even, ik heb nu dus een huisje in Zweden en ontzettend veel kaarten en kennis..
Over dat fietsen kan ik je eind juni meer vertellen.quote:Op zondag 18 december 2005 13:10 schreef Quinazoline het volgende:
Afgelopen zomer heb ik samen met mijn vriend een geweldige tiendaagse kanotocht gemaakt in Zweden. Nu zitten we er over te denken om weer zoiets te gaan doen, maar dan ergens anders in Zweden, want zo'n mooie herinneringen als we nu hebben, die kunnen toch niet overtroffen worden. We zijn toen weg geweest via www.headingnorthadventures.com (absoluut een aanrader trouwens: je wordt met je kano naar het begin gebracht en na 10 dagen ergens anders opgepikt. Je komt 10 dagen lang dagelijks maar een paar mensen tegen.).
Hebben jullie misschien ideeen voor gebieden/activiteiten die leuk zijn om te doen tijdens de komende zomer? We hoeven niet perse te kanoen, wandelen of fietsen of iets anders is ook erg leuk. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij op ideeen kunnen brengen?
Eindelijk heb ik wat kunnen fietsen! Was ook redelijk gaar meteen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:36 schreef ennuik het volgende:
Tja, het weer is inderdaad rot. Op zich is het niet zo heel koud maar geen prettig fietsweer, kan ik me zo voorstellen. Wanneer komt de zomer? Wanneer, wanneer?!
Hoe lang blijf je in Zweden?
Kom gerust langs voor een kop koffie / thee / bier / wijn, mocht je je vervelen / nat geregend zijn!
U.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:35 schreef ennuik het volgende:
Ah ja, midsommar - wij moeten nog steeds wat regelen, eens in kennissenkring rond vragen wie er een zomerhuis heeft!
Natuurlijk bent u van harte welkom, ik ben zelf fanatiek thee-drinkster en heb het vanaf heden niet zo druk (lees: eigenlijk niets te doen). Laat me weten of / wanneer je wil theeleuten, dan mail ik je mijn telefoonnummer / routebeschrijving even!
Waarschijnlijk een te late reply, maar wellicht nuttig voor andere mensen die leuke kano/kayak plekken zoeken in zwedenquote:Op zondag 18 december 2005 13:10 schreef Quinazoline het volgende:
Afgelopen zomer heb ik samen met mijn vriend een geweldige tiendaagse kanotocht gemaakt in Zweden. Nu zitten we er over te denken om weer zoiets te gaan doen, maar dan ergens anders in Zweden, want zo'n mooie herinneringen als we nu hebben, die kunnen toch niet overtroffen worden. We zijn toen weg geweest via www.headingnorthadventures.com (absoluut een aanrader trouwens: je wordt met je kano naar het begin gebracht en na 10 dagen ergens anders opgepikt. Je komt 10 dagen lang dagelijks maar een paar mensen tegen.).
Hebben jullie misschien ideeen voor gebieden/activiteiten die leuk zijn om te doen tijdens de komende zomer? We hoeven niet perse te kanoen, wandelen of fietsen of iets anders is ook erg leuk. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij op ideeen kunnen brengen?
Het enige dat ik me als 'dramatisch' voor kan stellen is dat je ab-so-luut overal met plastic terecht kan...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:43 schreef The_Masterer het volgende:
Is er al iets bekend over het pinnen in Zweden, ik hoorde van mijn oom en tante die net terug zijn dat het met plastic betalen erg dramatisch aan het worden is. Kan iemand dit bevestigen??
Ik ben nu door verschillende kleine dorpjes tussen Stockholm en Umea gereden en praktisch overal kan ik betalen met Mastercard. Op de meeste plekken ook gewoon met m'n pinpas. Zal je binnenkort verslag doen van Noord Zweden. Als het daar kan, kan het overal in Zweden.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:05 schreef Fogel het volgende:
Het enige dat ik me als 'dramatisch' voor kan stellen is dat je ab-so-luut overal met plastic terecht kan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |