abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195383566
Is het zo werkelijk zo duidelijk dat Mercedes wel aan 4 teams kan leveren en niet aan 5 teams?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:02:36 #152
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195383611
quote:
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_195383621
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
Uh Mclaren rijdt volgend jaar met Mercedes motor.

Wat dat betreft lijken RB en Renault na hun vechtscheiding weer op elkaar aangewezen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:03:46 #154
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195383634
Het zal Renault wel worden. Daar moet dan wel gepraat worden maar de conflicten die daar aan het eind speelden klonken niet onoverkomelijk. En voor Renault is het toch ook niet zo'n geweldige situatie om geen klantenteams meer te hebben: ze missen vanaf volgend jaar een hoop waardevolle data.

Porsche zou ook kunnen, maar is wel veel lastiger. Een paar jaar geleden hebben ze de haalbaarheid van een F1-project wel onderzocht en laatst waren er nog uitspraken van een topman die er ook positief over was. Ik geloof niet dat dat gaat gebeuren maar het zou wel machtig zijn.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:04:01 #155
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195383643
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het tijdpad is wat lastiger vast te stellen, maar veel Europese regeringen hebben al duidelijke doelen gezet.
De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:05:42 #156
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195383684
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
Klopt. Ik vermoed trouwens dat er in het concorde agreement wel iets is beschreven over de beschikbaarheid van motorfabrikanten en de situatie waarbij die afvallen. Daar zijn wel eens wat uitspraken over gedaan door dezen en genen.
pi_195383725
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor.
Inderdaad, dat bedoelde ik met "duidelijke doelen" :). Bedankt voor de aanvulling.

In wetenschappelijke modellen loopt de snelheid van elektrificatie van transport wereldwijd echter wat uiteen.
pi_195383739
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:03 schreef beantherio het volgende:
Het zal Renault wel worden. Daar moet dan wel gepraat worden maar de conflicten die daar aan het eind speelden klonken niet onoverkomelijk.
Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:08:52 #159
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195383754
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Relevant?

Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.

De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.

Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.

Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.

Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.


En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.

Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Je vergeet alleen dat de Formule E een monopolie heeft op een elektrisch formule kampioenschap. Dus dat gaat niet, zonder een fusie.
Sowieso is de Formule E nog lang niet oo het niveau van de F1, ook niet met de Gen3 auto die in 2022 kont. Daar is nog een lange weg re gaan.

En er zijn andere opties zoals waterstof en synthetische brandstoffen, en met dat laatste is de F1 bezig. Die willen over 10 jaar 100% synthetisch zijn.

En volgens Ole Källenius (in de Autoweek) zal Mercedes in ieder geval tot 2030 investeren in hybride (o.a. diesel)motoren.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:11:10 #160
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195383800
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien.
Dat was inderdaad niet mooi, maar toch hebben ze heel lang succesvol met elkaar samengewerkt waarbij er zelfs in het laatste jaar nog overwinningen werden gepakt. Er zat misschien wat "emotie" in de relatie maar ik zie geen praktische problemen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:12:03 #161
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195383824
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:05 schreef beantherio het volgende:

[..]

Klopt. Ik vermoed trouwens dat er in het concorde agreement wel iets is beschreven over de beschikbaarheid van motorfabrikanten en de situatie waarbij die afvallen. Daar zijn wel eens wat uitspraken over gedaan door dezen en genen.
De motor fabrikanten hebben nog niets ondertekend.
daarom kan Honda er nu ook gewoon uitstappen, door het contrsct niet te verlengen.

Maar als er niemand wil leveren, ben je ineens twee teams kwijt.
Scheelt wel dat Mazepin er dan makkelijk 1 kan kopen
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:12:57 #162
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195383845
Misschien dat de naamsverandering van Renault naar Alpine het leed wat kan verzachten. Zeker als dat betekent dat Abiteboul opstapt als teambaas.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:13:17 #163
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195383851
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
Er is een exit clause dat een team aan het eind van een seizoen uit de F1 kan stappen mits ze dat voor 31 maart aangeven.

quote:
The incoming agreement contains annual break clauses, which must be invoked before March 31st, which permit teams to exit F1 at the end of that particular season
https://www.racefans.net/(...)-concorde-agreement/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:13:54 #164
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195383865
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:11 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat was inderdaad niet mooi, maar toch hebben ze heel lang succesvol met elkaar samengewerkt waarbij er zelfs in het laatste jaar nog overwinningen werden gepakt. Er zat misschien wat "emotie" in de relatie maar ik zie geen praktische problemen.
De druppel op het einde was ook wel de situatie met Ricciardo.

quote:
3s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:12 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat de naamsverandering van Renault naar Alpine het leed wat kan verzachten. Zeker als dat betekent dat Abiteboul opstapt als teambaas.
Abiteboul gaat juist de Alpine tak leiden.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_195383874
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:12 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat de naamsverandering van Renault naar Alpine het leed wat kan verzachten. Zeker als dat betekent dat Abiteboul opstapt als teambaas.
Abiteboul wordt juist de grote man van de Alpine divisie.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_195383876
Wat heeft Red Bull met de overstap naar Honda nu precies bereikt?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:15:16 #167
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195383891
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Abiteboul wordt juist de grote man van de Alpine divisie.
Ja, maar betekent dat ook dat-ie het F1-team blijft leiden? Hij wordt CEO van heel Alpine toch, niet alleen het raceteam?
pi_195383893
Hopelijk Max dan naar Mercedes naast Lewis, is het enige kans op een aantrekkelijk kampioenschap de komende jaren.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:15:26 #169
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195383897
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:13 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Er is een exit clause dat een team aan het eind van een seizoen uit de F1 kan stappen mits ze dat voor 31 maart aangeven.
[..]

https://www.racefans.net/(...)-concorde-agreement/
beteknd nog steeds dat ze 2022 moeten meedoen.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:15:32 #170
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195383899
quote:
Die vent met gewoon weg, wat een faal
pi_195383908
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat heeft Red Bull met de overstap naar Honda nu precies bereikt?
Niks, dat is de grap.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:16:16 #172
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_195383909
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
Jaarlijks opzegbaar dus.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:16:25 #173
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195383912
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:12 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

De motor fabrikanten hebben nog niets ondertekend.
daarom kan Honda er nu ook gewoon uitstappen, door het contrsct niet te verlengen.

Maar als er niemand wil leveren, ben je ineens twee teams kwijt.
Scheelt wel dat Mazepin er dan makkelijk 1 kan kopen
Ik las net dit op gpudate:
quote:
Mocht Red Bull geen deal kunnen sluiten met een andere leverancier, dan zal de FIA volgens de sportieve reglementen beide teams onderbrengen bij de motorleverancier met de minste klantenteams op dat moment. En dat is momenteel uitgerekend Renault.
De Red Bull-teams en Renault lijken enigszins tot elkaar veroordeeld te zijn.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:17:13 #174
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195383932
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:16 schreef beantherio het volgende:

[..]

De Red Bull-teams en Renault lijken enigszins tot elkaar veroordeeld te zijn.
Zal de relatie veel goed doen, als de samenwerking niet op vrijwillige basis is :')
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:17:23 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195383936
Het belangrijkst is, dat de F1 de enige onafhankelijke motorleverancier kwijtraakt. En dat is gewoon niet goed voor de sport.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')