kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Gehrman het volgende:
Marko geeft niet op na Honda-besluit: "Red Bull blijft in F1"
RB exit dus
Uh Mclaren rijdt volgend jaar met Mercedes motor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het tijdpad is wat lastiger vast te stellen, maar veel Europese regeringen hebben al duidelijke doelen gezet.
Klopt. Ik vermoed trouwens dat er in het concorde agreement wel iets is beschreven over de beschikbaarheid van motorfabrikanten en de situatie waarbij die afvallen. Daar zijn wel eens wat uitspraken over gedaan door dezen en genen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
Inderdaad, dat bedoelde ik met "duidelijke doelen"quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor.
Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:03 schreef beantherio het volgende:
Het zal Renault wel worden. Daar moet dan wel gepraat worden maar de conflicten die daar aan het eind speelden klonken niet onoverkomelijk.
Je vergeet alleen dat de Formule E een monopolie heeft op een elektrisch formule kampioenschap. Dus dat gaat niet, zonder een fusie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.
De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.
Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.
Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.
Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Dat was inderdaad niet mooi, maar toch hebben ze heel lang succesvol met elkaar samengewerkt waarbij er zelfs in het laatste jaar nog overwinningen werden gepakt. Er zat misschien wat "emotie" in de relatie maar ik zie geen praktische problemen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien.
De motor fabrikanten hebben nog niets ondertekend.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Klopt. Ik vermoed trouwens dat er in het concorde agreement wel iets is beschreven over de beschikbaarheid van motorfabrikanten en de situatie waarbij die afvallen. Daar zijn wel eens wat uitspraken over gedaan door dezen en genen.
Er is een exit clause dat een team aan het eind van een seizoen uit de F1 kan stappen mits ze dat voor 31 maart aangeven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
https://www.racefans.net/(...)-concorde-agreement/quote:The incoming agreement contains annual break clauses, which must be invoked before March 31st, which permit teams to exit F1 at the end of that particular season
De druppel op het einde was ook wel de situatie met Ricciardo.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat was inderdaad niet mooi, maar toch hebben ze heel lang succesvol met elkaar samengewerkt waarbij er zelfs in het laatste jaar nog overwinningen werden gepakt. Er zat misschien wat "emotie" in de relatie maar ik zie geen praktische problemen.
Abiteboul gaat juist de Alpine tak leiden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:12 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat de naamsverandering van Renault naar Alpine het leed wat kan verzachten. Zeker als dat betekent dat Abiteboul opstapt als teambaas.
Abiteboul wordt juist de grote man van de Alpine divisie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:12 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat de naamsverandering van Renault naar Alpine het leed wat kan verzachten. Zeker als dat betekent dat Abiteboul opstapt als teambaas.
Ja, maar betekent dat ook dat-ie het F1-team blijft leiden? Hij wordt CEO van heel Alpine toch, niet alleen het raceteam?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Abiteboul wordt juist de grote man van de Alpine divisie.
beteknd nog steeds dat ze 2022 moeten meedoen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er is een exit clause dat een team aan het eind van een seizoen uit de F1 kan stappen mits ze dat voor 31 maart aangeven.
[..]
https://www.racefans.net/(...)-concorde-agreement/
Die vent met gewoon weg, wat een faalquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Gehrman het volgende:
Marko geeft niet op na Honda-besluit: "Red Bull blijft in F1"
RB exit dus
Niks, dat is de grap.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat heeft Red Bull met de overstap naar Honda nu precies bereikt?
Jaarlijks opzegbaar dus.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Ik las net dit op gpudate:quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:12 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
De motor fabrikanten hebben nog niets ondertekend.
daarom kan Honda er nu ook gewoon uitstappen, door het contrsct niet te verlengen.
Maar als er niemand wil leveren, ben je ineens twee teams kwijt.
Scheelt wel dat Mazepin er dan makkelijk 1 kan kopen
De Red Bull-teams en Renault lijken enigszins tot elkaar veroordeeld te zijn.quote:Mocht Red Bull geen deal kunnen sluiten met een andere leverancier, dan zal de FIA volgens de sportieve reglementen beide teams onderbrengen bij de motorleverancier met de minste klantenteams op dat moment. En dat is momenteel uitgerekend Renault.
Zal de relatie veel goed doen, als de samenwerking niet op vrijwillige basis isquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
De Red Bull-teams en Renault lijken enigszins tot elkaar veroordeeld te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |