"We hopen dat er een sterke signaalwerking aan de maatregel zit." of zoietsquote:Op donderdag 24 september 2020 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rutte gaf zelf dinsdag in de kamer aan dat-ie niet verwacht dat de laatste maatregelen voldoende zijn om het tij te keren.
Waarom voer je ze dan in, kun je je afvragen.
Het is ook gewoon enorm lastig om met elkaar te vergelijken, het blijft een soort appels met peren vergelijken, ja het zijn allebei vruchten die aan een boom groeien maar toch verschillen ze van elkaar.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het verschil met maart is wel dat we nu meer testen en meer in kaart kunnen brengen. Van de situatie in maart weten we alleen de Ic bezetting per regio. Maar verder weten we helemaal niks. Gaat mij wat ver om nog hoger in te zetten op maatregelen dan in maart gebaseerd op de huidige cijfers (die we nog niet eens mogen vergelijken met die van maart)
Wel op straat. Niet zomaar het hele land doorreizen. Werkte vrij effectief moet ik zeggen. Maatregelen werden lokaal ook redelijk rap afgeschaald en iedereen kon in eigen stad gewoon weer lekker op stap.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja het moet echt wel heel extreem worden wil er in Nederland een systeem komen dat je zonder documentje niet meer op straat mag.
Toch wel gehoopt dat we 7 maanden verder wat meer inzicht hadden in de vorm en mate van verspreiding van dit virus.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is ook gewoon enorm lastig om met elkaar te vergelijken, het blijft een soort appels met peren vergelijken, ja het zijn allebei vruchten die aan een boom groeien maar toch verschillen ze van elkaar.
Geen beleid is ook beleidquote:Op donderdag 24 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toch wel gehoopt dat we 7 maanden verder wat meer inzicht hadden in de vorm en mate van verspreiding van dit virus.
Weet je nog toen de horeca dicht was en het aantal besmettingen rap af nam? Ik wel.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar kun je over van mening verschillen, maar ik denk dat het eerder sluiten van de horeca alleen maar negatieve effecten voor de branche en de bezoekers heeft, zonder dat het iets bijdraagt aan het beperken van de infecties.
Gelukkig maar, totaal overbodige maatregel is wel gebleken.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja het moet echt wel heel extreem worden wil er in Nederland een systeem komen dat je zonder documentje niet meer op straat mag.
Daar had Van Dissel het over.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het verschil met maart is wel dat we nu meer testen en meer in kaart kunnen brengen. Van de situatie in maart weten we alleen de Ic bezetting per regio. Maar verder weten we helemaal niks. Gaat mij wat ver om nog hoger in te zetten op maatregelen dan in maart gebaseerd op de huidige cijfers (die we nog niet eens mogen vergelijken met die van maart)
Dit. Vind het echt te triest voor woorden als we straks toch weer een (vorm van) landelijke lockdown ingaan omdat de ziekenhuizen tóch weer vollopen en de zorg het niet meer aan kan.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toch wel gehoopt dat we 7 maanden verder wat meer inzicht hadden in de vorm en mate van verspreiding van dit virus.
valt wel tegen ja, ook dat het testen nog steeds niet op orde is vind ik wel een grote failquote:Op donderdag 24 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 september 2020 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook binnen dit draadje snappen heel veel mensen nog niet wat daadwerkelijk voor de verspreiding zorgt en wat niet.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:58 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Vooral op de wallen, dus wel mondkapje op.
Om daarna een hoer te neuken.
Omdat mensen zelf de meest simpele zaken niet doen, in winkels zie ik 70% geen afstand houden, daarnaast vind ik het te zot voor woorden dat het vakantie vliegverkeer gewoon weer gestart is, dat zijn zaken die weinig impact hebben.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Vind het echt te triest voor woorden als we straks toch weer een (vorm van) landelijke lockdown ingaan omdat de ziekenhuizen tóch weer vollopen en de zorg het niet meer aan kan.
Hebben we dan echt niks geleerd....?
Blackadder.quote:
Ja, als er helemaal niemand in de horeca komt, scheelt dat besmettingen, ja. Maar wat maakt het in godsnaam uit of mensen een uurtje eerder naar huis gaan?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Weet je nog toen de horeca dicht was en het aantal besmettingen rap af nam? Ik wel.
Ik denk dat je je uitspraak dus wel wat mag onderbouwen.
Dat van maart blijft wel een schatting met veel variabelen die bij een kleine foutmarge al voor een heel ander aantal kan zorgen.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar had Van Dissel het over.
https://www.tweedekamer.n(...)_jaap_van_dissel.pdf
Slide 9.
270.000 mensen in maart.
100.000 nu.
De totalen zijn wel bekend. Maar regionaal niet, idd.
18 Miljoen die het niet hebben gekregen gisteren. Gaat best goed.quote:
Testen zegt weinig, sterker nog veel positieve tests is alleen maar gunstig.quote:
Welk land is dat?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:08 schreef RipCity het volgende:
[..]
18 Miljoen die het niet hebben gekregen gisteren. Gaat best goed.
Als het percentage besmettingen toeneemt (gisteren dus tegen de 10% aan) is dat alles behalve gunstig.quote:Op donderdag 24 september 2020 15:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Testen zegt weinig, sterker nog veel positieve tests is alleen maar gunstig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |