abonnement Unibet Coolblue
pi_195230588
Ik ben bezig met afvallen en weeg mij daarvoor iedere ochtend.
Iedere dag heb ik als doel om 0,1kg af te vallen, ik track dit vervolgens in excel en plot er een mooi grafiekje bij met trend enzovoorts.

Tot nu toe gaat dat best lekker en ben ik 5,6kg afgevallen (Ik zit nu onder target want het doel was dat ik nu 5,1kg afgevallen zou moeten zijn). Ik weeg mij bewust dagelijks, dat doe ik bewust om een trend te zien, ik weet dat het lichaam kan fluctueren, juist daarom doe ik het op exact het zelfde moment iedere dag, opstaan -> wc -> wegen. .

Zo heb ik een goed beeld van mijn progressie en kan ik mijzelf extra motiveren als de trend wat afwijkt of als ik boven target kom (meer sporten, beter op de voedselinname/calorieën en soort eten letten etc), aan de andere kant gun ik mijzelf een klein pleziertje als ik juist minder weeg dan mijn plan.

Het doel is immers afvallen en niet crashen en kneiterhard terug komen.

Maar nu de vraag: ik heb nu een beetje aandrang maar het kan de komende 2 uur nniet omdat ik niet in de buurt ben van een bruikbaar toilet, en nu speel ik met de gedachte: stel dat ik later of juist eerdere op de dag poep, dan heet het lichaam meer of minder tijd om voedsel om te zetten in bouwstoffen.

Klopt het door een juist poep moment te kiezen, dat het lichaam dan minder voeding uit het voedsel haalt?
En daar boven op: stel dat ik steady voor 2 weken 1800kcal's eet/drink, en ik knal daar ineens een kappa knoffo in en een paar biertjes (dus laten we zeggen zo'n 3000->3500kcal;'s op die ene dag) is dan alle moeite van de 3 dagen daarvoor verspilde moeite of poep je die extra hoeveelheid aan kcal's dan uit?
pi_195230792
elke dag wegen is onzin, doe dat elke week op dinsdag na het kakken om 15.00
pi_195230857
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:06 schreef Duiveltja het volgende:
elke dag wegen is onzin, doe dat elke week op dinsdag na het kakken om 15.00
Bij mij blijkt het te werken, zo kan ik goed bijsturen ipv na een week er achter komen dat ik te ver van target af zit
pi_195230884
AZ
ALKMAAR
pi_195230912
Elke dag wegen is echt onzin. je zou misschien 2keer per week en daar een gemiddelde van kunnen pakken maar ook dat vind ik overbodig.
als jij gewoon 5 a 6 dagen netjes op je voeding let en voldoende beweging. is het niet zo verkeerd om een cheatmeal te pakken.
als je te streng voor jezelf bent hou je het amper vol. een goede balans tussen discipline en fun mag er best zijn.
  donderdag 24 september 2020 @ 11:18:51 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195230921
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 10:52 schreef Dries4Ever het volgende:
Ik ben bezig met afvallen en weeg mij daarvoor iedere ochtend.
Iedere dag heb ik als doel om 0,1kg af te vallen,
Onrealistisch. Dan zou je elke dag zo'n 800 calorieën meer moeten verbranden dan je binnenkrijgt.

quote:
Klopt het door een juist poep moment te kiezen, dat het lichaam dan minder voeding uit het voedsel haalt?
Nee.
quote:
En daar boven op: stel dat ik steady voor 2 weken 1800kcal's eet/drink, en ik knal daar ineens een kappa knoffo in en een paar biertjes (dus laten we zeggen zo'n 3000->3500kcal;'s op die ene dag) is dan alle moeite van de 3 dagen daarvoor verspilde moeite of poep je die extra hoeveelheid aan kcal's dan uit?
Nee.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 11:20:02 #7
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_195230935
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:06 schreef Duiveltja het volgende:
elke dag wegen is onzin, doe dat elke week op dinsdag na het kakken om 15.00
Elke dag wegen is juist verstandig. Als je een keer een afwijkende meting hebt, doordat je bijvoorbeeld meer vocht hebt vastgehouden (of welke andere reden dan ook), dan valt dat meteen op. De trend blijft echter wel gewoon zichtbaar omdat de overige dagen wel op de trendlijn liggen.
Meet je één keer per week en je hebt een afwijkende meting, dan valt dat pas een week later op. In de tussentijd ben je al bezig geweest met het aanpassen van je cal_in of cal_uit, terwijl dat misschien niet eens nodig is geweest.
F.K.A. SuperwormJim
pi_195230942
Nooit geweten dat je zo'n dikkertje was Dries, 6kg eraf en nog niet aan je doel is best fors :D
pindazakje
pi_195230955
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Onrealistisch. Dan zou je elke dag zo'n 800 calorieën meer moeten verbranden dan je binnenkrijgt.

Want? Een kilo per week is, afhankelijk van het startgewicht, echt verre van onrealistisch.

Een gelijke verdeling per dag is wel onrealistisch.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195231005
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:06 schreef Duiveltja het volgende:
elke dag wegen is onzin, doe dat elke week op dinsdag na het kakken om 15.00
Niet altijd. Bij sommige ziektes kun je behoorlijk aankomen (in totaalgewicht) als het lichaam vocht vast houd.
Een aantal jaar geleden kwam ik opeens 2 kg per dag aan. Dan schrik je even.
Met behulp van plaspillen en dagelijk wegen kan de huisarts uitvogelen hoeveel medicijn je per dag nodig hebt.
Na een vrij lange zoektocht in 2 ziekenhuizen werd de oorzaak uiteindelijk gevonden - buikvlieskanker.
Ik heb een 14 uur durende operatie gehad en die kanker is genezen en tot nu toe niet meer terug gekomen.
  donderdag 24 september 2020 @ 11:26:36 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195231009
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:21 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Want? Een kilo per week is, afhankelijk van het startgewicht, echt verre van onrealistisch.

Een gelijke verdeling per dag is wel onrealistisch.
In het begin zal het ook veel vochtverlies zijn waardoor je die kilo per week mogelijk wel kan halen, maar structureel een kilo per week afvallen betekent dat je caloriebalans zo ver negatief is uitgeslagen dat het niet gezond meer is.

Tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb (geen ervaring met afvallen).
Huilen dan.
pi_195231021
quote:
99s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:20 schreef SuperwormJim het volgende:

Elke dag wegen is juist verstandig. Als je een keer een afwijkende meting hebt, doordat je bijvoorbeeld meer vocht hebt vastgehouden (of welke andere reden dan ook), dan valt dat meteen op. De trend blijft echter wel gewoon zichtbaar omdat de overige dagen wel op de trendlijn liggen.
Meet je één keer per week en je hebt een afwijkende meting, dan valt dat pas een week later op. In de tussentijd ben je al bezig geweest met het aanpassen van je cal_in of cal_uit, terwijl dat misschien niet eens nodig is geweest.
Alleen relevant als je professionele hulp erbij hebt die dat kan analyseren waarom het die ene dag afwijkt. :')

Ik zou het gewoon wekelijks doen en zo alles tracken. Als je intake hebt uitgerekend en gewoon goed sport, dan val je vanzelf af. Kan je per week bijstellen, dat gaat echt niet per dag :Y
pi_195231033
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:26 schreef oldford het volgende:

[..]

Niet altijd. Bij sommige ziektes kun je behoorlijk aankomen (in totaalgewicht) als het lichaam vocht vast houd.
Een aantal jaar geleden kwam ik opeens 2 kg per dag aan. Dan schrik je even.
Met behulp van plaspillen en dagelijk wegen kan de huisarts uitvogelen hoeveel medicijn je per dag nodig hebt.
Na een vrij lange zoektocht in 2 ziekenhuizen werd de oorzaak uiteindelijk gevonden - buikvlieskanker.
Ik heb een 14 uur durende operatie gehad en die kanker is genezen en tot nu toe niet meer terug gekomen.
TS is dikkig dus van ziekte geen sprake.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 11:34:42 #14
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_195231127
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:27 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Alleen relevant als je professionele hulp erbij hebt die dat kan analyseren waarom het die ene dag afwijkt. :')

Ik zou het gewoon wekelijks doen en zo alles tracken. Als je intake hebt uitgerekend en gewoon goed sport, dan val je vanzelf af. Kan je per week bijstellen, dat gaat echt niet per dag :Y
Dat gaat zeker niet per dag. Maar stel je voor je meet alleen op maandagochtend:
maandag 1: 80 kg
maandag 2: 80 kg

Je meet iedere dag:
maandag 1: 80 kg
dinsdag 1: 79,9 kg
woensdag 1: 79,9 kg
donderdag 1: 79,8 kg
vrijdag 1: 79,5 kg
zaterdag 1: 79,6 kg
zondag 1: 79,5 kg
maandag 2: 80,0 kg
dinsdag 2: 79,5 kg
woensdag 2: 79,3 kg

In het eerste geval ga je na je 2de meting je calorie-intake aanpassen, want je valt niet af. Dat blijkt echter helemaal niet nodig te zijn.

In het tweede geval zie je zelf wel dat de betreffende meting een afwijkende meting is en dat je helemaal niets hoeft aan te passen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_195231347
Ik zou het na een erectie wegen.
pi_195231366
quote:
99s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:34 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Dat gaat zeker niet per dag. Maar stel je voor je meet alleen op maandagochtend:
maandag 1: 80 kg
maandag 2: 80 kg

Je meet iedere dag:
maandag 1: 80 kg
dinsdag 1: 79,9 kg
woensdag 1: 79,9 kg
donderdag 1: 79,8 kg
vrijdag 1: 79,5 kg
zaterdag 1: 79,6 kg
zondag 1: 79,5 kg
maandag 2: 80,0 kg
dinsdag 2: 79,5 kg
woensdag 2: 79,3 kg

In het eerste geval ga je na je 2de meting je calorie-intake aanpassen, want je valt niet af. Dat blijkt echter helemaal niet nodig te zijn.

In het tweede geval zie je zelf wel dat de betreffende meting een afwijkende meting is en dat je helemaal niets hoeft aan te passen.
Dit denk ik dus ook


gewicht is in blauw.... soms boven target (oranje), soms er onder, maar de trend (blauwe stippels) zegt mij dat het wel aardig klopt en dat het nog steeds in de juiste richting gaat (5 weken bezig ongeveer)

Trend is misschien iets wat boven de oranje lijn, maar wel redelijk close, morgen zou de trend zomaar weer er onder kunnen zijn

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2020 11:51:47 ]
pi_195231921
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

In het begin zal het ook veel vochtverlies zijn waardoor je die kilo per week mogelijk wel kan halen, maar structureel een kilo per week afvallen betekent dat je caloriebalans zo ver negatief is uitgeslagen dat het niet gezond meer is.

Tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb (geen ervaring met afvallen).
Ik helaas wel, en het is echt niet zo onrealistisch als je begin maar hoog genoeg is. En niet gezond is relatief, ken genoeg mensen die zo veel afvallen zonder het ongezond te doen. Het ligt er dan heel erg wat je binnen krijgt.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 24 september 2020 @ 18:58:26 #18
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195238142
TS is een gore papzak dus, verklaart veel
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')