Nou wat ik dus opvallend al vind is dat al die mensen die overlijden aan Corona vaak al meer dingen onder de leden hadden. Ik vind het dan al iets te simpel om het stempel 'corona-dode' op iemand te plakken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:10 schreef JFlip het volgende:
[..]
"de" media brengt niet de extremen in beeld. Sommige media doen dat. En als je daar je oren naar laat hangen dan kan er een kleine kern van waarheid in je verhaal zitten. Andere, betrouwbare, media geven een weergave van de feiten. Alle verhalen die je hoort weeg je tegen elkaar af, en probeer je op hun waarde te schatten. Klein voorbeeldje: Opgeklopte verhalen van de Telegraaf neem ik met een korrel zout, en probeer ik op waarde te schatten door daar verdere bronnen bij te zoeken.
Die bronnen kunnen, zeker in het geval van Cororna, gewoon openbaar zijn, opgesteld door min of meer onhankelijke instuties. Je kunt gewoon opzoeken hoeveel personen er op de IC liggen. In maart lagen er bijna 1400 mensen op de IC. Normaal gesproken hebben we in Nederland 1150 IC plaatsen. Leg mij maar eens uit op welke IC het dan geen noodsituatie was.
[..]
Je begrijpt dat de overheid niet de beeldvorming in de media bepaalt? We wonen hier niet in Noord Korea of Belarus.
Nou, godzijdank hebben we ook nog RTL, SBS, Twitter, Instagram, kranten en Facebook om je te voorzien van nieuws.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:23 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Nou wat ik dus opvallend al vind is dat al die mensen die overlijden aan Corona vaak al meer dingen onder de leden hadden. Ik vind het dan al iets te simpel om het stempel 'corona-dode' op iemand te plakken.
En met beeldvorming bedoel ik bijvoorbeeld de NOS met tig van die itempjes dat Pietje of Jantje het zo moeilijk heeft. Allemaal persoonlijke drama met 0,0 nieuwswaarde. Veel andere dingen die misschien ook wel nieuwswaardig zijn komen niet aan bod en dat is jammer.
Cijfertjes waarvan nooit echt duidelijk is waar het voor staat. Als het maar veel lijkt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:09 schreef Monolith het volgende:
Ik ben niet van het drama. Wel van de cijfertjes en daar word je op het moment niet direct heel vrolijk van.
Daarom Hart van Nederlandquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, godzijdank hebben we ook nog RTL, SBS, Twitter, Instagram, kranten en Facebook om je te voorzien van nieuws.
Oh het gaat mij niet om bevestigde besmettingen hoor. Één van de meest relevante indicatoren is het aantal bezette IC bedden en de impact die dat ook gelijk weer heeft op de reguliere zorg. En dat cijfer en dan met name de ontwikkeling ervan stemt mij niet direct heel vrolijk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Cijfertjes waarvan nooit echt duidelijk is waar het voor staat. Als het maar veel lijkt.
Duizenden besmettingen, waarschijnlijk waren er in maart/april tienduizenden per dag.
Dat maakt voor de media niet uit, duizend klinkt veel en eng. Een stijging van 10 naar 20 is een verdubbeling! Opnames nemen gigantisch toe, dat ook mensen de IC verlaten wordt nergens vermeld. Die totale teller neemt enkel toe, alsof ze er voor altijd liggen.
Zo wordt er constant gecommuniceerd in de media, zonder enig nuance en bijna altijd negatief belicht.
Zag vandaag al op het nieuws dat de pubs om 22 uur dicht moeten. Daar worden de teugels dus ook aangetrokken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:31 schreef capricia het volgende:
21.00 uur onze tijd spreekt Boris Johnson zijn natie toe.
Ik ga wel even kijken.
Je bent patholoog-anatoom? Je hebt die doden onderzocht? Ben je bekend met het begrip "oversterfte"? Kijk je überhaupt verder naar wat er in de wereld aan de hand is? Ben je pas net begonnen met volgen van het "nieuws" over Corona?quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:23 schreef Bill_Hillie het volgende:
Nou wat ik dus opvallend al vind is dat al die mensen die overlijden aan Corona vaak al meer dingen onder de leden hadden. Ik vind het dan al iets te simpel om het stempel 'corona-dode' op iemand te plakken.
Die zijn al lang aangetrokken, er zijn al weken regionale lockdowns die zich steeds verder verspreiden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zag vandaag al op het nieuws dat de pubs om 22 uur dicht moeten. Daar worden de teugels dus ook aangetrokken.
Ja. Er komt meer. Die bubbels-regel wordt ook flink aangehaald. En militairen die de politie gaan ondersteunen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zag vandaag al op het nieuws dat de pubs om 22 uur dicht moeten. Daar worden de teugels dus ook aangetrokken.
Wanneer Boris Johnson zinniger beleid voert dan onze eigen premier, weet je wel dat we hard aan het falen zijnquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:31 schreef capricia het volgende:
Ik ga wel even kijken.
Johnson heeft al aangekondigd dat strengere maatregelen tot de mogelijkheden behoren als de cijfers zich niet positief ontwikkelen, en dat die voor zes maanden gaan gelden. Ik mag toch aannemen dat dat de Britten er wel toe beweegt om e.e.a. wat serieuzer te gaan nemen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Er komt meer. Die bubbels-regel wordt ook flink aangehaald. En militairen die de politie gaan ondersteunen.
Nou precies dat!! Wat is dat toch tegenwoordig...dat geschreeuw en disrespect..quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:39 schreef quirina het volgende:
Wat een idioten die IKDOENIETMEERMEE beweging.
Weet je wie er straks niet meer mee doen? De mensen die op de ic aan de beademing liggen.
Dikke kans dat die niet meer mee doen,
Dit is wel het andere uiterste. Ook zonder corona liggen er mensen op de ic.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:39 schreef quirina het volgende:
Weet je wie er straks niet meer mee doen? De mensen die op de ic aan de beademing liggen.
Dat is gewoon een nieuw vehikel van Engel en zijn viruswaanzin/waarheid.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:39 schreef quirina het volgende:
Op hun overheidsdashboards, bv Frankrijk:quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:24 schreef Jazeg het volgende:
@:Za waar vind jij de gegevens over ic opnames in andere landen?
Zes maanden, zo hé, Boris ook al een glazen bol aangeschaft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Johnson heeft al aangekondigd dat strengere maatregelen tot de mogelijkheden behoren als de cijfers zich niet positief ontwikkelen, en dat die voor zes maanden gaan gelden. Ik mag toch aannemen dat dat de Britten er wel toe beweegt om e.e.a. wat serieuzer te gaan nemen.
Beleid in het VK is niet veel anders dan hier, regionale lockdowns troef, kroegen vroeger sluiten maar scholen en universiteiten blijven open. De lockdowns zijn wel strenger dan hier, dat wel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wanneer Boris Johnson zinniger beleid voert dan onze eigen premier, weet je wel dat we hard aan het falen zijn
Juist prima. Afschalen van maatregelen is makkelijker te verkopen aan de bevolking dan nieuwe maatregelen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Zes maanden, zo hé, Boris ook al een glazen bol aangeschaft.
Na een maandenlange daling (die begon midden april) is het aantal patienten (in Engeland) die in het ziekenhuis liggen de laatste weken weer gestegen:quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:02 schreef Za het volgende:
[..]
Maar hoeveel verlaten het ziekenhuis dagelijks?
In Frankrijk zijn er dagelijks 750 covid opnames tegenover 850 ontslagen, dus dat is een positieve trend.
Inderdaad, wat een stelletje leeghoofden. En dan kom je met die boodschap op een kantelpunt dat het weer flink mis kan gaan of dat we de schade nog enigszins kunnen beperken als we de de gedragsregels weer zouden naleven. Onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:39 schreef quirina het volgende:
Het schept duidelijkheid. En als de mensen zich gedragen, dan kan het misschien ook wel met minder.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Zes maanden, zo hé, Boris ook al een glazen bol aangeschaft.
Ja, maar ze zijn nu aan het opschalen qua maatregelen, de regionale lockdowns breiden zich uit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Juist prima. Afschalen van maatregelen is makkelijker te verkopen aan de bevolking dan nieuwe maatregelen.
Met het griep seizoen in aantocht? Vergeet dat maar. In het VK ligt de NHS vrijwel ieder jaar met de griepgolf op zijn reet, als ze dan ook nog eens een covid surge hebben dan gaat de NHS gewoon onder.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het schept duidelijkheid. En als de mensen zich gedragen, dan kan het misschien ook wel met minder.
Onmogelijk, dat is een zetelrover volgens Baudet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zou van haga vrienden zijn met Baudet?
quote:Dat laatste kan hij vergeten, zegt Baudet. Van Haga kan ,,absoluut niet" bij FVD terecht, want ,,wij moeten niets hebben van zetelrovers." Daar ,,gaan we ook niet op de een of andere manier in marchanderen" nu de meerderheid van de regeringscoalitie in het geding is.
Prima toch?quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar ze zijn nu aan het opschalen qua maatregelen, de regionale lockdowns breiden zich uit.
Boris had een opvallende verklaring voor het hoge aantal gevallen in vergelijking met bvb Duitsland:quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:31 schreef capricia het volgende:
Ik ga wel even kijken.
https://www.theguardian.c(...)est-updates-politics (16:21)quote:One of the most curious answers from Boris Johnson during his statement to MPs came when Labour’s Ben Bradshaw asked if he agreed that Germany and Italy had lower rates of coronavirus because they had locally run test-and-trace system. Johnson said he did not agree, and then he went on to suggest there was a link between the British love of freedom and the performance of test and trace. He said:
I think the continual attacks on local test and trace and what NHS Test and Trace has done are undermining and unnecessary. Actually, there is an important difference between our country and many other countries around the world: our country is a freedom-loving country. If we look at the history of this country over the past 300 years, virtually every advance, from free speech to democracy, has come from this country. It is very difficult to ask the British population uniformly to obey guidelines in the way that is necessary.
Ook Engel kan ineens wakker worden met een cva of hartontsteking , ik gun het uiteraard niemandquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is gewoon een nieuw vehikel van Engel en zijn viruswaanzin/waarheid.
Ja. Ik hoorde het. Vind het typisch Engelsen. Om zoiets te zeggen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Boris had een opvallende verklaring voor het hoge aantal gevallen in vergelijking met bvb Duitsland:
[..]
https://www.theguardian.c(...)est-updates-politics (16:21)
Hmm. Ja, da's waar. Dan is de zes maanden van johnson inderdaad wel begrijpelijk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met het griep seizoen in aantocht? Vergeet dat maar. In het VK ligt de NHS vrijwel ieder jaar met de griepgolf op zijn reet, als ze dan ook nog eens een covid surge hebben dan gaat de NHS gewoon onder.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:39 schreef quirina het volgende:
De geest is uit de fles.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou precies dat!! Wat is dat toch tegenwoordig...dat geschreeuw en disrespect..
Die kerelquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Boris had een opvallende verklaring voor het hoge aantal gevallen in vergelijking met bvb Duitsland:
[..]
https://www.theguardian.c(...)est-updates-politics (16:21)
Zitten ze daar ook met volle klaslokalen, of houden ze wel 1,5 meter afstand aan?quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beleid in het VK is niet veel anders dan hier, regionale lockdowns troef, kroegen vroeger sluiten maar scholen en universiteiten blijven open. De lockdowns zijn wel strenger dan hier, dat wel.
Oh, en iedereen moet vooral weer naar kantoor, natuurlijk.
Ja, en besmettingen overstijgen signaalwaarde nu al ruim een week. Ik begin het toch wel verontrustend worden dat er niets gebeurt. Ja de kroegen iets eerder dicht.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:54 schreef Jaeger85 het volgende:
IC opnames op het Dashboard over de signaalwaarde heen.
Volgens mij is het de normale situatie in de klassen. Maar ik heb begrepen van familie in Wales dat sommige scholen alweer dicht zijn omdat kinderen en onderwijzers thuis zitten, dan wel met corona dan wel onder quarantaine regels.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:58 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zitten ze daar ook met volle klaslokalen, of houden ze wel 1,5 meter afstand aan?
De normale zorg komt al in het geding. By-pass operaties worden uitgesteld. Geen probleem?quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:57 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
De geest is uit de fles.
Mensen zullen het wel erg vinden dat mensen met Corona op het IC liggen maar willen hun leven daar niet meer door laten leiden!
Voor de rest moeten die mensen alle zorg krijgen natuurlijk!
Dat is zeker wel een probleem!quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:03 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De normale zorg komt al in het geding. By-pass operaties worden uitgesteld. Geen probleem?
Je snapt het nog steeds niet, he? Jammer hoor.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:57 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
De geest is uit de fles.
Mensen zullen het wel erg vinden dat mensen met Corona op het IC liggen maar willen hun leven daar niet meer door laten leiden!
Voor de rest moeten die mensen alle zorg krijgen natuurlijk!
In Duitsland lachen ze even fijntjes en schudden ze hun hoofd om zoveel domheid, vermoed ik.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik hoorde het. Vind het typisch Engelsen. Om zoiets te zeggen.
Oh Nederland kan er ook wat van, trouwens.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In Duitsland lachen ze even fijntjes en schudden ze hun hoofd om zoveel domheid, vermoed ik.
Natuurlijk snap ik het. (Capaciteit)quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt het nog steeds niet, he? Jammer hoor.
Ik begrijp deze keus voor de viruswappies ook niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Baudet verliest vandaag de verkiezingen in maart.
Ik doelde op Johnsonquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh Nederland kan er ook wat van, trouwens.
Ik hoop het als dit zijn standpunt is, zeg!quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Tja, dat hoor ik hier ook..... niet om een schuld te plaatsen maar enig eigen verstand bij de zorgverlener lijkt mij ook op zijn plaats. Geldt ook de voor de kwetsbare die "simpel" mag/moet eisen dat anderen zich in hun huis passend beschermen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:06 schreef Elan het volgende:
RIVM heeft gefaald door die richtlijn pas half augustus aan te passen.
Mijn zus werkt in de thuiszorg, die hebben tot half augustus dus cliënten wondzorg gegeven en gedoucht zonder mondmasker, niet uit schaarste maar zogenaamd omdat het niet nodig zou zijn.
Recalcitrant. Altijd schoppen tegen de gevestigde orde/kartel bla bla bla. Jammer wel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp deze keus voor de viruswappies ook niet.
Ik gok op de illusie dat die groep ontzettend groot is en dus stemmen vertegenwoordigt. Die groep is alleen niet zo groot (wel mondig), en hij verliest op deze manier mensen als ik.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp deze keus voor de viruswappies ook niet.
Krol net, tegen de Jonge: “Als het niet lukt moet je terug waar je vandaan kwam, het onderwijs” (weet de exacte woorden niet meer, maar die strekking)quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:11 schreef capricia het volgende:
Baudet.
Wat een aanfluiting.
'wat is er nou zo speciaal aan corona?'
Ik vind dat je de zorgverlener ook wel wat schuld mag toeschuiven ja. Ieder weldenkend mens kan zien dat het RIVM niet bekwaam en betrouwbaar is als het gaat om adviezen. Er spelen constant duistere politieke belangen mee die zij laten meewegen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja, dat hoor ik hier ook..... niet om een schuld te plaatsen maar enig eigen verstand bij de zorgverlener lijkt mij ook op zijn plaats. Geldt ook de voor de kwetsbare die "simpel" mag/moet eisen dat anderen zich in hun huis passend beschermen.
Ik zit niet in de zorg maar PBM kan ik ook minstens bedenken voor en bij mensen die kwetsbaar zijn en zich niet willen blootstellen aan hun (al of niet vermeende) gevaar.
Kortom, willen geloven is ook een blamage.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Krol net, tegen de Jonge: “Als het niet lukt moet je terug waar je vandaan kwam, het onderwijs” (weet de exacte woorden niet meer, maar die strekking)
Ik baal ervan dat ik net pas binnenval. Had ze graag gehoord.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Krol net, tegen de Jonge: “Als het niet lukt moet je terug waar je vandaan kwam, het onderwijs” (weet de exacte woorden niet meer, maar die strekking)
Er waren geen goede mondkapjes, dat weet je? Iets met schaarste.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja, dat hoor ik hier ook..... niet om een schuld te plaatsen maar enig eigen verstand bij de zorgverlener lijkt mij ook op zijn plaats. Geldt ook de voor de kwetsbare die "simpel" mag/moet eisen dat anderen zich in hun huis passend beschermen.
Ik zit niet in de zorg maar PBM kan ik ook minstens bedenken voor en bij mensen die kwetsbaar zijn en zich niet willen blootstellen aan hun (al of niet vermeende) gevaar.
Gewaagde uitspraak, maar eigenlijk wel eens.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vind dat je de zorgverlener ook wel wat schuld mag toeschuiven ja. Ieder weldenkend mens kan zien dat het RIVM niet bekwaam en betrouwbaar is als het gaat om adviezen. Er spelen constant duistere politieke belangen mee die zij laten meewegen.
Ik gebruik mijn aloude gezonde verstand wel in plaats van blind achter deels medische en deels politieke richtlijnen aan te lopen.
Kan je het ook nog terugkijken eigenlijk?quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:16 schreef Hamzoef het volgende:
Vond Klaver zijn inbreng wel ok eigenlijk. Voor het eerst!
Nou.... Nee!quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
debatdirect.tweedekamer.nlquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
[..]
Ik baal ervan dat ik net pas binnenval. Had ze graag gehoord.
Scherp en het leijdt lekker af. Als maatregel is het een regelrechte aanfluiting, doe dan niets.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, en besmettingen overstijgen signaalwaarde nu al ruim een week. Ik begin het toch wel verontrustend worden dat er niets gebeurt. Ja de kroegen iets eerder dicht.
Die signaalwaarde zijn niet voor niets ingesteld. IC was de belangrijkste toch? En wat doet Rutte? Die schrapt het laatste rondje in de kroeg.
Ja, fragmenten staan op YouTube.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kan je het ook nog terugkijken eigenlijk?
Top! Dankjewel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:17 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
debatdirect.tweedekamer.nl
Kun je direct al terugkijken
Zo gaat het niet in de praktijk. Werknemer volgt blind werkgever, die op zijn beurt blind vaart op de RIVM-richtlijnen. Van een kwetsbare oudere kan je natuurlijk helemaal niets verwachten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mijn vrouw werkt voor een Amerikaans bedrijf in Nederland en die hanteren een maximale 10% bezettingsgraad op kantoor, meer is onder geen voorwaarde toegestaan. Zomaar op kantoor verschijnen is geen optie, alle keycards zijn geblokkeerd en alleen degenen met toestemming hebben een werkende keycard die voor een dag actief is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo gaat het niet in de praktijk. Werknemer volgt blind werkgever, die op zijn beurt blind vaart op de RIVM-richtlijnen. Van een kwetsbare oudere kan je natuurlijk helemaal niets verwachten.
Werk zoveel mogelijk thuis is het advies toch?quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn vrouw werkt voor een Amerikaans bedrijf in Nederland en die hanteren een maximale 10% bezettingsgraad op kantoor, meer is onder geen voorwaarde toegestaan. Zomaar op kantoor verschijnen is geen optie, alle keycards zijn geblokkeerd en alleen degenen met toestemming hebben een werkende keycard die voor een dag actief is.
Men heeft al gecommuniceerd dat ze geen wijziging in dat beleid tot volgend jaar zomer verwachten.
Ik weet niet of dat een advies is van het RIVM maar ik vermoed van niet.
Zoals wie? En wat moet die gaan doen wat zo anders zou zijn? Je zal in Nederland altijd moeten schipperen en compromissen moeten sluiten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:27 schreef Ven1972 het volgende:
Wat een heftige toespraken van Baudet en Wilders zeg... maar die kunnen echt geen zieltjes mee winnen. Er is wel duidelijk dat het kabinet de grip op het virus echt aan het verliezen is, Zou er een tijdelijke kabinet ingesteld worden met een sterkere premier en sterkere coronaminister aan roer die de crisis kan bezweren? Dit lijkt mij wel een goede uitweg waar we ook het vertrouwen terug kan winnen.
Jij denkt dat Rutte gaat aftreden? Haha.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:27 schreef Ven1972 het volgende:
Zou er een tijdelijke kabinet ingesteld worden met een sterkere premier en sterkere coronaminister aan roer die de crisis kan bezweren? Dit lijkt mij wel een goede uitweg waar we ook het vertrouwen terug kan winnen.
Misschien met oud-politicus zoals Neelie Kroes Smit of Annemarie Jorritsma of Edith Schippers als tijdelijke premier en weer Martin van Rijn als coronaminister bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals wie? En wat moet die gaan doen wat zo anders zou zijn? Je zal in Nederland altijd moeten schipperen en compromissen moeten sluiten.
Ik vraag het me ook af. De enige die ik stevig genoeg vind overkomen om dit heel misschien te kunnen doen is (tot mijn eigen verbazing) Asscher.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals wie? En wat moet die gaan doen wat zo anders zou zijn? Je zal in Nederland altijd moeten schipperen en compromissen moeten sluiten.
Nee nee, het zou beter zijn dat ze tijdelijk door de Koning uit de functie ontheven worden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rutte gaat aftreden? Haha.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:21 schreef quirina het volgende:
Je kan Thierry Baudet zo lekker over de zeik krijgen als je zijn naam verkeerd uitspreekt
quote:
Ik heb een vermoeden...quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:29 schreef quirina het volgende:
Wie luistert er nou naar die twee Pipo’s ?
Niemand.
Ik zie geen wezenlijk verschil tussen Kroes, Jorritsma, Schippers of Rutte. De Jonge ben ik inderdaad ook niet van onder de indruk en van Rijn heeft wel een betere kennis van de sector.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Misschien met oud-politicus zoals Neelie Kroes Smit of Annemarie Jorritsma of Edith Schippers als tijdelijke premier en weer Martin van Rijn als coronaminister bijvoorbeeld.
De democratie afschaffen lijkt me zo mogelijk nog een slechter ideequote:Op dinsdag 22 september 2020 20:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee nee, het zou beter zijn dat ze tijdelijk door de Koning uit de functie ontheven worden.
Misschien was wel beter geweest dat van Rijn nog langer tijdelijke minister kon blijven.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie geen wezenlijk verschil tussen Kroes, Jorritsma, Schippers of Rutte. De Jonge ben ik inderdaad ook niet van onder de indruk en van Rijn heeft wel een betere kennis van de sector.
Is het bezig dan? Ik probeer net te kijken en ik hoor dat het debat is geschorst.quote:
Door de koning?quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee nee, het zou beter zijn dat ze tijdelijk door de Koning uit de functie ontheven worden.
Nee is weer hervat inmiddels.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is het bezig dan? Ik probeer net te kijken en ik hoor dat het debat is geschorst.
Asscher is een deugdelijk politicus. Zeker. Maar daar zijn er wel een paar meer van hoor. Haal die Rotterdamse burgemeester maar op.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af. De enige die ik stevig genoeg vind overkomen om dit heel misschien te kunnen doen is (tot mijn eigen verbazing) Asscher.
Mee eens ja, maar als de crisis nog lang niet voorbij en kritiek is wat moeten we dan doen? Een nationale kabinet is een van de optie om ons goed door de crisis te leiden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De democratie afschaffen lijkt me zo mogelijk nog een slechter idee
Als de Kamer vind dat een minister moet oprotten dan moet je weg. Anders niet. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens ja, maar als de crisis nog lang niet voorbij en kritiek is wat moeten we dan doen? Een nationale kabinet is een van de optie om ons goed door de crisis te leiden.
NPO ookquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Huh, waar kijk jij? Mijn stream op tweedekamer.nl is nog geschorst.
Bedoel je Ahmed Aboutaleb van PvdA? Die lijkt mij een goede kanshebber om premier te worden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Asscher is een deugdelijk politicus. Zeker. Maar daar zijn er wel een paar meer van hoor. Haal die Rotterdamse burgemeester maar op.
Ja maar wedoennietmeermee, hoor!quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:38 schreef Tijn het volgende:
Ik zie dat inmiddels drie van de vier signaalwaardes zijn overschreden
[ afbeelding ]
Er is dan ook ingegrepen! Het laatste rondje is afgelast...quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:38 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Ze hebben vanaf eind januari de tijd gehad.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
Het is momenteel niet moeilijk om vanaf de zijlijn indruk te maken, het word een ander verhaal als je zelf in een coalitie met 4 partijen zit en alle aspecten van corona in goede banen moet leiden.
Mij niet. De VVD is en blijft de grootste.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Bedoel je Ahmed Aboutaleb van PvdA? Die lijkt mij een goede kanshebber om premier te worden.
Ok, maar ik zie geen saamhorigheid en eenheid in de Tweede Kamer, zowel ego veel belangrijker is dan samenwerken met zijn allen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de Kamer vind dat een minister moet oprotten dan moet je weg. Anders niet. Zo simpel is het.
Bovendien, wat wil je met een poppetjeswissel bereiken? Behalve een informatieachterstand?
Zie edit, stream liep achterquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Huh, waar kijk jij? Mijn stream op tweedekamer.nl is nog geschorst.
De grootste regeert niet altijd in Nederland.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mij niet. De VVD is en blijft de grootste.
Ja dat zal Corona leren!quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is dan ook ingegrepen! Het laatste rondje is afgelast...
Schuimpjes was zo lief om me een linkje te geven zodat ik tijdens de schorsing het eerste deel even terug kon kijken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is het bezig dan? Ik probeer net te kijken en ik hoor dat het debat is geschorst.
Zeker dat is ook zo, maar we gaan vanuit dat de VVD de volgende verkiezingen weer kan winnen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mij niet. De VVD is en blijft de grootste.
Ach kom. Wat denk jij dan? Dat alle partijen minus VVD PVV en FvD samen gaan werken? Dat geloof je toch zelf niet.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De grootste regeert niet altijd in Nederland.
Kijk even in de peilingen...quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:40 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker dat is ook zo, maar we gaan vanuit dat de VVD de volgende verkiezingen weer kan winnen.
van rijn ?? ben je echt serieus ?quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie geen wezenlijk verschil tussen Kroes, Jorritsma, Schippers of Rutte. De Jonge ben ik inderdaad ook niet van onder de indruk en van Rijn heeft wel een betere kennis van de sector.
Kan mij dat erg moeilijk indenken, maar goed ik ben nooit een volgzame "werknemer" geweest.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo gaat het niet in de praktijk. Werknemer volgt blind werkgever, die op zijn beurt blind vaart op de RIVM-richtlijnen. Van een kwetsbare oudere kan je natuurlijk helemaal niets verwachten.
en nog steeds amper maatregelen....quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:38 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
War zouden ze bespreken?quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:43 schreef Schuimpjes het volgende:
Ze fractievoorzitters / eenpitters mogen allemaal even op het matje komen bij Arib
Ik denk dat er nog veel kan veranderen tussen nu en de verkiezingen. Maar realistisch gezien verwacht ik dat de VVD onomkoombaar zal zijn, ja. Maar zoals gezegd, het kan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach kom. Wat denk jij dan? Dat alle partijen minus VVD PVV en FvD samen gaan werken? Dat geloof je toch zelf niet.
Waarschijnlijk het aantal interrupties per persoon/per blokje, anders duurt het te lang.quote:
Hugo gaat z'n schoen met Tijgerprint aantrekken en Teflon Rutte wijst nog 's naar de voetbalfetjisten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:27 schreef Ven1972 het volgende:
Wat een heftige toespraken van Baudet en Wilders zeg... maar die kunnen echt geen zieltjes mee winnen. Er is wel duidelijk dat het kabinet de grip op het virus echt aan het verliezen is, Zou er een tijdelijke kabinet ingesteld worden met een sterkere premier en sterkere coronaminister aan roer die de crisis kan bezweren? Dit lijkt mij wel een goede uitweg waar we ook het vertrouwen terug kan winnen.
Ik denk dat ook juist in crisistijd mensen voor de zittende partij zullen kiezen. Je weet wat je hebt, niet wat je krjigt. Dat idee.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog veel kan veranderen tussen nu en de verkiezingen. Maar realistisch gezien verwacht ik dat de VVD onomkoombaar zal zijn, ja. Maar zoals gezegd, het kan.
Dat laten de peilingen momenteel zien ja, maar er is ook een kans dat als het heel fout gaat die partij de schuld krijgt van de kiezer. We shall seequote:Op dinsdag 22 september 2020 20:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat ook juist in crisistijd mensen voor de zittende partij zullen kiezen. Je weet wat je hebt, niet wat je krjigt. Dat idee.
Ik denk dat ze het op zich zelf ook wel kunnen bedenken, maar je moet de vastgestelde richtlijnen blind volgen . Als de pleuris (of de Corona uitbreekt) rekent men je er namelijk op af als blijkt dat je niet volgens protocol hebt gehandeld. De hele zorg hangt van protocollen aan elkaar. Hou je je er niet aan en ga je op eigen houtje handelen krijg je problemen met de zorgautoriteit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kan mij dat erg moeilijk indenken, maar goed ik ben nooit een volgzame "werknemer" geweest.
Leeftijd is idd geen garantie dat mensen voorzichzelf gaan (kunnen) opkomen.
Je komt idd schrijnende situaties tegen waar een oudere wordt afgekoeieneerd en dankbaar moet zijn dat er een natte lap over de kont gaat. Juist van de zorgvelener mag je verwachten dat die vooral nadenkt, zeker waar het de medische/zorg aspecten betreft.
Dat blind volgen is dat vooral graag - ziende blind of platgeslagen - willen volgen, wat ik verwijtbaar vind.
Ook daar is de Regering ( & Kamer) aansprakelijk voor te stellen dat zij het "wide eyes shut" ook zelf zo doet.
4 weken een complete lockdown in de brandhaarden zou niet verkeerd zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:46 schreef quirina het volgende:
Gooi even het westen van Nederland in Lockdown een paar weken.
Dat brandjes en coronahaardjes blussen is niet gelukt.
Ze dachten ook dat de GGD wel alles konden regelen en controleren vooral.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het op zich zelf ook wel kunnen bedenken, maar je moet de vastgestelde richtlijnen blind volgen . Als de pleuris (of de Corona uitbreekt) rekent men je er namelijk op af als blijkt dat je niet volgens protocol hebt gehandeld. De hele zorg hangt van protocollen aan elkaar. Hou je je er niet aan en ga je op eigen houtje handelen krijg je problemen met de zorgautoriteit.
Dag economiequote:Op dinsdag 22 september 2020 20:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
4 weken een complete lockdown in de brandhaarden zou niet verkeerd zijn.
p.s ik woon er zelf ook
Nee joh. Daar heeft ie De Jonge voor. Een CDA-er.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laten de peilingen momenteel zien ja, maar er is ook een kans dat als het heel fout gaat die partij de schuld krijgt van de kiezer. We shall see
Nee hoor. 103:69=149% stijging per week. 149% x 103 = 153 op 29/9. En 228 op 8/10.quote:Op dinsdag 22 september 2020 17:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is maar net welk rekensommetje je pakt. Op 15 september lager er namelijk 69. Als er per week 34 bijkomen liggen er over twee weken 171. Nogal een verschil met 247.
Gaat de rest van Nederland maar harder werken haha.quote:
Hah! Goed punt wel. En niet geheel ten onrechte, ik van de De Jonge nog nooit onder de indruk geweest, niet in Rotterdam als wethouder en al helemaal niet als minister.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee joh. Daar heeft ie De Jonge voor. Een CDA-er.
met maanden aan blijven modderen.....dag economiequote:
De zeewind laat hem in de steek.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Baudet maakt geen goede beurt inderdaad.
En dan na 1 maand weer opnieuw in lockdownquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met maanden aan blijven modderen.....dag economie
Geef nog wat miljarden aan Zuid-Europa erbij.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met maanden aan blijven modderen.....dag economie
In maart ging er wel meer door dan alleen de vitale beroepen. Bouwmarkten, detailhandel. De Primark.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Gaat de rest van Nederland maar harder werken haha.
Gewoon de vitale beroepen door laten gaan. Net zoals in maart.
Oooh de PreiMarkquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:53 schreef Randier het volgende:
[..]
In maart ging er wel meer door dan alleen de vitale beroepen. Bouwmarkten, detailhandel. De Primark.
Welja, hele industrieterreinen wsren gewoon aan het werk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:53 schreef Randier het volgende:
[..]
In maart ging er wel meer door dan alleen de vitale beroepen. Bouwmarkten, detailhandel. De Primark.
Wat zeggen dat soort cijfertjes dan? In het AD stond vandaag dit, dat vind ik toch een interessantere grafiek:quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:38 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Wir haben es nicht gewußtquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:55 schreef Vallon het volgende:
Debat: Asscher: wil Rutte toegeven dat ontzeggen van PBM invloed heeft gehad ?
Teflon Rutte die zich verschuild achter het RIVM en dan zeggen dat het RIVM een fout heeft gemaakt.
Hamvraag: wie is daarvoor eindverantwoordelijk, knurft. !!!!
En wat zegt deze grafiek?quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat zeggen dat soort cijfertjes dan? In het AD stond vandaag dit, dat vind ik toch een interessantere grafiek:
[ afbeelding ]
Die eerste golf zou echter tot 20.000 tot 30.000 reiken (per dag) met huidig testbeleid, zei het RIVM volgens mij ooit. Dus het is niet zozeer dat het minder dodelijk is, het is gewoon nog lang niet zo erg als de eerste golf.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat zeggen dat soort cijfertjes dan? In het AD stond vandaag dit, dat vind ik toch een interessantere grafiek:
[ afbeelding ]
Dat de situatie uit de hand loopt en we de controle volledig kwijt zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Minder erg dan een totale lockdownquote:Op dinsdag 22 september 2020 20:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Want het virus ongecontroleerd rond laten gaan is goed voor de economie zeker.
We hebben nooit een totale lockdown gehad en ook dat is discutabel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Minder erg dan een totale lockdown
Dat zou ik nog eens opnieuw overdenken als ik jou was.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Welke totale lockdown? Die van NL?quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Daar begon het bij Bruins ook bijquote:Op dinsdag 22 september 2020 21:01 schreef Dimachaerus het volgende:
Rutte begon een beetje te stotteren haha!
Hij kan hier met al het glijvet, ook niet uitkomen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:01 schreef Dimachaerus het volgende:
Rutte begon een beetje te stotteren haha!
Niet de vorige lockdown, maar de lockdown die eraan gaat komen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke totale lockdown? Die van NL?
quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:02 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Daar begon het bij Bruins ook bij
quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:02 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Daar begon het bij Bruins ook bij
Dat word ook geen totale lockdown. Daar is ook geen noodzaak toe gezien het feit dat de vorige lockdown die niet volledig was ook succes had.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet de vorige lockdown, maar de lockdown die eraan gaat komen.
Heb wel snel nog even kappertje geboekt voor deze week, je weet maar nooit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat word ook geen totale lockdown. Daar is ook geen noodzaak toe gezien het feit dat de vorige lockdown die niet volledig was ook succes had.
niet aan gedacht, morgen ook even doen, goede tipquote:Op dinsdag 22 september 2020 21:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heb wel snel nog even kappertje geboekt voor deze week, je weet maar nooit.
In maart een tonduese gekocht, die doet het nog primaquote:Op dinsdag 22 september 2020 21:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nogmaals, het is maar net welk rekensommetje je pakt. Jij gaat uit van een exponentiële curve, in mijn voorbeeld is het een lineaire.quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:50 schreef Randier het volgende:
[..]
Nee hoor. 103:69=149% stijging per week. 149% x 103 = 153 op 29/9. En 228 op 8/10.
Het lijkt net alsof er geen probleem is doordat de ziekenhuisopnames en het aantal doden laag blijven. Maar hier is een en ander bij op te merken:quote:Op dinsdag 22 september 2020 20:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wilde het vanmiddag niet zeggen maar hier ook als eerstequote:Op dinsdag 22 september 2020 21:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En er zit meestal een vertraging tussen het vaststellen van een postitieve test en ziekenhuis opname mocht die nodig zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt net alsof er geen probleem is doordat de ziekenhuisopnames en het aantal doden laag blijven. Maar hier is een en ander bij op te merken:
- Het aantal besmettingen was in de periode maart-mei waarschijnljik veel hoger.
- De schaal is te grofmazig voor ziekenhuisopnames en aantal doden.
- IC-opnames zijn er niet in opgenomen.
- Kijk je op het Coronadashboard naar de grafieken (selecteer 'toon alles'), dan zie je dat we in het begin van de knik omhoog zitten (vergelijk medio maart). Juist de ziekenhuisopnames (geleidelijke stijging) en het aantal doden (fluctueert) vallen nog wel mee. Gek genoeg geldt dat voor IC-opnames niet.
Maar de IC-opnames zitten wel al duidelijker in het begin van de knik omhoog. Je ziet dat terug bij de signaalwaardes: voor de IC-opnames wel erboven, voor ziekenhuisopnames niet. Je zou verwachten dat het eerste uit het tweede voortvloeit.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En er zit meestal een vertraging tussen het vaststellen van een postitieve test en ziekenhuis opname mocht die nodig zijn.
Hieraan toevoegen dat dit beeld niet alleen in Nederland zo verloopt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt net alsof er geen probleem is doordat de ziekenhuisopnames en het aantal doden laag blijven. Maar hier is een en ander bij op te merken:
- Het aantal besmettingen was in de periode maart-mei waarschijnlijk veel hoger.
- De schaal is te grofmazig voor ziekenhuisopnames en aantal doden.
- IC-opnames zijn er niet in opgenomen.
- Kijk je op het Coronadashboard naar de grafieken (selecteer 'toon alles'), dan zie je dat we in het begin van de knik omhoog zitten (vergelijk medio maart). Juist de ziekenhuisopnames (geleidelijke stijging) en het aantal doden (fluctueert) vallen nog wel mee. Gek genoeg geldt dat voor IC-opnames niet.
Ah, dat bedoel je, goed punt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar de IC-opnames zitten wel al duidelijker in het begin van de knik omhoog. Je ziet dat terug bij de signaalwaardes: voor de IC-opnames wel erboven, voor ziekenhuisopnames niet. Je zou verwachten dat het eerste uit het tweede voortvloeit.
En dan zelf die maatregelen weer overtredenquote:Op dinsdag 22 september 2020 21:14 schreef Predator40 het volgende:
De vraag is, hoelang gaan ze nog wachten totdat er echte regionale maatregelen komen en die ook goed kunnen handhaven.
Maar er zijn wel sterke overeenkomsten, denk ik. Vrijwel ieder land wat nu een opgaande lijn laat zien heeft internationaal toerisme toegelaten, vrijwel ieder land heeft de scholen en universiteiten heropend en vrijwel ieder land heeft de horeca weer heropend.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hieraan toevoegen dat dit beeld niet alleen in Nederland zo verloopt.
Link of rechts is er dus een internationale of onafhankelijke invloed die niet wijtbaar is aan het specifieke beleid hier.
Tot het te laat is, ben ik bang.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:14 schreef Predator40 het volgende:
De vraag is, hoelang gaan ze nog wachten totdat er echte regionale maatregelen komen en die ook goed kunnen handhaven.
dit beleid gaat nergens over.
Australië niet, en die hebben het virus gewoon weer onder controle. Nieuw-Zeeland idem.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar er zijn wel sterke overeenkomsten, denk ik. Vrijwel ieder land wat nu een opgaande lijn laat zien heeft internationaal toerisme toegelaten, vrijwel ieder land heeft de scholen en universiteiten heropend en vrijwel ieder land heeft de horeca weer heropend.
Ik denk dat het MKB dat ook erg graag zou willen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:16 schreef TheVulture het volgende:
Hoeveel groepen zijn er nu al die graag met voorrang getest willen worden? Ik las net dat de beveiligers ook al willen
Ik vraag me af of de discrepantie verklaarbaar is door de aard van de statistieken. Worden voor de IC-opnames de cijfers van NICE gebruikt en voor ziekenhuisopnames de cijfers van de GGD'en die besmette mensen nabellen en daar een achterstand in hebben?quote:
Zijn de IT'ers al genoemdquote:Op dinsdag 22 september 2020 21:16 schreef TheVulture het volgende:
Hoeveel groepen zijn er nu al die graag met voorrang getest willen worden? Ik las net dat de beveiligers ook al willen
Ik zou er totaal niet van staan te kijken als we straks weer in exact dezelfde situatie zitten als toen, en men echt helemaal niks geleerd heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:14 schreef Predator40 het volgende:
dit beleid gaat nergens over.
Als ze het testen gewoon op orde hadden, zou er ook geen gedoe zijn met wie voorrang krijgt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:16 schreef TheVulture het volgende:
Ziekenhuisopnames komen inderdaad van het RIVM vandaan. IC van NICE.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de discrepantie verklaarbaar is door de aard van de statistieken. Worden voor de IC-opnames de cijfers van NICE gebruikt en voor ziekenhuisopnames de cijfers van de GGD'en die besmette mensen nabellen en daar een achterstand in hebben?
die lockdowns waren totaal niet te vergelijken met wat wij in nederland hebben gehad in ieder geval.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Australië niet, en die hebben het virus gewoon weer onder controle. Nieuw-Zeeland idem.
het is nu al duidelijk dat er maar weinig geleerd is in 6 maanden tijd.....quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zou er totaal niet van staan te kijken als we straks weer in exact dezelfde situatie zitten als toen, en men echt helemaal niks geleerd heeft.
Of beter gezegd, helemaal niks gedaan heeft met wat men juist geleerd heeft.
1 uurtje de straat op per dag, mag hopen dat we niet de kant van Victoria(deelstaat van Australie) opgaan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die lockdowns waren totaal niet te vergelijken met wat wij in nederland hebben gehad in ieder geval.
Mij ook niet want dat is nu al het geval. We lopen weer achter de feiten aan en grijpen pas in wanneer het echt niet meer anders kan.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zou er totaal niet van staan te kijken als we straks weer in exact dezelfde situatie zitten als toen, en men echt helemaal niks geleerd heeft.
Of beter gezegd, helemaal niks gedaan heeft met wat men juist geleerd heeft.
Het zal mij benieuwen. Afgelopen vrijdag was de laatste persconferentie met maatregelen. Het zou op paniekvoetbal wijzen als er nu weer een persconferentie kwam met nieuwe maatregelen. Aan de andere kant, dat is wel wat er nu nodig is...quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:20 schreef Jor_Dii het volgende:
De beer is echt los he in de media vwb Corona? - zeer benieuwd in hoeverre dat (hopelijk) de besluitvorming omtrent nieuwe maatregelen in een stroomversnelling zal doen raken..
Peroxide in z'n breinquote:Op dinsdag 22 september 2020 21:22 schreef Dimachaerus het volgende:
ik wil hugo de jonge zien spreken
hij ziet er echt niet goed uit
Tja daar was wat mee....waar anderen ook te veel mee hadden..... kweetniet meer hoe dat zat.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als ze het testen gewoon op orde hadden, zou er ook geen gedoe zijn met wie voorrang krijgt.
dus de echte maatregelen komen pas volgende week ofzo.....man man manquote:Op dinsdag 22 september 2020 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zal mij benieuwen. Afgelopen vrijdag was de laatste persconferentie met maatregelen. Het zou op paniekvoetbal wijzen als er nu weer een persconferentie kwam met nieuwe maatregelen. Aan de andere kant, dat is wel wat er nu nodig is...
Nu misschien wel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zal mij benieuwen. Afgelopen vrijdag was de laatste persconferentie met maatregelen. Het zou op paniekvoetbal wijzen als er nu weer een persconferentie kwam met nieuwe maatregelen. Aan de andere kant, dat is wel wat er nu nodig is...
Hm, ja, de Nederlander lijkt weinig opgestoken te hebben van de eerste golf.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is nu al duidelijk dat er maar weinig geleerd is in 6 maanden tijd.....
Ik vermoed het wel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus de echte maatregelen komen pas volgende week ofzo.....man man man
Ik ben er klaar voor. Kwam sws al niet ver buiten de deur.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
1 uurtje de straat op per dag, mag hopen dat we niet de kant van Victoria(deelstaat van Australie) opgaan.
Bedrijven kunnen ook hun medewerkers particulier laten testen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als ze het testen gewoon op orde hadden, zou er ook geen gedoe zijn met wie voorrang krijgt.
Kost dan ook wat. BigPharma.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:26 schreef quirina het volgende:
[..]
Bedrijven kunnen ook hun medewerkers particulier laten testen.
Zelfde coronatest alleen niet door de ggd.
De overheid had ook gewoon op orde kunnen hebbenquote:Op dinsdag 22 september 2020 21:26 schreef quirina het volgende:
[..]
Bedrijven kunnen ook hun medewerkers particulier laten testen.
Zelfde coronatest alleen niet door de ggd.
Hij moet maar ook even de ggd bellen drie uur lang in de wacht en dan in Den Helder door de teststraat heen.quote:
Op de overheid kan je niet rekenen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:27 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De overheid had ook gewoon op orde kunnen hebben
Blijft een lichtgewicht.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:32 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Pieter Heerma, de kaasboer. Mag het ietsje meer zijn?
[ afbeelding ]
Alle stukken etc. zijn deel van het debat:quote:
Yep, Rutte blijft er toch omheen draaien.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:45 schreef Bocaj het volgende:
Ze lullen nu wel zeer ver achter de komma....
We moeten door... wat gaan we doen nou!
ik vraag me soms af he, wat hebben ze WEL door ?quote:
deze dan:quote:
Ben altijd weer blij met ons staatsstelsel.quote:bron: OMT brief 17mar20
"Verder zullen GGD’en worden gevraagd om geen mondmaskers te adviseren aan patiënten en contacten in de thuissituatie"
Ben op zich geen fan van hem, maar in debatten is het altijd genieten geblazen. Een ander denkt het, hij zegt het.quote:
Mja.... dat heet liegen...... en kan niet worden toegegeven.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:49 schreef matthijst het volgende:
Vaag, kunnen ze toch gewoon toegeven.
Maskers waren d'r niet. Jammer.
quote:
Kheb sws niet maar dan ook niets met influencers die zich laten betalen voor, met -of door overheidspropaganda.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]![]()
Aan de andere kant.... ook triest dat Rapper Sjors nog de enige "influencer" is die VWS kon inhuren.
Wafoor force? Wat mis ik? Kan ik dat tegelijk met 3 pakken wc-papier tillen?quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:51 schreef quirina het volgende:
Veel echinacea force reclames
Straks komt daar weer een run op vanwege de crona
Echinaforcequote:Op dinsdag 22 september 2020 21:51 schreef quirina het volgende:
Veel echinacea force reclames
Straks komt daar weer een run op vanwege de crona
Het wordt een lange, donkere, grimmige winter.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:54 schreef Leonos het volgende:
Gaat weer redelijk mis als ik het nieuws zo kijk.
Ik weet niet wat je in het nieuws hebt gezien, maar je hebt gelijk. Waar het ook over gaat rond dit virus en het beleid!quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:54 schreef Leonos het volgende:
Gaat weer redelijk mis als ik het nieuws zo kijk.
Nieuwsuur!quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je in het nieuws hebt gezien, maar je hebt gelijk. Waar het ook over gaat rond dit virus en het beleid!
quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:55 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Echinaforce![]()
1 mg eendenlever van een grieperige eend 1.000.000.000 keer verdunnen en dan claimen dat de werking tegen griep steeds sterker wordt. En mensen kopen het nog ook.
Is aftreksel van een kruid dat het overleven van een besmetting wat kansrijker zou maken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wafoor force? Wat mis ik? Kan ik dat tegelijk met 3 pakken wc-papier tillen?
Winter is comingquote:Op dinsdag 22 september 2020 21:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het wordt een lange, donkere, grimmige winter.
Ieder jaar weer. En het is ieder jaar weer vroeg donker in de winter.quote:
Nu niet meer, gaat over bevallingenquote:Op dinsdag 22 september 2020 21:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Moeite waard om te kijken? Wat is het hoofdonderwerp?
You know nothing, Jon Breekfast!quote:
He get, nee hoor, dat hebben we gehad!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:00 schreef Leonos het volgende:
[..]
Nu niet meer, gaat over bevallingen
https://nos.nl/nieuwsuur/quote:Op dinsdag 22 september 2020 21:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Moeite waard om te kijken? Wat is het hoofdonderwerp?
quote:Forse kritiek op coronabeleid kabinet // Zwangerschapscoaches frustreren verloskundigen // Leesvaardigheid Nederlandse kinderen holt achteruit
Nijmegen en Eindhoven waarschijnlijk. De volgende studentensteden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:05 schreef Mammietje het volgende:
He, iets nieuws... Rutte heeft het over 8 regio's i.p.v. 6..... Weke zijn de volgende 2?
Niet volgende 2, volgende 8, dus 14 danquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:05 schreef Mammietje het volgende:
He, iets nieuws... Rutte heeft het over 8 regio's i.p.v. 6..... Weke zijn de volgende 2?
Zou goed kunnen ja.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nijmegen en Eindhoven waarschijnlijk. De volgende studentensteden.
Goh, dat had vast niemand verwacht.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nijmegen en Eindhoven waarschijnlijk. De volgende studentensteden.
Ow? Serieus? Zo had ik het niet begrepen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet volgende 2, volgende 8, dus 14 dan
Gooi en vechtstreek
Zaanstreek-Waterland
Brabant Zuid-oost
Midden- en West Brabant
Brabant Noordoost
Gelderland zuid
Groningen
Zuid-Holland zuid
quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow? Serieus? Zo had ik het niet begrepen.
Rutte zit nog in eind maart met zijn hoofd. De bevolking heeft echter al veel veldslagen gehad en is moe. Moe met die maatregelen. No way dat de compliance maart gaat naderen. Zie de verwende bevolking nu maar op te sluiten als het moet. Dat gaat ook niet meer zonder grove ingrepen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:07 schreef Vallon het volgende:
Debat: Aahhhhh.... nu wordt het excpliciet duidelijk. De maatregelen zijn bedoeld om het gedrag te beïnvloeden.
Ik herken mijn minder geslaagde opvoedacties: als jij braaf ben mag je morgen Sesamstraat kijken en als je voor de 10e keer eten de grond gooit, ga je op het bankje in de hal zitten.
Get real and a life.
"Je moet het dak repareren als de zon schijnt."quote:
Daar schijnt de zon niet, Claudia!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
"Je moet het dak repareren als de zon schijnt."
Artsen van het ziekenhuis hebben al opgeroepen om het hele studentenleven voor een aantal weken plat te leggen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:12 schreef Schuimpjes het volgende:
Gooi Nijmegen sowieso maar plat. Gaat niet goed hier en Bruls onderneemt geen actie.
https://www.gelderlander.(...)n-nijmegen~ab4eb0e0/
Rutte krijgt dan ook gewoon een lekker salaris doorbetaald, terwijl het klootjesvolk weer de klappen mag opvangen van inkomstenderving of potentieel ontslag.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Rutte zit nog in eind maart met zijn hoofd. De bevolking heeft echter al veel veldslagen gehad en is moe. Moe met die maatregelen. No way dat de compliance maart gaat naderen. Zie de verwende bevolking nu maar op te sluiten als het moet. Dat gaat ook niet meer zonder grove ingrepen.
Even puur praktisch. Hoe wou je dat doen? De sociëteiten dicht. De Universiteit dicht. Dat kan. Maar daar mee bereik je volgens mij alleen maar dat je de controle kwijt raakt...quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Artsen van het ziekenhuis hebben al opgeroepen om het hele studentenleven voor een aantal weken plat te leggen.
Gewoon, alle activiteiten gericht op studenten platleggen. Je mag er toch vanuit gaan dat ze wel een keer de hint snappen, of niet?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even puur praktisch. Hoe wou je dat doen? De sociëteiten dicht. De Universiteit dicht. Dat kan. Maar daar mee bereik je volgens mij alleen maar dat je de controle kwijt raakt...
Dat is een beetje onzin, he? De meeste Nederlanders krijgen gewoon doorbetaald. En de regering heeft 67 miljard geleend om de rest een handje te helpen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte krijgt dan ook gewoon een lekker salaris doorbetaald, terwijl het klootjesvolk weer de klappen mag opvangen van inkomstenderving of potentieel ontslag.
Welke controle?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even puur praktisch. Hoe wou je dat doen? De sociëteiten dicht. De Universiteit dicht. Dat kan. Maar daar mee bereik je volgens mij alleen maar dat je de controle kwijt raakt...
neequote:Op dinsdag 22 september 2020 22:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gewoon, alle activiteiten gericht op studenten platleggen. Je mag er toch vanuit gaan dat ze wel een keer de hint snappen, of niet?
Naast moe is er idd veel kapot, ook sociaal. Verwend vind ik te scherp.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Rutte zit nog in eind maart met zijn hoofd. De bevolking heeft echter al veel veldslagen gehad en is moe. Moe met die maatregelen. No way dat de compliance maart gaat naderen. Zie de verwende bevolking nu maar op te sluiten als het moet. Dat gaat ook niet meer zonder grove ingrepen.
Was te verwachten.. ze moeten echt gaan doorpakken nu.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet volgende 2, volgende 8, dus 14 dan
Gooi en vechtstreek
Zaanstreek-Waterland
Brabant Zuid-oost
Midden- en West Brabant
Brabant Noord
Gelderland zuid
Groningen
Zuid-Holland zuid of Gelderland Midden of Flevoland
Hebben die oudjes nou nog steeds niet door dat je minimaal vijf meter van studenten vandaan moet blijven?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gewoon, alle activiteiten gericht op studenten platleggen. Je mag er toch vanuit gaan dat ze wel een keer de hint snappen, of niet?
Potjes raken een keer leeg en er gaan economisch echt nog wel meer klappen vallen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een beetje onzin, he? De meeste Nederlanders krijgen gewoon doorbetaald. En de regering heeft 67 miljard geleend om de rest een handje te helpen.
Tot zover het idee dat het VK deels weer in lockdown zou gaan?quote:Strengere regels in Engeland, 'gevaarlijk kantelpunt'
Op bruiloften in Engeland mogen nog maar vijftien mensen komen. Winkelmedewerkers, taxichauffeurs en passagiers moeten mondkapjes dragen. Dat kondigde premier Johnson aan in het Lagerhuis, waar hij sprak over een "gevaarlijk kantelpunt".
Zoals al bekend was moeten alle cafés en restaurants vanaf donderdag uiterlijk om 22.00 uur sluiten en mogen alleen mensen met een tafel nog worden bediend. Mensen die zich niet aan de maatregelen houden, kunnen daarvoor 200 pond (217 euro) boete krijgen.
Johnson zei dat de nieuwe maatregelen zes maanden zouden kunnen duren en waarschuwde dat er zo nodig "significant strengere maatregelen" zullen worden genomen.
Dan kun je beter gewoon heel Nederland meteen doen nu. Schept wel duidelijkheid.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Was te verwachten.. ze moeten echt gaan doorpakken nu.
De gemeente waar ik woon is niks aan de hand, maar valt wel onder deze veiligheidsregio.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:12 schreef Schuimpjes het volgende:
Gooi Nijmegen sowieso maar plat. Gaat niet goed hier en Bruls onderneemt geen actie.
https://www.gelderlander.(...)n-nijmegen~ab4eb0e0/
Kheb een magazijn vol... het gaat mij geen tweede keer gebeuren dat ik voor lul met 3 gescheurde pakken de Lidl uitkom zetten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:19 schreef RipCity het volgende:
Haha in Engeland alweer toilet roll gebrek. Allemaal
Supermarkten is t uitverkocht + tandpasta’s etc.
Mensen leren niet..
Dit ja. Het is al zo wijdverspreid en al die regio's met allen hun eigen maatregelen maakt het niet duidelijker.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan kun je beter gewoon heel Nederland meteen doen nu. Schept wel duidelijkheid.
Allemaal voor de bühne als ze daar ook de kroegen een uur dicht gooienquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Was te verwachten.. ze moeten echt gaan doorpakken nu.
quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kheb een magazijn vol... het gaat mij geen tweede keer gebeuren dat ik voor lul met 3 gescheurde pakken de Lidl uitkom zetten.
In bepaalde provincies zijn er nog steeds nauwelijks besmettingen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit ja. Het is al zo wijdverspreid en al die regio's met allen hun eigen maatregelen maakt het niet duidelijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |