Nou wat ik dus opvallend al vind is dat al die mensen die overlijden aan Corona vaak al meer dingen onder de leden hadden. Ik vind het dan al iets te simpel om het stempel 'corona-dode' op iemand te plakken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:10 schreef JFlip het volgende:
[..]
"de" media brengt niet de extremen in beeld. Sommige media doen dat. En als je daar je oren naar laat hangen dan kan er een kleine kern van waarheid in je verhaal zitten. Andere, betrouwbare, media geven een weergave van de feiten. Alle verhalen die je hoort weeg je tegen elkaar af, en probeer je op hun waarde te schatten. Klein voorbeeldje: Opgeklopte verhalen van de Telegraaf neem ik met een korrel zout, en probeer ik op waarde te schatten door daar verdere bronnen bij te zoeken.
Die bronnen kunnen, zeker in het geval van Cororna, gewoon openbaar zijn, opgesteld door min of meer onhankelijke instuties. Je kunt gewoon opzoeken hoeveel personen er op de IC liggen. In maart lagen er bijna 1400 mensen op de IC. Normaal gesproken hebben we in Nederland 1150 IC plaatsen. Leg mij maar eens uit op welke IC het dan geen noodsituatie was.
[..]
Je begrijpt dat de overheid niet de beeldvorming in de media bepaalt? We wonen hier niet in Noord Korea of Belarus.
Nou, godzijdank hebben we ook nog RTL, SBS, Twitter, Instagram, kranten en Facebook om je te voorzien van nieuws.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:23 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Nou wat ik dus opvallend al vind is dat al die mensen die overlijden aan Corona vaak al meer dingen onder de leden hadden. Ik vind het dan al iets te simpel om het stempel 'corona-dode' op iemand te plakken.
En met beeldvorming bedoel ik bijvoorbeeld de NOS met tig van die itempjes dat Pietje of Jantje het zo moeilijk heeft. Allemaal persoonlijke drama met 0,0 nieuwswaarde. Veel andere dingen die misschien ook wel nieuwswaardig zijn komen niet aan bod en dat is jammer.
Cijfertjes waarvan nooit echt duidelijk is waar het voor staat. Als het maar veel lijkt.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:09 schreef Monolith het volgende:
Ik ben niet van het drama. Wel van de cijfertjes en daar word je op het moment niet direct heel vrolijk van.
Daarom Hart van Nederlandquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, godzijdank hebben we ook nog RTL, SBS, Twitter, Instagram, kranten en Facebook om je te voorzien van nieuws.
Oh het gaat mij niet om bevestigde besmettingen hoor. Één van de meest relevante indicatoren is het aantal bezette IC bedden en de impact die dat ook gelijk weer heeft op de reguliere zorg. En dat cijfer en dan met name de ontwikkeling ervan stemt mij niet direct heel vrolijk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Cijfertjes waarvan nooit echt duidelijk is waar het voor staat. Als het maar veel lijkt.
Duizenden besmettingen, waarschijnlijk waren er in maart/april tienduizenden per dag.
Dat maakt voor de media niet uit, duizend klinkt veel en eng. Een stijging van 10 naar 20 is een verdubbeling! Opnames nemen gigantisch toe, dat ook mensen de IC verlaten wordt nergens vermeld. Die totale teller neemt enkel toe, alsof ze er voor altijd liggen.
Zo wordt er constant gecommuniceerd in de media, zonder enig nuance en bijna altijd negatief belicht.
Zag vandaag al op het nieuws dat de pubs om 22 uur dicht moeten. Daar worden de teugels dus ook aangetrokken.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:31 schreef capricia het volgende:
21.00 uur onze tijd spreekt Boris Johnson zijn natie toe.
Ik ga wel even kijken.
Je bent patholoog-anatoom? Je hebt die doden onderzocht? Ben je bekend met het begrip "oversterfte"? Kijk je überhaupt verder naar wat er in de wereld aan de hand is? Ben je pas net begonnen met volgen van het "nieuws" over Corona?quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:23 schreef Bill_Hillie het volgende:
Nou wat ik dus opvallend al vind is dat al die mensen die overlijden aan Corona vaak al meer dingen onder de leden hadden. Ik vind het dan al iets te simpel om het stempel 'corona-dode' op iemand te plakken.
Die zijn al lang aangetrokken, er zijn al weken regionale lockdowns die zich steeds verder verspreiden.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zag vandaag al op het nieuws dat de pubs om 22 uur dicht moeten. Daar worden de teugels dus ook aangetrokken.
Ja. Er komt meer. Die bubbels-regel wordt ook flink aangehaald. En militairen die de politie gaan ondersteunen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zag vandaag al op het nieuws dat de pubs om 22 uur dicht moeten. Daar worden de teugels dus ook aangetrokken.
Wanneer Boris Johnson zinniger beleid voert dan onze eigen premier, weet je wel dat we hard aan het falen zijnquote:Op dinsdag 22 september 2020 19:31 schreef capricia het volgende:
21.00 uur onze tijd spreekt Boris Johnson zijn natie toe.
Ik ga wel even kijken.
Johnson heeft al aangekondigd dat strengere maatregelen tot de mogelijkheden behoren als de cijfers zich niet positief ontwikkelen, en dat die voor zes maanden gaan gelden. Ik mag toch aannemen dat dat de Britten er wel toe beweegt om e.e.a. wat serieuzer te gaan nemen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Er komt meer. Die bubbels-regel wordt ook flink aangehaald. En militairen die de politie gaan ondersteunen.
Nou precies dat!! Wat is dat toch tegenwoordig...dat geschreeuw en disrespect..quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:39 schreef quirina het volgende:
Wat een idioten die IKDOENIETMEERMEE beweging.
Weet je wie er straks niet meer mee doen? De mensen die op de ic aan de beademing liggen.
Dikke kans dat die niet meer mee doen,
Dit is wel het andere uiterste. Ook zonder corona liggen er mensen op de ic.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:39 schreef quirina het volgende:
Weet je wie er straks niet meer mee doen? De mensen die op de ic aan de beademing liggen.
Dat is gewoon een nieuw vehikel van Engel en zijn viruswaanzin/waarheid.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:39 schreef quirina het volgende:
Op hun overheidsdashboards, bv Frankrijk:quote:Op dinsdag 22 september 2020 16:24 schreef Jazeg het volgende:
@:Za waar vind jij de gegevens over ic opnames in andere landen?
Zes maanden, zo hé, Boris ook al een glazen bol aangeschaft.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Johnson heeft al aangekondigd dat strengere maatregelen tot de mogelijkheden behoren als de cijfers zich niet positief ontwikkelen, en dat die voor zes maanden gaan gelden. Ik mag toch aannemen dat dat de Britten er wel toe beweegt om e.e.a. wat serieuzer te gaan nemen.
Beleid in het VK is niet veel anders dan hier, regionale lockdowns troef, kroegen vroeger sluiten maar scholen en universiteiten blijven open. De lockdowns zijn wel strenger dan hier, dat wel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wanneer Boris Johnson zinniger beleid voert dan onze eigen premier, weet je wel dat we hard aan het falen zijn
Juist prima. Afschalen van maatregelen is makkelijker te verkopen aan de bevolking dan nieuwe maatregelen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 19:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Zes maanden, zo hé, Boris ook al een glazen bol aangeschaft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |