Ja, maar ten eerste ben ik niet zo'n fan van al die troep die ze omhoog sturen en ten tweede is het gewoon weer een Falcon 9, dat heb ik inmiddels wel gezienquote:Op woensdag 23 september 2020 16:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
[..]
Volgende week weer een Starlink![]()
![]()
![]()
![]()
Starlink is juist heel boeiend. Ze breken record na record qua hergebruik van de raketten. Verder zit er een hergebruikte fairing opEn natuurlijk zien we de landing van de booster en als de webcast lang genoeg is de landing van de fairing helften in de netten
Ik snap wel wat je bedoelt ,en ik bedoel ook zeker niet te zeggen dat het onbelangrijk is., maar mijn interesse ligt meer bij alles wat er in en om Boca Chica gebeurt ,Ik had nooit verwacht dat ik dat zo gaaf vondquote:Op woensdag 23 september 2020 16:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
[..]
Volgende week weer een Starlink![]()
![]()
![]()
![]()
Starlink is juist heel boeiend. Ze breken record na record qua hergebruik van de raketten. Verder zit er een hergebruikte fairing opEn natuurlijk zien we de landing van de booster en als de webcast lang genoeg is de landing van de fairing helften in de netten
Nice! Zitten de COPV's e.d. nu allemaal aan de binnenkant of verstopt achter de raceways?quote:Op woensdag 23 september 2020 19:49 schreef Nikonlover het volgende:
Morgen gaat SN8 op stap! 27 september starten we met cryotests![]()
Ze heeft nog geen neus, die krijgt ze pas na de cryotest (en sf?).
[ afbeelding ]
Foto van Nomadd:
[ afbeelding ]
Ja, snap ik welquote:Op woensdag 23 september 2020 18:11 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt ,en ik bedoel ook zeker niet te zeggen dat het onbelangrijk is., maar mijn interesse ligt meer bij alles wat er in en om Boca Chica gebeurt ,Ik had nooit verwacht dat ik dat zo gaaf vond![]()
Ik wist helemaal niets van dat soort dingen. Nog steeds niet ,maar al wel meer dan in het begin![]()
Jullie weten er heel veel van , en hebben ook echt die interesse en kennis
Ik heb de interesse en het enthousiasme ...niet de kennisIk heb minder met starlink lanceringen .
Toen lk een paar weken geleden die boosters op dat drone schip Port Canaveral binnen zag varen keek ik mijn ogen uit. Ik vind jullie enthousiasme heel erg aanstekelijk en ik leer ook veel hier, Maar sommige dingen zijn voor mij wat moeilijker te bevatten denk ik ,....daar heb ik minder mee (vast ook door mijn gebrek aan kennis) De bouw en de tests van de SN4,5,6 ,7 , de bouw van de SN8 en 9 vind ik echt super interessant. Voel me soms net een klein kind die weer helemaal blij is als er een stuk metaal of een graansilo de lucht ingaatMijn omgeving snapt daar helemaal niets van
Ja dat!!quote:Op woensdag 23 september 2020 21:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja, snap ik welHet is gewoon de toekomst wat je daar voor je ogen ziet gebeuren
En je leert er ook meer van dan het kijken naar een F9 lancering. Je ziet alles in onderdelen voorbij komen, dus dan leer je automatisch hoe Starship inelkaar zit en werkt.
F9 heb ik vanaf het begin meegemaakt (niet zo duidelijk in beeld gebracht als Starship nu, dat niet). Alle kleine verbeteringen, grote aanpassingen, grasshopper en F9R, etc heb ik gezien. Dus de F9 zit ook wel in mijn hart
Ik vind het heel tof om te volgen/zien dat ze wat meer risico's nemen (5+ keer gebruikt dus groot risico op mankementen, geen static fire, snelle refurbish tijd, etc). Dankzij het lanceren van eigen satellieten is dit allemaal mogelijk (geen risico voor de klant).
En tja, dat anderen niet begrijpen dat je naar rokende graansilo's zit te kijken, das wel herkenbaar![]()
Die zitten achter de raceways inderdaad. Ik ben wel benieuwd of ze ooit naar binnen verhuizen. Dit is opzich een prima plekquote:Op woensdag 23 september 2020 19:57 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nice! Zitten de COPV's e.d. nu allemaal aan de binnenkant of verstopt achter de raceways?
Yep. Maar er is ook een tweet van Elon dat ze ergens onder de skirt weggewerkt zouden worden.quote:Op donderdag 24 september 2020 07:56 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik kan me vaag een tweet herinneren waarin Elon zei dat ze achter de flaps weggewerkt zouden worden
Allemaal cancelledquote:Op woensdag 23 september 2020 19:49 schreef Nikonlover het volgende:
Morgen gaat SN8 op stap! 27 september starten we met cryotests![]()
Ze heeft nog geen neus, die krijgt ze pas na de cryotest (en sf?).
Shit...…quote:Op donderdag 24 september 2020 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Allemaal cancelled![]()
https://www.cameroncounty.us/spacex/
Dat had ik nog niet eens gezien!quote:Op donderdag 24 september 2020 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Allemaal cancelled![]()
https://www.cameroncounty.us/spacex/
Rusland gaat ook een film makenquote:Op woensdag 23 september 2020 12:47 schreef Bocaj het volgende:
@:Nikonlover![]()
Tom Cruise vliegt volgend jaar al naar ruimtestation.
[ afbeelding ]
[..]
That Guy, is living his life!
Tja, ze kunnen niet achterblijven natuurlijk!quote:Op donderdag 24 september 2020 15:19 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Rusland gaat ook een film maken![]()
https://www.hln.be/nieuws(...)mte-maken~a99a80969/
China heeft zelf een internationaal ruimtestation?quote:Op donderdag 24 september 2020 15:55 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Tja, ze kunnen niet achterblijven natuurlijk!
Nu is het wachten op China! Oh, wacht... die zijn niet welkom...
China gaat wel zijn eigen gang en hebben zelf ook een ISS en blijkbaar ook nog succesvol ook...
Ze hebben nog geen eigen ISS, een permanent ruimtestation is nog in ontwikkeling. Ze zijn nu ook bezig met het ontwikkelen van een nieuwe crew capsule. Daar hebben ze eerder dit jaar een eerste testvlucht mee gemaakt. Lancering ging prima, terugkeer was minder succesvol, hij is ietwat te heet gewordenquote:Op donderdag 24 september 2020 15:55 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Tja, ze kunnen niet achterblijven natuurlijk!
Nu is het wachten op China! Oh, wacht... die zijn niet welkom...
China gaat wel zijn eigen gang en hebben zelf ook een ISS en blijkbaar ook nog succesvol ook...
quote:Op donderdag 24 september 2020 17:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
China heeft zelf een internationaal ruimtestation?
Ja correctie van mij...quote:Op donderdag 24 september 2020 17:46 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen eigen ISS, een permanent ruimtestation is nog in ontwikkeling. Ze zijn nu ook bezig met het ontwikkelen van een nieuwe crew capsule. Daar hebben ze eerder dit jaar een eerste testvlucht mee gemaakt. Lancering ging prima, terugkeer was minder succesvol, hij is ietwat te heet geworden
Yep! Dat waren stations die niet gebouwd waren om lange tijd in de ruimte te zweven. Het is de bedoeling dat deze wel lange tijd in de ruimte blijftquote:Op donderdag 24 september 2020 17:52 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Ja correctie van mij...
Ze hadden de Tiangong-1 en de Tiangong-2 zijn beiden de afgelopen jaren weer in de dampkring vernietigd...
Maar ze zijn nu weer met nieuwe bezig! 2022 klaar!
https://www.spacepage.be/(...)aan-bij-lanceerbasis
quote:
Die waren bedoeld om docking te testen toch?quote:Op donderdag 24 september 2020 17:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Yep! Dat waren stations die niet gebouwd waren om lange tijd in de ruimte te zweven. Het is de bedoeling dat deze wel lange tijd in de ruimte blijft
Geen idee. Heb dat niet zo gevolgd eerlijk gezegd. Ik weet alleen dat ze niet heel lang in de ruimte zijn geweestquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:52 schreef xzaz het volgende:
Kunnen 5 en 6 niet gewoon naar 15km hoogte worden gebracht? Lijkt me totaal tijdverspilling om maar één keer een hop te doen en dan?
[..]
Die waren bedoeld om docking te testen toch?
quote:Op vrijdag 25 september 2020 19:52 schreef Nikonlover het volgende:
Er zijn nieuwe road closures
Morgen gaat SN8 naar de testpad![]()
[ afbeelding ]
1:51 MURICAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:
quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:17 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
1:51 MURICAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:17 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
1:51 MURICAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
We hebben dit jaar SN1 t/m SN6 gezien en meerdere testtanksquote:Op zaterdag 26 september 2020 10:40 schreef xzaz het volgende:
Veel wordt er gebouwd niet veel getest...
Hetzelfde als SN5 en SN6quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:47 schreef puzziepie het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze de SN8 straks het pad op rollen![]()
Spannend ook welHij is een stuk groter dan de SN5 en 6
Met die fins ziet hij er echt reusachtig uit!! ik dacht dat de SN8 hoger wasquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:52 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hetzelfde als SN5 en SN6Afgezien van de vleugels is hij op dit moment net zo groot. Neus komt er pas later op
Hij is groot jaquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:54 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Met die fins ziet hij er echt reusachtig uit!! ik dacht dat de SN8 hoger was
Kickenquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hij is groot jaDe Elonerons zullen ze wel inklappen tijdens het transport. Straks met de neus is hij past echt groot
Geen ideequote:Op zaterdag 26 september 2020 13:01 schreef puzziepie het volgende:
[..]
KickenWanneer ga jij jouw naam trouwens veranderen ?
Nee, zal vast weer wat uitlopen?quote:Op zaterdag 26 september 2020 14:30 schreef Tourniquet het volgende:
Nog weinig activiteit in Boca Chica.
Zo te zien zijn nog druk aan het werk bij de test/launchpad. Ze zijn nu wel een hijskraan aan het opbouwen, hopelijk voor het hijsen van SN8quote:Op zaterdag 26 september 2020 14:30 schreef Tourniquet het volgende:
Nog weinig activiteit in Boca Chica.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |