abonnement Unibet Coolblue
pi_195194983
De euro is de opmaat naar een federaal europa en daarbij heeft Nederland weinig te winnen. We verliezen daarbij koopkracht vanwege de transfer-unie die deel uitmaakt van dit federale europa en bovendien verliezen we nog meer eigen zeggenschap aan de EU. Dat de europese commissie nu BTW mag gaan heffen vanwege corona in de gehele EU tekent al de contouren naar federalisatie en een transfer-unie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195195007
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:39 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Als je nu nog steeds in de euro gelooft heb je het echt niet begrepen hoor :') !
het gaat om de populistische boodschap erachter. Leuk voor de buhne dit. Nu wachten op Wilders zijn gulden retoriek.
  dinsdag 22 september 2020 @ 10:51:55 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_195195064
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:48 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

het gaat om de populistische boodschap erachter. Leuk voor de buhne dit. Nu wachten op Wilders zijn gulden retoriek.
Het is juist geen populisme maar economische wetenschap.
Blijven roepen dat de euro wel kan blijven bestaan is juist tegen de feiten ingaan en uit ideologische motieven doof willen blijven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_195195083
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:48 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

het gaat om de populistische boodschap erachter. Leuk voor de buhne dit. Nu wachten op Wilders zijn gulden retoriek.
Dat de euro erg problematisch is is weinig populistisch maar een realiteit. Terug naar de gulden is een mogelijkheid onder meerdere mogelijkheden. DNB lijkt me weinig populistisch maar heeft ondertussen ook een draaiboek klaarliggen.

quote:
DeNederlandseBank
Goud: vertrouwensanker

Aandelen, obligaties en ander waardepapier: aan alles zit een risico. Als het tegenzit, kunnen koersen dalen. Maar, crisis of niet, een baar goud houdt altijd waarde. Centrale banken als DNB hebben daarom van oudsher veel goud in huis. Goud is namelijk het ultieme appeltje voor de dorst: het vertrouwensanker voor het financiële stelsel. Als het hele systeem instort, biedt de goudvoorraad een onderpand om opnieuw te beginnen. Goud geeft vertrouwen in de kracht van de balans van de centrale bank. Dat geeft een veilig gevoel.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195195084
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:22 schreef Nattekat het volgende:
Komt er nog een programma, of is dit alles?

De SP is één van de weinige partijen die ik niet heb uitgesloten, maar zo kunnen ze het wel vergeten :')
https://www.sp.nl/sites/d(...)ptverkprogr_2020.pdf
pi_195195103
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Een draaiboek klaar hebben liggen voor een ontwrichtende situatie is natuurlijk nogal wat anders dan die ontwrichtende situatie actief nastreven.
wat zou er ontwrichtend zijn aan om samen met andere sterke EU landen een eigen munt te introduceren.
pi_195195150
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat de euro erg problematisch is is weinig populistisch maar een realiteit. Terug naar de gulden is een mogelijkheid onder meerdere mogelijkheden. DNB lijkt me weinig populistisch maar heeft ondertussen ook een draaiboek klaarliggen.
[..]

dat is niet de reden dat SP en Wilders dat roepen. Henk en Ingrid begrijpen dat niet.
En ehm een draaiboek hebben klaarliggen is normaal management. Zou vreemd zijn als dat er niet was.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2020 10:57:46 ]
pi_195195238
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:48 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

het gaat om de populistische boodschap erachter. Leuk voor de buhne dit. Nu wachten op Wilders zijn gulden retoriek.
Goed, daarin kan ik je volgen.

Maar laten we eerlijk zijn: Politieke partijen die “een sterke euro :') “ blijven beloven zijn ook niet meer serieus te nemen.
pi_195195280
Ik moet heel eerlijk zeggen, ik had nooit wat met de SP, maar hier kan ik me eigenlijk wel aardig in vinden.

Wanneer is het fout gegaan met de zorg bijvoorbeeld? Toen het geprivatiseerd werd. Bij welke landen is dat nog steeds met succes “in handen van” de overheid? België en Duitsland. Zo’n collectieve volksverzekering vind ik echt zo’n slecht plan niet. Wil je particuliere zorg voor de hoofdprijs, dan kan dat altijd nog.

Een eigen risico van ¤0,- zie ik dan weer niet gebeuren, maar soit. In België en Duitsland betaal je ook kleine bijdrages
pi_195195316
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:54 schreef Evertjan het volgende:

[..]

wat zou er ontwrichtend zijn aan om samen met andere sterke EU landen een eigen munt te introduceren.
Dit lijkt mij ook een beter uitgangspunt. Of allen een eigen valuta en deze aan de duitse mark hangen.
pi_195195342
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:05 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Dit lijkt mij ook een beter uitgangspunt. Of allen een eigen valuta en deze aan de duitse mark hangen.
volgens mij staat dat ook in het SP programma
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:07:55 #37
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_195195351
Flikker eens op met je proefballonnen man gvd allemaal. Er is echt geen partij meer over om op te stemmen zo.

OP niet gelezen btw
:')
pi_195195374
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:13 schreef schommelstoel het volgende:
SP hoopt gewoon stemmen te winnen van de gemiddelde viruswaanzin aanhanger.
Dat zijn ook van die tokkie's die schreeuwen dat ze de gulden terug willen.

Zelfde laken en pak.
SP was altijd al tegen de euro.
pi_195195413
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:07 schreef Evertjan het volgende:

[..]

volgens mij staat dat ook in het SP programma
Oh overheen gelezen dan. Maargoed dat vind ik dan persoonlijk echt zo’n slecht plan nog niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Flikker eens op met je proefballonnen man gvd allemaal. Er is echt geen partij meer over om op te stemmen zo.

OP niet gelezen btw
:')
pi_195195435
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:11 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Oh overheen gelezen dan. Maargoed dat vind ik dan persoonlijk echt zo’n slecht plan nog niet.
[..]

:')
quote:
De euro is onhoudbaar, omdat de economieën van de eurolanden onvergelijkbaar zijn. Vasthouden aan
de huidige euro gaat ten koste van onze economie, maar ook die van de landen in het oosten en zuiden
van Europa, die de munt niet kunnen aanpassen aan hun economische ontwikkeling. De landen met
meer vergelijkbare economieën moeten voorbereidingen treffen voor de ontwikkeling van een nieuwe munt.
pi_195195446
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Flikker eens op met je proefballonnen man gvd allemaal. Er is echt geen partij meer over om op te stemmen zo.

OP niet gelezen btw
Eerst lezen dan pas schreeuwen
pi_195195505
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:12 schreef Evertjan het volgende:

[..]


[..]

Oh ja dat had ik wel gelezen. Maar dan kan je nog steeds 2 kanten uit: een “noordelijke munt” en een “zuidelijke munt” even heel lelijk gezegd. Op die manier kunnen de zuidelijke landen hun economie devalueren wanneer dat nodig is om zo bijvoorbeeld de export aan te wakkeren. Een nadeel kan zijn dat dit in collectief verband gebeurd en een “zuidelijke centrale bank” dus die alleenmacht in handen heeft. Voor het Noorden net zo, maar dan andersom.

Als je kiest voor ieder land zijn eigen munt, dan hangt je economie nog steeds aan “de grootste”, maar ben je als eigen land nog steeds vrij autonoom in het prikkelen van je economie en ben je niet geheel afhankelijk van wat een centrale bank zou doen. Die regie heb je zelf.

Een nadeel is dan wel dat je overal andere valuta’s hebt die weer omgewisseld moeten worden en dat brengt weer de nodige rompslomp met zich mee. Ook dat kost geld.

De vraag is wat je dan nog met de EU zou moeten doen. Ik denk persoonlijk dat een vorm van douane-unie waarbij je nog steeds op collectief verband samenwerkt, hetzij uitgekleed tot de basis, een goed uitgangspunt zou zijn.
pi_195195566
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 10:39 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Als je nu nog steeds in de euro gelooft heb je het echt niet begrepen hoor :') !
Waar betaal jij dan mee?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195195692
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar betaal jij dan mee?
Ik snap je vraag, maar het is niet alsof we echt een keuze hebben, is het wel?
pi_195195876
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:29 schreef feitcepsrep het volgende:

[..]

Ik snap je vraag, maar het is niet alsof we echt een keuze hebben, is het wel?
Als je geen vertrouwen hebt in een munt hoe kan je dan prijzen beoordelen in die munteenheid? De andere keuze is emigreren buiten het eurogebied.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195195905
Interessant.
pi_195196130
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je geen vertrouwen hebt in een munt hoe kan je dan prijzen beoordelen in die munteenheid? De andere keuze is emigreren buiten het eurogebied.
Volgens mij zijn er een aantal keuzes minder extremistisch dan jij me zojuist voorschotelt maargoed.. :P
pi_195196862
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De euro heeft geleid tot polarisatie, vooral tussen noord en zuid europa. EU landen die geen euro hebben doen het economisch vaak beter dan degenen met euro. De euro is de tool van de EU naar een transfer-unie. Daar heeft Nederland geen voordeel bij omdat bij ons de koopkracht wordt weggehaald en verplaatst naar zuid en oost -europa. Transfer-unies leiden tot stagnatie van het geheel en de wereld is nu eenmaal groter dan de EU.
Daarom zou een unie ook moeten streven naar een betere oplossing als de huidige situatie.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195196890
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 09:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

De euro verdwijnt vanzelf want het is iedere econoom nu duidelijk geworden dat de situatie onhoudbaar is. Vraag is nog of het op een gecontroleerde manier of in chaos gebeurt.
In chaos politici kunen niet iets oplossen zonder dat er eerst ellende aan vooraf gaat.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195196895
Een Noorderkwartier munt met Scandinavië en Engeland _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')