abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 21 september 2020 @ 22:11:09 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_195189299
Ik kwam thuis vanmiddag en zag plotseling mijn Ziggo connectbox op 'groen' staan. Dit betekend doorgaans dat het modem in bridge mode staat. Dit was erg vreemd want ik gebruik geen aparte router en normaal brand het lampje altijd wit.

Nu heb ik een webservertje draaien op een simpele synology nas en nu heb ik van Ziggo begrepen dat een aantal bestanden hiervan 'malware' zouden bevatten en dat daarom mijn internet (tijdelijk) is geblokkeerd door het modem in bridge mode te zetten. De betreffende bestanden (samen met een nog een hele boel andere bestanden) had ik op een eigen site staan (met domein) en hostte dit op mijn Synology nas. Dit was puur voor als ik elders was en ik bestanden nodig had voor installatie of vervanging en voor het hosten van mijn eigen plaatjes die ik op forum en elders gebruik. De bestanden waar men om klaagde waren:

hwi_614.exe
paintxp-vink_wchoppers_tijdensinstallatie.exe
SpeedSim_v0.9.8.1b_unicode.zip

Ik weet dat de 1e en de 3e geen malware bevatten. De 2e bevat wel een stukje malware maar tijdens de installatie kun je deze optie uitvinken. Paint XP is nog de oudere Paint variant die ik prettiger vind dat de Windows 7 of hoger variant.

Maar goed, ik heb twee keer gebeld met Ziggo met de vraag of het modem weer terug gezet kon worden en 2x werd mij dit beloofd, en ik gaf ook aan deze bestanden te verwijderen van de NAS, maar het modem staat nog steeds in bridge mode. Dus nog steeds geen internet. En op de chat zijn ze amper bereikbaar en enkel via de Mijn Ziggo app.

Heeft iemand hier ervaring mee, dat Ziggo je internet (tijdelijk) blokkeert omdat je, in hun ogen, malware bevattende programma's host op je eigen eigen huisserver? Wat het beste te doen? Morgen weer bellen?

Ik internet nu via mijn mobiele hotspot (goddank 4G).....
pi_195189876
Wat voor bestanden gaat het om en hoe weet Ziggo dat het malware is?

Deelde je deze bestanden onversleuteld met het internet?
pi_195190182
Mits het een handmatig aanpassing is in de config van je connectbox kun je dit misschien oplossen met een factory reset. Na herstart heb je dan de oude config terug. Zou wel amateuristisch zijn van ziggo maarja... proberen waard. En morgen dan maar bellen mocht het niet helpen. Direct vragen om escalatie.
  maandag 21 september 2020 @ 23:28:12 #4
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_195190620
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 22:39 schreef spinazieruiker het volgende:
Wat voor bestanden gaat het om en hoe weet Ziggo dat het malware is?

Deelde je deze bestanden onversleuteld met het internet?
De meeste wel ja, omdat het in de meeste gevallen om freeware of open source software ging. Sommige andere bestanden had ik wel versleuteld omdat die niet helemaal legaal waren (kmspico bv, maar dat bestand werd niet genoemd).

Ik denk niet dat een factory reset van het modem iets uithaalt. Ziggo heeft mijn verbinding geblokkeerd omdat er wellicht een kwaadwillend persoon op die Synology nas wat heeft uitgespookt en de website was heel erg simpel, in principe gewoon html 1.0. Als vanaf die Synology nas bepaalde 'aanvallen' werden uitgevoerd zonder mijn weten dan kan het reden zijn voor Ziggo om mijn verbinding te blokkeren. Echt duidelijk zijn ze niet, ze blokkeren gewoon de verbinding en ik krijg een mailtje van "Netcraft Takedown Service" waarin men het volgende omschrijft:

quote:
Geachte heer, mevrouw,

Wij zien een malware-aanval op de website onder de domeinnaam mijnsite.nl. U bent de webmaster van deze website. Wij vragen u daarom vriendelijk om deze malware-aanval zo snel mogelijk offline te halen.

Neem contact op met uw registrar (hostingprovider)
Uw registrar (hostingprovider) kan u helpen om de schadelijke bestanden op uw website weg te halen. En hij kan u advies geven over hoe u een nieuwe aanval kunt voorkomen.

De malware-aanval vindt plaats op de volgende pagina:

hxxp://www.mijnsite.nl[.]nl/downloads/hwi_614.exe [mijn ip nr]
hxxp://www.mijnsite.nl[.]nl/downloads/paintxp-vink_wchoppers_tijdensinstallatie.exe [82.xx.xx.xxx]
hxxp://www.mijnsite.nl[.]nl/downloads/SpeedSim_v0.9.8.1b_unicode.zip [82.xx.xx.xxx]
Ze vragen MIJ om de malware aanval offline te halen, maar welke kant gaat de malware aanval nu uit. Van of naar de nas? Bovenstaande bericht maakt dat niet echt duidelijk. De betreffende bestanden heb ik inmiddels van de NAS verwijderd, alhoewel het bijzonder lastig was zonder netwerk op de NAS te komen. Ik had gelukkig nog een oude router hier liggen, en die als tijdelijk netwerk gebruikt.

Ik kan het modem een factory reset geven, maar of dat echt helpt?
pi_195190760
Je host alleen statische html-files en voor de eindgebruiker schadelijke exefiles en zipbestanden?

Volgens mij houdt die "aanval" niet veel meer in dan dat jouw nas als mirror wordt gebruikt.

Als je de bestanden verwijdert lopen zowel jij als anderen geen gevaar meer en kan je internetverbinding weer open.
pi_195190809
Je kan ahgi gewoon inloggen op het modem (webinterface) en bridge mode uitzetten en dhcp en nat weer aan. Je moet alleen daarvoor tijdelijk een vast ip aan je pc toe te kennen in hetzelfde ip range als het modem anders kom je er niet op.
  dinsdag 22 september 2020 @ 00:57:25 #7
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_195191285
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 23:45 schreef Farenji het volgende:
Je kan ahgi gewoon inloggen op het modem (webinterface) en bridge mode uitzetten en dhcp en nat weer aan. Je moet alleen daarvoor tijdelijk een vast ip aan je pc toe te kennen in hetzelfde ip range als het modem anders kom je er niet op.
Wat is het adres van het modem dan? Het geeft immers geen default gateway af aangezien DHCP uit staat. De factory reset heeft ook niet geholpen, hij staat nog steeds in bridge mode. En gebruik maken van de bridge mode is ook niet mogelijk (dacht, ik probeer het even met die oudere router), maar helaas geen verbinding. Tenzij me een link kunt vertellen hoe ik op het modem kan komen terwijl deze in bridge mode staat (wat volgens mij gewoonweg niet kan).
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 23:41 schreef spinazieruiker het volgende:
Je host alleen statische html-files en voor de eindgebruiker schadelijke exefiles en zipbestanden?

Volgens mij houdt die "aanval" niet veel meer in dan dat jouw nas als mirror wordt gebruikt.

Als je de bestanden verwijdert lopen zowel jij als anderen geen gevaar meer en kan je internetverbinding weer open.
In principe wel, en een ieder kon gewoon een mirror aanmaken. De website was ook nooit bedoeld om anderen te 'serveren', maar puur voor mezelf, als ik programma's of drivers nodig had, en op de main pagina had ik al mijn tips en trucs opgeschreven zodat als ik bij mensen thuis was en problemen probeer te verhelpen of een pc probeerde te optimaliseren dat ik deze informatie altijd bij de hand had. En uiteraard gebruikte ik de nas als host voor mijn het online zetten van plaatjes. Er stonden ook wat poorten naar de nas open zodat ik er bestanden naar toe kon kopieren, maar dit vereiste wel het openen van poorten in het modem.

Mensen die bv. die bestanden zouden downloaden zouden niet direct een aanval van mijn nas krijgen, maar puur te maken krijgen met eventueel de malware die in sommige bestanden zat. Het is meer waarschijnlijk dat iemand de boel heeft gehackt (en ik ben niet echt een kenner op het gebied van anti hack beveiliging, behalve dan poorten dicht houden) en mijn nas heeft gebruikt om aanvallen uit te voeren. Ik zag em de laatste tijd ook behoorlijk actief bezig zijn, het ding staat al sinds medio 2018 continue aan.

Nu merk je pas als je geen internet hebt, tenminste geen vast en snel internet hoe snel je het mist. Ook het feit dat als Ziggo het modem om wat voor reden dan ook uitzet mijn netwerk ook gelijk op z'n gat ligt bevalt me niet en ik zit te denken om een fatsoenlijke router te kopen, want ik snap er niets van. Ik heb hier die oude Sitecom router, alles aan elkaar geknoopt, de Sitecom router dezelfde default gateway gegeven als de mediabox, de DHCP aan met dezelfde range als de media box maar wat ik ook probeer ik kan niet via explorer op een andere pc komen met gedeelde mappen. Maar tegelijkertijd werkt Remote Desktop naar die pc wel. Ik snap er niets meer van.

Tijd voor een fatsoenlijke router.

[ Bericht 28% gewijzigd door TechnoCat op 22-09-2020 01:06:56 ]
pi_195191315
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 00:57 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Wat is het adres van het modem dan? Het geeft immers geen default gateway af aangezien DHCP uit staat. De factory reset heeft ook niet geholpen, hij staat nog steeds in bridge mode. En gebruik maken van de bridge mode is ook niet mogelijk (dacht, ik probeer het even met die oudere router), maar helaas geen verbinding. Tenzij me een link kunt vertellen hoe ik op het modem kan komen terwijl deze in bridge mode staat (wat volgens mij gewoonweg niet kan).
Tuurlijk kan dat, het ip van het modem is in veel gevallen 192.168.1.1 dus als je je pc hard instelt op bijv 192.168.1.100 met ip van modem als default gateway dan kom je gewoon op het modem hoor.

Maar als je in bridge mode met losse router ook geen verbinding krijgt dan is er wsch ook iets anders aan de hand.
  dinsdag 22 september 2020 @ 01:10:03 #9
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_195191324
Mijn probleem is een beetje vergelijkbaar met deze persoon:

https://ziggoforum.nl/top(...)o-geblokkeerd.92829/
pi_195191355
Het is niet ongebruikelijk dat internet wordt afgesloten bij abuse vanaf je ip. Dat doen meer providers en dat is maar goed ook. Maar dan moet ziggo je ook duidelijk kunnen vertellen waarom (dus logs tonen) en jij aan jouw kant hebt min of meer de verplichting om op zijn minst uit te leggen wat je er tegen hebt gedaan. Sowieso, als je dingen op internet gaat hosten dien je wel te weten wat je doet, vooral qua security. Misschien is je nas wel verkeerd geconfigureerd en staat er een proxy open ofzo.
  dinsdag 22 september 2020 @ 06:59:10 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195192422
Welke DSM versie draai je op NAS? Zou bijvoorbeeld een security scan uitvoeren?
https://www.synology.com/(...)an/securityscan_desc
En vervolgens wellicht een virusscan?
https://mariushosting.com(...)-on-my-synology-nas/
Tevens kent Synology andere manieren om bestanden te delen die beter te beveiligen zijn File station bijvoorbeeld.

Delen van bestanden via een webserver of FTP is denk ik niet meer iets wat tegenwoordig nog verstandig is?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195193124
Mijn internet was een tijdje terug geblokkeerd vanwege "hackpogingen". De helpdesk bellen heb je niks aan. Bij mij werd ik wel goed en snel geholpen door de abuse afdeling abuse@ziggo.nl
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:37:14 #13
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_195195886
Ik heb ze vanmorgen weer gebeld, de medewerker klonk nogal twijfelachtig (aangaande kennis van zaken), hij herkende wel dat de er een blokkade op de verbinding was gezet en ik heb aangegeven de betreffende bestanden te hebben verwijderd. Dit heeft hij in de notities meegenomen en deze 'case' is naar een andere afdeling gegaan, naar de 'mensen die het internet aan/uit zetten', zoals hij het omschreef, en hij zei dat het ongeveer een dag kon duren, misschien 2 voordat ik weer internet heb. Omdat ik toevallig ook bij Vodafone zit heeft hij me wel 'gratis' 50GB aan data gegeven zodat ik via mijn wifi dongle en de mobiele hotspot van mijn Galaxy S9 via 4G alsnog kan internetten.

Wat betreft die NAS, ik kan zo niet vertellen welke DSM versie er op draait, wel dat de NAS al 2,5 jaar onafgebroken draaide. FTP gebruikte ik eigenlijk alleen maar om bestanden naar de NAS te kopieren (via Total Commander). Sowieso gaat die NAS op de 'schop'. De website blijft waarschijnlijk wel staan, maar alle downloadbare bestanden worden versleuteld.

Ik gebruik de NAS ook om simpele plaatjes te hosten, op forums e.d. Daar zit weinig kwaad in toch? Of kan een jpg bestand ook geïnfecteerd gemaakt worden? Het lijkt me toch van niet.
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:58:53 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195196379
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:37 schreef TechnoCat het volgende:
Ik heb ze vanmorgen weer gebeld, de medewerker klonk nogal twijfelachtig (aangaande kennis van zaken), hij herkende wel dat de er een blokkade op de verbinding was gezet en ik heb aangegeven de betreffende bestanden te hebben verwijderd. Dit heeft hij in de notities meegenomen en deze 'case' is naar een andere afdeling gegaan, naar de 'mensen die het internet aan/uit zetten', zoals hij het omschreef, en hij zei dat het ongeveer een dag kon duren, misschien 2 voordat ik weer internet heb. Omdat ik toevallig ook bij Vodafone zit heeft hij me wel 'gratis' 50GB aan data gegeven zodat ik via mijn wifi dongle en de mobiele hotspot van mijn Galaxy S9 via 4G alsnog kan internetten.

Wat betreft die NAS, ik kan zo niet vertellen welke DSM versie er op draait, wel dat de NAS al 2,5 jaar onafgebroken draaide. FTP gebruikte ik eigenlijk alleen maar om bestanden naar de NAS te kopieren (via Total Commander). Sowieso gaat die NAS op de 'schop'. De website blijft waarschijnlijk wel staan, maar alle downloadbare bestanden worden versleuteld.

Ik gebruik de NAS ook om simpele plaatjes te hosten, op forums e.d. Daar zit weinig kwaad in toch? Of kan een jpg bestand ook geïnfecteerd gemaakt worden? Het lijkt me toch van niet.
Ik denk dat je goed moet nadenken over je beveiliging versleutelen is hooguit een onderdeel er van. Ook wie hebben er toegang tot je data en hoe beveilig je dat dan weer enz. Zie beveiliging als eigenlijk meerdere muren en of lagen. Een muur of laag is niet voldoende.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195196636
Als die nas ook van buitenaf bereikbaar was via ftp zou ik maar eens checken of er geen account gehacked is. Check ook eens goed of er geen bestanden op de nas staan die je er niet zelf op hebt gezet. Nogmaals als je services op internet bereikbaar maakt (al is het maar een webserver) ben je verantwoordelijk voor het up to date houden van de software en installeren van security patches etc. Tweeenhalf jaar onafgebroken draaien betekent dat dat veel te lang niet is gebeurd. Als je dat niet kan/wil, doe het dan asjeblieft niet en huur dan ergens wat webruimte ofzo. Voor je het weet is jouw ip gebruikt voor criminele fishing attacks ofzo en dan zou jij daarvoor best verantwoordelijk gehouden kunnen worden.
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:36:47 #16
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_195197084
Mijn internet is weer hersteld. Ik ga eens heel goed kijken naar die NAS wat ik precies er mee ga doen, en ook moet ik eens kijken of er andere pc's in het netwerk besmet zijn geraakt op de een of andere manier.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:13 schreef Farenji het volgende:
Als die nas ook van buitenaf bereikbaar was via ftp zou ik maar eens checken of er geen account gehacked is. Check ook eens goed of er geen bestanden op de nas staan die je er niet zelf op hebt gezet. Nogmaals als je services op internet bereikbaar maakt (al is het maar een webserver) ben je verantwoordelijk voor het up to date houden van de software en installeren van security patches etc. Tweeenhalf jaar onafgebroken draaien betekent dat dat veel te lang niet is gebeurd. Als je dat niet kan/wil, doe het dan asjeblieft niet en huur dan ergens wat webruimte ofzo. Voor je het weet is jouw ip gebruikt voor criminele fishing attacks ofzo en dan zou jij daarvoor best verantwoordelijk gehouden kunnen worden.
Ja, daar heb je een goed punt. Ik heb te weinig ervaring met webservers en beveiliging dat het huren van online ruimte een veel veiligere optie is. Bij Tweakers kon je ook webruimte huren, kan dat ook op Fok?

Ps. hij was NIET bereikbaar via FTP van buitenaf, enkel op het interne netwerk (ftp naar het interne nummer, met username + wachtwoord).

[ Bericht 40% gewijzigd door TechnoCat op 22-09-2020 13:24:29 ]
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:53:03 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195197370
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:36 schreef TechnoCat het volgende:
Mijn internet is weer hersteld. Ik ga eens heel goed kijken naar die NAS wat ik precies er mee ga doen, en ook moet ik eens kijken of er andere pc's in het netwerk besmet zijn geraakt op de een of andere manier.
[..]

Ja, daar heb je een goed punt. Ik heb te weinig ervaring met webservers en beveiliging dat het huren van online ruimte een veel veiligere optie is. Bij Tweakers kon je ook webruimte huren, kan dat ook op Fok?
Daarvoor heb je een hostingprovider voor nodig. FOK doet dit niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_195197474
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:36 schreef TechnoCat het volgende:
Mijn internet is weer hersteld. Ik ga eens heel goed kijken naar die NAS wat ik precies er mee ga doen, en ook moet ik eens kijken of er andere pc's in het netwerk besmet zijn geraakt op de een of andere manier.
[..]

Ja, daar heb je een goed punt. Ik heb te weinig ervaring met webservers en beveiliging dat het huren van online ruimte een veel veiligere optie is. Bij Tweakers kon je ook webruimte huren, kan dat ook op Fok?
Als het je alleen om hosten van afbeeldingen gaat dan zijn er genoeg gratis opties zoals https://imgur.com/ etc.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:52:00 #19
19194 Oversight
◢◤
pi_195200603
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:36 schreef TechnoCat het volgende:
Mijn internet is weer hersteld. Ik ga eens heel goed kijken naar die NAS wat ik precies er mee ga doen, en ook moet ik eens kijken of er andere pc's in het netwerk besmet zijn geraakt op de een of andere manier.
:{ tip check deze DIG / Ben je nog eigenaar van data op jouw pc?
quote:
Ps. hij was NIET bereikbaar via FTP van buitenaf, enkel op het interne netwerk (ftp naar het interne nummer, met username + wachtwoord).
:X als er een stekker in de modem zit is het niet meer intern, maar internet geworden.

;) .... OOK als je daaoverheen een ftp-programma hebt draaien dat zegt niet bereikbaar te zijn, eronder loopt je netwerk gewoon door.
◢◤
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:56:49 #20
19194 Oversight
◢◤
pi_195200677
:X ... en heb je je afgevraagd hoe ziggo weet dat jij besmette shit op je nas hebt staan?
◢◤
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:59:41 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195200730
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:56 schreef Oversight het volgende:
:X ... en heb je je afgevraagd hoe ziggo weet dat jij besmette shit op je nas hebt staan?
De bestanden stonden op een open web server als ik het goed begrepen heb. Waar iedereen bij kon. Dus vanwaar je vraag?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 22 september 2020 @ 16:02:40 #22
19194 Oversight
◢◤
pi_195200786
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

De bestanden stonden op een open web server als ik het goed begrepen heb. Dus vanwaar je vraag?
:{
quote:
Nu heb ik een webservertje draaien op een simpele synology nas
_O- nas is ook intern netwerk, en daarop hoeft maar 1 zonnepaneel of verwarming of "slimme meter" aanwezig te zijn,... en heel je interne netwerk is ineens Internet geworden.
◢◤
  woensdag 23 september 2020 @ 01:44:10 #23
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_195210120
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:56 schreef Oversight het volgende:
:X ... en heb je je afgevraagd hoe ziggo weet dat jij besmette shit op je nas hebt staan?
Sowieso 2 van de 3 bestanden waren niet besmet.
- HWiNFO64 is een Hardware informatie tool
- PaintXP is, mja, de Paint versie van Windows XP (Maar wel met malware genaamd Wchoppers, echter die kun je uitschakelen tijdens installatie). -> alhoewel ?? ---> https://ibb.co/Y7xMTGZ
- Speedsim - Is een (verouderde) gevechtssimulatie tool voor het online spel Ogame.

Maar goed, als zij er zo over denken ga ik er niet moeilijk over doen. Weg met die meuk. En ik hoef in principe ook geen installatie bestanden online staan hebben, laten mensen maar naar filehippo.com gaan of zo, daar kun je gratis en voor niets de nieuwste versies van veel open source, freeware en shareware krijgen.

Die 'website' met alle gedeelde bestanden gaan gewoon offline. Ik hou de NAS nog wel aan voor het hosten van plaatjes en kleinere bestanden. En ja, nu kun je wel zeggen: Huur dan een goedkope online hosting, maar het probleem is, ik heb honderden YouTube video's en misschien wel duizenden posts overal en nergens staan waar altijd wel een linkje naar een plaatje of klein bestandje op de NAS leid. Verder heb ik uitgerekend dat het stroomverbruik van zo'n synology nas met een 120GB ssd minder geld kost dan het huren van een aparte host, en thuis heb je ook nog meer ruimte ook.

Ik check die bestanden sowieso nog even na, en kijk gelijk ook even wat betreft updates en betere beveiliging.

[ Bericht 22% gewijzigd door TechnoCat op 23-09-2020 01:56:26 ]
pi_195210156
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 01:44 schreef TechnoCat het volgende:

Maar goed, als zij er zo over denken ga ik er niet moeilijk over doen. Weg met die meuk. En ik hoef in principe ook geen installatie bestanden online staan hebben,
:{ Conclusie: je hebt er geen probleem mee dat ziggo voor jou gaat besluiten welke bestanden wel, en welke niet online bereikbaar mogen zijn?

:{w ...dat ze dat mogen bepalen zolang jij hun verbinding gebruikt staat vast, maar of je het moet willen is een tweede.

:') Je mag via ziggo nu al niet meer naar thepiratebay, hoewel daar niets gebeurt dat verboden is, ik zou kiezen voor een andere provider, een die jou niet beperkt in wat jij wel of niet op internet wilt doen.
◢◤
pi_195212466
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:01 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{ Conclusie: je hebt er geen probleem mee dat ziggo voor jou gaat besluiten welke bestanden wel, en welke niet online bereikbaar mogen zijn?

:{w ...dat ze dat mogen bepalen zolang jij hun verbinding gebruikt staat vast, maar of je het moet willen is een tweede.

:') Je mag via ziggo nu al niet meer naar thepiratebay, hoewel daar niets gebeurt dat verboden is, ik zou kiezen voor een andere provider, een die jou niet beperkt in wat jij wel of niet op internet wilt doen.
:') paniekzaaier zonder enige weet, ook je andere topic over dat je denkt dat je zogenaamd niet meer eigenaar bent over je bestanden.

Ik ga er verder niet op je overmatige smiley berichten in, maar Ziggo moest onder andere van de rechter thepiratebay blokkeren.

En wellicht moet jij je eens verdiepen in VPN verbindingen.
pi_195214680
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:41 schreef Syd het volgende:

[..]

:') paniekzaaier zonder enige weet, ook je andere topic over dat je denkt dat je zogenaamd niet meer eigenaar bent over je bestanden.

Ik ga er verder niet op je overmatige smiley berichten in, maar Ziggo moest onder andere van de rechter thepiratebay blokkeren.

En wellicht moet jij je eens verdiepen in VPN verbindingen.
:D Ik zit al in de cern vpn waar nodig, kan 'm iedereen aanraden, zelfs de gratis variant biedt alles wat je nodig hebt. proton de makers, who else....

:') We hebben het dus niet over of je nog kunt internetten, maar over wie er nou eigenlijk beslist waar dat internet eindigt, en jouw interne netwerk begint.

:|W Als je vindt dat jouw provider voor je moet gaan beslissen wat je wel en niet mag doen op je eigen nas, dan kun je dat goedvinden... ik zou het niet willen, want wie weet wat ze morgen verbieden?

-O- Als je je vrijheid inlevert voor een stukje schijnveiligheid, dan verdien je ze geen van beide.

:{w Rechters mogen vinden wat ze willen, maar daar hebben we het internet nou net voor gemaakt, zodat achterlijke landsgrenzen jouw en mijn vrijheid niet beperken,... en als je dat toch goed gaat vinden kun je net zo goed gelijk in China gaan wonen.
◢◤
  vrijdag 25 september 2020 @ 00:06:23 #27
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_195243932
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 02:01 schreef Oversight het volgende:
:{ Conclusie: je hebt er geen probleem mee dat ziggo voor jou gaat besluiten welke bestanden wel, en welke niet online bereikbaar mogen zijn?
Hetzelfde geldt hier op dit forum, in principe is het hetzelfde, wij als gebruikers mogen hier ook geen p0rno zooi plaatsen, en als jij dat wel wil dan ga jij problemen zoeken met Fok?
quote:
:{w ...dat ze dat mogen bepalen zolang jij hun verbinding gebruikt staat vast, maar of je het moet willen is een tweede.
Laat ik het zo zeggen, die 'website' was niet voor publieke doeleinden. Hij was eigenlijk puur voor mezelf om altijd handig wat bestanden online bij de hand te hebben en ook om zonder poespas plaatjes te kunnen hosten of zelfs grotere bestanden (tijdelijk) te kunnen delen.
quote:
:') Je mag via ziggo nu al niet meer naar thepiratebay, hoewel daar niets gebeurt dat verboden is, ik zou kiezen voor een andere provider, een die jou niet beperkt in wat jij wel of niet op internet wilt doen.
Ten eerste kan ik prima op de PirateBay komen, via een VPN, ten tweede zijn er zat alternatieven, bv. showrss.info or rarbg.to om maar wat te noemen. Die sites zelf zijn niet illegaal, het is maar net wat de bezoeker er op doet. En ten laatste, Ziggo is voor mij hier de enige provider die snel internet aanbied. Anders moet ik het doen met enkel traag adsl. Nu zijn wel bezig met een glasvezel project hier in onze gemeente (www.glasdraad.nl) maar dat is afwachten of 50% van de mensen zich daarvoor aanmelden. Ik moet het nog maar zien gebeuren. Maar vooralsnog is Ziggo voor mij de enige snelle provider hier in dit kleine dorp. En eigenlijk moet ik blij zijn dat ik het kan krijgen hier want er zijn ook kleine dorpen die geen Ziggo hebben, en het moeten stellen met het trage adsl.

Snap ook niet dat de kleine kabel provider uit Veendam (mijn geboortestad en waar ik ook ruim 20 jaar gewoond heb), SKV wel gewoon hun gebruikers synchroon internet kunnen aanbieden (1000/1000 is hun hoogste pakket momenteel).

De website draait weer, maar zonder downloads, enkel voor hosting en de tips en trucs. Heb de NAS ook helemaal geupdate en de auto-update functie aangezet. Alle poorten op het modem zitten dicht, op die enkele poort naar de nas toe.

[ Bericht 4% gewijzigd door TechnoCat op 25-09-2020 00:14:49 ]
  vrijdag 25 september 2020 @ 01:29:30 #28
19194 Oversight
◢◤
pi_195244518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 00:06 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt hier op dit forum, in principe is het hetzelfde, wij als gebruikers mogen hier ook geen p0rno zooi plaatsen, en als jij dat wel wil dan ga jij problemen zoeken met Fok?
[..]
;) Je zegt het zelf al, dit forum, je bent hier bezoeker, en hebt het voor wat betreft de inhoud te doen met wat FOK! jou toestaat, dan wel verbiedt, om de doodsimpele reden dat dit forum niet jouw eigendom is.

;) Wie bepaalt nu wat er NIET op jouw nas (aan internet) mag staan, ziggo of jij?

*O* ... en onder de inhoud van FOK! liggen haar servers.

:{ FOK! gaat het niet erg vinden als ik aan die servers vraag of ze met me willen kletsen, en als ze dat willen, wat dan de opties zijn die we in dat gesprek gaan gebruiken.

8-) Let op: ... hier komen die geile RFC's weer meedoen:

:% Danny, of mensen namens hem, hebben de servers van FOK! instructies meegegeven voor het geval er zo'n vraag wordt gesteld, het is immers precies hetzelfde als dat jij op je linkje klikt om een copy van de inhoud op FOK! op te vragen zodat die op jouw monitor kan worden weergegeven, nadat deze copy bij jou is aangekomen.

:? wat is er dan echt gebeurt?

:{ Jij ( jouw pc) hebt een verzoek gedaan aan FOK! : "hebben jullie internetpagina's beschikbaar staan, en mag ik daar een copy van ontvangen zodat ik die kan lezen vanaf mijn eigen pc".

:{ " Tuuk, zegt Alicia ( server van FOK! ) terug, ik heb inhoud die ik jou kan sturen, zodat jij er aan jouw kant een leesbare FOK! pagina van kunt maken voor op je monitor, en die kun je desgevraagd krijgen, ik hoef daarvoor niet te weten wie je bent, alleen waar ik de inhoud naartoe kan sturen, en da's dus weer het IP van jouw pc.

8-) .. maar behalve "heb jij inhoud die ik mag hebben" , mag ik van Danny aan Alicia vragen wat ze allemaal nog meer kan, en bereid is mij haar dat te laten vragen.

:% Danny heeft dat goedgevonden zodra hij de internetverbinding tussen Alicia en het internet tot stand bracht.

:D Omdat hij erg knap is, wist hij dat zijn Alicia een aantal OPTIES aanbied, als een bezoeker haar vraagt wat ze allemaal te bieden heeft.

*O* Nu heeft Danny tegen Alicia gezegd: "... Als er ooit iemand de vraag stelt wat je allemaal nog meer kan dan inhoud verzenden, dan mag je daar de volgende OPTIES als antwoord op geven.

O+ Alicia meldt dus desgevraagd aan mij "deze dingen kun je mij vragen" en 1 van die opties zou kunnen zijn de delete opdracht.

8-) Nu betekent dat NIET dat ik dus maar dingen mag deleten.

_O- ik kan dat immers helemaal niet, maar Alicia wel, dat heeft ze me net verteld, en dat ik haar mag vragen om dat te ook te doen.

-O- Als ik Alicia vraag om voor mij iets te deleten, dan is dat het eerste moment dat zij terug rent naar haar instructies die DANNY haar meegegeven heeft.

(8> ...uitsluitend DIE instructies kunnen bepalen wat DANNY heeft besloten, ...dat Alicia allemaal goed mag vinden als het haar gevraagd wordt.

8-) Het stellen van de vraag is niet alleen niet strafbaar of inbreken, het is exact wat jouw pc ook heeft gedaan om te ontdekken of FOK! een webpagina beschikbaar had, waarvan ze jou een copy wil sturen.

:D DAAROM is het dus DANNY die in zijn instructies aan Alicia besluit, wat Alicia voor jou en mij mag, en kan doen, en op welke manier en tot hoever.


quote:
Laat ik het zo zeggen, die 'website' was niet voor publieke doeleinden.

8)7 maar je wilde wel een publieke route ernaartoe hebben, en dan beslissen dat alleen jij daar mag lopen.

_O- .... dan loop je dus met een badmintonrokje de ijshockey arena binnen, tijdens de WK ijshockey, en zegt dan al glibberend op het ijs, dat geen van de spelers nog op de middenstip mag komen, omdat jij daar gaat badmintonnen...

:') ... hoe groot schat je de kans dat we het stadion leegmaken, en het ijs laten smelten, zodat jij daar ongestoord een paar veertjes kan meppen?

:|W

quote:
Hij was eigenlijk puur voor mezelf
:P .... dus besloot je hem op internet te zetten, niet gehinderd door enige kennis van wie daar is behalve jij, en welke regels en DAAR gelden.
quote:
om altijd handig wat bestanden online bij de hand te hebben en ook om zonder poespas plaatjes te kunnen hosten of zelfs grotere bestanden (tijdelijk) te kunnen delen.
[..]
^O^ Daar is het internet dus voor, maar dan moet JIJ regelen dat er een machine is die doet wat jij wilt, en niet wat jij niet wilt, omdat het internet poep heeft aan wat jij ervan vindt,... of JIJ hebt iets toegestaan, of JIJ hebt iets verboden, en als ik het kan doen/ vragen/ deleten/ aanpassen/ verplaatsen/ neerzetten/ weghalen, dan heb JIJ dat goedgevonden, of je het nou bedoelde of niet.
quote:
-knip verhaal-
8-) Simpel, hun verbinding, hun regels, maar uitsluitend vanaf ziggo tot aan jouw router in je huis.

B-) Jij hebt het nu goed gevonden dat ziggo jouw nas als haar eigen internet beschouwde en behandelde, waarmee je dus ziggo de baas maakt over wat jij wel of niet op je eigen nas hebt staan.

:D Wat zou je zeggen als ziggo morgen bij je aanbelt, en jou vertelt dat je geen houten trapleuning mag hebben in je huis.... sorry ziggo, ik haal mijn trap weg?
[/quote]
quote:
De website draait weer,
:{w ...indien bereikbaar op mijn internet, dan mag ik dus vragen aan jouw nas die die site aanbied, wat ie allemaal nog meer kan en wil, en ik kan je beloven dat daar dingen tussen zitten waarvan je niet eens kan vermoeden dat je nas het uberhaubt in zich heeft, laat staan goed vindt.
quote:
maar zonder downloads, enkel voor
8-) ... ALLES waarvan je nas het goedvind als ik de vraag stel.
quote:
Heb de NAS ook helemaal geupdate en de auto-update functie aangezet. Alle poorten op het modem zitten dicht.
^O^ goed begin!
quote:
op die enkele poort naar de nas toe.
*O* ... en dan zijn we DUS terug bij het begin.

;) je weet NIET welke opties je nas heeft tot je ze allemaal hebt gevraagd, en je weet NIET welke vragen je kunt stellen als de fabrikant zijn software heeft gebaseerd op een eerder, gratis programma, dat NOOIT BEDOELD is geweest om buiten het interne netwerk te kunnen komen, en gemaakt is om onbeveiligd te delen.

8-) Diep onder alles wat jouw nas in het boekje meldt te kunnen, ka ie nog veel meer, en kan soms zelfs de rechten die hij zelf heeft uitdelen aan anderen die het vragen.

DIG / Het is niet de vraag of, ...maar wanneer het gaat gebeuren, ..jou ook?

[ Bericht 0% gewijzigd door Oversight op 25-09-2020 11:44:08 ]
◢◤
pi_195246698
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 01:29 schreef Oversight het volgende:

[..]

.. doe even normaal man, wtf.
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:34:10 #30
19194 Oversight
◢◤
pi_195248071
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

.. doe even normaal man, wtf.
:{ ...kan je het niet meer aan, is het allemaal teveel voor je?

_O- ... jouw nas ook voor ons, maar we zijn er blij mee.
◢◤
  zaterdag 26 september 2020 @ 21:49:24 #31
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_195274650
Leuk verhaal @Oversight, maar ik kan de nas publiekelijk open stellen zonder dat het 'publiek' er daadwerkelijk wat mee kan. Als ik bv. bestanden op die nas zet, en ik post op de website een link naar het bestand, maar uiteindelijk blijkt dat het bestand versleuteld is dan kan het 'publiek' er weinig mee. Alleen ik kan er wat mee, omdat alleen ik het wachtwoord weet. Dan kan Ziggo, of wie dan ook wel kijken of er bestanden op staan die vol met malware zitten, maar onder versleuteling kan men het bestand simpelweg niet inlezen. Neem bv. het bekende 'Kmspico' bestand. Zo illegaal als het maar kan, maar Ziggo heeft daar nooit iets van gezegd, en de reden daarvan is waarschijnlijk omdat voordat deze clown party begon, juist dat bestand onder versleuteling zat. Maar, de meeste bestanden ben ik in principe niet eens meer nodig, je kunt je ook gewoon van het internet grabbelen dus ik hou het enkel bij een paar noodzakelijke bestanden die wat meer moeite kosten om te vinden en te downloaden, want je moet tegenwoordig door een oerwoud van "download" knoppen en advertentie meuk heen om ergens te komen en ze proberen je tig keer om de tuin te leiden door de daadwerkelijke download knop vrij onopzichtelijk te houden zodat jij op de verkeerde knop drukt en (wederom) een stukje malware installeert. Dat was ook een reden waarom ik de installatie bestanden liever direct a la minuut bij de hand wou hebben. Klikken en downloaden, zonder reclame.

Nog even terugkomend op die ene poort die openstaat naar de http server, zonder die poort open is de webserver niet toegankelijk van buitenaf. Wat jij suggereert is, trek je voordeur dicht, draai em op slot, pak de 10 reserve sleutels van je familie en vrienden af, gooi ze weg, en oh ja, gooi je eigen sleutel ook weg. :') :')
  zondag 27 september 2020 @ 00:09:49 #32
19194 Oversight
◢◤
pi_195277871
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:49 schreef TechnoCat het volgende:
Leuk verhaal @:Oversight, maar ik kan de nas publiekelijk open stellen zonder dat het 'publiek' er daadwerkelijk wat mee kan.
:') Neen, nope, negatief, helaas, dat probeer ik je nu steeds te vertellen.

*O* rien ne vas plus, uw nas is niet langer van u.

8-) Op het moment dat je je nas aan het internet verbind, is je nas deel geworden van het internet, een server.

:X ... en die heeft verborgen opties, evenals je CPU, en je Os, combineer die met elkaar en maak vast popcorn.

quote:
Als ik bv. bestanden op die nas zet, en ik post op de website een link naar het bestand, maar uiteindelijk blijkt dat het bestand versleuteld is dan kan het 'publiek' er weinig mee.
8-) Ik kom ook helemaal niet vragen om dat bestand, ik ga rechtstreeks praten met de freeware die verstopt zit in de software van je nas.

_O- ... en die geeft simpelweg toestemming voor die dingen waarvoor ie gemaakt is.

:') .... ik weet op dat moment helemaal niet eens dat er uberhaubt ook een nas draait op die machine, en die zit mij ook niet in de weg.

B-) Ik praat tegen MIJN internet, en jouw pc praat terug, omdat je nas daar opdracht voor staat te geven, netjes volgens de regels die we in de RFC's hebben afgesproken voor delen zonder authenticatie.

quote:
-knip-
:') allemaal niet relevant dus.
quote:
Nog even terugkomend op die ene poort die openstaat naar de http server, zonder die poort open is de webserver niet toegankelijk van buitenaf. Wat jij suggereert is, trek je voordeur dicht, draai em op slot, pak de 10 reserve sleutels van je familie en vrienden af, gooi ze weg, en oh ja, gooi je eigen sleutel ook weg. :') :')
:D

;) Nope, wat ik suggereer is dat je moet ophouden te denken dat JIJ kan besluiten waar het internet stopt en jouw nas begint, ...en wat het internet mag, of kan vragen.

8-) Jij denkt dat je nas 10 dingen kan, en dat ie niet in staat is om helemaal uit zichzelf, het alarmsysteem van je buurman in dezelfde straat aan te passen, zodat die nu Eftelingmuziekjes draait en alarmen negeert.

;) Ik denk dat je nas een handtekening onder contracten zet, terwijl ie maar 5 van de 500.000 regels in dat contract heeft gelezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oversight op 27-09-2020 02:38:33 ]
◢◤
  zondag 27 september 2020 @ 00:20:32 #33
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_195277966
@Oversight, je doet je avatar in elk geval eer aan, want zo zie ik jou achter je pc zitten.

Wanneer laat je jezelf opnemen? :+
  zondag 27 september 2020 @ 00:28:13 #34
19194 Oversight
◢◤
pi_195278035
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 00:20 schreef TechnoCat het volgende:
@:oversight, je doet je avatar in elk geval eer aan, want zo zie ik jou achter je pc zitten.

Wanneer laat je jezelf opnemen? :+
:{ ... tot zover de inhoud?

-O- ... jammer.
◢◤
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 00:53:11 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195278251
@TechnoCat

Ik denk dat je het probleem goed opgelost hebt, de laatste Synology versies hebben geen bekende exploits, er is natuurlijk altijd een risico als je een NAS openzet naar het Internet maar zo te lezen heb je die wel geminimaliseerd nu. Als je nog meer zekerheid wil kan je op de NAS overigens ook een gratis firewall van Synology nog aanzetten.
Die vind je onder Control Panel > Security > Firewall

Wel een mooi verhaal over Ziggo overigens, dat is mij in heel wat jaren als klant gelukkig nooit overkomen :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 27 september 2020 @ 01:01:14 #36
19194 Oversight
◢◤
pi_195278307
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 00:53 schreef Tijger_m het volgende:

Ik denk dat je het probleem goed opgelost hebt,
:D ik denk dat jullie allebei het probleem niet zien, je kunt niet iets toestaan en verbieden tegelijk.
quote:
de laatste Synology versies hebben geen bekende exploits,
_O- ..... wat ze dan weer wel hebben is freeware onder de software, om nog niet te beginnen over de hidden instructions die de gemiddelde cpu van zo'n apparaatje bevat.

;) ... en voor wat betreft exploits, het bekende verschil tussen terrorisme en vrijheidsstrijders, ongewenst resultaat is niet de schuld van machine die de vraag stelt, maar van de kant die antwoord geeft.
quote:
er is natuurlijk altijd een risico als je een NAS openzet naar het Internet maar zo te lezen heb je die wel geminimaliseerd nu.
:{w Trek de internetstekker eruit, en je hebt NUL risico over.
quote:
Als je nog meer zekerheid wil kan je op de NAS overigens ook een gratis firewall van Synology nog aanzetten.
Die vind je onder Control Panel > Security > Firewall
_O- ... die kijkt dan alleen naar de 0,001% van de dingen die ik je nas mag vragen, vast een veilig gevoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oversight op 27-09-2020 06:03:05 ]
◢◤
  dinsdag 29 september 2020 @ 08:52:21 #37
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_195320067
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
@:TechnoCat

Ik denk dat je het probleem goed opgelost hebt, de laatste Synology versies hebben geen bekende exploits, er is natuurlijk altijd een risico als je een NAS openzet naar het Internet maar zo te lezen heb je die wel geminimaliseerd nu. Als je nog meer zekerheid wil kan je op de NAS overigens ook een gratis firewall van Synology nog aanzetten.
Die vind je onder Control Panel > Security > Firewall

Wel een mooi verhaal over Ziggo overigens, dat is mij in heel wat jaren als klant gelukkig nooit overkomen :D
Die Firewall in de NAS heb ik toevallig gisteren gevonden en aangezet. Maar voorlopig host ik even geen programma's meer op de NAS, hij is enkel voor het hosten van online plaatjes en het delen van bestanden met anderen. Ik weet wel dat je ook online plaatjes kunt hosten op diverse sites, maar daar zit je toch vaak vast aan reclame voor je neus en het stelt je ook niet in staat om een bestand van 25GB zo maar even uit te wisselen.
En omdat de NAS op een kleine ssd draait haalt het ding amper stroom uit het net, al heb ik nooit echt gemeten hoeveel stroom dat ding daadwerkelijk op jaarbasis gebruikt. Misschien iets eens te onderzoeken.

Volgens Tweakers doet hij met 2 schijven van 1TB niet meer dan 14,8W piekvermogen en 6,95W in slaapstand, maar dat zijn twee HDD's. In mijn ssd zit een ADATA SU 650 120GB ssd, vast geen stroomvreter.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 07:12:46 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195358391
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 00:09 schreef Oversight het volgende:
*O* rien ne vas plus, uw nas is niet langer van u.

8-) Op het moment dat je je nas aan het internet verbind, is je nas deel geworden van het internet, een server.

8-) Ik kom ook helemaal niet vragen om dat bestand, ik ga rechtstreeks praten met de freeware die verstopt zit in de software van je nas.
Ben blij dat de TS doorgaat met zijn Synology NAS. Waarin de onzin die je post voorkomen kan worden en er zit geen backdoor op deze server software. Tevens maar vat dat niet direct persoonlijk op zal je post een stuk beter leesbaar zijn zonder die smileys.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 07:15:10 #39
19194 Oversight
◢◤
pi_195358403
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 07:12 schreef Megumi het volgende:
er zit geen backdoor op deze server software.
:D

_O-

*O* Maar wel 250.000 standaard opties die gevraagd mogen worden, cool !
◢◤
  donderdag 1 oktober 2020 @ 07:26:29 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195358488
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 07:15 schreef Oversight het volgende:

[..]

:D

_O-

*O* Maar wel 250.000 standaard opties die gevraagd mogen worden, cool !
Bron? Onzin is een deur verderop.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 07:30:42 #41
19194 Oversight
◢◤
pi_195358520
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 07:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bron? Onzin is een deur verderop.
quote:
0001 Host Software. S. Crocker. April 1969. (Format: TXT, HTML) (Status:
UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0001)

0002 Host software. B. Duvall. April 1969. (Format: TXT, PDF, HTML)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0002)

0003 Documentation conventions. S.D. Crocker. April 1969. (Format: TXT,
HTML) (Obsoleted by RFC0010) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0003)

0004 Network timetable. E.B. Shapiro. March 1969. (Format: TXT, HTML)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0004)

0005 Decode Encode Language (DEL). J. Rulifson. June 1969. (Format: TXT,
HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0005)

0006 Conversation with Bob Kahn. S.D. Crocker. April 1969. (Format: TXT,
HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0006)

0007 Host-IMP interface. G. Deloche. May 1969. (Format: TXT, HTML)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0007)

0008 ARPA Network Functional Specifications. G. Deloche. May 1969.
(Format: PDF, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0008)

0009 Host Software. G. Deloche. May 1969. (Format: PDF, HTML) (Status:
UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0009)

0010 Documentation conventions. S.D. Crocker. July 1969. (Format: TXT,
HTML) (Obsoletes RFC0003) (Obsoleted by RFC0016) (Updated by
RFC0024, RFC0027, RFC0030) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0010)

0011 Implementation of the Host - Host Software Procedures in GORDO. G.
Deloche. August 1969. (Format: TXT, PDF, HTML) (Obsoleted by
RFC0033) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0011)

0012 IMP-Host interface flow diagrams. M. Wingfield. August 1969.
(Format: TXT, PS, PDF, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0012)

0013 Zero Text Length EOF Message. V. Cerf. August 1969. (Format: TXT,
HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0013)

0014 Not Issued.

0015 Network subsystem for time sharing hosts. C.S. Carr. September 1969.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0015)

0016 M.I.T. S. Crocker. August 1969. (Format: TXT, HTML) (Obsoletes
RFC0010) (Obsoleted by RFC0024) (Updated by RFC0024, RFC0027,
RFC0030) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0016)

0017 Some questions re: Host-IMP Protocol. J.E. Kreznar. August 1969.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0017)

0018 IMP-IMP and HOST-HOST Control Links. V. Cerf. September 1969.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0018)

0019 Two protocol suggestions to reduce congestion at swap bound nodes.
J.E. Kreznar. October 1969. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN)
(DOI: 10.17487/RFC0019)

0020 ASCII format for network interchange. V.G. Cerf. October 1969.
(Format: TXT, PDF, HTML) (Also STD0080) (Status: INTERNET STANDARD)
(DOI: 10.17487/RFC0020)

0021 Network meeting. V.G. Cerf. October 1969. (Format: TXT, HTML)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0021)

0022 Host-host control message formats. V.G. Cerf. October 1969. (Format:
TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0022)

0023 Transmission of Multiple Control Messages. G. Gregg. October 1969.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0023)

0024 Documentation Conventions. S.D. Crocker. November 1969. (Format:
TXT, HTML) (Obsoletes RFC0016) (Updates RFC0010, RFC0016) (Updated
by RFC0027, RFC0030) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0024)

0025 No High Link Numbers. S.D. Crocker. October 1969. (Format: TXT,
HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0025)

0026 Not Issued.

0027 Documentation Conventions. S.D. Crocker. December 1969. (Format:
TXT, HTML) (Updates RFC0010, RFC0016, RFC0024) (Updated by RFC0030)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0027)

0028 Time Standards. W.K. English. January 1970. (Format: TXT, HTML)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0028)

0029 Response to RFC 28. R.E. Kahn. January 1970. (Format: TXT, HTML)
(Also RFC0028) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0029)

0030 Documentation Conventions. S.D. Crocker. February 1970. (Format:
TXT, HTML) (Updates RFC0010, RFC0016, RFC0024, RFC0027) (Status:
UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0030)

0031 Binary Message Forms in Computer. D. Bobrow, W.R. Sutherland.
February 1968. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0031)

0032 Some Thoughts on SRI's Proposed Real Time Clock. J. Cole. February
1970. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0032)

0033 New Host-Host Protocol. S.D. Crocker. February 1970. (Format: TXT,
HTML) (Obsoletes RFC0011) (Updated by RFC0036, RFC0047) (Status:
UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0033)

0034 Some Brief Preliminary Notes on the Augmentation Research Center
Clock. W.K. English. February 1970. (Format: TXT, HTML) (Status:
UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0034)

0035 Network Meeting. S.D. Crocker. March 1970. (Format: TXT, HTML)
(Status: INFORMATIONAL) (DOI: 10.17487/RFC0035)

0036 Protocol Notes. S.D. Crocker. March 1970. (Format: TXT, HTML)
(Updates RFC0033) (Updated by RFC0039, RFC0044) (Status: UNKNOWN)
(DOI: 10.17487/RFC0036)

0037 Network Meeting Epilogue, etc. S.D. Crocker. March 1970. (Format:
TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0037)

0038 Comments on Network Protocol from NWG/RFC #36. S.M. Wolfe. March
1970. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0038)

0039 Comments on Protocol Re: NWG/RFC #36. E. Harslem, J.F. Heafner.
March 1970. (Format: TXT, HTML) (Updates RFC0036) (Status: UNKNOWN)
(DOI: 10.17487/RFC0039)

0040 More Comments on the Forthcoming Protocol. E. Harslem, J.F. Heafner.
March 1970. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0040)

0041 IMP-IMP Teletype Communication. J.T. Melvin. March 1970. (Format:
TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0041)

0042 Message Data Types. E. Ancona. March 1970. (Format: TXT, HTML)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0042)

0043 Proposed Meeting. A.G. Nemeth. April 1970. (Format: TXT, HTML)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0043)

0044 Comments on NWG/RFC 33 and 36. A. Shoshani, R. Long, A. Landsberg.
April 1970. (Format: TXT, HTML) (Updates RFC0036) (Status: UNKNOWN)
(DOI: 10.17487/RFC0044)

0045 New Protocol is Coming. J. Postel, S.D. Crocker. April 1970.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0045)

0046 ARPA Network protocol notes. E. Meyer. April 1970. (Format: TXT,
HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0046)

0047 BBN's Comments on NWG/RFC #33. J. Postel, S. Crocker. April 1970.
(Format: TXT, HTML) (Updates RFC0033) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0047)

0048 Possible protocol plateau. J. Postel, S.D. Crocker. April 1970.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0048)

0049 Conversations with S. Crocker (UCLA). E. Meyer. April 1970. (Format:
TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0049)

0050 Comments on the Meyer Proposal. E. Harslen, J. Heafner. April 1970.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0050)

0051 Proposal for a Network Interchange Language. M. Elie. May 1970.
(Format: PDF, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0051)

0052 Updated distribution list. J. Postel, S.D. Crocker. July 1970.
(Format: TXT, HTML) (Updated by RFC0069) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0052)

0053 Official protocol mechanism. S.D. Crocker. June 1970. (Format: TXT,
HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0053)

0054 Official Protocol Proffering. S.D. Crocker, J. Postel, J. Newkirk,
M. Kraley. June 1970. (Format: TXT, HTML) (Updated by RFC0057)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0054)

0055 Prototypical implementation of the NCP. J. Newkirk, M. Kraley, J.
Postel, S.D. Crocker. June 1970. (Format: TXT, HTML) (Status:
UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0055)

0056 Third Level Protocol: Logger Protocol. E. Belove, D. Black, R.
Flegal, L.G. Farquar. June 1970. (Format: TXT, HTML) (Status:
UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0056)

0057 Thoughts and Reflections on NWG/RFC 54. M. Kraley, J. Newkirk. June
1970. (Format: TXT, HTML) (Updates RFC0054) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0057)

0058 Logical Message Synchronization. T.P. Skinner. June 1970. (Format:
TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0058)

0059 Flow Control - Fixed Versus Demand Allocation. E. Meyer. June 1970.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0059)

0060 A Simplified NCP Protocol. R. Kalin. July 1970. (Format: TXT, HTML)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0060)

0061 Note on Interprocess Communication in a Resource Sharing Computer
Network. D.C. Walden. July 1970. (Format: TXT, HTML) (Obsoleted by
RFC0062) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0061)

0062 Systems for Interprocess Communication in a Resource Sharing
Computer Network. D.C. Walden. August 1970. (Format: TXT, HTML)
(Obsoletes RFC0061) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0062)

0063 Belated Network Meeting Report. V.G. Cerf. July 1970. (Format: TXT,
HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0063)

0064 Getting rid of marking. M. Elie. July 1970. (Format: TXT, HTML)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0064)

0065 Comments on Host/Host Protocol document #1. D.C. Walden. August
1970. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0065)

0066 NIC - third level ideas and other noise. S.D. Crocker. August 1970.
(Format: TXT, HTML) (Obsoleted by RFC0123) (Updated by RFC0080,
RFC0093) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0066)

0067 Proposed Change to Host/IMP Spec to Eliminate Marking. W.R.
Crowther. January 1970. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0067)

0068 Comments on Memory Allocation Control Commands: CEASE, ALL, GVB,
RET, and RFNM. M. Elie. August 1970. (Format: TXT, HTML) (Status:
UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0068)

0069 Distribution List Change for MIT. A.K. Bhushan. September 1970.
(Format: TXT, HTML) (Updates RFC0052) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0069)

0070 Note on Padding. S.D. Crocker. October 1970. (Format: TXT, HTML)
(Updated by RFC0228) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0070)

0071 Reallocation in Case of Input Error. T. Schipper. September 1970.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0071)

0072 Proposed Moratorium on Changes to Network Protocol. R.D. Bressler.
September 1970. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0072)

0073 Response to NWG/RFC 67. S.D. Crocker. September 1970. (Format: TXT,
HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0073)

0074 Specifications for Network Use of the UCSB On-Line System. J.E.
White. October 1970. (Format: TXT, PDF, HTML) (Updated by RFC0217,
RFC0225) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0074)

0075 Network Meeting. S.D. Crocker. October 1970. (Format: TXT, HTML)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0075)

0076 Connection by name: User oriented protocol. J. Bouknight, J. Madden,
G.R. Grossman. October 1970. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN)
(DOI: 10.17487/RFC0076)

0077 Network meeting report. J. Postel. November 1970. (Format: TXT,
HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0077)

0078 NCP Status Report: UCSB/Rand. E. Harslem, J.F. Heafner, J.E. White.
October 1970. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0078)

0079 Logger Protocol error. E. Meyer. November 1970. (Format: TXT, HTML)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0079)

0080 Protocols and Data Formats. E. Harslem, J.F. Heafner. December 1970.
(Format: TXT, HTML) (Obsoleted by RFC0123) (Updates RFC0066)
(Updated by RFC0093) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0080)

0081 Request for Reference Information. J. Bouknight. December 1970.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0081)

0082 Network Meeting Notes. E. Meyer. December 1970. (Format: TXT, HTML)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0082)

0083 Language-machine for data reconfiguration. R.H. Anderson, E.
Harslem, J.F. Heafner. December 1970. (Format: TXT, HTML) (Status:
UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0083)

0084 List of NWG/RFC's 1-80. J.B. North. December 1970. (Format: TXT,
HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0084)

0085 Network Working Group meeting. S.D. Crocker. December 1970. (Format:
TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0085)

0086 Proposal for a Network Standard Format for a Data Stream to Control
Graphics Display. S.D. Crocker. January 1971. (Format: TXT, HTML)
(Updated by RFC0125) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0086)

0087 Topic for Discussion at the Next Network Working Group Meeting. A.
Vezza. January 1971. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0087)

0088 NETRJS: A third level protocol for Remote Job Entry. R.T. Braden,
S.M. Wolfe. January 1971. (Format: TXT, HTML) (Obsoleted by RFC0189)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0088)

0089 Some historic moments in networking. R.M. Metcalfe. January 1971.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0089)

0090 CCN as a Network Service Center. R.T. Braden. January 1971. (Format:
TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0090)

0091 Proposed User-User Protocol. G.H. Mealy. December 1970. (Format:
TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0091)

0092 Not Issued.

0093 Initial Connection Protocol. A.M. McKenzie. January 1971. (Format:
TXT, HTML) (Updates RFC0066, RFC0080) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0093)

0094 Some thoughts on Network Graphics. E. Harslem, J.F. Heafner.
February 1971. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0094)

0095 Distribution of NWG/RFC's through the NIC. S. Crocker. February
1971. (Format: TXT, HTML) (Obsoleted by RFC0155) (Status: UNKNOWN)
(DOI: 10.17487/RFC0095)

0096 An Interactive Network Experiment to Study Modes of Access the
Network Information Center. R.W. Watson. February 1971. (Format:
TXT, HTML) (Status: INFORMATIONAL) (DOI: 10.17487/RFC0096)

0097 First Cut at a Proposed Telnet Protocol. J.T. Melvin, R.W. Watson.
February 1971. (Format: TXT, PDF, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0097)

0098 Logger Protocol Proposal. E. Meyer, T. Skinner. February 1971.
(Format: TXT, HTML) (Updated by RFC0123) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0098)

0099 Network Meeting. P.M. Karp. February 1971. (Format: TXT, HTML)
(Updated by RFC0116) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0099)

0100 Categorization and guide to NWG/RFCs. P.M. Karp. February 1971.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0100)

0101 Notes on the Network Working Group meeting, Urbana, Illinois,
February 17, 1971. R.W. Watson. February 1971. (Format: TXT, HTML)
(Updated by RFC0108, RFC0123) (Status: UNKNOWN) (DOI:
10.17487/RFC0101)

0102 Output of the Host-Host Protocol glitch cleaning committee. S.D.
Crocker. February 1971. (Format: TXT, HTML) (Updated by RFC0107)
(Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0102)

0103 Implementation of Interrupt Keys. R.B. Kalin. February 1971.
(Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0103)

0104 Link 191. J.B. Postel, S.D. Crocker. February 1971. (Format: TXT,
HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0104)

0105 Network Specifications for Remote Job Entry and Remote Job Output
Retrieval at UCSB. J.E. White. March 1971. (Format: TXT, HTML)
(Updated by RFC0217) (Status: UNKNOWN) (DOI: 10.17487/RFC0105)

0106 User/Server Site Protocol Network Host Questionnaire. T.C.
O'Sullivan. March 1971. (Format: TXT, HTML) (Status: UNKNOWN) (DOI:


◢◤
  donderdag 1 oktober 2020 @ 07:32:47 #42
19194 Oversight
◢◤
pi_195358536
quote:
- knip - heleboeleveel
quote:
8899 Packetization Layer Path MTU Discovery for Datagram Transports. G.
Fairhurst, T. Jones, M. Tüxen, I. Rüngeler, T. Völker. September
2020. (Format: HTML, TXT, PDF, XML) (Updates RFC4821, RFC4960,
RFC6951, RFC8085, RFC8261) (Status: PROPOSED STANDARD) (DOI:
10.17487/RFC8899)

8900 IP Fragmentation Considered Fragile. R. Bonica, F. Baker, G. Huston,
R. Hinden, O. Troan, F. Gont. September 2020. (Format: HTML, TXT,
PDF, XML) (Also BCP0230) (Status: BEST CURRENT PRACTICE) (DOI:
10.17487/RFC8900)

8901 Multi-Signer DNSSEC Models. S. Huque, P. Aras, J. Dickinson, J.
Vcelak, D. Blacka. September 2020. (Format: HTML, TXT, PDF, XML)
(Status: INFORMATIONAL) (DOI: 10.17487/RFC8901)

8902 TLS Authentication Using Intelligent Transport System (ITS)
Certificates. M. Msahli, Ed., N. Cam-Winget, Ed., W. Whyte, Ed., A.
Serhrouchni, H. Labiod. September 2020. (Format: HTML, TXT, PDF,
XML) (Status: EXPERIMENTAL) (DOI: 10.17487/RFC8902)

8904 DNS Whitelist (DNSWL) Email Authentication Method Extension. A.
Vesely. September 2020. (Format: HTML, TXT, PDF, XML) (Status:
INFORMATIONAL) (DOI: 10.17487/RFC8904)

8906 A Common Operational Problem in DNS Servers: Failure to Communicate.
M. Andrews, R. Bellis. September 2020. (Format: HTML, TXT, PDF, XML)
(Also BCP0231) (Status: BEST CURRENT PRACTICE) (DOI:
10.17487/RFC8906)

8907 The Terminal Access Controller Access-Control System Plus (TACACS+)
Protocol. T. Dahm, A. Ota, D.C. Medway Gash, D. Carrel, L. Grant.
September 2020. (Format: HTML, TXT, PDF, XML) (Status:
INFORMATIONAL) (DOI: 10.17487/RFC8907)

8908 Captive Portal API. T. Pauly, Ed., D. Thakore, Ed.. September 2020.
(Format: HTML, TXT, PDF, XML) (Status: PROPOSED STANDARD) (DOI:
10.17487/RFC8908)

8910 Captive-Portal Identification in DHCP and Router Advertisements
(RAs). W. Kumari, E. Kline. September 2020. (Format: HTML, TXT, PDF,
XML) (Obsoletes RFC7710) (Updates RFC3679) (Status: PROPOSED
STANDARD) (DOI: 10.17487/RFC8910)

8918 Invalid TLV Handling in IS-IS. L. Ginsberg, P. Wells, T. Li, T.
Przygienda, S. Hegde. September 2020. (Format: HTML, TXT, PDF, XML)
(Updates RFC5305, RFC6232) (Status: PROPOSED STANDARD) (DOI:
10.17487/RFC8918)
◢◤
  donderdag 1 oktober 2020 @ 07:43:59 #43
19194 Oversight
◢◤
pi_195358614
:@ .... had ik al gezegd dat alles wat is - weggeknipt - hierboven wel gewoon ook meetelt ?

:{w Ik wacht wel een een half jaartje, kan jij ff inlezen,.. dan kletsen we verder, ok?

;)
◢◤
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:11:11 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195358835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 07:43 schreef Oversight het volgende:
:@ .... had ik al gezegd dat alles wat is - weggeknipt - hierboven wel gewoon ook meetelt ?

:{w Ik wacht wel een een half jaartje, kan jij ff inlezen,.. dan kletsen we verder, ok?

;)
Niet nodig. En geen zin in. Daarnaast zijn de problemen die jij noemt ook sterk afhankelijk van wat er is ingesteld en over wat er zeg maar in het wild gebeurd. Mis bijvoorbeeld een rating van de mogelijke veiligheidslekken? Enz. En uiteindelijk kan je ook in een hutje op de hei gaan wonen zonder PC en server en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:13:26 #45
19194 Oversight
◢◤
pi_195358852
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Niet nodig. En geen zin in. Daarnaast zijn de problemen die jij noemt ook sterk afhankelijk van wat er is ingesteld en over wat er zeg maar in het wild gebeurd. Mis bijvoorbeeld een rating van de mogelijke veiligheidslekken? Enz.
O+

:* ... dit is de gebruiksaanwijzing.

:{ ... van je internetverbinding.

:@ ... soms zeggen ze het onbeleefd in 4 dikke letters, zoek maar es op.

:( R T F M !!!!
◢◤
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:16:43 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195358870
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:13 schreef Oversight het volgende:

[..]

O+

:* ... dit is de handleiding/ gebruiksaanwijzing.

:{ ... van je internetverbinding.
Dus een zinloze post eigenlijk. Wat heeft de handleiding van je internet verbinding met een NAS te maken. Plus wat jij post nog nooit in de ziggo handleiding zien staan trouwens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:20:06 #47
19194 Oversight
◢◤
pi_195358899
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:16 schreef Megumi het volgende:

Wat heeft de handleiding van je internet verbinding met een NAS te maken.
:D ... waar sluit jij jouw nas op aan?
quote:
Plus wat jij post nog nooit in de ziggo handleiding zien staan trouwens.
;) Omdat dit de handleiding is die ziggo gebruikt om het internet bij jou thuis te krijgen, en deze regels in deze handleiding vertellen je dus alle opties,.... niet alleen de 10 die je fabrikant je wil laten zien.

^O^ Internet is het verkeer en beschrijving van het wegen-net, dit zijn de verkeersregels en wegenkaarten en telefoonboeken, en rommelmarkten.
◢◤
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:23:28 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195358930
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:20 schreef Oversight het volgende:

[..]

:D ... waar sluit jij jouw nas op aan?
Om te beginnen gewoon op me interne netwerk. Vervolgens bepaal ik dan of ik bepaalde zaken wel of niet naar het internet wil open zetten. Of zelfs naar andere apparaten binnen dat netwerk zelf. En om dan vervolgens binnen ter komen is er meer nodig dan alleen een wachtwoord.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:24:45 #49
19194 Oversight
◢◤
pi_195358945
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Om te beginnen gewoon op me interne netwerk. Vervolgens bepaal ik dan of ik bepaalde zaken wel of niet naar het internet wil open zetten. Of zelfs naar andere apparaten binnen dat netwerk zelf. En om dan vervolgens binnen ter komen is er meer nodig dan alleen een wachtwoord.
:O

:') morgen verder, uiteindelijk ga je dit begrijpen, of je wilt of niet.

}:| .... het is nu persoonlijk.

;) ... geintje
◢◤
  donderdag 1 oktober 2020 @ 08:26:03 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_195358956
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:24 schreef Oversight het volgende:

[..]

:O

:') morgen verder, uiteindelijk ga je dit begrijpen, of je wilt of niet.
Zinloos want ik denk dat jij het een en ander niet begrijpt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')