abonnement Unibet Coolblue
pi_195394412
Ik heb een prima zakloze stofzuiger.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195394418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:44 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je hebt er vast van geleerd _O- :D
Ik zal voortaan beter naar mijn schoonmoeder luisteren , op het gebied van schoonmaken. Zij waarschuwde me al.
pi_195394425
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:44 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Je hebt er vast van geleerd _O- :D
:D!

Goed om te horen, want ik heb ook zo'n ding overwogen en uit angst dat het een fiasco zou worden ervan afgezien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195394464
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben blij met mijn Dyson steelstofzuiger, die we dagelijks gebruiken. Alleen heb ik er wel een gewone stofzuiger bij gekocht omdat ik voor de grote klussen de Dyson niet handig vind: De accu gaat net niet lang genoeg mee, de Dyson is zwaarder en minder wendbaar dan een gewone stofzuiger, het zuigen gaat iets minder efficiënt (soms moet je twee keer over hetzelfde stuk omdat er weer wat terugkomt). Een gewone stofzuiger vind ik dan een verademing, alleen blijf het kutten met sjouwen naar een andere verdieping, de stofzuiger achter je aan trekken en met het snoer van stopcontact naar stopcontact gaan.
Wij hebben ook zo'n Dyson. Vind het echt ideaal.
Alleen de schoonmaakster vindt het niks , de eerste keer dacht ze datie stuk was na een uur zuigen :+

Voor haar hebben we de ouderwetse met slang :D
pi_195394487
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D!

Goed om te horen, want ik heb ook zo'n ding overwogen en uit angst dat het een fiasco zou worden ervan afgezien.
Doe het niet .. op internet staan allemaal goede reviews, volgens mij allemaal nep .
pi_195394657
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:25 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Wij hebben ook zo'n Dyson. Vind het echt ideaal.
Alleen de schoonmaakster vindt het niks , de eerste keer dacht ze datie stuk was na een uur zuigen :+

Voor haar hebben we de ouderwetse met slang :D

Wij hebben er ook twee, een Dyson en een 'ouderwetse'. Maar die ouderwetse is eveneens zakloos (en daardoor in feite niet echt ouderwets) en die werkt prima. Ik had geen zin meer om de stofzuigerzakkenmaffia te behagen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195402682
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:39 schreef Sport_Life het volgende:
koop zelf zo'n ramenwasset op internet, heb dat er wel met een half jaartje uit. Niet de goedkoopste uiteraard, ding was iets van 250 euro. Tuinslang kon eraan en hij was 11m lang, dus perfect dacht ik.

De eerste keer dat ik de tuinslang erin prikte meteen een lekkage in de koppeling. Onder garantie nieuw koppelstuk gekregen, daarna paar keer poging gewaagd maar ding zwiebert alle kanten op, kan ook onmogelijk druk zetten. Na een paar keer proberen is de laatste stok krom waardoor hij niet meer in elkaar gaat. Zit nu dus met een stok van 11m die niet functioneert om de ramen mee te wassen.
Voor dat geld heb je een 3-delige ladder en kan je staand op de ladder, de ramen lappen. Idem het schilderwerk, hoef je ook geen schilder meer in te huren. 1x een goede ladder, heb je decennia plezier van
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195402712
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:25 schreef Sport_Life het volgende:
Wij hebben ook zo'n Dyson. Vind het echt ideaal.
Alleen de schoonmaakster vindt het niks , de eerste keer dacht ze datie stuk was na een uur zuigen :+

Voor haar hebben we de ouderwetse met slang :D

Snap ik niet, die zakloze Rowenta zuigt prima. Overigens, wat voor een paleis heb je dat je een uur kunt stofzuigen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195403650
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:25 schreef blomke het volgende:

[..]

Voor dat geld heb je een 3-delige ladder en kan je staand op de ladder, de ramen lappen. Idem het schilderwerk, hoef je ook geen schilder meer in te huren. 1x een goede ladder, heb je decennia plezier van
Ligt eraan, op 11 meter hoogte sta je echt niet lekker op een ladder. Verder is met osmose water echt streeploos, iets wat je met ramen lappen en daarna wissen nooit zo goed kunt bereiken, zeker niet als je er niet helemaal lekker bij kunt.

En de ladder moet ook wat scheef staan zodat je aan de bovenkant van het raam nog wel bij kunt maar het onderste deel ook niet zo lekker.

Ik heb net de kozijnen geschilderd op 1e en 2e verdieping en daarvoor gewoon een 8.20 meter hoge rolsteiger gehuurd voor 100 euro per week. Daar kan geen ladder tegenop met schilderen.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:30:33 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_195403667
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een prima zakloze stofzuiger.
Daar gaat t topic toch niet over :P
disclaimer
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:36:25 #86
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195403741
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Daar gaat t topic toch niet over :P
Ik zou er een topic over kunnen openen natuurlijk :P
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:39:40 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_195403784
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik zou er een topic over kunnen openen natuurlijk :P
Die hebben we al in SOP ;)
disclaimer
pi_195404104
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:39 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ben vrij eigenwijs. Dat vooropgesteld.

We kochten een nieuwbouwwoning, en al vrij snel kwam de lokale glazenwasser zich melden. Kost 35e per keer.
Dus ik dacht na een uurtje Googlen, koop zelf zo'n ramenwasset op internet, heb dat er wel met een half jaartje uit. Niet de goedkoopste uiteraard, ding was iets van 250 euro. Tuinslang kon eraan en hij was 11m lang, dus perfect dacht ik.

De eerste keer dat ik de tuinslang erin prikte meteen een lekkage in de koppeling. Onder garantie nieuw koppelstuk gekregen, daarna paar keer poging gewaagd maar ding zwiebert alle kanten op, kan ook onmogelijk druk zetten. Na een paar keer proberen is de laatste stok krom waardoor hij niet meer in elkaar gaat. Zit nu dus met een stok van 11m die niet functioneert om de ramen mee te wassen.

Tegenwoordig doet de glazenwasser het gewoon.
Laat het doen. Heb je veel plezier van en geen chagrijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195405317
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:29 schreef Glider76 het volgende:
Ligt eraan, op 11 meter hoogte sta je echt niet lekker op een ladder. Verder is met osmose water echt streeploos, iets wat je met ramen lappen en daarna wissen nooit zo goed kunt bereiken, zeker niet als je er niet helemaal lekker bij kunt.

En de ladder moet ook wat scheef staan zodat je aan de bovenkant van het raam nog wel bij kunt maar het onderste deel ook niet zo lekker.

Ik heb net de kozijnen geschilderd op 1e en 2e verdieping en daarvoor gewoon een 8.20 meter hoge rolsteiger gehuurd voor 100 euro per week. Daar kan geen ladder tegenop met schilderen.
Recent onze buitenboel 1-ste en 2-de verdieping met een goede 3-delige ladder geschilderd, gaat prima, zowel boven- als onderrand.

Wat er verder bijzonder aan osmosewater (proces/samenstelling?) is, is mij een raadsel. Met gewoon leidingwater (is membraanwater) kan je net zo goed wassen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:30:42 #90
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195405553
Osmosewater is toch gewoon demiwater? Dwz. Ontdaan van kalk e.d.

Lijkt mij dan wel een wezenlijk verschil met leidingwater.
Overigens heb ik hier een professionele 3 delige ladder staan waar ik toch echt niet graag een dag op sta te zwabberen met een kwast of emmer water. Niet mijn ding :P .
pi_195406361
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:30 schreef bleiblei het volgende:
Osmosewater is toch gewoon demiwater? Dwz. Ontdaan van kalk e.d.

Lijkt mij dan wel een wezenlijk verschil met leidingwater.
Overigens heb ik hier een professionele 3 delige ladder staan waar ik toch echt niet graag een dag op sta te zwabberen met een kwast of emmer water. Niet mijn ding :P .
Heel veel drinkwaterbedrijven halen hun water door een membraanfilter, dat is een omoseproces.
https://www.oasen.nl/nieu(...)aan-proefinstallatie

Demiwater is gedemineraliseerd, maar daar heb je na een membraanfilter ook nog amper last van (van kalk bedoel ik).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195408539
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:15 schreef blomke het volgende:

[..]

Recent onze buitenboel 1-ste en 2-de verdieping met een goede 3-delige ladder geschilderd, gaat prima, zowel boven- als onderrand.

Wat er verder bijzonder aan osmosewater (proces/samenstelling?) is, is mij een raadsel. Met gewoon leidingwater (is membraanwater) kan je net zo goed wassen.
Het zal best lukken met een lange ladder maar is verre van ideaal. Ik heb ook rolluiken waardoor de afstand tot het raam al verder wordt. Daarnaast schoonmaken, schuren, afplakken, 2 x gronden en 2 keer lakken, daarna alles schoonmaken op een ladder is waardeloos. Zeker als je dan per kozijn je trap al 3 keer moet verplaatsen. Ik kon er met een 8.20 mtr steiger bovenaan krap aan bij komen.

Ik heb met een ladder van de buurman een poging gewaagd om te kijken of ik er bij kon. Ik zat er namelijk al een paar jaar tegenaan te hikken dat het wel moest gebeuren maar ik niet goed wist hoe er bij te komen. Zeer spontaan maar gelijk een rolsteiger opgehaald en binnen een week alles kunnen doen. Gelukkig ook net een week lang schitterend weer gehad.

Nog wel gauw een offerte gevraagd bij een schilder. 1 kozijn kan ik van binnenuit bij en had ik een maand terug al gedaan.

Ze vroegen even 1200 euro en dit jaar geen tijd meer. Denk dat ie mij een poot uit wilde draaien. Nu voor 100 euro de steiger gehuurd en voor 100 euro verf erop en nog 10 euro aan kwasten, bakjes en afplaktape.
Dat is snel verdiend en ook nog eens in de baas zijn tijd (Covid verlof).



Het was ook wel nodig ook. De verf was flink dof en heb het idee dat er maar 1 laagje op zat sinds bouw 2002.
En in elk kozijn zat nog een gat van de voormalige handbediende rolluiken dus eerst 2 maal epoxy plamuur erop.

Al me al was ben ik er best tevreden over, voor het eerst volledig met de kwast geschilderd en spiegeltje glad geworden.

Dit had ik nooit en te nimmer voor elkaar gekregen met een ladder.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:54:22 #93
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195408937
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 17:30 schreef Glider76 het volgende:
100 euro verf erop en nog 10 euro aan kwasten, bakjes en afplaktape.

ik tel zo snel 7 kozijnen... en dat met 100 euro verf?
ik weet niet wat voor verf je gebruik maar ik zou de steiger maar laten staan!
Tot nooit .......
pi_195409383
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:30 schreef bleiblei het volgende:
Osmosewater is toch gewoon demiwater? Dwz. Ontdaan van kalk e.d.

Lijkt mij dan wel een wezenlijk verschil met leidingwater.
Overigens heb ik hier een professionele 3 delige ladder staan waar ik toch echt niet graag een dag op sta te zwabberen met een kwast of emmer water. Niet mijn ding :P .
Ik heb ook een driedelige ladder, maar daar krijg je mij maximaal uitgeschoven niet meer op hoor :+

OT, mn bosch stofzuiger. Weet even niet meer welk type, had een type duurder moeten komen toen, die klopt zn filter zelf uit en heeft een veel betere slang.

Sinds die stofzuiger koop ik bij twijfel gewoon het beste, kan je daar iig geen spijt van krijgen.
pi_195409972
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 17:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik tel zo snel 7 kozijnen... en dat met 100 euro verf?
ik weet niet wat voor verf je gebruik maar ik zou de steiger maar laten staan!
1 kozijn was al gedaan vorige maand. De kozijnen begane grond waren enkele jaren geleden al gedaan omdat je daar goed bij kunt. Het gaat dus enkel om de 2 grote kozijnen en 1 kleiner kozijn.

Enkel de aflak verf is 70 euro voor een blik.
pi_195415045
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:25 schreef blomke het volgende:

[..]

Voor dat geld heb je een 3-delige ladder en kan je staand op de ladder, de ramen lappen. Idem het schilderwerk, hoef je ook geen schilder meer in te huren. 1x een goede ladder, heb je decennia plezier van
Het is een nieuwbouwwoning, dus komende jaren geen onderhoud.
En de woning is 3 verdiepingen met plat dak, verder aan de zijkant een erker en daarboven ook ramen dus met zo'n ladder kom je daar lastig bij. Sowieso heb ik een hekel aan schuren en verfen , kost toch zeker 3 dagen die ik liever met m'n kinderen besteed of aan een hobby.

Ramen wassen leek mij wel een ontspannende bezigheid, maarja dat leverde dus ook alleen maar frustratie op :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Sport_Life op 03-10-2020 23:12:03 ]
pi_195415613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:28 schreef blomke het volgende:

[..]

Snap ik niet, die zakloze Rowenta zuigt prima. Overigens, wat voor een paleis heb je dat je een uur kunt stofzuigen?
Als je eenmaal een Dyson (v11) hebt wil je niks anders meer . Ik vond het ook overdreven veel geld voor een stofzuiger. Maar je pakt m net even wat makkelijker dan zo'n normale stofzuiger.
pi_195419375
Wij hebben hier een fancy stoomoven. Grootse plannen dat we voortaan onze groenten gingen stomen enzo. Ook wel een beetje in laten praten door de verkoper :@

In totaal twee keer iets gestoomd, gebruiken het nooit
  Moderator zondag 4 oktober 2020 @ 10:23:11 #99
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195419934
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:35 schreef Heph844 het volgende:
Wij hebben hier een fancy stoomoven. Grootse plannen dat we voortaan onze groenten gingen stomen enzo. Ook wel een beetje in laten praten door de verkoper :@

In totaal twee keer iets gestoomd, gebruiken het nooit
_O-

Het positieve verkoop praatje heeft in ieder geval gewerkt :+
pi_195421021
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:23 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik heb ook een driedelige ladder, maar daar krijg je mij maximaal uitgeschoven niet meer op hoor :+

OT, mn bosch stofzuiger. Weet even niet meer welk type, had een type duurder moeten komen toen, die klopt zn filter zelf uit en heeft een veel betere slang.

Sinds die stofzuiger koop ik bij twijfel gewoon het beste, kan je daar iig geen spijt van krijgen.
Ik heb de buitenunit van m'n airco nog naar boven gekregen over een 3x9 ladder, fijn is anders. :P

Wel een complete keuken met Bauknecht apparatuur gekocht met het idee dat ik liever geld uitgaf aan een granieten blad en duurdere kasten (Le Mans + apothekerskast) en de apparatuur wel vervang als het tegenvalt of defect raakt.

De afzuigkap met halogeenverlichting heb ik zonder monteren weer te koop gezet, wat ook wel zonde is van het geld :').
Nu hangt er een Siemens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')