abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195161647


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
Definitely not CIA
pi_195161735
Mijn ouders denken dat kleinkinderen niet meer zo'n besmettingsgevaar zijn omdat kinderen tot 13 zich niet meer hoeven te laten testen en kinderen met snotneus gewoon naar school mogen. :') :{
pi_195161742
Typisch weer dat men valt over 'je kunt even niet meer naar concerten/festivals gaan' terwijl dit echt het enige niet is dat 'on hold' gezet is. 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195161757
Lijkt me inderdaad meer een voorzet naar echte maatregelen. Zo van we hebben het geprobeerd met milde beperkingen. Voorganger van V Dissel wil ook zwaardere maatregelen, Gommers heeft zich ook uitgesproken. Ik geef het nog een week.
blablablabla
pi_195161777
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:57 schreef Hamzoef het volgende:
Mijn ouders denken dat kleinkinderen niet meer zo'n besmettingsgevaar zijn omdat kinderen tot 13 zich niet meer hoeven te laten testen en kinderen met snotneus gewoon naar school mogen. :') :{
Hier worden kinderen en kleinkinderen allang niet meer op afstand gehouden. Denk dat mijn ouders diep ongelukkig zouden worden als ze dat een jaar (?) vol moesten houden. Is het dan ook weer niet waard.
pi_195161819
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:00 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Hier worden kinderen en kleinkinderen allang niet meer op afstand gehouden. Denk dat mijn ouders diep ongelukkig zouden worden als ze dat een jaar (?) vol moesten houden. Is het dan ook weer niet waard.
Ik zie dat dat bij mijn ouders ook verslapt. Met name mijn vader heeft slechte gezondheid, dus ik zie dit met lede ogen aan.

Ik weet nog wel in maart/april dat de kleinkinderen alleen in de tuin opa en oma mochten begroeten. Daar is nu allang geen sprake meer van.
pi_195161832
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:59 schreef Elan het volgende:
Lijkt me inderdaad meer een voorzet naar echte maatregelen. Zo van we hebben het geprobeerd met milde beperkingen. Voorganger van V Dissel wil ook zwaardere maatregelen, Gommers heeft zich ook uitgesproken. Ik geef het nog een week.
Daar zijn ze veel te slap voor. Draagvlak bij ondernemers ontbreekt ook, verkiezingen komen er aan. Het zal dus wel bij schijnmaatregelen blijven.
  zondag 20 september 2020 @ 13:03:31 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195161836
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:59 schreef Elan het volgende:
Lijkt me inderdaad meer een voorzet naar echte maatregelen. Zo van we hebben het geprobeerd met milde beperkingen. Voorganger van V Dissel wil ook zwaardere maatregelen, Gommers heeft zich ook uitgesproken. Ik geef het nog een week.
Nee joh, niet als vanavond pas de huidige nieuwe richtlijnen van kracht worden.
pi_195161848
- Dit doen we dus niet -

[ Bericht 20% gewijzigd door Tijger_m op 20-09-2020 22:13:44 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195161883
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daar zijn ze veel te slap voor. Draagvlak bij ondernemers ontbreekt ook, verkiezingen komen er aan. Het zal dus wel bij schijnmaatregelen blijven.
Daarom stuurt men aan op escalatie, als de ziekenhuizen vol dreigen te raken hoef je niemand meer uit te leggen dat ingrijpen pure noodzaak is.

De toon van Rutte zei genoeg het is een politiek spel geworden in aanloop naar de verkiezingen.
blablablabla
  zondag 20 september 2020 @ 13:06:24 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195161886
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 12:57 schreef Hamzoef het volgende:
Mijn ouders denken dat kleinkinderen niet meer zo'n besmettingsgevaar zijn omdat kinderen tot 13 zich niet meer hoeven te laten testen en kinderen met snotneus gewoon naar school mogen. :') :{
Lol, zo worden de verschillen per land toch wel duidelijk hoor. Hier in Bulgarije worden kinderen met één symptoom direct afgezonderd en aan een test onderworpen. Rest van de klas in quarantaine tot uitslag. Is die positief krijgt de klas 2 weken thuisquarantaine (en les).

En zelfs in Zweden wordt aangeraden niet met ook maar enig symptoom kinderen naar school te laten gaan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 20 september 2020 @ 13:09:22 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195161928
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zie dat dat bij mijn ouders ook verslapt. Met name mijn vader heeft slechte gezondheid, dus ik zie dit met lede ogen aan.

Ik weet nog wel in maart/april dat de kleinkinderen alleen in de tuin opa en oma mochten begroeten. Daar is nu allang geen sprake meer van.
Daarom. Er is weinig dat echt niet meer kan.

Of het verstandig is is een tweede maar die keuze is aan ieder voor zich.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195161940
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:06 schreef Dven het volgende:
chillen per land toch wel duidelijk hoor. Hier in Bulgarije worden kinderen met één symptoom direct afgezonderd en aan een test onderworpen. Rest van de klas in quarantaine tot uitslag. Is die positief krijgt de klas 2 weken thuisquarantaine (en les).

En zelfs in Zweden wordt aangeraden niet met ook maar enig symptoom kinderen naar school te laten ga
Ja ik vind het ook zorgelijk. Ik geloof best dan een twaalfjarige minder besmettelijk is dan een volwassen. Maar dát ze besmettelijk zijn is wetenschappelijk gewoon bewezen.

Kinderen dus niet laten testen, en met klachten gewoon naar school laten gewoon kan dus grote gevolgen hebben voor verspreiding. Niet alleen voor de leraar, maar ook via andere kinderen naar hun ouders.

Maar zou hier ook niet gewoon een economisch motief achter zitten? Werkgevers zitten natuurlijk niet te wachten op personeelsuitval van ouders die om de haverklap moeten verzuimen omdat hun kind niet naar school toe kan.
  zondag 20 september 2020 @ 13:14:57 #14
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195161986
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook zorgelijk. Ik geloof best dan een twaalfjarige minder besmettelijk is dan een volwassen. Maar dát ze besmettelijk zijn is wetenschappelijk gewoon bewezen.

Kinderen dus niet laten testen, en met klachten gewoon naar school laten gewoon kan dus grote gevolgen hebben voor verspreiding. Niet alleen voor de leraar, maar ook via andere kinderen naar hun ouders.

Maar zou hier ook niet gewoon een economisch motief achter zitten? Werkgevers zitten natuurlijk niet te wachten op personeelsuitval van ouders die om de haverklap moeten verzuimen omdat hun kind niet naar school toe kan.
Uiteraard zit er een economisch motief achter :). Zowel de ouders zoals je al aangeeft maar ook om leerachterstanden te voorkomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195162234
Het probleem met maatregelen is dat je het nooit goed doet, de ene groep wil strenge lockdowns, de andere vindt het wel prima zo, en de andere wil het liefste de maatregelen opheffen. Waar de groep van opheffen en verder versoepelen natuurlijk steeds groter wordt.

Het hele beleid was oorspronkelijk ziekenhuisopnames en ic opnames behapbaar te laten, niet op 0 te laten eindigen.

Daarnaast wisten we dat bepaalde versoepelingen natuurlijk nieuwe gevallen tot gevolg hadden.

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat voor patiënten we nu in de ziekenhuizen krijgen en wat voor andere problemen deze mensen nog hebben. Daar zouden we dan wellicht wat mee kunnen, anders dan blindvaren zonder rader.

In het begin waren dit ook een hoop mensen met onderliggende zaken, maar is dit nu nog zo?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195162237
Valt wel mee met die cijfers toch?

Nog steeds het dubbel aantal doden per dag door een val (13).
pi_195162262
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook zorgelijk. Ik geloof best dan een twaalfjarige minder besmettelijk is dan een volwassen. Maar dát ze besmettelijk zijn is wetenschappelijk gewoon bewezen.

Kinderen dus niet laten testen, en met klachten gewoon naar school laten gewoon kan dus grote gevolgen hebben voor verspreiding. Niet alleen voor de leraar, maar ook via andere kinderen naar hun ouders.

Maar zou hier ook niet gewoon een economisch motief achter zitten? Werkgevers zitten natuurlijk niet te wachten op personeelsuitval van ouders die om de haverklap moeten verzuimen omdat hun kind niet naar school toe kan.
Ja dit heeft ook een economisch motief. En ze willen minder tests gebruiken voor kinderen. Het is een beetje zoal dat verhaal met de mondkapjes in de thuiszorg. Er is een tekort dus we doen net alsof het veilig is.
pi_195162288
Vier (!) dagen na het testen zelf maar eens achter de uitslag aangebeld voor de oudste. Toch wel leuk als hij na een week weer naar school kon. Toen konden we wel binnen een half uur terug gebeld worden, uitslag negatief.
Voor niets het hele weekend zijn vriendin niet kunnen zien (die al wel vrijdag de uitslag had). Die ga ik volgende keer niet meer zo makkelijk naar een teststraat krijgen.
pi_195162303
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:31 schreef _serial_ het volgende:
Het probleem met maatregelen is dat je het nooit goed doet, de ene groep wil strenge lockdowns, de andere vindt het wel prima zo, en de andere wil het liefste de maatregelen opheffen. Waar de groep van opheffen en verder versoepelen natuurlijk steeds groter wordt.

Het hele beleid was oorspronkelijk ziekenhuisopnames en ic opnames behapbaar te laten, niet op 0 te laten eindigen.

Daarnaast wisten we dat bepaalde versoepelingen natuurlijk nieuwe gevallen tot gevolg hadden.

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat voor patiënten we nu in de ziekenhuizen krijgen en wat voor andere problemen deze mensen nog hebben. Daar zouden we dan wellicht wat mee kunnen, anders dan blindvaren zonder rader.

In het begin waren dit ook een hoop mensen met onderliggende zaken, maar is dit nu nog zo?
Aangezien er 4 - 5 miljoen mensen tot de risicogroep in Nederland behoren zullen de meeste ziekenhuisopnames nog steeds mensen zijn met onderliggend lijden lijkt me.
pi_195162311
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:33 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja dit heeft ook een economisch motief. En ze willen minder tests gebruiken voor kinderen. Het is een beetje zoal dat verhaal met de mondkapjes in de thuiszorg. Er is een tekort dus we doen net alsof het veilig is.
Ik vind dit ook schandalig voor de leerkrachten. Krijgen ze voorrang bij de teststraten, maar lopen in ruil daarvoor wel eens stuk meer risico.
pi_195162338
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Aangezien er 4 - 5 miljoen mensen tot de risicogroep in Nederland behoren zullen de meeste ziekenhuisopnames nog steeds mensen zijn met onderliggend lijden lijkt me.
Een risicogroep maakt het niet meteen onderliggend lijden, natuurlijk speelt het wel mee
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195162380
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een risicogroep maakt het niet meteen onderliggend lijden, natuurlijk speelt het wel mee
Dit ja. Ik vind dat 'onderliggend lijden' best een rottige term. Alsof die mensen allemaal al maanden plat liggen en niets meer kunnen. Voor een heel klein deel is dat misschien zo maar het gros van de risicogroep maakt volop deel uit van de maatschappij en hebben (eventueel met behulp van een pilletje) nergens last van in het dagelijkse leven.
pi_195162387
Naar verwachting kondigt Johnson deze week weer een vorm van lockdown aan in de UK.
Het aantal besmettingen is daar ook snel aan het oplopen.
Definitely not CIA
pi_195162399
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit ja. Ik vind dat 'onderliggend lijden' best een rottige term. Alsof die mensen allemaal al maanden plat liggen en niets meer kunnen. Voor een heel klein deel is dat misschien zo maar het gros van de risicogroep maakt volop deel uit van de maatschappij en hebben (eventueel met behulp van een pilletje) nergens last van in het dagelijkse leven.
Dat boeit niemand wat. Het leed van 1,5m afstand houden en een zomer geen festival is belangrijker.
pi_195162503
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:35 schreef Mammietje het volgende:
Vier (!) dagen na het testen zelf maar eens achter de uitslag aangebeld voor de oudste. Toch wel leuk als hij na een week weer naar school kon. Toen konden we wel binnen een half uur terug gebeld worden, uitslag negatief.
Voor niets het hele weekend zijn vriendin niet kunnen zien (die al wel vrijdag de uitslag had). Die ga ik volgende keer niet meer zo makkelijk naar een teststraat krijgen.
Je kunt je uitslag gewoon via DigiD inzien toch?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195162533
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt je uitslag gewoon via DigiD inzien toch?
Die heb ik nog niet van hem. (Of wel ooit gekregen maar waar?)
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 20 september 2020 @ 13:55:58 #27
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195162546
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die heb ik nog niet van hem. (Of wel ooit gekregen maar waar?)
Ja en dat is jouw probleem, niet dat van de GGD
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  Miss 200.000.000! zondag 20 september 2020 @ 13:57:51 #28
367000 roos94
pi_195162569
Vandaag gok ik 1650 besmettingen

288 in Amsterdam
134 in Rotterdam
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 20 september 2020 @ 14:00:02 #29
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195162597
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 13:57 schreef roos94 het volgende:
Vandaag gok ik 1650 besmettingen

288 in Amsterdam
134 in Rotterdam
Zou mooi zijn als de persconferentie zo snel al effect sorteert. Hup Rutte ^O^
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_195162638
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die heb ik nog niet van hem. (Of wel ooit gekregen maar waar?)
Tja, ik snap dat het makkelijker is om gebeld te worden, maar volgens mij zou het een hoop (GGD-)tijd schelen als iedereen gewoon via DigiD de uitslag zou bekijken (en via de online portal een afspraak maakt).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 20 september 2020 @ 14:03:24 #31
408813 crew  trein2000
pi_195162639
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 13:55 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ja en dat is jouw probleem, niet dat van de GGD
Natuurlijk niet, die moeten gewoon zorgen voor voldoende belcapaciteit. Dat kun je gewoon studentjes laten doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195162657
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, ik snap dat het makkelijker is om gebeld te worden, maar volgens mij zou het een hoop (GGD-)tijd schelen als iedereen gewoon via DigiD de uitslag zou bekijken (en via de online portal een afspraak maakt).
Yep, dat is waar. Weet jij eigenlijk hoe dat werkt? Moet je die aanvragen of krijg je die vanzelf?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 20 september 2020 @ 14:05:13 #33
408813 crew  trein2000
pi_195162669
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, ik snap dat het makkelijker is om gebeld te worden, maar volgens mij zou het een hoop (GGD-)tijd schelen als iedereen gewoon via DigiD de uitslag zou bekijken (en via de online portal een afspraak maakt).
Dan moeten ze zorgen dat ouders een test voor hun kinderen kunnen aanvragen. Ik had ook pas een digid nodig toen ik 18 werd. Eerder heb je hem gewoon niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195162759
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 14:00 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als de persconferentie zo snel al effect sorteert. Hup Rutte ^O^
Het effect van de laatste maatregelen ga je pas over drie weken terugzien in de cijfers.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_195162767
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 09:03 schreef theunderdog het volgende:

Zijn er eigenlijk al onderzoeken die bijvoorbeeld uitwijzen dat je COVID bovenop de 'griep' kunt krijgen???
Daar zijn wereldwijd 15 gevallen van bekend.

Twee virussen simultaan komt zelden voor, in geval van covid is niets zeker, wordt je positief getest op Covid dan wordt je veelal niet verder getest op andere virussen.

Men zou dus een asymptomatische covid drager met griep (en griepsymptomen) kunnen zijn/geweest, in principe. Niemand die het weet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195162812
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 14:12 schreef Za het volgende:

[..]

Daar zijn wereldwijd 15 gevallen van bekend.

Twee virussen simultaan komt zelden voor, in geval van covid is niets zeker, wordt je positief getest op Covid dan wordt je veelal niet verder getest op andere virussen.

Men zou dus een asymptomatische covid drager met griep (en griepsymptomen) kunnen zijn/geweest, in principe. Niemand die het weet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lees ik vaker, maar volgens mij klopt er weinig van. Er was een oversterfte van 404 vastgesteld door griep. Maar in totaal was er een oversterfte van 10.000+ waarvan circa 6000 door corona. In dat gat van 4000 zitten wellicht meer griepdoden. Daarnaast zit er tussen de normale sterfte vast ook een hoop griep.

In 2013 was er daarnaast helemaal geen oversterfte door griep aldus het RIVM. Dus dat komt ook weleens voor.
pi_195162825
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 1846
Totaal: 93778 (+1844 ivm -2 corr.)

Opgenomen: 20
Totaal: 12409

Opgenomen op IC*: 7
Huidig: 70
Totaal: 3147
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 4
Totaal: 6279
  Miss 200.000.000! zondag 20 september 2020 @ 14:18:06 #38
367000 roos94
pi_195162833
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 14:17 schreef Cynicio het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 1846
Totaal: 93778 (+1844 ivm -2 corr.)

Opgenomen: 20
Totaal: 12409

Opgenomen op IC*: 7
Huidig: 70
Totaal: 3147
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 4
Totaal: 6279
Zat er dichtbij
pi_195162865
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 1846
Totaal: 93778 (+1844 ivm -2 corr.)

Opgenomen: 20
Totaal: 12409

Opgenomen op IC*: 7
Huidig: 70
Totaal: 3147
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 4
Totaal: 6279

Steden met meer dan +10 besmettingen :
+290 Amsterdam
+181 's-Gravenhage
+111 Rotterdam
+64 Utrecht
+38 Groningen
+38 Nijmegen
+37 Delft
+32 Zoetermeer
+27 Amstelveen
+24 Leiden
+23 Westland
+20 Almere
+19 Haarlemmermeer
+18 Schiedam
+18 Eindhoven
+17 Leeuwarden
+16 Tilburg
+15 Rijswijk
+14 Amersfoort
+14 Haarlem
+14 Hilversum
+14 's-Hertogenbosch
+13 Weesp
+13 Alphen aan den Rijn
+13 Pijnacker-Nootdorp
+12 Haaksbergen
+12 Vlaardingen
+12 Wassenaar
+11 Hoeksche Waard
+10 Emmen
+10 Apeldoorn
+10 Diemen
+10 Velsen
+10 Capelle aan den IJssel
+10 Oss
+10 Maastricht
+10 Leidschendam-Voorburg
+10 Nissewaard
+10 Meierijstad

Er zijn 104 steden met 0 besmettingen
Er zijn 75 steden met 1 besmetting
Er zijn 114 steden met 2-5 besmettingen
Er zijn 23 steden met 6-9 besmettingen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Miss 200.000.000! zondag 20 september 2020 @ 14:22:03 #40
367000 roos94
pi_195162892
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 1846
Totaal: 93778 (+1844 ivm -2 corr.)

Opgenomen: 20
Totaal: 12409

Opgenomen op IC*: 7
Huidig: 70
Totaal: 3147
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 4
Totaal: 6279

Steden met meer dan +10 besmettingen :
+290 Amsterdam
+181 's-Gravenhage
+111 Rotterdam
+64 Utrecht
+38 Groningen
+38 Nijmegen
+37 Delft
+32 Zoetermeer
+27 Amstelveen
+24 Leiden
+23 Westland
+20 Almere
+19 Haarlemmermeer
+18 Schiedam
+18 Eindhoven
+17 Leeuwarden
+16 Tilburg
+15 Rijswijk
+14 Amersfoort
+14 Haarlem
+14 Hilversum
+14 's-Hertogenbosch
+13 Weesp
+13 Alphen aan den Rijn
+13 Pijnacker-Nootdorp
+12 Haaksbergen
+12 Vlaardingen
+12 Wassenaar
+11 Hoeksche Waard
+10 Emmen
+10 Apeldoorn
+10 Diemen
+10 Velsen
+10 Capelle aan den IJssel
+10 Oss
+10 Maastricht
+10 Leidschendam-Voorburg
+10 Nissewaard
+10 Meierijstad

Er zijn 104 steden met 0 besmettingen
Er zijn 75 steden met 1 besmetting
Er zijn 114 steden met 2-5 besmettingen
Er zijn 23 steden met 6-9 besmettingen
Ik gokte 288 voor Amsterdam, bijna perfect.
pi_195162906
Zou mooi zijn als we voorlopig toch onder die 2.000 blijven. Arbitrair maar wel iets om naar te streven.
  zondag 20 september 2020 @ 14:23:45 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195162909
Snel wc-papier inslaan
pi_195162920
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 14:16 schreef Randier het volgende:

Dat lees ik vaker, maar volgens mij klopt er weinig van. Er was een oversterfte van 404 vastgesteld door griep. Maar in totaal was er een oversterfte van 10.000+ waarvan circa 6000 door corona. In dat gat van 4000 zitten wellicht meer griepdoden. Daarnaast zit er tussen de normale sterfte vast ook een hoop griep.

In 2013 was er daarnaast helemaal geen oversterfte door griep aldus het RIVM. Dus dat komt ook weleens voor.
In de winter van 2019/2020 was de influenza-epidemie kort en mild (week 5 tot en met 7 2020). De oversterfte was in deze periode met 404 veel lager dan de gemiddelde oversterfte in de afgelopen 5 griepepidemieën (6.443).

https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 14:24:32 #44
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195162923
  Miss 200.000.000! zondag 20 september 2020 @ 14:25:19 #45
367000 roos94
pi_195162929
Het blijft opmerkelijk hoe extreem Corona-vrij sommige provincies blijven.
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 14:26:35 #46
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195162944
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 14:25 schreef roos94 het volgende:
Het blijft opmerkelijk hoe extreem Corona-vrij sommige provincies blijven.
Nou het zit echt overal in Nederland
  Miss 200.000.000! zondag 20 september 2020 @ 14:27:12 #47
367000 roos94
pi_195162954
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 14:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Nou het zit echt overal in Nederland
Sommige gebieden hebben nauwelijks besmettingen. Een handjevol misschien
  zondag 20 september 2020 @ 14:27:58 #48
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195162966
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 14:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Nou het zit echt overal in Nederland
Prima, lekker werken aan de immuniteit.
pi_195162970
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 14:25 schreef roos94 het volgende:
Het blijft opmerkelijk hoe extreem Corona-vrij sommige provincies blijven.
Het virus heeft even nodig om zich goed te verspreiden. In Amsterdam is de kans op een superspread-event nu veel groter dan in Drenthe.

En we denken dat we in Nederland enorm mobiel zijn maar mensen spenderen verreweg de meeste tijd binnen de stadsgrenzen, dus verspreiding gaat altijd langzaam.
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 14:32:17 #50
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195163026
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 14:28 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het virus heeft even nodig om zich goed te verspreiden. In Amsterdam is de kans op een superspread-event nu veel groter dan in Drenthe.

En we denken dat we in Nederland enorm mobiel zijn maar mensen spenderen verreweg de meeste tijd binnen de stadsgrenzen, dus verspreiding gaat altijd langzaam.
Nou, ik kwam sws haast nooit in Amsterdam (veel te drukke naar wiet stinkende stad met pauper toeristen) en nu al helemaal niet ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')