Klopt maar dan gaat het niet om geloofskwesties.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoeveel momenten zijn er niet in een mensenleven dat anderen je moed inspreken als je het zelf niet meer ziet. Wat krijg je als je door anderen verlaten of nog verder de put wordt ingepraat? Dan gaat het doorgaans niet beter.
Maar hoe voelde je je toen je je vragen had voorgelegd..?quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:01 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Klopt maar dan gaat het niet om geloofskwesties.
Waarom denk je dat er niet integer mee omgegaan werd? Er was onbegrip maar er waren er ook bij die aangaven met dezelfde vragen en problemen te zitten. Heel eerlijke en oprechte mensen hoor. Een paar daarvan geloven inmiddels ook niet meer. Anderen worstelen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die mensen die zijn vragen afketsten en veroordeelden, daarvan verwacht ik dat zij daar integer mee om waren gegaan.
Een onjuiste. Ik heb echt geloofd, gelovig opgevoed, chr. onderwijs, catechisaties, Bijbelstudies, belijdenis de hele rimram.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:44 schreef Iblardi het volgende:
Dat is een aanname van mij. Ik denk dat je niet zo gemakkelijk van gelovigheid als zodanig bent af te brengen als je diep van binnen "voelt" dat er een god is. Je kunt misschien van religie wisselen, maar dat was hier niet aan de orde.
Heb je ooit wel de overtuiging gehad? Dat er een God bestaat, die jou liefheeft?quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:11 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er niet integer mee omgegaan werd? Er was onbegrip maar er waren er ook bij die aangaven met dezelfde vragen en problemen te zitten. Heel eerlijke en oprechte mensen hoor. Een paar daarvan geloven inmiddels ook niet meer. Anderen worstelen.
opgelucht.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar hoe voelde je je toen je je vragen had voorgelegd..?
Ik heb het geloof vurig verdedigd.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb je ooit wel de overtuiging gehad? Dat er een God bestaat, die jou liefheeft?
Maar heb je het ook gevòeld?quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:14 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik heb het geloof vurig verdedigd.
Door sommigen. Dat heb ik al aangegeven. Mijn hele familie gelooft. Dat was dus een worsteling voor beide partijen. Inmiddels is het volledig geaccepteerd. God zij dankquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En na de reacties? Niet in de steek gelaten?
En nooit op zoek geweest naar een vervangend geloof met een wat minder dogmatisch of vastomlijnd karakter? New Age, Boeddhisme?quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:12 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Een onjuiste. Ik heb echt geloofd, gelovig opgevoed, chr. onderwijs, catechisaties, Bijbelstudies, belijdenis de hele rimram.
Het begint zo onderhand inderdaad op een [Vraag wat je wil]-topic te lijken.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Je blijft hier maar aan twijfelen he?
.
Ja.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Je blijft hier maar aan twijfelen he?
.
Nee ik heb niet het gevoel dat ik iets mis.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:21 schreef Iblardi het volgende:
[..]
En nooit op zoek geweest naar een vervangend geloof met een wat minder dogmatisch of vastomlijnd karakter? New Age, Boeddhisme?
Je hebt dus kennelijk behoefte aan steun. God is niet de enige die dit kan geven.quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:21 schreef Dullahan het volgende:
[..]
ik bedoel het serieus als god mij kan steunen waarom niet? maar weet niet waar te beginnen
dat jullie het niet nodig hebben is prima maar ik wil zoeken
Ik hoop rustig verder te leven. Zonder dat ik een god nodig heb, godsbesef heb of een god zoek.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja.![]()
Maar Hoatzin, is het: ‘Ik zocht God’ of is het ‘Ik zoek God’? Hoe wil je verder?
Ik weet niet wat jij gebruikt, maar ik wil het ook!quote:Op zaterdag 19 september 2020 21:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Vraag het Hem. Gewoon, in jezelf of hardop. God, ik zoek U. Dan word jou wel een weg gewezen.
Atoontje87? Dat meen je nietquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:29 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij gebruikt, maar ik wil het ook!
Boeddhisme in z'n zuiverste vorm (dus zonder goden) lijkt ook wel bijna een soort wetenschap van de psyche.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:23 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee ik heb niet het gevoel dat ik iets mis.
Hoewel het Boeddhisme me wel aanspreekt.
Wie weet... ik vind het heel moeilijk om te lezen dat je God tevergeefs hebt gezocht.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:27 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik hoop rustig verder te leven. Zonder dat ik een god nodig heb, godsbesef heb of een god zoek.
Maar als er een god bestaat is hij vrij om zich aan mij te manifesteren.
Oh joh, soms is het zo simpel...quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:29 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij gebruikt, maar ik wil het ook!
Ik hoor het recept graag, want ik wil vanavond ook wel van het padje af gaan!quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh joh, soms is het zo simpel...
Dat begrijp ik volkomen. Dat past niet in wat je geleerd is. Van klop en er zal opengedaan worden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wie weet... ik vind het heel moeilijk om te lezen dat je God tevergeefs hebt gezocht.
Nauwelijks. Wel gedaan. En als ik hulp mis in een lastige tijd bijvoorbeeld dan word ik ook nog weleens heel erg kwaad. Ik blijf niet ‘heilig’ of zo.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:50 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat begrijp ik volkomen. Dat past niet in wat je geleerd is. Van klop en er zal opengedaan worden.
Kijk als je zegt 'God ik zoek U', dan geloof je in beginsel al dat er een god is. Dat is bij mij weg. Ik kan dus nu ook niet meer oprecht zoeken.
Dan ook een persoonlijke vraag aan jou: twijfel jij nooit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |