abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195140058
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hoe had je het dan gewild of gedacht ? Lijkt mij een gerechtvaardige vraag.

Ik wil en maak er nergens een solidariteitsconflict van. Ik stel alleen dat mensen die zichzelf willen beschermen dat ook zelf gaan kunnen (&) doen.
Als iedereen zich nu een klein beetje aanpast, netjes probeert die 1,5 meter en eventuele overige regeltjes vol te houden, kan iedereen gewoon verder met z'n leven. Lijkt me niet zo'n probleem.
pi_195140074
Gelukkig zijn er steeds meer mensen kritisch.. We hebben nu het hoogste aantal besmettingen sinds ooit en toch komen er maar een paar ziekenhuisopnames per dag bij en zien we bij Stichting Nice ook de vermoedelijke besmette gevallen.
pi_195140086
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:18 schreef Simmertje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)als-irma-sluis-onzin

Populisten worden steeds zieliger en wanhopiger zeg. :')
Thierry "Zeewind" Baudet
pi_195140087
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar heb ik laatst een verklaring voor gevonden en hier gedeeld. Even kijken of ik die nog kan vinden.

- Edit - 'Cijfers over ziekenhuisopnames met vertraging bij RIVM door drukte bij GGD's'
Is toch belachelijke tijdsverspilling om patiënten na te bellen of ze zijn opgenomen in een ziekenhuis als de cijfers voor handen liggen?!
pi_195140110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:56 schreef mir1986 het volgende:
Gelukkig zijn er steeds meer mensen kritisch.. We hebben nu het hoogste aantal besmettingen sinds ooit en toch komen er maar een paar ziekenhuisopnames per dag bij en zien we bij Stichting Nice ook de vermoedelijke besmette gevallen.
Hoe weet je dat?
Ik denk dat deze aanname niet klopt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195140121
En waarom is de PCR test eigenlijk niet betrouwbaar genoeg? Zo'n 30% van de geteste besmette personen zijn eigenlijk niet besmet..Over de afgelopen week hebben we het dan over 2400 gevallen. Dat vind ik nogal wat of mensen die zich twee keer laten testen en de ene keer wel positief zijn en de andere keer negatief.
pi_195140124
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Is toch belachelijke tijdsverspilling om patiënten na te bellen of ze zijn opgenomen in een ziekenhuis als de cijfers voor handen liggen?!
Ik dacht eigenlijk dat ze op de tellingen van stichting Nice over zouden gaan, maar dat is dus nog niet gebeurd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195140133
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:56 schreef mir1986 het volgende:
Gommers vertelde net dat er in zijn regio alweer onderling overlegd wordt over eventuele herverdeling op korte termijn van COVID-patiënten zodat de reguliere zorg niet weer in de knel komt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195140142
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Ik denk dat deze aanname niet klopt.
@besmettingsgevallen, 10 april was voor vandaag de dag met het hoogste aantal geregistreerde besmettingen.
pi_195140144
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk dat ze op de tellingen van stichting Nice over zouden gaan, maar dat is dus nog niet gebeurd?
Jawel, maar ook NICE doet ook gewoon nog correcties.

Ik snap echt het probleem niet. Maakt het nou echt zoveel uit er 231 of 232 mensen in het ziekenhuis liggen?

Sowieso denk ik dat mensen onderschatten hoeveel werk er gaat zitten in zo'n geactualiseerd systeem. Dan liever een efficiëntere methodiek die alsnog een vrij accuraat beeld geeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195140147
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat weet ik eigenlijk niet. Volgens mij komen die cijfers nog steeds niet overeen, maar zeker weten doe ik het niet.
pi_195140172
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:00 schreef mir1986 het volgende:

[..]

@:besmettingsgevallen, 10 april was voor vandaag de dag met het hoogste aantal geregistreerde besmettingen.
Wat is @besmettingsgevallen?
We weten het aantal besmettingen helemaal niet. We weten alleen de testuitslagen.
En in maart werd je alleen getest als je zo ongeveer dood lag te gaan in het ziekenhuis.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195140174
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:00 schreef mir1986 het volgende:

[..]

@:besmettingsgevallen, 10 april was voor vandaag de dag met het hoogste aantal geregistreerde besmettingen.
Toen werden mensen alleen getest als ze halfdood waren. Dat waren er in werkelijkheid dus véél meer. Algemeen bekend ook.
  zaterdag 19 september 2020 @ 00:02:47 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195140177
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit is de consequentie als je mensen volledig individueel verantwoordelijk maakt voor het zelf oplopen van het virus. YOLO voor de rest.
'individuele verantwoordelijkheid- ze beschermen zichzelf maar'
Het is niet zwart/wit of één van uitersten noch als permanente levensvorm. Maar aan aanvulling die duidelijk als optie beschikbaar is, in afwachting van andere ontwikkelingen.

Ik stel mij steeds een solidaire samenleving voor en waar dit dat niet is, zoals klaarblijkelijk nu, mensen zichzelf toch kunnen beschermen. Een leraar met een nieraandoening dan "dwingen" om voor besmettelijke klas te blijven staan, wordt dan een eigen keuze. Nergens is het een vrijbrief dat individuen dus dan ongebreideld gebruik kunnen maken van gemeenschappelijke voorzieningen. Wil iemand feestbeesten, doet die dat maar elders met anderen die dat ook willen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195140199
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Toen werden mensen alleen getest als ze halfdood waren. Dat waren er in werkelijkheid dus véél meer. Algemeen bekend ook.
Ja, maar als je dan dus kijkt naar de cijfers van toen en nu, dan moeten er toen dus honderdduizenden mensen ziek geweest zijn, aangezien er toen honderden mensen per dag opgenomen werden in het ziekenhuis. Op het hoogtepunt lagen er 4000 mensen in het ziekenhuis.
pi_195140203
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:02 schreef Vallon het volgende:
Wil iemand feestbeesten, doet die dat maar elders met anderen die dat ook willen.
Dit klinkt in theorie leuk, maar gaat in de praktijk natuurlijk nooit werken. Tenzij je de samenleving gaat opdelen in risicogroepen en dat lijkt me nog minder wenselijk.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195140217
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:04 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ja, maar als je dan dus kijkt naar de cijfers van toen en nu, dan moeten er toen dus honderdduizenden mensen ziek geweest zijn, aangezien er toen honderden mensen per dag opgenomen werden in het ziekenhuis. Op het hoogtepunt lagen er 4000 mensen in het ziekenhuis.
De inschattingen zijn 250.000-300.000 besmettelijke mensen op het hoogtepunt in Nederland.

Inmiddels blijkt dat dat misschien nog wel een conservatieve inschatting was.
pi_195140225
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is niet zwart/wit of één van uitersten noch als permanente levensvorm. Maar aan aanvulling die duidelijk als optie beschikbaar is, in afwachting van andere ontwikkelingen.

Ik stel mij steeds een solidaire samenleving voor en waar dit dat niet is, zoals klaarblijkelijk nu, mensen zichzelf toch kunnen beschermen. Een leraar met een nieraandoening dan "dwingen" om voor besmettelijke klas te blijven staan, wordt dan een eigen keuze. Nergens is het een vrijbrief dat individuen dus dan ongebreideld gebruik kunnen maken van gemeenschappelijke voorzieningen. Wil iemand feestbeesten, doet die dat maar elders met anderen die dat ook willen.
En waar haal jij de vervanging van al die mensen die zich onttrekken uit de maatschappij dan vandaan?
En wat denk je dat dat de maatschappij zo ongeveer gaat kosten om deze mensen onderdak te bieden en te onderhouden?
pi_195140249
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit klinkt in theorie leuk, maar gaat in de praktijk natuurlijk nooit werken. Tenzij je de samenleving gaat opdelen in risicogroepen en dat lijkt me nog minder wenselijk.
Dan ga je dus gezinnen uit elkaar halen. Omdat de puberzoon van iemand met COPD ook naar school moet. Waarbij hij in contact komt met vrienden die lekker feestbeesten. Ook leuk voor die docent die mantelzorg verleent aan zijn moeder.

Lijkt mij totaal niet het overwegen waard.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195140265
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan ga je dus gezinnen uit elkaar halen. Omdat de puberzoon van iemand met COPD ook naar school moet. Waarbij hij in contact komt met vrienden die lekker feestbeesten. Ook leuk voor die docent die mantelzorg verleent aan zijn moeder.

Lijkt mij totaal niet het overwegen waard.
Je zou er wel een mooie dystopische tv-serie over kunnen maken à la The handmaid's tale.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195140306
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je zou er wel een mooie dystopische tv-serie over kunnen maken à la The handmaid's tale.
:D

Het idee is interessant maar zo bizar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195140314
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:04 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Yep, dat klopt. En er stierven duizenden (vooral ouderen) thuis. En door die grote bezetting in het ziekenhuis bleven heel veel mensen die in het ziekenhuis zouden moeten liggen na bijvoorbeeld een operatie, onbehandeld thuis. Is dat serieus wat je voorstelt nog eens te doen?
Dit virus groeit exponentieel. Als je dat dus weer loslaat zonder maatregelen zitten we binnen no-time weer in dat scenario. Met een berg minder capaciteit in het ziekenhuis, want de reguliere zorg mag niet nog eens zo in het gedrang komen. Bovendien heeft de helft van het ic- en covidpersoneel al aangegeven dat niet nog eens te willen doen. Er is dus niet zoveel keus anders dan tijdig ingrijpen als de ziekenhuisopnames en ic-cijfers stijgen. En dat doen ze.
  zaterdag 19 september 2020 @ 00:17:03 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195140356
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 23:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Compleet onrealistisch.
Kinderen hebben leerplicht, mensen hebben banen waar ze afhankelijk van zijn, mantelzorg.

Je kan niet verwachten dat 6 mil mensen en hun huishouden vol ruinerworld gaan:D
Echt compleet of is dit vooral opzoeken van uitersten omdat dit makkelijker te bedenken is ?
Nu verwachten dat ieder zich houdt is sws aantoonbaar onrealistisch.

Ik verwachten niet dat 6 miljoen mensen dat gaan doen, dat mogen mensen als zelfkeuze vooral zelf bepalen en wel waar zij dat zelf noodzakelijk achten. Enige voorlichting wat dan wel en niet een serieus risico is, is op zijn plaats.

Dat mensen vooral niet willen kiezen en liever een ander verantwoordelijk te maken, snap ik maar al te goed. Ook dat is dan een keuze waarbij je de (momentele) onhaalbaarheid daarvan dan voor lief moet nemen.
Ik zou het wel weten en regel dat; als ik of de mijnen ergens een onacceptabel gezondheidsrisico hebben.

Kinderen kunnen prima thuisonderwijs volgen of in geïsoleerde groepen les krijgen bestaande uit gelijkgezinden.
Nogmaals het is een keuze die dan tijdelijk is; in afwachting van betere opties dan je zelf willen blootstellen aan een huidig virusrisico.
Niets mis mee om gezien een vermeend "gezondheidsrisico" - tijdelijk - wat anders in/om het huis te doen of ergens van af te zien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195140401
quote:
Ook het aantal coronapatiënten dat in ziekenhuizen ligt is gestegen. Vrijdag lag dat aantal op 288. Dat zijn er 27 meer dan op donderdag en het is het hoogste aantal sinds half juni. In minder dan twee weken tijd is het aantal opgenomen coronapatiënten meer dan verdubbeld.
Het gaat natuurlijk vooral om die laatste zin. Een verdubbeling binnen 2 weken is behoorlijk eng, ook al is het aantal nu nog vrij laag. Als je weet dat de besmettingen ook hard oplopen dan is er dus een behoorlijk risico dat die verdubbelingen zullen doorgaan.
We kunnen absoluut niet het risico nemen dat mogelijk nog een keer de reguliere zorg uitgesteld moet worden, dat kan indirect immers ook voor veel slachtoffers zorgen.
pi_195140413
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Echt compleet of is dit vooral opzoeken van uitersten omdat dit makkelijker te bedenken is ?
Nu verwachten dat ieder zich houdt is sws aantoonbaar onrealistisch.

Ik verwachten niet dat 6 miljoen mensen dat gaan doen, dat mogen mensen als zelfkeuze vooral zelf bepalen en wel waar zij dat zelf noodzakelijk achten. Enige voorlichting wat dan wel en niet een serieus risico is, is op zijn plaats.

Dat mensen vooral niet willen kiezen en liever een ander verantwoordelijk te maken, snap ik maar al te goed. Ook dat is dan een keuze waarbij je de (momentele) onhaalbaarheid daarvan dan voor lief moet nemen.
Ik zou het wel weten en regel dat; als ik of de mijnen ergens een onacceptabel gezondheidsrisico hebben.

Kinderen kunnen prima thuisonderwijs volgen of in geïsoleerde groepen les krijgen bestaande uit gelijkgezinden.
Nogmaals het is een keuze die dan tijdelijk is; in afwachting van betere opties dan je zelf willen blootstellen aan een huidig virusrisico.
Niets mis mee om gezien een vermeend "gezondheidsrisico" - tijdelijk - wat anders in/om het huis te doen of ergens van af te zien.
Compleet. Wat is nou eigenlijk jouw probleem met de huidige regels?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')