Werk zoveel mogelijk thuis. Als het niet mogelijk is, dan niet, hé.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:03 schreef quirina het volgende:
Thuiswerken is geen optie bij bepaalde beroepen he.
waarom roepen ze steeds dat thuiswerken gewenst is , maar onderwijs streeft naar zoveel mogelijk op locatie lesgeven en zo weinig mogelijk online ? lekker dubbelquote:Op vrijdag 18 september 2020 19:10 schreef heywoodu het volgende:
Dit klinkt wel alsof het nagenoeg elke dag thuis werken straks wederom verlengd gaat worden, juichen
De man komt even trollen vanuit VBL, niet op ingaan.quote:
We hebben in maart gezien dat er wel degelijk veel thuisgewerkt kan worden, met de lege snelwegen en treinen toen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Werk zoveel mogelijk thuis. Als het niet mogelijk is, dan niet, hé.
quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:11 schreef nostra het volgende:
[..]
De man komt even trollen vanuit VBL, niet op ingaan.
Als de cijfers zo door evolueren wel, ja. Dat is logisch.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Binnenkort dus meer regio’s naar fase 2..
Toen waren veel dingen waar mensen wel op locatie móeten werken wel dicht, maar inderdaad, kantoormensen kunnen over het algemeen (natuurlijk zijn er uitzonderingen) gewoon prima grotendeels thuis werken.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
We hebben in maart gezien dat er wel degelijk veel thuisgewerkt kan worden, met de lege snelwegen en treinen toen.
Ik zie inderdaad al best heel veel mensen die weer op kantoor gaan zitten terwijl thuiswerken echt nog prima kan.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
We hebben in maart gezien dat er wel degelijk veel thuisgewerkt kan worden, met de lege snelwegen en treinen toen.
West Brabant is next, zie Brabants Dagblad.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Als de cijfers zo door evolueren wel, ja. Dat is logisch.
Daar zijn natuurlijk vaak ook voldoende redenen voor.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad al best heel veel mensen die weer op kantoor gaan zitten terwijl thuiswerken echt nog prima kan.
Kennemerland, Hollands Middenquote:Op vrijdag 18 september 2020 19:14 schreef Max23 het volgende:
welke regio noemde hij nou na Utrecht?
Zoals het op zaterdagavond hoort, want daarna is het zondagquote:
Onjuist, gewoon doorgewerkt en geen vitaal beroep.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:14 schreef quirina het volgende:
In maart lag alles plat, behalve vitale beroepen.
dankquote:Op vrijdag 18 september 2020 19:15 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Kennemerland, Hollands Midden
Mwoah, bij de mensen waar ik mee werk niet hoor. De redenen zijn eerder dat het gezellig is of dat er prima lunch geregeld wordt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar zijn natuurlijk vaak ook voldoende redenen voor.
Nee joh. Winkels waren gewoon open, kantoren draaiden gewoon door, post werd gewoon bezorgd, etc.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:14 schreef quirina het volgende:
In maart lag alles plat, behalve vitale beroepen.
Punt is nu juist dat je er niet voor kunt zorgen dat je de zorg niet overbalst, en te accepteren dat de besmettingen weer omhoog gaan.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat die handhaving natuurlijk helemaal niet te realiseren is. Je gaat niet voorkomen dat studenten elkaar besmetten; je gaat niet voorkomen dat in Nieuw-West mensen in kleine appartementen met veel mensen samenleven en naar de moskee gaan en ga zo maar door.
Ergens moet er een acceptatievermogen ontstaan dat dit virus er is, dat het mensen besmet, dat het mensen doodt. Dat wachten op het wondervaccin hoogstwaarschijnlijk niet het antwoord zal zijn. Dat tegelijkertijd de zorg niet zozeer ontzien moet worden, maar wel voorkomen moet worden dat die wordt overbelast. Dat was a priori ook de terechte insteek, maar ergens is dat veranderd in paniekvoetbal. Die hele balansoverweging ontbreekt nu.
En ook ziek naar school sturen. Extreem slechte zaak.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Kinderen onder 12 niet meer testen..
Dat kan alleen door bubbels te verkleinen... Dat gebeurt hiermee niet tot nauwelijks. Het is net zo'n wassen neus als het stoppen met handen schudden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:17 schreef Gretzl het volgende:
Wassen-neus-pakket dit
Gaat wederom, net als alle ‘maatregelen’ van de eerdere persconferenties in augustus en september onvoldoende zijn om het reproductiegetal echt goed omlaag te brengen
Dit is een opmaat naar meer en ik denk niet dat dat lang duurt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:17 schreef quirina het volgende:
Hoop geblaat amper maatregel gehoord.
En als de school dicht is het ziek naar de nso sturen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
En ook ziek naar school sturen. Extreem slechte zaak.
Zitten gewoon eind oktober weer in een lockdown zoals in maart... Daar durf ik geld op te zetten.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is een opmaat naar meer en ik denk niet dat dat lang duurt.
Die zullen er ook zijn. Zo er ook mensen zijn die op een studio wonen, of met kleine kinderen, niet 24/7 naast hun vrouw willen zitten of die de scheiding werk-privé ook fysiek in hun hoofd nodig hebben. Het basis-idee waarom mensen naar een kantoor toe komen om te werken is niet wezenlijk veranderd door de technologische component die dat niet per se noodzakelijk maakt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:15 schreef Monolith het volgende:
Mwoah, bij de mensen waar ik mee werk niet hoor. De redenen zijn eerder dat het gezellig is of dat er prima lunch geregeld wordt.
Sta er een beetje dubbel in. Kinderen met alleen snotneus naar huis sturen is ook niet alles. Van de week bij mij ook al een paar kinderen moeten laten ophalen daarvoor. Die missen gewoon teveel zo, en die zijn nog niet zelfstandig genoeg om het alleen thuis te doenquote:Op vrijdag 18 september 2020 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
En ook ziek naar school sturen. Extreem slechte zaak.
Het zou goed zijn als er een online programma wordt aangeboden parallel aan de lessen in de klas. Dan kun je vanuit huis gewoon blijven meedoen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:19 schreef Max23 het volgende:
[..]
Sta er een beetje dubbel in. Kinderen met alleen snotneus naar huis sturen is ook niet alles. Van de week bij mij ook al een paar kinderen moeten laten ophalen daarvoor. Die missen gewoon teveel zo, en die zijn nog niet zelfstandig genoeg om het alleen thuis te doen
Ik ookquote:Op vrijdag 18 september 2020 19:19 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd naar die extra regionale maatregelen
Dat vind ik helemaal niet, dit keer. Juist niet. Ik vind het een duidelijk verhaal zonder vingerwijzing en uitleg waarom bijvoorbeeld de horeca wordt beperkt.quote:
In Utrecht gaan ze kanaleneiland ruimen, net zoals tijdens de mond en klauwzeer crisis stallen werden geruimd.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:19 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd naar die extra regionale maatregelen
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik helemaal niet, dit keer. Juist niet. Ik vind het een duidelijk verhaal zonder vingerwijzing en uitleg waarom bijvoorbeeld de horeca wordt beperkt.
Dat is er bij ons ook, maar dat is niet haalbaar voor kinderen van groep 3/4 en sommige zelfs in 5quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou goed zijn als er een online programma wordt aangeboden parallel aan de lessen in de klas. Dan kun je vanuit huis gewoon blijven meedoen.
Mag nog wel. Hoeft niet meer.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Kinderen onder 12 niet meer testen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |