M'n ma heeft bijvoorbeeld z'n drinkbak direct weg gegooid. En durfde het pannetje in de koellkast waar zijn karbonade op lag ook niet aan te raken. Nu zag ze vandaag dat de ramen van de deur onder de snoetvlekjes zit, hij wachtte altijd met smart tot iemand thuis kwam (zeker mijn moeder). Ze vroeg aan mij wat ze ermee moest doen..quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:06 schreef Scheepskok het volgende:
Foto's inlijsten en ergens neerzetten waar je naar kunt kijken.
De overgebleven spulletjes bewaren op de plek waar ze altijd waren. Helpt bij het rouwproces. De tijd komt dat je daar afscheid van neemt, beslis jezelf.
Niks raars aan. Zoveel mensen hebben foto's staan van hun overleden dieren.
wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:57 schreef Ciclon het volgende:
Daarnaast voel ik me enorm schuldig of ik hem wel goed heb behandeld de afgelopen 16 jaar en dat ik er geen stokje voor had moeten zetten om te proberen hem nog beter te maken van zijn aandoeningen en status.
Maak een foto van die snoetvlekjes.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:11 schreef Ciclon het volgende:
[..]
M'n ma heeft bijvoorbeeld z'n drinkbak direct weg gegooid. En durfde het pannetje in de koellkast waar zijn karbonade op lag ook niet aan te raken. Nu zag ze vandaag dat de ramen van de deur onder de snoetvlekjes zit, hij wachtte altijd met smart tot iemand thuis kwam (zeker mijn moeder). Ze vroeg aan mij wat ze ermee moest doen..
Het is echt verschrikkelijk, dit heb ik bij mijn grootouders en ooms en tantes niet gehad.
Gewoon, of hij niks te kort gekomen is, of ik hem wel goed genoeg begreep.. En dat ik dat inslapen had moeten voorkomen zodat hij door behandeld kon worden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
wat bedoel je daarmee?
tevens is het wel familie van je, een hond. Maar het zal wel slijten.
Eigenlijk weet je vantevoren dat je hond over ca 10 of nu zelfs 16 jaar zal overlijden.
Wat mankeerde hij?quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:15 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Gewoon, of hij niks te kort gekomen is, of ik hem wel goed genoeg begreep.. En dat ik dat inslapen had moeten voorkomen zodat hij door behandeld kon worden.
Hij was doof, kon bijna niet meer lopen, maakte doelloos rondjes in de huiskamer, staart omlaag, kopje omlaag, plaste 10/15x op een dag en even snel dronk hij het weer aan. Poepte in huis en in zijn bench (in de nacht), liep er ook doorheen. Zijn ogen zagen troebel. Hij is het laatste jaar enorm hard achteruit gegaan. Tijdens een onderzoek (bloed en urine) begin 2020 (gok ik) waren de waardes goed, alleen zijn niertjes waren iets minder. Speciale voeding gehad, kon ie niet handelen en braakte alles uit. Al leek die wel beter zijn plas op te kunnen houden in het begin. Maar omdat die zo vaak braakte, gewoon weer gegeven wat de pot schaft of brokken. En hij ging langzamerhand snel achteruit, plaste en poepte steeds vaker binnen. Uitlaten ging nu helemaal niet meer. Hij liep niet meer en zakte door z'n pootjes heen. Laatste 3/4 maanden had hij ook enorme problemen met drinken, zijn tong deed niet meer wat hij hoorde te doen.quote:
Dat weten we stiekem allemaal. Het is echter zo'n leegte ineens. We zijn ook niet van plan om een nieuwe hond te nemen. Dit hondje was eigenlijk een impuls aankoop nadat we bij een tante zijn (iets grotere) zusjes hadden gezien. Dit zusje is 2 jaar geleden al overleden, helemaal blind en afgetakeld ookquote:Op vrijdag 18 september 2020 16:40 schreef maily het volgende:
Je had hem dan verder niet kunnen helpen ...
Triest voor jullie maar voor hem het beste zo.
Graag gedaan. Nogmaals sterkte!quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:51 schreef Ciclon het volgende:
Ik merk dat het van me af schrijven helpt. Danku
Ergquote:Op vrijdag 18 september 2020 17:39 schreef Aiciu het volgende:
Niet te lang wachten met inslapen. De krijs van mijn hond nadat zijn spieren hem in de steek lieten... Ik heb m'n ouders in tranen opgebeld dat ik hem wilde laten inslapen (waren op vakantie)
Dat verdiend zo'n beest niet, liever laten inslapen voordat ze onnodig veel pijn moeten lijden.
Sterkte.
Auw ... zo'n jonkie nog ...quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:37 schreef bijdehand het volgende:
Wij hebben gisteren onze hond laten inslapen. Hij was net 1 jaar oud, maar werd erg ziek van iets wat hij op straat heeft gevonden en opgegeten. De leegte die hij achterlaat is onbeschrijfelijk.
Ik mis hem zo.
Mijn ouders beginnen er ook niet meer aan. Zijn ook niet echt mensen voor huisdieren. Ondanks dat ze erg veel om het diertje hebben gegeven. Hij was echt onderdeel van. Deelde overal in mee, slapen, eten, oppas kleinkinderen (hond ging altijd naast ledikantje leggen).quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:52 schreef Scheepskok het volgende:
Ik heb een hoekje met ingelijste foto's van overleden huisdieren. Ik heb nu geen huisdieren meer. Alleen al om het feit dat je altijd dat overlijden door moet gaan. Het laten inslapen went nooit.
Ook dat.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:27 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Mijn ouders beginnen er ook niet meer aan. Zijn ook niet echt mensen voor huisdieren. Ondanks dat ze erg veel om het diertje hebben gegeven. Hij was echt onderdeel van. Deelde overal in mee, slapen, eten, oppas kleinkinderen (hond ging altijd naast ledikantje leggen).
Ik begin er ook niet aan trouwens, puur om dit soort gebeurtenissen. Ik zou het ook verschrikkelijk vinden als mijn hond mij zou moeten overleven.
Dankje!quote:
Dat probeer ik ook. En die zijn er ook zeker wel. Het hondje heeft thuis altijd veel aandacht gehad, laatste jaar wat minder.quote:Op zondag 20 september 2020 12:03 schreef Lenny77 het volgende:
Ik denk dat je moet kijken naar wat je wel voor hem deed en de leuke momenten! En niet te hard in het schuldgevoel blijven hangen.
Ik ken het wel, heb me zo ook al flink schuldig gevoeld ivm overleden huisdieren. Dat slijt ook wel wat met de tijd, maar je gaat nooit alles goed kunnen doen he? Het is normaal dat je 'fouten' maakt.
Dank! Ik hoop dat dit de enige en laatste keer is.quote:Op zondag 20 september 2020 12:13 schreef vosss het volgende:
Sterkte TS.
Altijd ellendig om je huisdier te verliezen.
Dat weet ik. Maar ik kan het niet van mij af zetten. Ik weet dat als hij nog had geleefd, deze gedachten niet bestonden en dat zijn tijd nabij zou zijn.quote:Op zondag 20 september 2020 12:31 schreef Scary_Mary het volgende:
Wat is de meerwaarde van je richten op de dingen die je nu toch niet meer kan veranderen?
De hond komt nooit meer terug. 16 lijkt me een respectabele leeftijd en een punt waar je het dier echt niet per se een plezier doet met langer leven.
Wat je wel met zulke gedachten kan doen is kijken hoe je het bij een eventuele volgende hond beter zou aanpakken. Sterkte met jullie verlies
Awww sterktequote:Op zondag 20 september 2020 18:36 schreef Lokasenna het volgende:
Wij moesten gisteren onze lieve poes Dikkie laten inslapen, ze was nog maar 3 jaar.
Ze ging ineens minder eten en werd erg benauwd, in het dierenziekenhuis vertelden ze na een rontgenfoto dat ze aan hartfalen leed. Daar hebben ze nog geprobeerd haar een kans te geven er weer bovenop te komen met medicatie, maar haar hartje was te zwak en ze kon haar lichaam niet meer warm houden.
Ze laat een grote lege plek achter in ons huis en alles herinnert nog aan haar, ik mis haar enorm.
Sterkte aan alle anderen die ook verdriet hebben om hun lieve dierenvriendje dat ze moeten missen.
Tja honden zijn lieve beesten he.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:11 schreef Ciclon het volgende:
Het is echt verschrikkelijk, dit heb ik bij mijn grootouders en ooms en tantes niet gehad.
Prima reden om geen hond te nemen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Eigenlijk weet je vantevoren dat je hond over ca 10 of nu zelfs 16 jaar zal overlijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |