abonnement Unibet Coolblue
pi_195127814
*** aanvulling: dit is de originele OP die niet door mij is opgesteld en ik sta dan ook niet achter de inhoud ***

Ik ben nieuw hier en moet gelijk al een nieuwe post aanmaken... Bij deze. Ik hoop dat dit zo goed gaat.

Waarom denken mensen dat we in een plandemie zitten:

1. Ze vertrouwen de MSM niet meer

Hieronder 2 voorbeelden
We worden met zijn allen voor de gek gehouden:

Een demonstratie zou vroegtijdig zijn beeïndigd:
https://nos.nl/artikel/23(...)200-arrestaties.html

Terwijl de demo tot in de avond in volle toeren aan de gang was:

2. Mensen die kritische vragen stellen worden in een kwaad daglicht gezet
Viruswaanzin die opkomt voor onze vrijheden en die kritische vragen stellen worden weg gezet als gekkies. Terwijl een tegengeluid zo belangrijk is.

3. Mensen krijgen de indruk dat Bill Gates zijn Vaccin ons de strot in wilt duwen. Met zijn voortschrijdend inzicht heeft hij de pandemie voorspelt en heeft hij een voorsprong op een vaccin. Veel mensen vertrouwen dit niet helemaal aangezien er nogal wat geld in omloop gaat.
pi_195127880
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:15 schreef Sponsje88 het volgende:
Omdat jij een bepaalde houding hebt in het gesprek.
quote:
83s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
Eén uitglijer? Die man is op alle vlakken compleet incompetent als president joh.
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:01 schreef Isdatzo het volgende:
De onzin die de POTUS de wereld instuurt aan een kritische benadering onderwerpen, natuurlijk.
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:51 schreef Isdatzo het volgende:
Bedankt voor deze compleet nietszeggende reactie.
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
Weer een volkomen nietszeggende reactie. Wat ik zeg klopt niet?
Denk je nou echt dat ik hier nog een serieus op in ga? Buiten het feit dat je respectloos over komt ben je een trump hater... Dan kan je niet objectief kijken naar de 'goede' dingen die trump gedaan heeft. Maakt niet uit met welke informatie je komt aan zetten. Zie je ook bij de democraten. Had wat meer van je verwacht aangezien we niet in America leven.
pi_195127900
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Weer een volkomen nietszeggende reactie. Wat ik zeg klopt niet?
Als het voor jezelf klopt hoeft dat voor mij nog niet zo te zijn.
Het enige dat ik met mijn "nietszeggende reactie" wil zeggen is dat ik van mening ben dat het verstandig zou zijn om van mij aan te nemen dat de media dusdanig als propagandamachine kan dienen dat het meningen van mensen 10.000 kilometer verwijderd van andere mensen zodanig kan aansturen dat een oorlog een collectieve volkssteun zou kunnen krijgen.
Als er dan iemand is (zoals Trump) die deze (media)gekte op wat voor een manier dan ook iets in kan dammen vind ik dat alleen maar bewonderenswaardig.
pi_195128008
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:42 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Als het voor jezelf klopt hoeft dat voor mij nog niet zo te zijn.
Het enige dat ik met mijn "nietszeggende reactie" wil zeggen is dat ik van mening ben dat het verstandig zou zijn om van mij aan te nemen dat de media dusdanig als propagandamachine kan dienen dat het meningen van mensen 10.000 kilometer verwijderd van andere mensen zodanig kan aansturen dat een oorlog een collectieve volkssteun zou kunnen krijgen.
Als er dan iemand is (zoals Trump) die deze (media)gekte op wat voor een manier dan ook iets in kan dammen vind ik dat alleen maar bewonderenswaardig.
Als je serieus denkt dat Trump dat ook echt doet, is er iets goed mis met je.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:48:42 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195128017
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:41 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Denk je nou echt dat ik hier nog een serieus op in ga? Buiten het feit dat je respectloos over komt ben je een trump hater... Dan kan je niet objectief kijken naar de 'goede' dingen die trump gedaan heeft. Maakt niet uit met welke informatie je komt aan zetten. Zie je ook bij de democraten. Had wat meer van je verwacht aangezien we niet in America leven.
Selectief quoten, en dan quasi-verontwaardigd doen omdat ik respectloos zou zijn _O- ? Jij bent hier diegene die constant weigert om op de inhoud in te gaan, en wanneer ik dat benoem dan breng je dat als een verwijt aan mij.

Ik heb uitgelegd waarom ik zijn aanpak slecht vind. Anderzijds heb jij niet uitgelegd waarom jij een andere mening bent toebedeeld, en ben je alleen maar bezig met afleidingsmanoeuvres om maar geen antwoord te hoeven geven op een paar simpele vragen die volgen op jouw initiële reactie. Namelijk:

1) Waar stonden we vóór de bemoeienis van Trump?
2) Waar staan we nu?
3) In welk opzicht is dat een verbetering, en voor wie?
Huilen dan.
pi_195128057
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Als je serieus denkt dat Trump dat ook echt doet, is er iets goed mis met je.
Makkelijk hè.
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:51:15 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195128061
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:42 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Als het voor jezelf klopt hoeft dat voor mij nog niet zo te zijn.
Het enige dat ik met mijn "nietszeggende reactie" wil zeggen is dat ik van mening ben dat het verstandig zou zijn om van mij aan te nemen dat de media dusdanig als propagandamachine kan dienen dat het meningen van mensen 10.000 kilometer verwijderd van andere mensen zodanig kan aansturen dat een oorlog een collectieve volkssteun zou kunnen krijgen.
Als er dan iemand is (zoals Trump) die deze (media)gekte op wat voor een manier dan ook iets in kan dammen vind ik dat alleen maar bewonderenswaardig.
Aha, en hoe zit dat met de republikeinse propagandamachine? Verder: dus wat ik zei over Trump en Noord-Korea, klopt dat nou wel of niet? Het was een vrij simpele vraag.
Huilen dan.
  vrijdag 18 september 2020 @ 13:53:26 #8
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195128096
Welke mediagekte heeft Trump destijds aangepakt?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_195128117
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Aha, en hoe zit dat met de republikeinse propagandamachine?
Geldt het in mijn ogen even goed voor om je mening daar niet klakkeloos van af te leiden of jezelf als samenleving in een oorlog te storten.
Propagandamachines uit(t)en zich in allerlei vormen en maten.
Je kunt afgezien van het democraten vs. republikeinen - verhaal wel bepaalde tonen van mensen onderscheiden imo.
Bijvoorbeeld als in; Spreekt iemand vertrouwen uit of wantrouwen?
Klinkt vrij simpel maar ik vind het wel belangrijk.
pi_195128138
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:53 schreef TitusPullo het volgende:
Welke mediagekte heeft Trump destijds aangepakt?
Ik denk dat Trump zich waanzinnig op kan winden over de eenzijdigheid waarmee een zender als OANN het nieuws bespreekt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195128282
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:53 schreef TitusPullo het volgende:
Welke mediagekte heeft Trump destijds aangepakt?
Een verandering in toon kan een hoop verschil maken in hoe een samenleving tegen een ogenschijnlijk probleem of gevaar aankijkt.
Als de samenleving een vijand of een gevaar ziet is zal een regime bij meer machte zijn om hun agenda tegen die vijand of dat probleem uit te werken.
De daadwerkelijke redenen van bijvoorbeeld oorlogen liggen vaker in het verkrijgen van machtsposities vanwaar geld kan worden verdiend dan in het nobel uitvoeren van een oorlog om bijvoorbeeld een onderdrukte bevolkongsgroep te redden van hun dictatoriale leiders dan je zou denken wanneer je blind de media gelooft.
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:02:45 #12
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195128382
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:00 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Een verandering in toon kan een hoop verschil maken in hoe een samenleving tegen een ogenschijnlijk probleem of gevaar aankijkt.
Als de samenleving een vijand ziet en daar voor is zal eem regime bij meer machte zijn om hun agenda tegen die vijand of dat probleem uit te werken.
De daadwerkelijke redenen van bijvoorbeeld oorlogen liggen vaker in het verkrijgen van machtsposities vanwaar geld kan worden verdiend dan in het nobel uitvoeren van een oorlog om bijvoorbeeld een onderdrukte bevolkongsgroep te redden van hun dictatoriale leiders dan je zou denken wanneer je blind de media gelooft.
Dat geloof ik zo, maar dat was de vraag niet. Welke mediagekte heeft Trump destijds aangepakt? Hij heeft aanvankelijk dreigender taal uitgeslagen dan Obama of Bush ooit gedaan hebben.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_195128431
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Aha, en hoe zit dat met de republikeinse propagandamachine? Verder: dus wat ik zei over Trump en Noord-Korea, klopt dat nou wel of niet? Het was een vrij simpele vraag.
Volgens mij heb ik die vraag al 2 keer over beantwoord door duidelijk te maken hoe ik tegen het uitspreken van vertrouwen door een leider van niveau Trump aankijk en hoe dat doorwerkt op de richting die wordt meegegeven in collectief denken...

Wat je zegt; dat klopt. Simpelweg omdat je het zegt.
Dat ik het er niet mee eens ben (dus wat ik zeg) klopt evengoed.
pi_195128548
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:02 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat geloof ik zo, maar dat was de vraag niet. Welke mediagekte heeft Trump destijds aangepakt? Hij heeft aanvankelijk dreigender taal uitgeslagen dan Obama of Bush ooit gedaan hebben.
Met de mediagekte die Trumo hreft aangepakt doelde ik net op de mediagekte die plaatsvondt omtrent de Noord Koreaanse dreiging alvorens Trump zichzelf met Kim Yong Un (of hoe hij ook heet) heeft laten zien en door de wereld te laten zien dat hij zelfverzekerd en rustig met deze dreiging omging. Door het simpelweg zo in beeld te brengen.
Dat alleen al brengt een positieve verandering op gang in hoe mensen tegenover die dreiging staan. (ze zijn minder bang voor de grote enge leeuw omdat hun eigen leider er gewoon langsgaat en ze bijvoorbeeld samen op de foto staan)
De mediagekte daarvoor was puur angst gegenereerd en Trump pakt die mediagekte op deze manier (wellicht onbewust) aan.
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:15:22 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195128689
Ondertussen heeft Noord-Korea meer en betere raketten, een groter arsenaal kernwapens, en is de positie van het dictatortje alleen maar sterker geworden.

Wie zijn er allemaal concreet op vooruitgegaan, en hoe?
Huilen dan.
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:16:50 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195128733
Jij denkt dat de (bevolkingen in de) buurlanden van Noord-Korea zich veiliger voelen na de bemoeienis van Trump?
Huilen dan.
pi_195128913
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Selectief quoten, en dan quasi-verontwaardigd doen omdat ik respectloos zou zijn _O- ? Jij bent hier diegene die constant weigert om op de inhoud in te gaan, en wanneer ik dat benoem dan breng je dat als een verwijt aan mij.

Ik heb uitgelegd waarom ik zijn aanpak slecht vind. Anderzijds heb jij niet uitgelegd waarom jij een andere mening bent toebedeeld, en ben je alleen maar bezig met afleidingsmanoeuvres om maar geen antwoord te hoeven geven op een paar simpele vragen die volgen op jouw initiële reactie. Namelijk:

1) Waar stonden we vóór de bemoeienis van Trump?
2) Waar staan we nu?
3) In welk opzicht is dat een verbetering, en voor wie?
We werden bang gemaakt door dit soort filmpjes:

Met de zogenaamde noord korea kenner als Remco Breukers die in dwdd/nieuwsuur/pauw zijn verhaal vertelde om ons klaar te stomen voor oorlog.

Sinds Trump zijn ding gedaan heeft hoor je er niet zo veel meer van.

Ik vind dat geen incompetente actie.

Nu jij wat zou een competente actie geweest zijn in jouw ogen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sponsje88 op 18-09-2020 14:30:08 ]
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:45:38 #18
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195129477
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:10 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Met de mediagekte die Trumo hreft aangepakt doelde ik net op de mediagekte die plaatsvondt omtrent de Noord Koreaanse dreiging alvorens Trump zichzelf met Kim Yong Un (of hoe hij ook heet) heeft laten zien en door de wereld te laten zien dat hij zelfverzekerd en rustig met deze dreiging omging. Door het simpelweg zo in beeld te brengen.
Dat alleen al brengt een positieve verandering op gang in hoe mensen tegenover die dreiging staan. (ze zijn minder bang voor de grote enge leeuw omdat hun eigen leider er gewoon langsgaat en ze bijvoorbeeld samen op de foto staan)
De mediagekte daarvoor was puur angst gegenereerd en Trump pakt die mediagekte op deze manier (wellicht onbewust) aan.
Als ik het me goed herinner, heeft Trump naar aanleiding van een artikel in The Washington Post gedreigd in Noord-Korea een ravage aan te richten zoals de wereld nog nooit gezien had. Kun je me duidelijk maken welke mediagekte er verder zoal was, en waarom die erger was dan Trump z'n apocalyptische taal?

Bespaar me liever die didactische uitstapjes, over enge leeuwen en weet ik het allemaal.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:53:17 #19
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195129596
Noord-Korea traineert, saboteert en provoceert nog altijd naar hartelust, zonder dat de VS er iets aan doet. Trump heeft namelijk zijn volgende succes geboekt: vrede in het Midden-Oosten!
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:55:47 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195129632
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:45 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner, heeft Trump naar aanleiding van een artikel in The Washington Post gedreigd in Noord-Korea een ravage aan te richten zoals de wereld nog nooit gezien had. Kun je me duidelijk maken welke mediagekte er verder zoal was, en waarom die erger was dan Trump z'n apocalyptische taal?

Bespaar me liever die didactische uitstapjes, over enge leeuwen en weet ik het allemaal.
Ik kan me nog wat herinneren over iets met decimation en fire and fury.
Huilen dan.
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:01:22 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195129734
quote:
Dat is een item van 30 jaar geleden man :D
Heb je ook iets actueels?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:01:34 #22
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195129740
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik kan me nog wat herinneren over iets met decimation en fire and fury.
Inderdaad. Ik vind Trump een verschrikkelijke klootzak, maar dit zou je, zonder moreel oordeel, kunnen betitelen als een briljante zet, wanneer die zet werkelijk iets zou hebben uitgehaald. Maar er is niets wezenlijks veranderd aan de houding van Noord-Korea - sowieso één van de moeilijkste opgaven voor welke president dan ook.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:01:40 #23
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_195129742
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:24 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat maakt het uit? Een virus is volgens jou toch niet besmettelijk. Dus zou je die prik nemen om je punt te maken?
Dit topic gaat over Corona malloot, we hebben het over besmetting via aerosolen waar je een vuile onderbroek voor je mond mag hangen ter bescherming. Kom jij met een statement of ik mezelf durf te injecteren met een seksueel overdraagbaar virus (volgens jullie).
Wat een domme vergelijking om de boel weer te ontsporen.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:04:28 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195129790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:10 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Met de mediagekte die Trumo hreft aangepakt doelde ik net op de mediagekte die plaatsvondt omtrent de Noord Koreaanse dreiging alvorens Trump zichzelf met Kim Yong Un (of hoe hij ook heet) heeft laten zien en door de wereld te laten zien dat hij zelfverzekerd en rustig met deze dreiging omging. Door het simpelweg zo in beeld te brengen.
Dat alleen al brengt een positieve verandering op gang in hoe mensen tegenover die dreiging staan. (ze zijn minder bang voor de grote enge leeuw omdat hun eigen leider er gewoon langsgaat en ze bijvoorbeeld samen op de foto staan)
De mediagekte daarvoor was puur angst gegenereerd en Trump pakt die mediagekte op deze manier (wellicht onbewust) aan.
Ehm NK heeft een schurft hekel aan de VS! ze hebben daar complete musea over, hoe schurft hekel ze wel niet hebben aan de VS.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:05:53 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195129820
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:01 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Dit topic gaat over Corona malloot, we hebben het over besmetting via aerosolen waar je een vuile onderbroek voor je mond mag hangen ter bescherming. Kom jij met een statement of ik mezelf durf te injecteren met een seksueel overdraagbaar virus (volgens jullie).
Wat een domme vergelijking om de boel weer te ontsporen.
Ja dat mag, maar dat mocht voor de uitbraak ook wel.

de vergelijkingen komen door de post van lambiekje, die al in tig post aan geeft dat een virus niet zou bestaan..
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')