abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195463668
Een positief bericht (hoe gek het ook klinkt). Het feestje waar ik 31 oktober heen zou gaan (Charlie Lownoise & Mental Theo, the Final Show) is verplaatst naar december 2021 *O* (eigenlijk zou het in april dit jaar zijn geweest).

Waarom is dat positief? Omdat het nu geregeld is en ik denk dat we na juni 2021 weer gewoon normaal leven. Ben blij dat het rond en duidelijk is nu!
pi_195463709
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:53 schreef GereDathan het volgende:
Een positief bericht (hoe gek het ook klinkt). Het feestje waar ik 31 oktober heen zou gaan (Charlie Lownoise & Mental Theo, the Final Show) is verplaatst naar december 2021 *O* (eigenlijk zou het in april dit jaar zijn geweest).

Waarom is dat positief? Omdat het nu geregeld is en ik denk dat we na juni 2021 weer gewoon normaal leven. Ben blij dat het rond en duidelijk is nu!
Sorry, wat?
Tap tap tap
pi_195463876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Sorry, wat?
Feestje is nu eindelijk naar een datum verplaatst die realistisch is. Eerst van april 2020 -> oktober 2020 wat niet realistisch was.

Hoe positief we ook zijn, een volle Ziggo Dome met 25.000 mensen op 31 oktober lukt zelfs ons niet hier ;)
pi_195465178
quote:
Status 06-10

Positief getest 144.999, toename: 4.528
Ziekenhuisopnames 13.020 (9,0% van positief getest), toename: 80
IC-opnames 3.426 (2,4% van positief getest)
Overleden 6.482 (4,5% van positief getest), toename: 21
pi_195465582
dE ziEkEnHuIzEn zIjN lEeG
Tap tap tap
pi_195465860
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:55 schreef CherryLips het volgende:
dE ziEkEnHuIzEn zIjN lEeG
Ben je overgenomen? :D
pi_195465872
Cijfers van vandaag zijn redelijk denk ik. Hopelijk hebben we de top van de piek bereikt ondertussen en gaan we naar beneden. Aantal ziekenhuisopnames is hoog, maar er is ook uitstroom gelukkig. Op de IC's is het, volgens LCPS, nog onder de 200 en dus ook goed behapbaar.

Op de weg was het vandaag wederom rustig, hopelijk een teken dat de maatregelen serieus genomen worden en we dus straks gaan dalen.
pi_195466289

Voor de volledigheid er nog even bij. Wel wat gestegen allemaal, maar niets om bang van te worden. Wat het getal tussen haakjes bij het 7-daagse gemiddelde is is mij onduidelijk, dat heb ik even nagevraagd.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:45:11 #234
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_195467534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:38 schreef GereDathan het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de volledigheid er nog even bij. Wel wat gestegen allemaal, maar niets om bang van te worden. Wat het getal tussen haakjes bij het 7-daagse gemiddelde is is mij onduidelijk, dat heb ik even nagevraagd.
Kan je mij toelichten wat het percentage in de grootste cijfers nu precies betekent. Vast de stijging maar welke stijging ten opzichte van wat? Bedankt.
pi_195467639
@GereDathan, van de verpleegafdeling opnames ziekenhuizen zien we nooit "huidig", alleen hoeveel nieuwe patiënten en totaal sinds maart, nooit hoeveel er dagelijks naar huis gaan.

Is die info er niet?

Wanneer er 50 opgenomen worden en 60 ontslagen worden is dat relevante info, in Frankrijk zie je dit dagelijks terug in de overzichten.

Wanneer je het totaal bekijkt, vandaag 13.020 volgens dat kaartje in jouw post, en morgen vergelijken kun je dat verloop in beeld brengen.
pi_195467670
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:51 schreef Za het volgende:
@:GereDathan, van de verpleegafdeling opnames ziekenhuizen zien we nooit "huidig", alleen hoeveel nieuwe patiënten en totaal sinds maart, nooit hoeveel er dagelijks naar huis gaan.

Is die info er niet?

Wanneer er 50 opgenomen worden en 60 ontslagen worden is dat relevante info, in Frankrijk zie je dit dagelijks terug in de overzichten.

Wanneer je het totaal bekijkt, vandaag 13.020 volgens dat kaartje in jouw post, en morgen vergelijken kun je dat verloop in beeld brengen.
Kuipers meldt toch elke dag hoeveel liggende patiënten er zijn? De info die ontbreekt is of de mensen zijn overleden of naar huis mochten.
- verwijderd door admin -
pi_195467701
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:54 schreef groenen het volgende:

Kuipers meldt toch elke dag hoeveel liggende patiënten er zijn?
Waar zijn deze gegevens terug te vinden? BVD
pi_195467769
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:56 schreef Za het volgende:

[..]

Waar zijn deze gegevens terug te vinden? BVD
Lcps.nu stichting-nice.nl
Bvd

Ook info mbt tot overlijden etc te vinden
pi_195468076
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Kan je mij toelichten wat het percentage in de grootste cijfers nu precies betekent. Vast de stijging maar welke stijging ten opzichte van wat? Bedankt.
De stijging over de laatste 7 dagen. Dat daalt al even overigens, al leefde het gisteren en vandaag wat op.
pi_195469795
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:51 schreef Za het volgende:
@:GereDathan, van de verpleegafdeling opnames ziekenhuizen zien we nooit "huidig", alleen hoeveel nieuwe patiënten en totaal sinds maart, nooit hoeveel er dagelijks naar huis gaan.

Is die info er niet?

Zoals Koemleit ook aan heeft gegeven staat het huidig aantal personen op de IC en het aantal corona-patienten in klinische opname op:
http://lcps.nu
en
http://stichting-nice.nl

Daarnaast hebben een aantal van de ROAZ (Regionaal overleg acute zorg) nog overzichten met meer gegevens:
Regio Zuidwest Nederland:
https://www.traumacentrumzwn.nl/nieuws/cijfers-in-beeld-covid-19/ en https://www.traumacentrum(...)-zuidwest-nederland/ (de laatste is helaas niet up-to-date)

Regio Brabant:
https://www.nazb.nl/nieuws/cijfers-coronavirus-ziekenhuizen

Wellicht hebben andere regio's ook deze overzichten, maar die heb ik niet opgezocht.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 08:36:18 #241
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195480172
Goeiemorgen,

In deze post meld ik:
1) dagelijks het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1], en wekelijks op maandagochtend de wijzigingen ten opzichte van eerdere weken;
2) dagelijks het aantal Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen, gebaseerd op de cijfers van Stichting NICE[1] , en wekelijks op de maandagochtend de wijzigingen ten opzichte van eerdere weken; en
3) wekelijks op de maandagochtend de belangrijkste informatie van het Dashboard coronavirus, van de Rijksoverheid.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
223 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op een Nederlandse of Duitse IC. Het is een stijging van 17 ten opzichte van gisteren (een stijging van 8,3%) en gisteren was een stijging van 32 ten opzichte van eergisteren (een stijging van 18,4%).

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op een Nederlandse of Duitse IC van de afgelopen 24 weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 18 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte
van de week ervóór):
[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale daling over de laatste 24 weken is (1.040 -/- 174 =) 866. De gemiddelde daling per dag over de laatste 243 weken is (866 : 24 =) 36,1. Dat is in totaal een daling van (866 -/- 1.040 x 100% =) 83,3%. De gemiddelde daling per week over de laatste 24 weken is 3,5%.

Het totaalaantal Nederlandse IC’s met ten minste één bewezen of verdachte COVID-19-patiënt is de afgelopen week gestegen van 56 naar 61, een absolute stijging van 5 en een relatieve stijging van 8,9%.

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
897 Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie liggen er momenteel op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen. Het is een stijging van 114ten opzichte van gisteren (een stijging van 14,6%) en gisteren was een stijging van 72 ten opzichte van eergisteren (een stijging van 10,1%).

Dit zijn de aantallen Nederlandse patiënten met een COVID-19-infectie op de Nederlandse verpleegafdelingen van de afgelopen 21 weken, beginnend op maandag 20 april (met daarachter vanaf week 21 de absolute en de relatieve wijziging ten opzichte van de week ervóór):[2]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De totale stijging over de laatste 21 weken is (711 -/- 703 =) 8. De gemiddelde stijging per dag over de laatste 21 weken is (8 : 21 =) 0,4. Dat is in totaal een stijging van (711 -/- 703 x 100% =) 1,0%. De gemiddelde daling per week over de laatste 21 weken is 0,05%.

3) DE BELANGRIJKSTE CIJFERS UIT HET DASHBOARD CORONAVIRUS, VAN DE RIJKSOVERHEID
(De volgorde van de indicatoren in het coronadashboard is in week 38 veranderd.)
Wat je op dit moment (stand van zaken zondag 4 oktober 2020) in het Dashboard ziet, is dat onder meer het aantal:
1) positief geteste mensen per 100.000 inwoners per dag, 23 is.
2) mensen met COVID-19 per 100.000 inwoners dat besmettelijk is voor anderen 804,9 is.
3) mensen dat besmet wordt door één besmettelijke person (het reproductiegetal) 1,27 is.
4) ziekenhuisopnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 26 is.
5) IC-opnames per dag, gemiddeld over de afgelopen 3 dagen, 10,37 is.

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

Voetnoten
SPOILER
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_195480393
Pffff wat een cijfers weer. Hopen dat we vandaag of morgen eindelijk wat positievere gaan zien.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 7 oktober 2020 @ 09:18:07 #243
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_195480682
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 08:56 schreef GereDathan het volgende:
Pffff wat een cijfers weer. Hopen dat we vandaag of morgen eindelijk wat positievere gaan zien.
Als vandaag en morgen de besmettingscijfers stabiliseren zouden de ziekenhuisopnames dit over 5 dagen moeten gaan doen. Zo niet, dan volgen er maandag nieuwe maatregelen :{
pi_195480952
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:18 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Als vandaag en morgen de besmettingscijfers stabiliseren zouden de ziekenhuisopnames dit over 5 dagen moeten gaan doen. Zo niet, dan volgen er maandag nieuwe maatregelen :{
In ieder geval voor einde week. Mijn hoop is dat we wat dalen, naar de 3500 per dag. Dan zal de rest inderdaad volgen.

Merk om mij heen de laatste paar dagen wel weer meer bewustwording. Dat is wel fijn en positief.
pi_195480986
Toch wel een heel positief bericht in de krant nu:
quote:
Eerste corona-supersneltests goedgekeurd: doorbraak voor vastgelopen testketen
De nieuwe, supersnelle coronatest is betrouwbaar genoeg om te gebruiken, zo concludeert het UMC Utrecht na twee weken schaduwtesten. De eiwittest is klaar in een kwartier en kan een doorbraak betekenen voor de vastgelopen testketen. Inmiddels zijn twee type sneltests door het kabinet goedgekeurd.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-testketen~a11eeac9/

Kunnen we eindelijk het aantal testen naar een acceptabel niveau brengen. Meer testen brengt meer gevallen, wat heel positief is omdat we nu sneller en beter kunnen isoleren. Veel landen als Duitsland, Luxemburg en China bewijzen dat kennis macht is. Nu kunnen we hopelijk ook snel de kennis vergaren en de macht teruggrijpen. In plaats van 5 tot 7 dagen wachten op een test en uitslag (met alle risico’s van dien dan mensen toch op pad gaan) hebben we straks in een paar uur duidelijkheid. Ik voorzie een hele grote klap voor het virus hierdoor, het virus is snel maar wij halen het in!
  Redactie Games woensdag 7 oktober 2020 @ 09:42:36 #246
181272 crew  Noppie2000
pi_195481062
Ook dit is positief, al wisten we dat stiekem al:

quote:
Nederland kan eindelijk meer gaan testen. Volgens de Landelijke Coördinatiestructuur Testcapaciteit (LCDK) hebben de laboratoria nu voldoende testmaterialen om ruim 51.000 coronatests per dag te doen voor de GGD's.

Het gaat om een stijging van 20.000 tests per dag ten opzichte van vorige week.
In de loop van volgende week moeten de teststraten dat aankunnen :Y
  woensdag 7 oktober 2020 @ 10:54:29 #247
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195482079
Laat ze eerst de administratie maar eens op orde brengen. Ze lopen nogal achter namelijk :X

Sneltesten zijn wel top trouwens! _O_
pi_195482158
En twee sneltests zijn goedgekeurd. Wel apart dat ze getest zijn om te worden goedgekeurd en dat ze nu getest gaan worden. Terwijl de tests elders ook gebruikt worden en er dus gegevens genoeg zijn waardoor we in principe niet zelf zouden hoeven testen. Wel apart dat het percentage fout negatieve tests niet wordt vermeldt.

https://www.nu.nl/coronavirus/6082326/eerste-coronasneltests-goedgekeurd-onderzoek-naar-gebruik-gestart.html

Overigens denk ik niet dat er in Nederland snel een afvlakking zal zien. Hier in de UK zijn de regels wat strenger (een kwart van het land zit zo'n beetje in lockdown, groepen van max 6 elders) en hier blijft het ook nog toenemen.
pi_195482212
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 11:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

Overigens denk ik niet dat er in Nederland snel een afvlakking zal zien. Hier in de UK zijn de regels wat strenger (een kwart van het land zit zo'n beetje in lockdown, groepen van max 6 elders) en hier blijft het ook nog toenemen.
Wanneer begon de UK te stijgen? En waarin strenger, ik weet enkel van soortgelijke maatregelen als hier. Hier zijn gezelschappen nog kleiner zelfs.
pi_195482436
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 11:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wanneer begon de UK te stijgen? En waarin strenger, ik weet enkel van soortgelijke maatregelen als hier. Hier zijn gezelschappen nog kleiner zelfs.
Hier kun je een index van de regels volgens: https://www.bsg.ox.ac.uk/research/research-projects/coronavirus-government-response-tracker

Nederland staat op 44.44, UK staat op 67.59 (100 is total lockdown).
Engeland stijgt ook alweer een poos, maar de cijfers dit weekend waren vooral heel hoog door een excel fout, waardoor 16.000 positieve tests gemist waren. Dat hielden ze bij in een excel, maar dit gaat maar tot ongeveer 1 miljoen regels :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')