abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2020 @ 07:22:15 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195103571
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er zijn geen algemene regels afgezien van dat docenten 1.5 meter afstand moeten houden van de kinderen (:')). Elke school heeft daarom maar eigen regels opgesteld.
Basisschool en voortgezet onderwijs, ja. Alles wat daarna komt is nog steeds grotendeels verstoken van fatsoenlijk onderwijs. En voor hoe lang? Niemand die het de leerlingen/studenten kan vertellen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195103588
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Basisschool en voortgezet onderwijs, ja. Alles wat daarna komt is nog steeds grotendeels verstoken van fatsoenlijk onderwijs. En voor hoe lang? Niemand die het de leerlingen/studenten kan vertellen.
Nog minimaal tot 2021 lijkt me.
  donderdag 17 september 2020 @ 07:27:15 #253
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195103596
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nog minimaal tot 2021 lijkt me.
Ja, daar ben ik ook bang voor :N
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195103605
En de buitenschoolse opvang en kinderopvang worden in het vergeethoekje gestopt. Want daar is geen besmettingsgevaar zogenaamd.
Volle bso groepen plus extra opvang als de school dicht is en die medewerkers daar krijgen geen voorrang op testen bij de ggd.
Eigenlijk ook raar maar ja.
pi_195103614
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:28 schreef quirina het volgende:
En de buitenschoolse opvang en kinderopvang worden in het vergeethoekje gestopt. Want daar is geen besmettingsgevaar zogenaamd.
Volle bso groepen plus extra opvang als de school dicht is en die medewerkers daar krijgen geen voorrang op testen bij de ggd.
Eigenlijk ook raar maar ja.
Er zijn nog veel meer groepen die vanwege hun vitale belang aanspraak zouden moeten kunnen maken op voorrang maar het ook niet krijgen...
pi_195103631
De discussie is al losgebarsten door de KHN (horecabranche): “de meeste mensen worden thuis besmet en niet in de horeca..”

Dat terwijl uit cijfers blijkt dat dat helemaal niet zo is of lastig is vast te stellen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195103643
Ze moeten de kinderopvang gewoon weer ouders met vitale beroepen alleen toelaten dan als er niet voldoende testcapaciteit is.
pi_195103686
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 01:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het interessante hier is dat zij het zelf ook niet weten. Tot zover BCO van Haaglanden Ziekenhuis.

Saillant is dat het ziekenhuis zich in de verklaring vooral wil focussen op de toekomst..... wat mij dan doet denken dat men vermoedens heeft maar dat niet wil zeggen of onderbouwen. Maar goed, ik vond het alleen interessant dat zelfs in die beroeps setting, groepsgewijs, 17 professionals besmet zijn.

NB: het gaat mij dus niet om een aanval o.i.d. maar vooral het duiden met wat van ondeskundigen wordt verwacht dit kennelijk niet goed lukt in de beroepsgroep zelf.
Ik ben wel benieuwd of deze mensen ook allemaal (milde) klachten haddden of dat er ook asymptomatische besmettingen tussen zitten.
pi_195103688
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:20 schreef Dven het volgende:
Wilde eind deze maand ook naar Thassos (Griekenland) gaan maar het land heeft net de verplichte negatieve testuitslag met twee weken verlengd tot de 30e dus dat wordt nog even uitgesteld.
Kom je niet uit NL?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195103701
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:33 schreef Jor_Dii het volgende:
De discussie is al losgebarsten door de KHN (horecabranche): “de meeste mensen worden thuis besmet en niet in de horeca..”

Dat terwijl uit cijfers blijkt dat dat helemaal niet zo is of lastig is vast te stellen.
Uit de cijfers is er van 25% een duiding bekend, wat niet betekent dat van de overige 75% dan in de horeca opgedaan wordt maar aannemelijker soortgelijke verdeling zal laten zien.

Als je in de horeca geweest bent, weet je dat namelijk echt nog wel :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195103788
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Uit de cijfers is er van 25% een duiding bekend, wat niet betekent dat van de overige 75% dan in de horeca opgedaan wordt maar aannemelijker soortgelijke verdeling zal laten zien.

Als je in de horeca geweest bent, weet je dat namelijk echt nog wel :)
Een deel van de mensen werkt niet mee aan BCO. Als mensen derhalve niet (willen) vertellen dat ze in de kroeg zijn geweest, komt die niet in het lijstje.

Ik denk dat voor een deel ook het aandeel besmettingen in huiselijke kring zo hoog is, omdat iedereen wel durft te vertellen dat ie daar geweest is. Is ook de plaats die in ieder lijstje voor zal komen dat men geweest.is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195103789
Horeca is ook wel enorm breed. De nacht horeca zal heel anders zijn dan een bistro of een lunchroom.
Vind dat echt wel heel zuur, hoor als straks alles op één hoop gaat. Benieuwd hoeveel maatwerk ze gaan toepassen en dan is een avondklok wellicht het enige werkende om niet iedereen de dupe te laten worden.
Go hard or go home
  donderdag 17 september 2020 @ 08:18:43 #263
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195103918
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er zijn geen algemene regels afgezien van dat docenten 1.5 meter afstand moeten houden van de kinderen (:')). Elke school heeft daarom maar eigen regels opgesteld.
Wel apart dat er dus nog geen centraal beleid is. Hoe is dit mogelijk na een half jaar crisis en een zomer aan voorbereidingstijd?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195103928
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Wel apart dat er dus nog geen centraal beleid is. Hoe is dit mogelijk na een half jaar crisis en een zomer aan voorbereidingstijd?
Het RIVM ontkent nog steeds dat jongeren onder de 18 het virus kunnen verspreiden. En Arie Slob is een waardeloze minister.
pi_195103969
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja ze moesten ook even op vakantie he.
pi_195103974
Dit kabinet is bang om fouten te maken en legt het initiatief bij de burger. Zo blijven ze zelf zoveel mogelijk buiten schot en kan de emmer met stront over het voetvolk worden gestrooid.
pi_195103984
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het RIVM ontkent nog steeds dat jongeren onder de 18 het virus kunnen verspreiden. En Arie Slob is een waardeloze minister.
Rivm is te stellig als het op kinderen, mondkapjes,ventilatie en aerosolen aan komt.
Oogkleppen op en totaal niet flexibel tov hun eerdere stellingen uit februari.
pi_195104011
https://www.parool.nl/ams(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Kijk maar eens naar stadsdelen met de meeste besmettingen. Nu is het Amsterdam zuidoost.
pi_195104047
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Rivm is te stellig als het op kinderen, mondkapjes,ventilatie en aerosolen aan komt.
Oogkleppen op en totaal niet flexibel tov hun eerdere stellingen uit februari.
Voor zo ver ik kan zien zijn zij wereldwijd de enige gezondheidsorganisatie die zo halsstarrig vasthoud aan achterhaalde inzichten.
  donderdag 17 september 2020 @ 08:39:22 #270
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195104101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kom je niet uit NL?
Ik woon niet in Nederland maar zie sowieso geen reden om die kant niet op te gaan buiten de verplichte test waar ik absoluut geen zin in heb.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 17 september 2020 @ 08:40:08 #271
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195104113
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:19 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nouja, het is toch wel knap dat ze zo persistent durven te zijn.
pi_195104135
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:01 schreef Noek het volgende:
Horeca is ook wel enorm breed. De nacht horeca zal heel anders zijn dan een bistro of een lunchroom.
Vind dat echt wel heel zuur, hoor als straks alles op één hoop gaat. Benieuwd hoeveel maatwerk ze gaan toepassen en dan is een avondklok wellicht het enige werkende om niet iedereen de dupe te laten worden.
De nacht horeca is nog steeds gesloten. Het zal nu vooral om de cafés gaan bedoel een lunchroom zal niet veel problemen geven.
pi_195104244
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:33 schreef Jor_Dii het volgende:

Dat is toch niet zo?
Van de bekende situaties is 55% thuis, 10% overige familie, 10% werk, kennissen en vrienden 6%.
Dan heb je dus al 80% te pakken.

Horeca is maar voor 5.5%, vrijetijdsbesteding 3.8%.
Dat kun je nog iets breder trekken door studentenverenigingen (1.8) en Feest / verjaardag / borrel (1.7).

Ik zie ook nog steeds weinig nut in lokale maatregelen want de percentages besmettingen zijn daar te laag om echt een effect te hebben. Enige optie is dan om enorm draconische maatregelen te doen.
  donderdag 17 september 2020 @ 08:54:44 #274
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195104282
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo?
Van de bekende situaties is 55% thuis, 10% overige familie, 10% werk, kennissen en vrienden 6%.
Dan heb je dus al 80% te pakken.

Horeca is maar voor 5.5%, vrijetijdsbesteding 3.8%.

Ik zou ook nog steeds weinig nut in lokale maatregelen want de percentages besmettingen zijn daar te laag om echt een effect te hebben.
De 55% thuis is natuurlijk te danken aan de 45% ergens anders. Bekijk je het naar ratio dan is horeca ook wel degelijk een redelijke factor aangezien er heel wat meer mensen op werk zitten dan in de horeca. Van overige familie en vrienden is natuurlijk bekend dat langdurig en weinig afstandelijk contact veel voorkomender is.

Met kale statistiek kan je weinig.
pi_195104333
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:54 schreef Dven het volgende:

[..]

De 55% thuis is natuurlijk te danken aan de 45% ergens anders. Bekijk je het naar ratio dan is horeca ook wel degelijk een redelijke factor aangezien er heel wat meer mensen op werk zitten dan in de horeca. Van overige familie en vrienden is natuurlijk bekend dat langdurig en weinig afstandelijk contact veel voorkomender is.

Met kale statistiek kan je weinig.
Mijn inziens is het voornamelijk zo verspreid over verschillende bronnen (en ja horeca is er daar 1 van ) dat - als je de besmettingen echt wilt terug dringen - je niet ontkomt aan enorme draconische maatregelen.
Als het sluiten van de horeca (even als extreem voorbeeld) maar zo een klein percentage voorkomt heb je er weinig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')