Ze gaan voorlopig sowieso geen fatsoenlijk plan uitrollen, het ontbreekt aan alle kanten aan visie.quote:Op donderdag 17 september 2020 14:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zonder corona app is er al niet genoeg testcapaciteit, die gaan ze voorlopig echt niet uitrollen.
quote:5. Te onderzoeken maatregelen bij voortduring van escalatiefase midden en de dreiging van
overgang naar escalatiefase hoog
De eventuele herintroductie van maatregelen uit eerdere aanwijzingen. Voorbeelden zijn
het opnieuw beperken van samenkomsten tot bijvoorbeeld 30 of 100 personen, volledige
plaatselijke horecastop, beperken of weer geheel verbieden van evenementen, verbieden
van (een deel van de) contactberoepen, het afsluiten van het binnenwater etc. Ook dit
vraagt afstemming met het Rijk.
Na de evaluaties van de draagproef in Rotterdam en Amsterdam beoordelen we of en hoe
we doorgaan met mondkapjes.
Opnieuw instellen van beperkingen voor passagiersscheepvaart in Amsterdam of uitvoeren
gezondheidscheck bij afmeren.
Extra beperkingen stellen aan hoog-risico contactberoepen zoals sekswerkers en aan
coffeeshops (bijvoorbeeld alleen balieverkoop, geen verblijf).
Mogelijkheid tot gebiedsgerichte aanpak waarbij niet alleen wordt gekeken naar de
openingstijden van de horeca, maar van de volledige mix van functies die toeristen
aantrekt: coffeeshops, prostitutie, erotisch entertainment en horeca.
Tijdelijk sluiten grotere locaties voor bijeenkomsten (gerichte i.p.v. algemene horecastop).
Verkleinen logiescapaciteit door verbieden particulier vakantieverhuur in centrum, stad of
regio. Het te verwachten effect, uitvoerbaarheid en handhaafbaarheid is deel van het
onderzoek.
Onderzoeken van tijdelijke sluiting van parkeergarages in het centrumom bezoek te
ontmoedigen. Tegelijk vraagt dit onderzoek naar eventuele negatieve neveneffecten zoals:
de belasting van het openbaar vervoer, de belasting van de openbare ruimte en financiële
effecten.
Steekproefsgewijze controlevan touroperators voor jongeren voor een gezondheidscheck,
wanneer andere ontmoedigingsmaatregelen falen.
6. Onderzoek naar het afsluiten van de stad en/of regio (bij fase hoog)
Het onderzoek naar verstrekkende maatregelen om drukte inAmsterdam te voorkomen door een
verbod op bezoek van toeristen en dagjesmensen om naar de stad te komen. Dit is een
buitengewoon zware maatregel, met enorme economische impact en veel complicaties in de
uitvoering, die slechts in samenwerking met het Rijk te realiseren is als alle andere maatregelen
niet werken.
wat moeten ze doen dan?quote:Op donderdag 17 september 2020 17:26 schreef Mondkapje het volgende:
In studentenhuizen doen ze helemaal niks, ik vind dat gewoon dom.
Een politieagent neerzetten in elke studentenkamer.quote:
Ja, en als je over moderatie wil klagen kan je naar de FB, de FA's of mailen met forum@fok.nl, niet hier.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:16 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
[..]
[..]
mogen mensen geen afwijkende mening hebben?
Ik ben benieuwd. Toch wel weer spannend dit.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:16 schreef byah het volgende:
Voor Amsterdam hadden ze al een voorzet gemaakt
[..]
Hebben ze geen bevoegdheid toe.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:26 schreef Mondkapje het volgende:
Nee gewoon sluiten die huizen, studenten naar huis sturen. O wachtquote:Op donderdag 17 september 2020 17:26 schreef Mondkapje het volgende:
Kamerdeuren op slot, en af en toe eten (en een tentamen) door de brievenbus heen duwen. Zal ze leren.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:15 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Nee gewoon sluiten die huizen, studenten naar huis sturen. O wacht
Ja zoals Australië, Nieuw Zeeland,Zuid Korea en Taiwan. Oh wacht.quote:Op donderdag 17 september 2020 17:14 schreef weetjewel5 het volgende:
waarom lockdown? het is toch gebleken dat t niet werkt, kijk naar de landen met de strengste lockdown. vaak meer doden dan de landen zonder strenge lockdown.
Zo kan je elke maatregel wegwuiven natuurlijk.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:06 schreef Schuimpjes het volgende:
[ twitter ]
En dan vervolgens lekker thuis doorfeesten.
Dit is natuurlijk wat wel gaat gebeuren. Er zijn nu al enorm veel besmettingen onder studenten.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:29 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Zo kan je elke maatregel wegwuiven natuurlijk.
Dat er veel besmettingen zijn weet ik, dat men als de horeca eerder dichtgaat maar naar huis gaat snap ik ook. Toch vind ik de maatregel zo gek nog niet, in andere landen zie je die ook. Neem ook aan dat er reden is dat ze de horeca er weer bij betrekken, doen ze niet omdat daar niets aan de hand is.quote:Op donderdag 17 september 2020 20:32 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wat wel gaat gebeuren. Er zijn nu al enorm veel besmettingen onder studenten.
Drechtsteden niet dus? Mooi dan gaan we Daar heenquote:Op donderdag 17 september 2020 20:06 schreef Schuimpjes het volgende:
[ twitter ]
Precies.quote:Op donderdag 17 september 2020 02:18 schreef Wegenbouwer het volgende:
Om het een en ander in perspectief te plaatsen.
[ afbeelding ]
Bijna geen verstrenging dus, mooi, blijft alles tenminste mogelijk wat weer mogelijk was geworden de afgelopen maanden 👍quote:Op donderdag 17 september 2020 20:06 schreef Schuimpjes het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |