Er worden sowieso maatregelen aangekondigd voor de Randstad, dat is al bekend gemaakt. Dus het blijft deze keer niet bij een waarschuwing.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:46 schreef roos94 het volgende:
Rutte vrijdag weer vingertje wijzen en heel hard foei roepen. En iedereen gaat rustig door waar hij mee bezig was. Mensen hebben lak aan corona en dat tij gaat niet keren.
Terecht ook wel denk ik.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:48 schreef Tijn het volgende:
Er worden sowieso maatregelen aangekondigd voor de Randstad
Wel benieuwd naar de volle lijst maatregelen. Zou handig zijn dat ze ook echt ingrijpen waar het echt nodig is.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er worden sowieso maatregelen aangekondigd voor de Randstad, dat is al bekend gemaakt. Dus het blijft deze keer niet bij een waarschuwing.
Aangezien in een relatief klein land zoals Nederland iedereen dagelijks kriskras door het land reist, is het nogal nutteloos om een 'gevaar' van een virus op te hangen aan een afgebakend geografisch stukje op de kaart.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wil je nu beweren dat jij de grote regionale verschillen in impact niet zo belangrijk vindt als de meeste mensen?
Hoe weten die Duitsers nou waar jij wel en niet bent geweest?quote:Op woensdag 16 september 2020 19:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, Zuid-Holland en Noord-Holland voor de Duitsers wel, dus ben je beperkt wanneer je daar de afgelopen week nog bent geweest.
Ik neem aan dat de focus ligt op het aanscherpen van de bestaande maatregelen en daarnaast op horeca en bijeenkomsten.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel benieuwd naar de volle lijst maatregelen. Zou handig zijn dat ze ook echt ingrijpen waar het echt nodig is.
Mwoah, juist door de grote bevolkingsdichtheid zijn er maar weinig Zuid-Hollanders die je dagelijks zomaar in het noorden van het land aantreft hoor.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aangezien in een relatief klein land zoals Nederland iedereen dagelijks kriskras door het land reist, is het nogal nutteloos om een 'gevaar' van een virus op te hangen aan een afgebakend geografisch stukje op de kaart.
Ah, ik vermoed opzet. Mensen in Amsterdam vonden het zo lekker rustig zonder toeristen dat ze zich opzettelijk met corona hebben laten besmetten om er voor te zorgen dat de Duitsers wegblijvenquote:Op woensdag 16 september 2020 19:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Vergeten we even niet dat door dit afwachtende beleid Noord en Zuid Holland nu als risicogebied worden aangemerkt in onze buurlanden en dit dus zeer forse economische gevolgen zal hebben voor het toch al ingeklapte toerisme in de Randstad?! En dat ZONDER maatregelen. Faalbeleid!
Wil je graag voor leugenaar spelen dan is dit natuurlijk altijd mogelijk. Op eigen risico.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe weten die Duitsers nou waar jij wel en niet bent geweest?
Welk risico dan?quote:Op woensdag 16 september 2020 19:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Wil je graag voor leugenaar spelen dan is dit natuurlijk altijd mogelijk. Op eigen risico.
Best slim van zequote:Op woensdag 16 september 2020 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, ik vermoed opzet. Mensen in Amsterdam vonden het zo lekker rustig zonder toeristen dat ze zich opzettelijk met corona hebben laten besmetten om er voor te zorgen dat de Duitsers wegblijven
Ja, en juist de horeca begrijp ik dus niet. Ik erken dat er een groot aantal besmettingen zijn waarvan onbekend is waar het is opgelopen, maar uitgaande van de cijfers die we wel hebben....speelt horeca geen grote rol. Bijeenkomsten in het algemeen wel, maar ik zie het nut niet om weer de horeca als eerste te straffen.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de focus ligt op het aanscherpen van de bestaande maatregelen en daarnaast op horeca en bijeenkomsten.
Want Oom Agent gaat op straat in Berlijn willekeurige Nederlanders vragen of ze de laatste tijd nog in Noord- of Zuid-Holland zijn geweest?quote:Op woensdag 16 september 2020 19:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogal aanzienlijke boetes in Duitsland, dacht ik. Geen Grapperhaus clementie daar.
Deels mee eens en deel mee oneens. Met brandhaarden van een beperkte omvang is het imo prima mogelijk om gerichte lokale maatregelen te treffen. Maar als je zoals ons kabinet Rutte III twee maanden lang wacht met het nemen van nieuwe maatregelen wordt het te laat om met specifieke lokale maatregelen de koers nog om te kunnen buigen. De kaartjes van Edwin Veldhuizen en Jelmer Visser laten wel zien dat corona zich vanaf juli t/m nu weer geleidelijk over bijna het hele land heeft verspreid. Meerderheid van de gemeenten had de afgelopen week nieuwe gevallen. En dan blijft er nog een hoop onder de radar nu. Ik vrees dus ook dat NL een tweede maal ernstig achter de feiten aanloopt en dat het zonder landelijke restricties er lastig wordt om de golf te pletten.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Aangezien in een relatief klein land zoals Nederland iedereen dagelijks kriskras door het land reist, is het nogal nutteloos om een 'gevaar' van een virus op te hangen aan een afgebakend geografisch stukje op de kaart.
Ik heb werkelijk geen enkel idee.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want Oom Agent gaat op straat in Berlijn willekeurige Nederlanders vragen of ze de laatste tijd nog in Noord- of Zuid-Holland zijn geweest?
Wat ik me nog kan voorstellen, is dat als bijkomend voordeel van een sluiting van de horeca zou kunnen worden meegenomen dat er minder bewegingen zijn. Niets om naartoe te gaan, dus minder mensen op straat en zo?quote:Op woensdag 16 september 2020 19:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, en juist de horeca begrijp ik dus niet. Ik erken dat er een groot aantal besmettingen zijn waarvan onbekend is waar het is opgelopen, maar uitgaande van de cijfers die we wel hebben....speelt horeca geen grote rol. Bijeenkomsten in het algemeen wel, maar ik zie het nut niet om weer de horeca als eerste te straffen.
Je wil het aantal contacten beperken. De horeca is een plek waar veel mensen bij elkaar komen en, zeker als de drank in de man is, de afstandsregels nogal eens loslaten. En tot slot wil je, als het toch noodzakelijk is om weer dingen te gaan sluiten, beginnen met de plekken die het minst noodzakelijk zijn. Eigenlijk bewandel je de stappen van versoepeling aan het begin van de zomer gewoon teruguit.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, en juist de horeca begrijp ik dus niet. Ik erken dat er een groot aantal besmettingen zijn waarvan onbekend is waar het is opgelopen, maar uitgaande van de cijfers die we wel hebben....speelt horeca geen grote rol. Bijeenkomsten in het algemeen wel, maar ik zie het nut niet om weer de horeca als eerste te straffen.
Het loopt wel langzaam op in de horeca (daar zie je met name in bars / uitgaansgelegenheden dat het echt weer compleet losgeslagen is qua afstand/dansen/schreeuwen). Geen wonder dat bekende stapkroegen als Twee Keer Bellen in Nijmegen is gesloten. Dat zijn gewoon ordinaire zuiptenten. Die gaan ze denk ik eerder sluiten (23u dicht ofzo).quote:Op woensdag 16 september 2020 19:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bron- en contactonderzoek. Blijk je van Schiphol/Amsterdam Centraal/Rotterdam Centraal waar dan ook gevlogen/getreind of afkomstig te zijn. En het is met name voor de Duitsers zelf die gelukkig iets beter naar hun overheid luisteren dan de eigenwijze Nederlandertjes.quote:
En beleving. Mensen hebben als gevolg van de versoepelingen per 1 juli geconcludeerd dat het virus verslagen is en dat alles wel weer kan, maar dat blijkt overduidelijk niet zo te zijn. Het sluiten van de horeca is een hele zichtbare maatregel die waarschijnlijk ook wel een gedragsverandering bij mensen te weeg zal brengen buiten de kroeg.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat ik me nog kan voorstellen, is dat als bijkomend voordeel van een sluiting van de horeca zou kunnen worden meegenomen dat er minder bewegingen zijn. Niets om naartoe te gaan, dus minder mensen op straat en zo?
Dit valt dus best mee. Het gaat in grote delen van dit land nog altijd om een paar besmettingen per week, lijkt me dat we dat niet mee moeten nemen.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Deels mee eens en deel mee oneens. Met brandhaarden van een beperkte omvang is het imo prima mogelijk om gerichte lokale maatregelen te treffen. Maar als je zoals ons kabinet Rutte III twee maanden lang wacht met het nemen van nieuwe maatregelen wordt het te laat om met specifieke lokale maatregelen de koers nog om te kunnen buigen. De kaartjes van Edwin Veldhuizen en Jelmer Visser laten wel zien dat corona zich vanaf juli t/m nu weer geleidelijk over bijna het hele land heeft verspreid. Meerderheid van de gemeenten had de afgelopen week nieuwe gevallen. En dan blijft er nog een hoop onder de radar nu. Ik vrees dus ook dat NL een tweede maal ernstig achter de feiten aanloopt en dat het zonder landelijke restricties er lastig wordt om de golf te pletten.
Duitsland, Bulgarije, Griekenland, Noord-Macedonië, Polen, Italië, Noorwegen, Finland, Servië, Malta.. Overal rustig.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:59 schreef Elan het volgende:
Die aantallen lopen toch gewoon overal in Europa schrikbarend op? Of zijn er (naast Bulgarije waar ofc niemand besmet raakt)landen waar het momenteel heel erg goed gaat, met weinig besmettingen?
Horeca staat niet gelijk aan kroeg.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En beleving. Mensen hebben als gevolg van de versoepelingen per 1 juli geconcludeerd dat het virus verslagen is en dat alles wel weer kan, maar dat blijkt overduidelijk niet zo te zijn. Het sluiten van de horeca is een hele zichtbare maatregel die waarschijnlijk ook wel een gedragsverandering bij mensen te weeg zal brengen buiten de kroeg.
Voor altijd binnen blijven, hooguit eens per week naar buiten voor een noodzakelijke zak graan en emmer water.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat gebeurt er dan na 2 weken? Alles weer normaal? Dus gewoon open alles, vakanties enzo? Is dit niet vrijwel exact wat er gebeurt is in Nederland na de eerste golf?
Ik woon in Den Haag, helaas. Lekker zo een week voor m'n trip. Achja.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, Zuid-Holland en Noord-Holland voor de Duitsers wel, dus ben je beperkt wanneer je daar de afgelopen week nog bent geweest.
Even na aankomst gratis testje laten doen dan.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:01 schreef Randier het volgende:
[..]
Ik woon in Den Haag, helaas. Lekker zo een week voor m'n trip. Achja.
Dat kan ik me op zich wel voorstellen ja. Al heb je dan alsnog het risico dat mensen niet meer in de kroeg afspreken, maar de ontmoeting gewoon verplaatsen naar binnenshuis.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat ik me nog kan voorstellen, is dat als bijkomend voordeel van een sluiting van de horeca zou kunnen worden meegenomen dat er minder bewegingen zijn. Niets om naartoe te gaan, dus minder mensen op straat en zo?
Misschien dat ze iets van een onderscheid kunnen maken tussen restaurants/snackbars/etc & kroegen. Bij laatstgenoemde kan ik me goed voorstellen dat het daar moeilijker is om te handhaven; mensen zijn denk ik net wat sneller geneigd om op te staan daar. Geen idee; ik kom nooit in een kroeg, niks voor mij.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het loopt wel langzaam op in de horeca (daar zie je met name in bars / uitgaansgelegenheden dat het echt weer compleet losgeslagen is qua afstand/dansen/schreeuwen). Geen wonder dat bekende stapkroegen als Twee Keer Bellen in Nijmegen is gesloten. Dat zijn gewoon ordinaire zuiptenten. Die gaan ze denk ik eerder sluiten (23u dicht ofzo).
In Duitsland 1407 nieuwe besmettingen vandaag dacht ik. Toch vele malen beter. Ook Zweden en Italië doen het momenteel goed volgens mij.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:59 schreef Elan het volgende:
Die aantallen lopen toch gewoon overal in Europa schrikbarend op? Of zijn er (naast Bulgarije waar ofc niemand besmet raakt)landen waar het momenteel heel erg goed gaat, met weinig besmettingen?
Nog wel, maar deze weken is er al meer onderschatting van het werkelijke aantal als gevolg van de volle teststraten. In alle gemeenten/regio's op Amsterdam en Rotterdam na zeiden de meeste mensen een paar weken geleden ook nog dat het nog best mee wil. Exponentiële groei gaat echt harder dan je soms denkt.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit valt dus best mee. Het gaat in grote delen van dit land nog altijd om een paar besmettingen per week, lijkt me dat we dat niet mee moeten nemen.
Nog iets interessants?quote:Op woensdag 16 september 2020 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Die burgemeester van Delft bij het NOS journaal nu
Duitsland registreerde gisteren 1900 besmettingsgevallen, dat is +500 ten opzichte van de dag er voor.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Duitsland, Bulgarije, Griekenland, Noord-Macedonië, Polen, Italië, Noorwegen, Finland, Servië, Malta.. Overal rustig.
“Vooralsnog zie ik geen reden om in te grijpen..”quote:
Nee, het gaat om een trip van een kleine drie dagen. Neem aan dat ze je niet in een uurtje kunnen vertellen of je positief bent of niet.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Even na aankomst gratis testje laten doen dan.
1901 tel ik er vandaag. Niet een getal dat een aanleiding zou zijn om nu de juichtrompet op te steken, maar nog altijd wel bijna 5x zo weinig verspreiding als in Nederland.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In Duitsland 1407 nieuwe besmettingen vandaag dacht ik. Toch vele malen beter. Ook Zweden en Italië doen het momenteel goed volgens mij.
Klopt inderdaad. Buiten de kroeg.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En beleving. Mensen hebben als gevolg van de versoepelingen per 1 juli geconcludeerd dat het virus verslagen is en dat alles wel weer kan, maar dat blijkt overduidelijk niet zo te zijn. Het sluiten van de horeca is een hele zichtbare maatregel die waarschijnlijk ook wel een gedragsverandering bij mensen te weeg zal brengen buiten de kroeg.
Wel verdubbeling tov vorige week toch? Dat is niet echt heel rustig, al stelt het in verhouding amper iets voor in zo'n enorm land.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:06 schreef Gretzl het volgende:
[..]
1901 tel ik er vandaag. Niet een getal om nu de juichtrompet over op te steken, maar nog altijd wel bijna 5x zo weinig verspreiding als in Nederland.
Lekker langs elkaar heen werken.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Hugo de Jonge: we gaan kijken waar de clusters zitten.
Anonieme burgemeester volgens Ron Fresen: “het is sturen in het donker, we weten niet waar de clusters zitten..”
Zaterdag maar niet naar Delft voor de AH XL dus.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Die burgemeester van Delft bij het NOS journaal nu
Onderschatting van het werkelijke aantal? Is dat weer wat nieuws?quote:Op woensdag 16 september 2020 20:04 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nog wel, maar deze weken is er al meer onderschatting van het werkelijke aantal als gevolg van de volle teststraten. In alle gemeenten/regio's op Amsterdam en Rotterdam na zeiden de meeste mensen een paar weken geleden ook nog dat het nog best mee wil. Exponentiële groei gaat echt harder dan je soms denkt.
Best altijd even naar gisteren kijken, cijfers komen meer met realiteit overeen dan cijfers van vandaag (veel landen werken meermaals per dag, dag later, etc.)quote:Op woensdag 16 september 2020 20:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
In Duitsland 1407 nieuwe besmettingen vandaag dacht ik. Toch vele malen beter. Ook Zweden en Italië doen het momenteel goed volgens mij.
Geen idee.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Best altijd even naar gisteren kijken, cijfers komen meer met realiteit overeen dan cijfers van vandaag (veel landen werken meermaals per dag, dag later, etc.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Duitsland uitstekend natuurlijk.
Spanje, Frankrijk, Nederland, België en Tsjechië en Hongarije momenteel in de hoek waar de klappen vallen.
Precies een week geleden waren het er 1176. Maar fluctueert in Germanië nogal van dag tot dag, beter om het 7-daags gemiddelde in de gaten te houden.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel verdubbeling tov vorige week toch? Dat is niet echt heel rustig, al stelt het in verhouding amper iets voor in zo'n enorm land.
Waar kan ik deze cijfers vinden? Ja in je post, maar bedoel welke site.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Best altijd even naar gisteren kijken, cijfers komen meer met realiteit overeen dan cijfers van vandaag (veel landen werken meermaals per dag, dag later, etc.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Duitsland uitstekend natuurlijk.
Spanje, Frankrijk, Nederland, België en Tsjechië en Hongarije momenteel in de hoek waar de klappen vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |