Ja dat weet ik, maar België heeft internationaal toch wat minder in de melk te brokkelen dan Duitsland natuurlijk.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:32 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik mag hierbij overigens niet vergeten te melden dat België precies hetzelfde van plan is, vanaf aanstaande vrijdag:
[ twitter ]
De dag die je wist dat zou komen...
Nog steeds denken dat een virus zich houdt aan lijntjes op een kaartquote:Op woensdag 16 september 2020 19:32 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik mag hierbij overigens niet vergeten te melden dat België precies hetzelfde van plan is, vanaf aanstaande vrijdag:
[ twitter ]
De dag die je wist dat zou komen...
Tja, dat probleem speelt in ieder land ter wereld. Maar zie je het voor je als de EU de regie zou over nemen voor alle lidstaten of de WHO voor alle landen?quote:Op woensdag 16 september 2020 19:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog steeds denken dat een virus zich houdt aan lijntjes op een kaart
Lol, had het kunnen weten dat het die koekenbakker isquote:Op woensdag 16 september 2020 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Thierry Baudet. Beweerde eerder dit jaar dat corona wel zou verdwijnen in Nederland omdat wij warme zeewind hebben in het voorjaar en de zomer.
Bovendien is het juist goed wanneer landen elkaar een beetje scherp houden. Nederland heeft het teveel op z'n beloop gelaten de afgelopen weken en wordt daar nu door het buitenland voor afgestraft. Als dat ervoor zorgt dat iedereen bij de les wordt gehouden, pakt dat per saldo goed uit voor iedereen.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat probleem speelt in ieder land ter wereld. Maar zie je het voor je als de EU de regie zou over nemen voor alle lidstaten of de WHO voor alle landen?
Horeca failliet dankzij de studenten.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit zag nou niemand aankomen. Gevolg van halfslachtig ingrijpen.
Waar is die lijst dan? Ik wil wel eens weten wat er precies zal gebeuren. Vind alles best als de bioscopen maar open blijven, wil naar camera japan volgende week XD En horeca niet voor 10 uur dichtgaat, lekker eten na werk lolquote:Op woensdag 16 september 2020 19:33 schreef byah het volgende:
De lijst met potentiële maatregelen in Amsterdsm zijn gewoon bekendgemaakt, dus het zal sowieso vervroegd sluiten van Horeca worden.
Zit @:Maver24 nog steeds in z'n bunker trouwens?
Het zou al enorm gescheeld hebben als de landen deed wat de EU hun vraagt. Samen reisadviezen opstellen. Maar nee, we maken ze het liefst zo verschillend mogelijk. Waardoor je ook nog eens gaat krijgen dat mensen via andere landen gaan reizen om toch op een bestemming te geraken. Te bizar voor worden. En de EU kan er alleen maar bij staan en naar kijken. Om vervolgens wel al het gezeik op hun dak te krijgen omdat "JA WE ZIJN TOCH EEN EUROPA"quote:Op woensdag 16 september 2020 19:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat probleem speelt in ieder land ter wereld. Maar zie je het voor je als de EU de regie zou over nemen voor alle lidstaten of de WHO voor alle landen?
Mischien, ik weet niet of dat echt zo werkt. Ik hoop het wel maar ik denk dat binnenlandse afwegingen over zoiets als Covid maar weinig rekening houden met de reacties in het buitenland.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien is het juist goed wanneer landen elkaar een beetje scherp houden. Nederland heeft het teveel op z'n beloop gelaten de afgelopen weken en wordt daar nu door het buitenland voor afgestraft. Als dat ervoor zorgt dat iedereen bij de les wordt gehouden, pakt dat per saldo goed uit voor iedereen.
Gewoon bekend gemaakt in Amsterdam op 18 augustusquote:Op woensdag 16 september 2020 19:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Waar is die lijst dan? Ik wil wel eens weten wat er precies zal gebeuren. Vind alles best als de bioscopen maar open blijven, wil naar camera japan volgende week XD En horeca niet voor 10 uur dichtgaat, lekker eten na werk lol
quote:5. Te onderzoeken maatregelen bij voortduring van escalatiefase midden en de dreiging van overgang naar escalatiefase hoog
De eventuele herintroductie van maatregelen uit eerdere aanwijzingen. Voorbeelden zijn
het opnieuw beperken van samenkomsten tot bijvoorbeeld 30 of 100 personen, volledige plaatselijke horecastop, beperken of weer geheel verbieden van evenementen, verbieden van (een deel van de) contactberoepen, het afsluiten van het binnenwater etc. Ook dit vraagt afstemming met het Rijk.
Na de evaluaties van de draagproef in Rotterdam en Amsterdam beoordelen we of en hoe we doorgaan met mondkapjes.
Opnieuw instellen van beperkingen voor passagiersscheepvaart in Amsterdam of uitvoeren gezondheidscheck bij afmeren.
Extra beperkingen stellen aan hoog-risico contactberoepen zoals sekswerkers en aan coffeeshops (bijvoorbeeld alleen balieverkoop, geen verblijf).
Mogelijkheid tot gebiedsgerichte aanpak waarbij niet alleen wordt gekeken naar de openingstijden van de horeca, maar van de volledige mix van functies die toeristen aantrekt: coffeeshops, prostitutie, erotisch entertainment en horeca.
Tijdelijk sluiten grotere locaties voor bijeenkomsten (gerichte i.p.v. algemene horecastop)
.
Verkleinen logiescapaciteit door verbieden particulier vakantieverhuur in centrum, stad of regio. Het te verwachten effect, uitvoerbaarheid en handhaafbaarheid is deel van het
onderzoek.
Onderzoeken van tijdelijke sluiting van parkeergarages in het centrum om bezoek te
ontmoedigen. Tegelijk vraagt dit onderzoek naar eventuele negatieve neveneffecten zoals: de belasting van het openbaar vervoer, de belasting van de openbare ruimte en financiële effecten.
Steekproefsgewijze controle van touroperators voor jongeren voor een gezondheidscheck, wanneer andere ontmoedigingsmaatregelen falen.
Nou, sowieso Asscher en Marijnissen hebben in het verleden nog openlijk aangeven voorstander te zijn van zoveel mogelijk indammen. Zo hun stem graag opnieuw horen, en nu iets feller.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso heeft de oppositie geen andere ideeen behalve dat dwaallicht met zijn zeewind. Er is hooguit detail verschil of je hebt de PVV die het ene moment een keiharde lockdown wil en een paar weken later alles open wil en wel meteen.
Godverdorie. Hoe streng zijn ze daar? Zou volgende week naar Berlijn gaan...quote:Op woensdag 16 september 2020 19:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, Europa nog steeds totaal niet eensgezind wat nu een risicogebied is of niet. Zelfs buurlanden niet.
Ik denk dat juist een land als Nederland ontzettend gevoelig is voor wat men in het buitenland over ons zegt. Je kunt als paria immers geen handel drijven.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien, ik weet niet of dat echt zo werkt. Ik hoop het wel maar ik denk dat binnenlandse afwegingen over zoiets als Covid maar weinig rekening houden met de reacties in het buitenland.
Dat werd toen in een item bij Zondag Met Lubach bericht. Uitspraak van Baudeteket dat het virus door een aanwakkerende zeewind zou worden weggejaagdquote:
Berlijn is volgens mijn geen risico gebied.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:40 schreef Randier het volgende:
[..]
Godverdorie. Hoe streng zijn ze daar? Zou volgende week naar Berlijn gaan...
Strenger vwb mondkapjes bijvoorbeeld. En er is ook vrij grote sociale controle.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:40 schreef Randier het volgende:
[..]
Vlugge typo, scusi. Bedoelde het Amerikaanse RIVMquote:
Welke potentiële maatregelen werden er nog meer genoemd? Edit nvm, al gelezen intussenquote:Op woensdag 16 september 2020 19:33 schreef byah het volgende:
De lijst met potentiële maatregelen in Amsterdsm zijn gewoon bekendgemaakt, dus het zal sowieso vervroegd sluiten van Horeca worden.
Zit @:Maver24 nog steeds in z'n bunker trouwens?
Wil je nu beweren dat jij de grote regionale verschillen in impact niet zo belangrijk vindt als de meeste mensen?quote:Op woensdag 16 september 2020 19:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog steeds denken dat een virus zich houdt aan lijntjes op een kaart
Als je in een risicogebied kan je gratis een test laten doen, ik meen binnen drie dagen na aankomst. Maar verschilt per deelstaat, best even nachecken.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:40 schreef Randier het volgende:
[..]
Nee, Zuid-Holland en Noord-Holland voor de Duitsers wel, dus ben je beperkt wanneer je daar de afgelopen week nog bent geweest.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:41 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Berlijn is volgens mijn geen risico gebied.
quote:Op woensdag 16 september 2020 18:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat is de lijst per 1 juni?
edit: Dat kan ik natuurlijk zelf gewoon opzoeken:Dat is de lijst van het Covid-forum per 1 juni, niet de lijst van deze reeks per 1 juni.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#1 en #2 van de totale lijst in geen velden of wegen te bekennen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En raad eens wie er bovenaan staat!"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |