Ja, maar dan moet je sowieso nog een flinke download doen.quote:Op donderdag 10 december 2020 12:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Volgens mij als je gepreload hebt wel, als je dat niet gedaan hebt, dan hark je gewoon de laatste release binnen.
en Nice, krijg vandaag m'n nieuwe Xbox-series X|S controller binnen..
Dit is mijn eerste ervaring met DLSS en het is precies wat ik dacht. Maakt alles een blurry zooi. Er ligt sowieso een blurlaag over de game met alles blur en filmeffecten uitgeschakeld.quote:Op donderdag 10 december 2020 10:52 schreef Skull-splitter het volgende:
Sowieso gaat al het geld dan gewoon naar CD Projekt RED.
Ook gedaan. Spel draait boven verwachting redelijk op mijn 2070S. Hier gaat veel tijd in zitten...
4K kost dan ook veel teveel rekenkracht, ook nu nog. Liever 1440P met hoge refresh rates dan 4K/60.quote:Op donderdag 10 december 2020 19:18 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Dit is mijn eerste ervaring met DLSS en het is precies wat ik dacht. Maakt alles een blurry zooi. Er ligt sowieso een blurlaag over de game met alles blur en filmeffecten uitgeschakeld.
In de NV Control panel image sharpening aan gezet en alles is wel goed scherp nu.
Maar, de game draait niet lekker in 4K met alle dingen op ultra. Verre van dat, denk dat ik net 30 fps haal
Heb de meeste instellingen al wel naar medium/high moeten zetten. Dan wel 60fps
Ray tracing staat ook uit, ziet er wel goed uit, maar 20 fps is ook maar wat.
Beste setting om performance to halen is cascade shadow resolution
Op de een of andere manier vreet dat perf.
42 miljoen. Valve vraagt 30% toch?quote:Op donderdag 10 december 2020 16:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
[ afbeelding ]
Ze hebben iig meer dan ¤60 miljoen op Steam binnengeharkt op dag 1 met meer dan 1 Million concurrent players op dag 1.
Volgens mij minder bij hogere verkoopaantallen..quote:Op vrijdag 11 december 2020 12:06 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
4K kost dan ook veel teveel rekenkracht, ook nu nog. Liever 1440P met hoge refresh rates dan 4K/60.
[..]
42 miljoen. Valve vraagt 30% toch?
Wat voor videokaart?quote:Op vrijdag 11 december 2020 18:37 schreef PirE het volgende:
Gewoon alles op high/ultra met RTX en DLSS aan, vrij stabiel >80fps op 1440p. Vanmiddag na 3 uur spelen wel even opnieuw opgestart omdat de fps steeds lager werd maar na een herstart was dat weer verholpen.
Qua bugs, 1x kwam ik vast te zitten en ik had een NPC die dwars door de muur schoot.
EVGA 3080 FTW3 ultra gaming.quote:Op zaterdag 12 december 2020 11:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wat voor videokaart?
Hier kakt de framerate aardig in zodra je drukke stukken stad bezoekt.
Bronquote:Cyberpunk 2077 has already recouped its development costs, CD Projekt says
Cyberpunk 2077 has likely already paid for itself. In a memo issued Friday, CD Projekt — the parent company of developer CD Projekt Red — said that its revenue from digital pre-order sales alone exceeds all of Cyberpunk 2077’s production costs and all of the company’s marketing and promotional costs for the game this year.
In a series of tweets issued on Thursday, CD Projekt announced that Cyberpunk 2077 had been pre-ordered more than 8 million times. Nearly three-fourths of those pre-orders were for digital copies of the game, for which CD Projekt has a higher profit margin than for physical copies sold at the same price. The company also announced that sales of Cyberpunk 2077 on Steam crossed the $50 million mark “over 2 weeks ago,” meaning that from that point forward, it has been receiving 80% of royalties from the platform....
Gefeliciteerd, maar das nauwelijks de algemeen bereikbare performance op het moment.quote:
Hoe kom ik aan aandelen in die toko?quote:
https://www.ign.com/artic(...)cline-cyberpunk-2077quote:Op zaterdag 12 december 2020 20:52 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, maar das nauwelijks de algemeen bereikbare performance op het moment.
Denk dat de meesten nog op een 10XX of met een beetje mazzel een 20XX kaart hebben.
[..]
Hoe kom ik aan aandelen in die toko?
Das precies waarom je in moet stappen nu het heel even tegenzit. Verder niets dan een stijgende lijn, naast dat je wat info krijgt over wat er gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 12 december 2020 21:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://www.ign.com/artic(...)cline-cyberpunk-2077
Lijkt me ook, ik ga ook aandelen van die Polen kopen..quote:Op zaterdag 12 december 2020 23:59 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Das precies waarom je in moet stappen nu het heel even tegenzit. Verder niets dan een stijgende lijn, naast dat je wat info krijgt over wat er gaat gebeuren.
https://www.notebookcheck(...)erates.509224.0.htmlquote:Cyberpunk 2077 has been plagued by bugs and performance issues at launch. Fortunately, for AMD Ryzen owners, an unofficial performance patch recently popped up on Reddit, enabling proper SMT support and boosting minimum framerates.
Apparently, a compilation issue caused Cyberpunk 2077's executable to not recognize logical cores on AMD systems with SMT enabled. This effectively meant that the game ran with multithreading disabled, resulting in major framerate dips in CPU-intensive areas. u/UnhingedDoork pointed out that this issue could be resolved by simply replacing one line of hexadecimal code in the game executable. We're sharing the guide's insights here. Keep in mind that this will only help if you're running an AMD Ryzen CPU. This does not affect Intel CPU owners.
1.) Download and install a hex editor such as HxD from here.
2.) Open up the Cyberpunk 2077 game executable in HxD (make sure to open the game's actual executable, not the one for RED Launcher).
3.) Click on the Search tab, then click on Replace. Search for this line of hex code: 75 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08.
4.) Replace it with this line: EB 30 33 C9 B8 01 00 00 00 0F A2 8B C8 C1 F9 08
5.) Save and close HxD. The next time you launch Cyberpunk 2077, set the game to Windowed mode, then open up your Task Manager.
If everything went right, you should see the game leveraging all logical cores. On our GeForce RTX 3080/ Ryzen 9 3900X rig, we saw a significant improvement to minimum framerates in crowded areas after using this fix.
Stabiele performance, crash bij exit. Voelt een tikje stabieler aan.quote:Op zondag 13 december 2020 22:41 schreef Sjemmert het volgende:
Iemand deze Ryzen multithreading fix al geprobeerd ? Schijnt wel wat extra performance te geven voor Ryzen gebruikers.
[..]
https://www.notebookcheck(...)erates.509224.0.html
Ik ga het morgen even proberen.quote:Op maandag 14 december 2020 00:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Stabiele performance, crash bij exit. Voelt een tikje stabieler aan.
Het zal wel moeten de komende maand, het is niet alsof er buiten nog veel te doen isquote:Op maandag 14 december 2020 11:40 schreef V. het volgende:
Ik wacht voorlopig nog even.
Van de week maar besloten om de Star Wars trifecta die ik nog wilde in een koop in de aanbieding binnen te harken: Squadrons, Jedi: FO en BF2.
Ik vermaak me voorlopig wel zonder CP
"Voelt nog een beetje beta aan"quote:Op maandag 14 december 2020 16:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het zal wel moeten de komende maand, het is niet alsof er buiten nog veel te doen is
Maar gelijk hoor, Cyberpunk voelt toch nog wel een beetje beta aan. Jammer maar goed, het is effe niet anders.
Vorig jaar uitgespeeld. Het is DnD style met dice-rolls. Heel veel tekst om te lezen maar het is wel goed geschreven. Puzzels zijn niet heel moeilijk.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:45 schreef Frutsel het volgende:
Speelt iemand Disco Elysium?
Zag hem net bij Epic voor 23,99 en met de kerstcoupon kost ie dus 13,99.
Beetje Divinity, Pillars, Wasteland style?
quote:Op donderdag 10 december 2020 19:18 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Dit is mijn eerste ervaring met DLSS en het is precies wat ik dacht. Maakt alles een blurry zooi. Er ligt sowieso een blurlaag over de game met alles blur en filmeffecten uitgeschakeld.
In de NV Control panel image sharpening aan gezet en alles is wel goed scherp nu.
Maar, de game draait niet lekker in 4K met alle dingen op ultra. Verre van dat, denk dat ik net 30 fps haal
Heb de meeste instellingen al wel naar medium/high moeten zetten. Dan wel 60fps
Ray tracing staat ook uit, ziet er wel goed uit, maar 20 fps is ook maar wat.
Beste setting om performance to halen is cascade shadow resolution
Op de een of andere manier vreet dat perf.
Die blur heeft te maken met TAA (temporal anti-aliasing) Die staat geforceerd aan. (daar hebben veel moderne spellen een handje van)quote:Op donderdag 10 december 2020 21:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje een blurry mess, zeker als je voor de spiegel staat en naar je eigen personage kijkt. geen idee waar het aan ligt. Misschien wat meer met de instellingen spelen, maar DLSS aan/uit maakt bij mij niet zoveel uit... Meeste settings wel op High, ongeveer tussen de 45~60 fps op Full HD. En volgens mij draaien ze nog 20xx series op Geforce Now platform.
Maar de setting en sfeer is wel enorm tof..Net eerste missie als Corpo gespeeld. Denk morgen een keer weer verder.
quote:If your Cyberpunk 2077 save file becomes too big, it might get corrupted
It’s a buggy game, and developer CD Projekt Red has already released two hotfixes to try and shore up some of the problems. One issue that’s starting to pop up, though, isn’t funny at all: some players are reporting that their Cyberpunk 2077 save files are becoming corrupted if they exceed a certain file size (via Eurogamer).
If your Cyberpunk 2077 save is corrupted, you’ll apparently see this prompt when you try and load up the game: “saved data is damaged and cannot be loaded.” Here’s what it looks like:
The prompt shown for corrupted saves in Cyberpunk 2077. Image: GOG.com support document
While it’s not clear what might be causing save files to be corrupted, it seems it can happen when the saves reach 8MB in size. Crossing that 8MB threshold is when the save file corrupted for one Redditor, in their testing. There are also multiple people on CD Projekt Red’s forums reporting that their 8MB+ save files are corrupted.
In a GOG.com support document about the corrupted saves prompt, CD Projekt Red says that “unfortunately the save is damaged and can’t be recovered.” To avoid seeing the prompt, the company recommends using an older save and to “keep a lower amount of items and crafting materials.”
Theoretically, if your Cyberpunk 2077 save file is larger than 8MB, you’ve invested dozens of hours into the game and collected a lot of items. If I had a corrupted save in part because I picked up too much stuff (in a game that’s littered with stuff to pick up), I know I’d be extremely disappointed.
CD Projekt Red says in the save file size limit “might be increased in one of the future patches” in the GOG.com support document. But even if that increase happens, the save files that are currently corrupted will remain so, the document says. If you are experiencing corrupted saves, a moderator on CD Projekt Red’s official Cyberpunk 2077 forums has offered some suggestions on how to load backup saves that you can try.
The studio has promised to release two large patches for Cyberpunk 2077 next year: one in January and one in February. Perhaps the company will make changes in those patches to help prevent files from becoming corrupted. CD Projekt Red didn’t immediately reply to a request for comment from The Verge.
Bron
Wat dus vooral voorkomt bij mensen die de duplicatie exploit gebruiken om snel aan cash te komen... ik vind het ergens wel lollig.quote:
lollig maar ook wel extreem amateuristisch hoor..quote:Op maandag 21 december 2020 13:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wat dus vooral voorkomt bij mensen die de duplicatie exploit gebruiken om snel aan cash te komen... ik vind het ergens wel lollig.
Dat je gestraft wordt voor een exploit? Mwah. Zal wel gepatcht worden, maar das des te meer reden om niet steeds dezelfde save te maken maar telkens een nieuwe.quote:Op maandag 21 december 2020 14:56 schreef mschol het volgende:
[..]
lollig maar ook wel extreem amateuristisch hoor..
nee, amaturistisch dat je in een game waar dingen verzameld kunnen worden je daar indirect een limiet aan gestelt, puur omdat (waarschijnlijk) je gebruikte data type het niet aan kan..quote:Op maandag 21 december 2020 21:38 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dat je gestraft wordt voor een exploit? Mwah. Zal wel gepatcht worden, maar das des te meer reden om niet steeds dezelfde save te maken maar telkens een nieuwe.
Als je dus normaal speelt zou je hier geen last van mogen hebben, tenzij je gebruik maakt van duplicaties.quote:Op maandag 21 december 2020 21:46 schreef mschol het volgende:
[..]
nee, amaturistisch dat je in een game waar dingen verzameld kunnen worden je daar indirect een limiet aan gestelt, puur omdat (waarschijnlijk) je gebruikte data type het niet aan kan..
(let op: het zou wat anders zijn als de game gewoon zegt, sorry meer kan niet ipv gewoon corrupte saves)
als het inderdaad een data type probleem is zou het een 32bit/64bit dingetje kunnen zijn en de kans dat je dat niet "even" patcht is groot
maar goed geen helderziende hier
ik ken de game verder niet maar dat niet voorkomen bij normaal spelen wordt dus in twijfel getrokken als ik her en der leesquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als je dus normaal speelt zou je hier geen last van mogen hebben, tenzij je gebruik maakt van duplicaties.
Anyway, nonissue en snel gepatcht, alleen jammer als je file al naar de knoppen is en je geen andere save hebt.
Je kan ten minste spelen. Ik en vele andere met mij als ik de forums moet geloven komen het spel niet in vanwege een crash naar desktop zo gauw je op play klikt. (en direct vanuit de .exe starten doet hetzelfde.)quote:Op donderdag 10 december 2020 19:18 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Dit is mijn eerste ervaring met DLSS en het is precies wat ik dacht. Maakt alles een blurry zooi. Er ligt sowieso een blurlaag over de game met alles blur en filmeffecten uitgeschakeld.
In de NV Control panel image sharpening aan gezet en alles is wel goed scherp nu.
Maar, de game draait niet lekker in 4K met alle dingen op ultra. Verre van dat, denk dat ik net 30 fps haal
Heb de meeste instellingen al wel naar medium/high moeten zetten. Dan wel 60fps
Ray tracing staat ook uit, ziet er wel goed uit, maar 20 fps is ook maar wat.
Beste setting om performance to halen is cascade shadow resolution
Op de een of andere manier vreet dat perf.
Zelfs met refunds 13 miljoen stuks verkocht. Das best een hoop.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:27 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Je kan ten minste spelen. Ik en vele andere met mij als ik de forums moet geloven komen het spel niet in vanwege een crash naar desktop zo gauw je op play klikt. (en direct vanuit de .exe starten doet hetzelfde.)
Ik heb elke zogenaamde fix geprobeerd, spel doet het gewoon niet. Mijn specs kunnen het niet zijn die zijn meer dan afdoende. En aangezien ik zeker niet de enige ben mag CDprojekt een hoop games gaan refunden..
Nope, maar zie dat je het topic gevonden hebtquote:Op dinsdag 29 december 2020 13:52 schreef over_hedge het volgende:
Zijn er in dit topic nog mensen die rust spelen?
Een factuuradres? Ja.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:03 schreef marcb1974 het volgende:
Ik wil weer eens een spel kopen. De vorige keer moest ik adres gegevens opgeven dus toen ben ik gestopt.
Is dat nog steeds zo? En doen jullie dat dan ook?
En ook een telefoonnummer?quote:
Ik weet even niet meer of dat erbij staat en zo ja of dat verplicht is, maar je kunt altijd een willekeurig nummer invullen toch?quote:Op donderdag 31 december 2020 15:08 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En ook een telefoonnummer?
Ik vertrouw ze net niet helemaal met dat soort dingen.
watquote:Op donderdag 31 december 2020 15:03 schreef marcb1974 het volgende:
Ik wil weer eens een spel kopen. De vorige keer moest ik adres gegevens opgeven dus toen ben ik gestopt.
Is dat nog steeds zo? En doen jullie dat dan ook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |