quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:58 schreef phoenyx het volgende:
Wat niet mag staat wel in de wet omschreven.
quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:08 schreef investeerdertje het volgende:
Zolang jij niet wil begrijpen dat iemand geen verplichting heeft zijn systeem te beveiligen en wetten iets anders zijn dan RFC's heeft het geen nut met je in gesprek te gaan.
quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:23 schreef Sjemmert het volgende:
In computer taal heb je misschien gelijk maar het wetboek is niet geschreven in computer taal.
Heb je een concrete praktijksituatie? Voor mij is het eigenlijk niet helemaal duidelijk wat er gaande is (in de OP zeg je in brede zin maar het is vast wel een beetje specifieker..?)quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:24 schreef Oversight het volgende:
[..]Eens, maar er ligt een gapend gat, tussen wat je zelf aangeeft goed te vinden door je machine op x manier online te knallen, .... en de gevolgen daarvan.
Ik weet niet goed waar de verantwoording ligt op het moment dat jij een freeware toepassing hebt draaien die aangeeft dingen goed te vinden,... terwijl jij dat persoonlijk eigenlijk helemaal niet goed zou vinden als je het zo weten.
Probleem voor mij is dat ik de bedoelde, en onbedoelde inhoud niet kan onderscheiden zonder het in te zien.
quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:29 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Heb je een concrete praktijksituatie? Voor mij is het eigenlijk niet helemaal duidelijk wat er gaande is (in de OP zeg je in brede zin maar het is vast wel een beetje specifieker..?)
Een machine geeft geen toestemming. Jij als bezoeker moet er bij blijven nadenken.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:24 schreef Oversight het volgende:
[..]Eens, maar er ligt een gapend gat, tussen wat je zelf aangeeft goed te vinden door je machine op x manier online te knallen, .... en de gevolgen daarvan.
Ik weet niet goed waar de verantwoording ligt op het moment dat jij een freeware toepassing hebt draaien die aangeeft dingen goed te vinden,... terwijl jij dat persoonlijk eigenlijk helemaal niet goed zou vinden als je het zou weten.
Probleem voor mij is dat ik de bedoelde, en onbedoelde inhoud niet kan onderscheiden zonder het in te zien.
Dat wat jij vanuit jouw uitkering doet is mijn fulltime baan. Bedenk tegen wie je praat.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:26 schreef Oversight het volgende:
[..]Ik probeer je zachtjes te laten wennen aan het idee dat niemand je verplicht om je beveiliging te regelen, maar dan je dan niet kunt gaan janken als de beveiliging die je dacht te hebben er niet blijkt te zijn.
Als je wegloopt bij de kraam op de rommelmarkt, kunnen bezoekers dus in de doos kijken die er staat, zonder dat jij nog kan aangeven dat je dat niet wilt.
Een computer kan geen toestemming geven. Daar ga jij mank.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:28 schreef Oversight het volgende:
[..]Ik weet dat als geen ander, maar die wetgever loopt dus een beetje vast, op het moment dat ik netjes aantoon dat er toestemming is gevraagd en gekregen, op de bedoelde manier die de computers met elkaar hebben afgesproken, langs de weg die daarvoor gemaakt is, en voor niets anders.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 00:05 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Een machine geeft geen toestemming. Jij als bezoeker moet er bij blijven nadenken.
[..]
quote:Dat wat jij vanuit jouw uitkering doet is mijn fulltime baan. Bedenk tegen wie je praat.
[..]
quote:Een computer kan geen toestemming geven. Daar ga jij mank.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 00:05 schreef investeerdertje het volgende:
Een machine geeft geen toestemming.
Je mist dat er een verschil zit tussen jouw wanbeelden en de juridische werkelijkheid. Blij dat de juridische werkelijkheid zo is trouwens.quote:Op zaterdag 19 september 2020 00:11 schreef Oversight het volgende:
[..]Mis, je machine vertelt mijn machine wat ie wel en niet goedvind, JOU vraag ik niets.
Je zal het dus moeten goedvinden dat je machine me alles geeft, waarvan jouw machine dat in orde vind, ik kan geen verantwoording nemen over jouw NIET aangegeven wensen over wat je wel of niet wilde delen.
[..]Dan zou JIJ dit moeten weten, en zou je mij erover horen te vertellen hoe het zit, in plaats van andersom eigenlijk... toch ?
Gelukkig betaal jij mijn uitkering, zodat ik de tijd heb om het goed uit te zoeken voor je.
Zo leer je dingen bij.
[..]Toch staat ie dat heel de dag te doen, kennelijk zonder dat jij het door hebt, misschien moet je ook met een uitkering thuis gaan zitten studeren.
Je snapt er echt geen kut van. Geeft niets, daarom heb jij eens strafblad en ik een baan. De politiek stelt regels, een rfc is geen regel. Het is een idee, net als dat HTML/js afhankelijk van de browser zich ook anders kan gedragen. Je bent een idioot. Accepteer het.quote:Op zaterdag 19 september 2020 00:26 schreef Oversight het volgende:
[..]Sorry, maar hij staat de hele dag werkelijk niets anders te doen dan te besluiten of iets wel of niet mag, EN langs welke route en wijze...daar is ie in eerste instantie voor gemaakt.
Op het moment dat je jouw machine aansluit op het internet, gaat het internet met hem praten, op alle manieren die het internet voorafgaand aan het mogelijk maken beschreven, en afgesproken heeft.
JIJ gaat akkoord met die regels en voorwaarden die het internet aan jou stelt, op het moment dat je verbinding maakt naar het netwerk dat NIET jouw eigendom is, .... mijn internet dus.
Het is hetzelfde als een ijs-hockey arena binnenstappen met een tennisrokje aan, en dan beide teams die ijshockey aan het spelen zijn verwijten dat ze geen tennisrackets hebben.
... maar dat zal pijnlijk duidelijk zijn binnen een paar jaar, het zou alleen zo fijn zijn als we ons een beetje voorbereiden.
Je mist alleen dat als er 1000 mensen in tennisrokjes de arena in komen, er schijnbaar niet gehockey'ed gaat worden en de wetgever dus ook verwacht dat de hockey speler er twee seconden bij nadenkt voor hij mensen gaat tackelen. Net als dat te ruw geweld in een sport omgeving gewoon strafrechtelijk vervolgd kan worden.quote:Op zaterdag 19 september 2020 00:30 schreef Oversight het volgende:
toegevoegd, als je met 1000 mensen met tennisrokjes die arena binnenstapt, betekent dat niet dat de ijshockey-spelers wel wegblijven...
... en als er in die arena regels gelden over lichamelijk geweld, dan kun je niet achteraf gaan klagen dat de rest te ruw doet naar jouw smaak.
Je lult uit je nek, de RFC's zijn sowieso al geen wetten maar afspraken die vrijwillig nagekomen worden en ten tweede, "het internet" bestaat niet, alle onderdelen die samen het Internet maken zijn prive eigendommen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 11:24 schreef Oversight het volgende:
[..]Niet het in bezit hebben, maar aansluiten op ons gezamelijke internet wel.
goed startpunt
Jij bent de baas over jouw machine...
... totdat je hem aan MIJN internet koppelt, op dat moment ga je de afspraken met mij aan die in de RFC's beschreven staan.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je lult uit je nek, de RFC's zijn sowieso al geen wetten maar afspraken die vrijwillig nagekomen worden en ten tweede, "het internet" bestaat niet, alle onderdelen die samen het Internet maken zijn prive eigendommen.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
maar afspraken die vrijwillig nagekomen worden
Jij bevind je in Nederland.quote:Op zaterdag 19 september 2020 01:33 schreef Oversight het volgende:
..... en dan stellen we het probleem dat de Nederlandse wet niet voor de machine die in Verweggistan in een zandbak staat geldt, voor het gemak nog even uit.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 01:33 schreef Oversight het volgende:
..... en dan stellen we het probleem dat de Nederlandse wet niet voor de machine die in Verweggistan in een zandbak staat geldt, voor het gemak nog even uit.
Jij wel. Daar gaat het om.quote:Op zaterdag 19 september 2020 01:37 schreef Oversight het volgende:
[..]mijn machines gelukkig niet.
quote:
quote:En anders heb je altijd nog de Nederlandse nationaliteit
Je moet je realiseren dat juristen juristen zijn en geen techneuten. Dat doet er helemaal niet toe.quote:Op zaterdag 19 september 2020 01:36 schreef Oversight het volgende:
[..]3 x raden op welke harde afspraken je moet terugvallen zodra je met je machine of verkeer Nederland uit surft...
* Oversight mompelt iets over RFC's
Mooi, maar daarmee is dus wel de Nederlandse wet op jou van toepassing.quote:Op zaterdag 19 september 2020 01:41 schreef Oversight het volgende:
Alleen erbij, ik heb ook een mooie van aan de overkant van de plas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |