abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 september 2020 @ 21:24:09 #126
19194 Oversight
◢◤
pi_195136945
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:58 schreef phoenyx het volgende:

Wat niet mag staat wel in de wet omschreven.
:{ Eens, maar er ligt een gapend gat, tussen wat je zelf aangeeft goed te vinden door je machine op x manier online te knallen, .... en de gevolgen daarvan.

:@ Ik weet niet goed waar de verantwoording ligt op het moment dat jij een freeware toepassing hebt draaien die aangeeft dingen goed te vinden,... terwijl jij dat persoonlijk eigenlijk helemaal niet goed zou vinden als je het zou weten.

-O- Probleem voor mij is dat ik de bedoelde, en onbedoelde inhoud niet kan onderscheiden zonder het in te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oversight op 18-09-2020 21:29:24 ]
◢◤
  vrijdag 18 september 2020 @ 21:26:08 #127
19194 Oversight
◢◤
pi_195136994
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:08 schreef investeerdertje het volgende:
Zolang jij niet wil begrijpen dat iemand geen verplichting heeft zijn systeem te beveiligen en wetten iets anders zijn dan RFC's heeft het geen nut met je in gesprek te gaan.
:') Ik probeer je zachtjes te laten wennen aan het idee dat niemand je verplicht om je beveiliging te regelen, maar dan je dan niet kunt gaan janken als de beveiliging die je dacht te hebben er niet blijkt te zijn.

:{w Als je wegloopt bij de kraam op de rommelmarkt, kunnen bezoekers dus in de doos kijken die er staat, zonder dat jij nog kan aangeven dat je dat niet wilt.
◢◤
  vrijdag 18 september 2020 @ 21:28:17 #128
19194 Oversight
◢◤
pi_195137043
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:23 schreef Sjemmert het volgende:
In computer taal heb je misschien gelijk maar het wetboek is niet geschreven in computer taal.
:D Ik weet dat als geen ander, maar die wetgever loopt dus een beetje vast, op het moment dat ik netjes aantoon dat er toestemming is gevraagd en gekregen, op de bedoelde manier die de computers met elkaar hebben afgesproken, langs de weg die daarvoor gemaakt is, en voor niets anders.
◢◤
pi_195137077
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:24 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{ Eens, maar er ligt een gapend gat, tussen wat je zelf aangeeft goed te vinden door je machine op x manier online te knallen, .... en de gevolgen daarvan.

:@ Ik weet niet goed waar de verantwoording ligt op het moment dat jij een freeware toepassing hebt draaien die aangeeft dingen goed te vinden,... terwijl jij dat persoonlijk eigenlijk helemaal niet goed zou vinden als je het zo weten.

-O- Probleem voor mij is dat ik de bedoelde, en onbedoelde inhoud niet kan onderscheiden zonder het in te zien.
Heb je een concrete praktijksituatie? Voor mij is het eigenlijk niet helemaal duidelijk wat er gaande is (in de OP zeg je in brede zin maar het is vast wel een beetje specifieker..?)

Of zit ik nu andere mensen te herhalen? Heb niet alles gelezen namelijk, alleen de OP eigenlijk en jouw reactie op mij.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2020 21:31:01 ]
  vrijdag 18 september 2020 @ 21:32:35 #130
19194 Oversight
◢◤
pi_195137143
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:29 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Heb je een concrete praktijksituatie? Voor mij is het eigenlijk niet helemaal duidelijk wat er gaande is (in de OP zeg je in brede zin maar het is vast wel een beetje specifieker..?)
:') ik heb er een kleine 4 miljoen, in Nederland alleen al, laat staan wereldwijd.

:{ Specifieker kan niet zonder overleg met FOK!, dat volgt wel maar niet binnenkort.
◢◤
pi_195137153
Net als vroeger met limewire... :')
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 18 september 2020 @ 21:33:35 #132
19194 Oversight
◢◤
pi_195137166
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:32 schreef Geerd het volgende:
:D
◢◤
pi_195137369
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:32 schreef Geerd het volgende:
en kazaa :P Wat mooi was dat toen als je een britney spears nummer in 15 minuten kon binnenhalen
pi_195140213
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:24 schreef Oversight het volgende:

[..]

:@ Ik weet niet goed waar de verantwoording ligt op het moment dat jij een freeware toepassing hebt draaien die aangeeft dingen goed te vinden,... terwijl jij dat persoonlijk eigenlijk helemaal niet goed zou vinden als je het zou weten.

Een machine geeft geen toestemming. Jij als bezoeker moet er bij blijven nadenken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:26 schreef Oversight het volgende:

[..]

:') Ik probeer je zachtjes te laten wennen aan het idee dat niemand je verplicht om je beveiliging te regelen, maar dan je dan niet kunt gaan janken als de beveiliging die je dacht te hebben er niet blijkt te zijn.

:{w Als je wegloopt bij de kraam op de rommelmarkt, kunnen bezoekers dus in de doos kijken die er staat, zonder dat jij nog kan aangeven dat je dat niet wilt.
Dat wat jij vanuit jouw uitkering doet is mijn fulltime baan. Bedenk tegen wie je praat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:28 schreef Oversight het volgende:

[..]

:D Ik weet dat als geen ander, maar die wetgever loopt dus een beetje vast, op het moment dat ik netjes aantoon dat er toestemming is gevraagd en gekregen, op de bedoelde manier die de computers met elkaar hebben afgesproken, langs de weg die daarvoor gemaakt is, en voor niets anders.
Een computer kan geen toestemming geven. Daar ga jij mank.
  zaterdag 19 september 2020 @ 00:11:59 #135
19194 Oversight
◢◤
pi_195140286
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Een machine geeft geen toestemming. Jij als bezoeker moet er bij blijven nadenken.
[..]
:') Mis, je machine vertelt mijn machine wat ie wel en niet goedvind, JOU vraag ik niets.

_O- Je zal het dus moeten goedvinden dat je machine me alles geeft, waarvan jouw machine dat in orde vind, ik kan geen verantwoording nemen over jouw NIET aangegeven wensen over wat je wel of niet wilde delen.
quote:
Dat wat jij vanuit jouw uitkering doet is mijn fulltime baan. Bedenk tegen wie je praat.
[..]
:D Dan zou JIJ dit moeten weten, en zou je mij erover horen te vertellen hoe het zit, in plaats van andersom eigenlijk... toch ?

:{w Gelukkig betaal jij mijn uitkering, zodat ik de tijd heb om het goed uit te zoeken voor je.

^O^ Zo leer je dingen bij.
quote:
Een computer kan geen toestemming geven. Daar ga jij mank.
:') Toch staat ie dat heel de dag te doen, kennelijk zonder dat jij het door hebt, misschien moet je ook met een uitkering thuis gaan zitten studeren.
◢◤
  zaterdag 19 september 2020 @ 00:26:39 #136
19194 Oversight
◢◤
pi_195140475
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:05 schreef investeerdertje het volgende:
Een machine geeft geen toestemming.
:') Sorry, maar hij staat de hele dag werkelijk niets anders te doen dan te besluiten of iets wel of niet mag, EN langs welke route en wijze...daar is ie in eerste instantie voor gemaakt.

:{w Op het moment dat je jouw machine aansluit op het internet, gaat het internet met hem praten, op alle manieren die het internet voorafgaand aan het mogelijk maken beschreven, en afgesproken heeft.

*O* JIJ gaat akkoord met die regels en voorwaarden die het internet aan jou stelt, op het moment dat je verbinding maakt naar het netwerk dat NIET jouw eigendom is, .... mijn internet dus.

_O- Het is hetzelfde als een ijs-hockey arena binnenstappen met een tennisrokje aan, en dan beide teams die ijshockey aan het spelen zijn verwijten dat ze geen tennisrackets hebben.

:') ... maar dat zal pijnlijk duidelijk zijn binnen een paar jaar, het zou alleen zo fijn zijn als we ons een beetje voorbereiden.
◢◤
  zaterdag 19 september 2020 @ 00:30:13 #137
19194 Oversight
◢◤
pi_195140511
:D toegevoegd, als je met 1000 mensen met tennisrokjes die arena binnenstapt, betekent dat niet dat de ijshockey-spelers wel wegblijven...

_O- ... en als er in die arena regels gelden over lichamelijk geweld, dan kun je niet achteraf gaan klagen dat de rest te ruw doet naar jouw smaak.
◢◤
pi_195140676
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:11 schreef Oversight het volgende:

[..]

:') Mis, je machine vertelt mijn machine wat ie wel en niet goedvind, JOU vraag ik niets.

_O- Je zal het dus moeten goedvinden dat je machine me alles geeft, waarvan jouw machine dat in orde vind, ik kan geen verantwoording nemen over jouw NIET aangegeven wensen over wat je wel of niet wilde delen.
[..]

:D Dan zou JIJ dit moeten weten, en zou je mij erover horen te vertellen hoe het zit, in plaats van andersom eigenlijk... toch ?

:{w Gelukkig betaal jij mijn uitkering, zodat ik de tijd heb om het goed uit te zoeken voor je.

^O^ Zo leer je dingen bij.
[..]

:') Toch staat ie dat heel de dag te doen, kennelijk zonder dat jij het door hebt, misschien moet je ook met een uitkering thuis gaan zitten studeren.
Je mist dat er een verschil zit tussen jouw wanbeelden en de juridische werkelijkheid. Blij dat de juridische werkelijkheid zo is trouwens.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:26 schreef Oversight het volgende:

[..]

:') Sorry, maar hij staat de hele dag werkelijk niets anders te doen dan te besluiten of iets wel of niet mag, EN langs welke route en wijze...daar is ie in eerste instantie voor gemaakt.

:{w Op het moment dat je jouw machine aansluit op het internet, gaat het internet met hem praten, op alle manieren die het internet voorafgaand aan het mogelijk maken beschreven, en afgesproken heeft.

*O* JIJ gaat akkoord met die regels en voorwaarden die het internet aan jou stelt, op het moment dat je verbinding maakt naar het netwerk dat NIET jouw eigendom is, .... mijn internet dus.

_O- Het is hetzelfde als een ijs-hockey arena binnenstappen met een tennisrokje aan, en dan beide teams die ijshockey aan het spelen zijn verwijten dat ze geen tennisrackets hebben.

:') ... maar dat zal pijnlijk duidelijk zijn binnen een paar jaar, het zou alleen zo fijn zijn als we ons een beetje voorbereiden.
Je snapt er echt geen kut van. Geeft niets, daarom heb jij eens strafblad en ik een baan. De politiek stelt regels, een rfc is geen regel. Het is een idee, net als dat HTML/js afhankelijk van de browser zich ook anders kan gedragen. Je bent een idioot. Accepteer het.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:30 schreef Oversight het volgende:
:D toegevoegd, als je met 1000 mensen met tennisrokjes die arena binnenstapt, betekent dat niet dat de ijshockey-spelers wel wegblijven...

_O- ... en als er in die arena regels gelden over lichamelijk geweld, dan kun je niet achteraf gaan klagen dat de rest te ruw doet naar jouw smaak.
Je mist alleen dat als er 1000 mensen in tennisrokjes de arena in komen, er schijnbaar niet gehockey'ed gaat worden en de wetgever dus ook verwacht dat de hockey speler er twee seconden bij nadenkt voor hij mensen gaat tackelen. Net als dat te ruw geweld in een sport omgeving gewoon strafrechtelijk vervolgd kan worden.

Stop met doen alsof jij iets van het juridische kader weet. Je bent zo godvergeten vol van je eigen gelijk dat je niets wilt horen. Je strafblad bewijst iets anders. Sterkte met je leven, ik ben oprecht klaar met je.
pi_195140698
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:24 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{w Niet het in bezit hebben, maar aansluiten op ons gezamelijke internet wel.

goed startpunt

^O^ Jij bent de baas over jouw machine...

:') ... totdat je hem aan MIJN internet koppelt, op dat moment ga je de afspraken met mij aan die in de RFC's beschreven staan.

Je lult uit je nek, de RFC's zijn sowieso al geen wetten maar afspraken die vrijwillig nagekomen worden en ten tweede, "het internet" bestaat niet, alle onderdelen die samen het Internet maken zijn prive eigendommen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 01:19:08 #140
19194 Oversight
◢◤
pi_195140852
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je lult uit je nek, de RFC's zijn sowieso al geen wetten maar afspraken die vrijwillig nagekomen worden en ten tweede, "het internet" bestaat niet, alle onderdelen die samen het Internet maken zijn prive eigendommen.
:') Is er een andere instantie, buiten de RFC's, die dwingend voorschrijft en langs welke wijze computers met elkaar TCP praten, .... en als ze iets anders dan TCP praten, wie heeft die protocollen dan ook alweer geschreven zodat ontvanger en verzender elkaar ten minste kunnen verstaan zonder misverstanden?

:D Welke provider in Nederland levert een internet dat is geregeld met andere regels en afspraken dan de RFC's ?

_O- En wat zijn die dan?

:') ..... en als je ze al zou maken, leg je dan ook je eigen kabels vanuit je modem, of wil je toch mee op het verkeer dat er al is, en al een taal spreekt?

:') Want als je dat wilt, 3 x raden aan welke afspraken dat verkeer zich dan blootstelt zolang het tussen jou en mij onderweg is, en vanaf het moment dat jij jouw machine aansluit op het Internet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oversight op 19-09-2020 01:27:03 ]
◢◤
  zaterdag 19 september 2020 @ 01:20:49 #141
19194 Oversight
◢◤
pi_195140863
;) Zolang je toepassingen TCP willen spelen, kunnen ze niet janken over de regels die TCP al had voordat ze kwamen meedoen
◢◤
  zaterdag 19 september 2020 @ 01:22:31 #142
19194 Oversight
◢◤
pi_195140879
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
maar afspraken die vrijwillig nagekomen worden
;) ... en zonder die afspraken heb je geen internet meer, maar alleen losse netwerken, ook niets mis mee.

:D Als je jouw machine of netwerk aan het internet hangt, ga je DUS akkoord met die afspraken.... is DAT wat je kunt weten en verwachten,... zijn DAT de mogelijkheden die je geboden worden, en is het aan JOU om je machine zo instructies te geven dat ie wel doet wat jij wel wil, en niet doet wat je niet wilt.

:{w En als je dat niet kunt, zoals 99% van de mensen niet, dan moet je niet in de cockpit gaan zitten maar een piloot laten vliegen.
◢◤
  zaterdag 19 september 2020 @ 01:33:45 #143
19194 Oversight
◢◤
pi_195140944
8-) ..... en dan stellen we het probleem dat de Nederlandse wet niet voor de machine die in Verweggistan in een zandbak staat geldt, voor het gemak nog even uit.
◢◤
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 19 september 2020 @ 01:35:31 #144
408813 crew  trein2000
pi_195140953
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 01:33 schreef Oversight het volgende:
8-) ..... en dan stellen we het probleem dat de Nederlandse wet niet voor de machine die in Verweggistan in een zandbak staat geldt, voor het gemak nog even uit.
Jij bevind je in Nederland.
zie email 27 oktober
  zaterdag 19 september 2020 @ 01:36:37 #145
19194 Oversight
◢◤
pi_195140959
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 01:33 schreef Oversight het volgende:
_O- 3 x raden op welke harde afspraken je moet terugvallen zodra je met je machine of verkeer Nederland uit surft...

:') * Oversight mompelt iets over RFC's
◢◤
  zaterdag 19 september 2020 @ 01:37:21 #146
19194 Oversight
◢◤
pi_195140963
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 01:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij bevind je in Nederland.
:D mijn machines gelukkig niet.
◢◤
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 19 september 2020 @ 01:38:06 #147
408813 crew  trein2000
pi_195140966
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 01:37 schreef Oversight het volgende:

[..]

:D mijn machines gelukkig niet.
Jij wel. Daar gaat het om.
En anders heb je altijd nog de Nederlandse nationaliteit ;)
zie email 27 oktober
  zaterdag 19 september 2020 @ 01:41:18 #148
19194 Oversight
◢◤
pi_195140974
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 01:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij wel. Daar gaat het om.
:{w dat ziet jouw machine niet, die praat gewoon 1 op 1 met verweggistan, en daar mag alles.

quote:
En anders heb je altijd nog de Nederlandse nationaliteit ;)
:{w Alleen erbij, ik heb ook een mooie van aan de overkant van de plas.
◢◤
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 19 september 2020 @ 01:41:42 #149
408813 crew  trein2000
pi_195140976
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 01:36 schreef Oversight het volgende:

[..]

_O- 3 x raden op welke harde afspraken je moet terugvallen zodra je met je machine of verkeer Nederland uit surft...

:') * Oversight mompelt iets over RFC's
Je moet je realiseren dat juristen juristen zijn en geen techneuten. Dat doet er helemaal niet toe.

Het enige wat relevant is is of jij ergens bent binnengekomen terwijl je redelijkerwijs had moeten weten dat je daar niet gewenst was. (En nee ‘ik kon er zo bij’ is geen argument, een fiets die niet op slot staat mag je ook niet jatten)
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 19 september 2020 @ 01:42:18 #150
408813 crew  trein2000
pi_195140979
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 01:41 schreef Oversight het volgende:
Alleen erbij, ik heb ook een mooie van aan de overkant van de plas.
Mooi, maar daarmee is dus wel de Nederlandse wet op jou van toepassing.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')