abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195072569

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
pi_195072573
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:24 schreef Lenny_Leonard het volgende: [..] Wat een gelul man. Echt niks van waar in mijn ziekenhuis. Nederlanders komen vaak juist te laat naar het ziekenhuis. Het gaat nog wel, denken ze. Terwijl ze amper lucht krijgen. Onze ziekenhuizen lagen echt niet vol met patiënten met angstklachten.
Natuurlijk is dat gelul van de bovenste plank van een van de grootste zwetsneuzen in dit topic. Hoort ergens een mooi verhaaltje een verheft dat tot een soort van universeel geldende wet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195072579
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat voor maatregelen denk je dan aan?
We gaan terug naar 1 juno
blablablabla
pi_195072589
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:23 schreef hjansen82 het volgende:
Waarom wordt Praag nu weer op code oranje gezet? Heeft Tsjechie iets vekeerd gezegd over Nederland. En wanneer houdt dit hypocriete corona gedoe nu eens op.
Omdat er veel nieuwe besmettingen zijn?

https://emergingcricket.c(...)e-covid-19-flare-up/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:27:58 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195072591
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:27 schreef Elan het volgende:

[..]

We gaan terug naar 1 juno
op basis van?
pi_195072593
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat voor maatregelen denk je dan aan?
Dat is afhankelijk van waar de besmettingen vandaan komen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195072602
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

op basis van?
Tijdreizen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195072609
Maatregelen betekent overigens niet per se om wat te verbieden. De zes man thuis is ook een advies, maar wordt wel door veel mensen ter harte genomen.

Is het echt zo'n gekke gedachte als een burgemeester van Amsterdam bv. een klemmend beroep doet op de Amsterdammers om even twee weken niet meer bij elkaar op bezoek te gaan tenzij echt nodig?
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:31:40 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195072627
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van waar de besmettingen vandaan komen.
ja dat is dus het punt, ik zie daar geen goede info over, hopelijk hebben de beleidsbepalers die wel
pi_195072657
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja dat is dus het punt, ik zie daar geen goede info over, hopelijk hebben de beleidsbepalers die wel
Ik zou wel cijfers willen zien over welke delen van Amsterdam. Ik las van de week dat Zuid-Oost 15% positief test.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:36:41 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195072680
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou wel cijfers willen zien over welke delen van Amsterdam. Ik las van de week dat Zuid-Oost 15% positief test.
dit was het per 9 september

pi_195072690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

dit was het per 9 september

[ afbeelding ]
Verbaast me niets. Als ik zie hoe het er in Zuid-Oost aan toe gaat.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:39:13 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195072706
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

dit was het aantal testen in dezelfde periode

pi_195072708
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Maatregelen betekent overigens niet per se om wat te verbieden. De zes man thuis is ook een advies, maar wordt wel door veel mensen ter harte genomen.

Is het echt zo'n gekke gedachte als een burgemeester van Amsterdam bv. een klemmend beroep doet op de Amsterdammers om even twee weken niet meer bij elkaar op bezoek te gaan tenzij echt nodig?
Het 'voordeel' van de situatie in maart/april was met name dat alle redenen om de deur uit te gaan voor ontspanning/recreatie eigenlijk dicht waren of niet door gingen: sport(scholen), evenementen, horeca, pretparken etc.

Omdat er toen ook veel angst was (kan me nog herinneren dat ik best wel wat angstig was om gewoon de deur uit te gaan in het prille begin), was dat een opeenstapeling van factoren die heel veel effect hadden.

Nu is het eigenlijk 180 graden anders..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195072713
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er wordt weer volop gegangbanged in garageboxen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195072726
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er wordt weer volop gegangbanged in garageboxen?
Drillen tot ze trillen, weet je.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195072744
Adar Poonawalla, directeur van het Serum Institute of India - 's werelds grootste vaccinfabrikant als het aankomt op het aantal doses dat het bedrijf produceert - zegt dat het zeker tot eind 2024 zal duren voordat de hele wereldbevolking is ingeënt tegen Covid-19. Als er voldoende van het middel beschikbaar is tenminste.

Poonawalla zegt, in een interview met the Financial Times, te begrijpen dat de wereld optimistisch probeert te blijven in de strijd tegen het coronavirus, maar dat farmaceutische bedrijven niet eens in de buurt komen van de hoeveelheid te produceren vaccins. Serum Institute of India legt zich toe op de productie van een miljard doses, maar wereldwijd zijn er 15 miljard nodig.

Bron: Ad Liveblog
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195072748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je komt wordt in Nederland echt niet opgenomen in het ziekenhuis met angstklachten. Ik kan het weten want ik heb 10 jaar geleden een periode gehad met hevige paniekaanvallen. Dan kom je op de huisartsenpost terecht die je dan volledig onderzoekt. Of in het slechtste geval gaan ze zelf naar de spoedeisende hulp.
Dat kan ik beamen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195072779
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:

Nee, dat vind ik geen gekke gedachte. Ik zie dat het sociale leven in Amsterdam steeds meer op gang aan het komen is: oudere mensen die weer feestjes geven, werkplekken die meer in gebruik worden genomen, meer files, meer drukte op straat, universiteiten en hogeschool weer open (zij het in zeer beperkte mate).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195072794
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Adar Poonawalla, directeur van het Serum Institute of India - 's werelds grootste vaccinfabrikant als het aankomt op het aantal doses dat het bedrijf produceert - zegt dat het zeker tot eind 2024 zal duren voordat de hele wereldbevolking is ingeënt tegen Covid-19. Als er voldoende van het middel beschikbaar is tenminste.

Poonawalla zegt, in een interview met the Financial Times, te begrijpen dat de wereld optimistisch probeert te blijven in de strijd tegen het coronavirus, maar dat farmaceutische bedrijven niet eens in de buurt komen van de hoeveelheid te produceren vaccins. Serum Institute of India legt zich toe op de productie van een miljard doses, maar wereldwijd zijn er 15 miljard nodig.

Bron: Ad Liveblog
2024 vind ik nog optimistisch
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195072846
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

2024 vind ik nog optimistisch
Ik ook, daarom moeten we niet in die tunnelvisie blijven dat een vaccin de wereld op korte termijn gaat redden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195072852
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:16 schreef Tijn het volgende:
Dat verhaal van Gommers wordt trouwens overal verkeerd opgeschreven. Het is niet zo dat mensen nu gemiddeld maar 8 dagen op de IC liggen, het is 8 dagen korter dan in maart/april. Toen was het rond de 20, nu is het rond de 12.

Maar zoals anderen ook al zeiden: aan gemiddelden heb je eigenlijk niks. Sommige mensen liggen er heel kort en andere mensen liggen er heel lang. Bijna niemand ligt er de gemiddelde lengte.
Ik lees overal 8 dagen gemiddeld. Waar heb je die 12 vandaan?
pi_195072862
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ook, daarom moeten we niet in die tunnelvisie blijven dat een vaccin de wereld op korte termijn gaat redden.
Ik denk dat het tussen 2025-2030 gereed is.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:50:13 #24
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195072873
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat het tussen 2025-2030 gereed is.
Neem aan dat we niet tot die tijd gaan wachten voordat we weer normaal kunnen leven...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195072874
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik lees overal 8 dagen gemiddeld. Waar heb je die 12 vandaan?
Dat staat er letterlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')