Natuurlijk is dat gelul van de bovenste plank van een van de grootste zwetsneuzen in dit topic. Hoort ergens een mooi verhaaltje een verheft dat tot een soort van universeel geldende wet.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:24 schreef Lenny_Leonard het volgende: [..] Wat een gelul man. Echt niks van waar in mijn ziekenhuis. Nederlanders komen vaak juist te laat naar het ziekenhuis. Het gaat nog wel, denken ze. Terwijl ze amper lucht krijgen. Onze ziekenhuizen lagen echt niet vol met patiënten met angstklachten.
We gaan terug naar 1 junoquote:Op dinsdag 15 september 2020 15:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat voor maatregelen denk je dan aan?
Omdat er veel nieuwe besmettingen zijn?quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:23 schreef hjansen82 het volgende:
Waarom wordt Praag nu weer op code oranje gezet? Heeft Tsjechie iets vekeerd gezegd over Nederland. En wanneer houdt dit hypocriete corona gedoe nu eens op.
Dat is afhankelijk van waar de besmettingen vandaan komen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat voor maatregelen denk je dan aan?
Tijdreizen.quote:
ja dat is dus het punt, ik zie daar geen goede info over, hopelijk hebben de beleidsbepalers die welquote:Op dinsdag 15 september 2020 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van waar de besmettingen vandaan komen.
Ik zou wel cijfers willen zien over welke delen van Amsterdam. Ik las van de week dat Zuid-Oost 15% positief test.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dat is dus het punt, ik zie daar geen goede info over, hopelijk hebben de beleidsbepalers die wel
dit was het per 9 septemberquote:Op dinsdag 15 september 2020 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou wel cijfers willen zien over welke delen van Amsterdam. Ik las van de week dat Zuid-Oost 15% positief test.
Verbaast me niets. Als ik zie hoe het er in Zuid-Oost aan toe gaat.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit was het per 9 september
[ afbeelding ]
dit was het aantal testen in dezelfde periodequote:Op dinsdag 15 september 2020 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verbaast me niets. Als ik zie hoe het er in Zuid-Oost aan toe gaat.
Het 'voordeel' van de situatie in maart/april was met name dat alle redenen om de deur uit te gaan voor ontspanning/recreatie eigenlijk dicht waren of niet door gingen: sport(scholen), evenementen, horeca, pretparken etc.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Maatregelen betekent overigens niet per se om wat te verbieden. De zes man thuis is ook een advies, maar wordt wel door veel mensen ter harte genomen.
Is het echt zo'n gekke gedachte als een burgemeester van Amsterdam bv. een klemmend beroep doet op de Amsterdammers om even twee weken niet meer bij elkaar op bezoek te gaan tenzij echt nodig?
Er wordt weer volop gegangbanged in garageboxen?quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verbaast me niets. Als ik zie hoe het er in Zuid-Oost aan toe gaat.
Drillen tot ze trillen, weet je.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er wordt weer volop gegangbanged in garageboxen?
Dat kan ik beamen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je komt wordt in Nederland echt niet opgenomen in het ziekenhuis met angstklachten. Ik kan het weten want ik heb 10 jaar geleden een periode gehad met hevige paniekaanvallen. Dan kom je op de huisartsenpost terecht die je dan volledig onderzoekt. Of in het slechtste geval gaan ze zelf naar de spoedeisende hulp.
Nee, dat vind ik geen gekke gedachte. Ik zie dat het sociale leven in Amsterdam steeds meer op gang aan het komen is: oudere mensen die weer feestjes geven, werkplekken die meer in gebruik worden genomen, meer files, meer drukte op straat, universiteiten en hogeschool weer open (zij het in zeer beperkte mate).quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Maatregelen betekent overigens niet per se om wat te verbieden. De zes man thuis is ook een advies, maar wordt wel door veel mensen ter harte genomen.
Is het echt zo'n gekke gedachte als een burgemeester van Amsterdam bv. een klemmend beroep doet op de Amsterdammers om even twee weken niet meer bij elkaar op bezoek te gaan tenzij echt nodig?
2024 vind ik nog optimistischquote:Op dinsdag 15 september 2020 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Adar Poonawalla, directeur van het Serum Institute of India - 's werelds grootste vaccinfabrikant als het aankomt op het aantal doses dat het bedrijf produceert - zegt dat het zeker tot eind 2024 zal duren voordat de hele wereldbevolking is ingeënt tegen Covid-19. Als er voldoende van het middel beschikbaar is tenminste.
Poonawalla zegt, in een interview met the Financial Times, te begrijpen dat de wereld optimistisch probeert te blijven in de strijd tegen het coronavirus, maar dat farmaceutische bedrijven niet eens in de buurt komen van de hoeveelheid te produceren vaccins. Serum Institute of India legt zich toe op de productie van een miljard doses, maar wereldwijd zijn er 15 miljard nodig.
Bron: Ad Liveblog
Ik ook, daarom moeten we niet in die tunnelvisie blijven dat een vaccin de wereld op korte termijn gaat redden.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
2024 vind ik nog optimistisch
Ik lees overal 8 dagen gemiddeld. Waar heb je die 12 vandaan?quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:16 schreef Tijn het volgende:
Dat verhaal van Gommers wordt trouwens overal verkeerd opgeschreven. Het is niet zo dat mensen nu gemiddeld maar 8 dagen op de IC liggen, het is 8 dagen korter dan in maart/april. Toen was het rond de 20, nu is het rond de 12.
Maar zoals anderen ook al zeiden: aan gemiddelden heb je eigenlijk niks. Sommige mensen liggen er heel kort en andere mensen liggen er heel lang. Bijna niemand ligt er de gemiddelde lengte.
Ik denk dat het tussen 2025-2030 gereed is.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ook, daarom moeten we niet in die tunnelvisie blijven dat een vaccin de wereld op korte termijn gaat redden.
Neem aan dat we niet tot die tijd gaan wachten voordat we weer normaal kunnen leven...quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat het tussen 2025-2030 gereed is.
Dat staat er letterlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik lees overal 8 dagen gemiddeld. Waar heb je die 12 vandaan?
Daar kom ik niet, dus dat zou ik niet weten, maar er wordt wel veel samengeklonterd, ja.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er wordt weer volop gegangbanged in garageboxen?
Ik hoop alleen wat dat er gerichte maatregelen genomen worden niet van die generieke. Ik pleit bv. absoluut voor meer fysieke colleges. En als daar niet de besmettingen zitten zou ik ook niet weten waarom niet.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik geen gekke gedachte. Ik zie dat het sociale leven in Amsterdam steeds meer op gang aan het komen is: oudere mensen die weer feestjes geven, werkplekken die meer in gebruik worden genomen, meer files, meer drukte op straat, universiteiten en hogeschool weer open (zij het in zeer beperkte mate).
Eind 2024 met mitsen en maren. Hmmm... dan lijkt het me weinig zinvol als het nog geen jaar beschermd.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Adar Poonawalla, directeur van het Serum Institute of India - 's werelds grootste vaccinfabrikant als het aankomt op het aantal doses dat het bedrijf produceert - zegt dat het zeker tot eind 2024 zal duren voordat de hele wereldbevolking is ingeënt tegen Covid-19. Als er voldoende van het middel beschikbaar is tenminste.
Poonawalla zegt, in een interview met the Financial Times, te begrijpen dat de wereld optimistisch probeert te blijven in de strijd tegen het coronavirus, maar dat farmaceutische bedrijven niet eens in de buurt komen van de hoeveelheid te produceren vaccins. Serum Institute of India legt zich toe op de productie van een miljard doses, maar wereldwijd zijn er 15 miljard nodig.
Bron: Ad Liveblog
Als je zonder die twee niet van het leven kan genieten, dan had je toch al een kaal leven. Focussen op wat niet kan is wel iets waar men hier goed in is hequote:Op dinsdag 15 september 2020 15:50 schreef belanov het volgende:
Quote van Rutte voor de jongeren net wel live op NPO1. "Als je de hele week hard gewerkt of gestudeerd hebt kun je naar het terras, de bioscoop, het theater [...] ik heb geen alternatief voor die anderhalve meter, maar dat hoeft het genieten van het leven toch niet in de weg te staan? Anders dan in maart en april."
Lekker levensgenieten in het weekend op anderhalve meter zonder uitgaansleven en evenementen
De griepprik moet je ook jaarlijks halen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eind 2024 met mitsen en maren. Hmmm... dan lijkt het me weinig zinvol als het nog geen jaar beschermd.
Ja echt zwaar hebben we het. Poeh.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:50 schreef belanov het volgende:
Lekker levensgenieten in het weekend op anderhalve meter zonder uitgaansleven en evenementen
De 1,5 meter is de grootste beperking die er is. Als die er niet zou zijn, zou er zoveel meer mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:52 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Als je zonder die twee niet van het leven kan genieten, dan had je toch al een kaal leven. Focussen op wat niet kan is wel iets waar men hier goed in is he
Ja, dat klopt. Maar die is er.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De 1,5 meter is de grootste beperking die er is. Als die er niet zou zijn, zou er zoveel meer mogelijk zijn.
Ja, maar als het al de vraag is of er voldoende materialen/vaccins gemaakt kunnen worden voor 2024 voor de rest van de bevolking, zal een jaarlijks vaccin er ook wel niet inzitten toch?quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De griepprik moet je ook jaarlijks halen.
Probleem is dat ze na een half jaar nog steeds niet goed weten waar de meeste besmettingen nou eigenlijk plaatsvinden.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De 1,5 meter is de grootste beperking die er is. Als die er niet zou zijn, zou er zoveel meer mogelijk zijn.
Geniaal toch.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Is niet één van de redenen dat het zolang duurt juist dat je na een jaar een deel van de bevolking opnieuw moet inenten?quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, maar als het al de vraag is of er voldoende materialen/vaccins gemaakt kunnen worden voor 2024 voor de rest van de bevolking, zal een jaarlijks vaccin er ook wel niet inzitten toch?
Weten ze heus wel, maar niemand durft knopen door te hakken.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Probleem is dat ze na een half jaar nog steeds niet goed weten waar de meeste besmettingen nou eigenlijk plaatsvinden.
Jawel, maar we gaan al hard richting 2e jaar.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:56 schreef Questular het volgende:
Een jaar zonder evenementen, dat moet je als mentaal gezond persoon toch gewoon overleven niet?
Maar ik ben een uniek sneeuwvlokje en ik ik ik ik.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:56 schreef Questular het volgende:
Een jaar zonder evenementen, dat moet je als mentaal gezond persoon toch gewoon overleven niet?
Waarom niet eigenlijk?quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Weten ze heus wel, maar niemand durft knopen door te hakken.
Als ik dat wistquote:
Ik ben sws benieuwd of we een jaarlijkse verandering van het Corona-virus gaan zien alla de griep.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is niet één van de redenen dat het zolang duurt juist dat je na een jaar een deel van de bevolking opnieuw moet inenten?
Omdat bij iedere maatregel er tien belangengroepen op de Haagse stoep staan.quote:
Een oproep zou al veel kunnen helpen. Ik werk in Amsterdam en wij hebben juist in de planning om steeds meer naar kantoor te gaan. Er wordt geen roep gevoeld om zoveel mogelijk thuis te werken, terwijl dat formeel wel het beleid is.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoop alleen wat dat er gerichte maatregelen genomen worden niet van die generieke. Ik pleit bv. absoluut voor meer fysieke colleges. En als daar niet de besmettingen zitten zou ik ook niet weten waarom niet.
Dit zegt mij van niet:quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is niet één van de redenen dat het zolang duurt juist dat je na een jaar een deel van de bevolking opnieuw moet inenten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |