Maar is dat onze schuld of die van de beleidsbepalers?quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie heeft het over een politiestaat? Het is nogal evident dat de zwaarte van de maatregelen een direct gevolg zijn van de huidige situatie. Je had het in de kiem moeten smoren, nu is de geest wederom uit de fles.
Dat tweede is toch gewoon ergens een uitbraak in een verzorgingstehuis?quote:
Dat zou aangeven dat het bij zoveel verspreiding blijkbaar een onmogelijke taak is om de kwetsbare mensen voldoende af te schermenquote:Op dinsdag 15 september 2020 17:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat tweede is toch gewoon ergens een uitbraak in een verzorgingstehuis?
als ik bij mijn zoon in de auto zit draagt hij een mondkapje.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kan; maar dan zit ik met haar in de auto en dat is ook niet de bedoeling volgens mij
Hier ben ik het pertinent mee oneens. Op lokaal niveau had er allang keihard ingegrepen moeten worden in Rotterdam en Amsterdam. Zoals hierboven al gepost is gingen in Duitsland hele steden voor minder in lockdown, het is een schande dat men het weer volledig laat escaleren. De maatregelen die nu of straks een keer getroffen zullen worden kosten meer geld en raken uiteindelijk meer mensen dan dat je er lokaal direct bovenop zat.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je wil alleen ook niet te vroeg ingrijpen. Hoe zeer sommigen dat ook ontkennen; je moet wel een draagvlak hebben voor bepaalde maatregelen. De mensen die erover gaan (kabinet, etc) moeten met meer rekening houden dan pure ''wie weet hoe dit zich ontwikkelt'' onderbuikgevoelens. Ze willen de economie zo goed mogelijk laten draaien, geen onnodige schade incasseren, etc.
Ze kunnen niet winnen denk ik. Wij kunnen hier roepen wat we willen; zitten toch geen consequenties aan ons geroep.
Volledig afschermen is sowieso onmogelijk.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat zou aangeven dat het bij zoveel verspreiding blijkbaar een onmogelijke taak is om de kwetsbare mensen voldoende af te schermen
quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zeker weten, ook dat 90+ het niet zo nauw neemt met de regels, aantal gewoon verdubbeld 😐
En daar ben ik het dan weer pertinent mee oneens. Speelt veel meer mee. Agree to disagreequote:Op dinsdag 15 september 2020 17:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier ben ik het pertinent mee oneens. Op lokaal niveau had er allang keihard ingegrepen moeten worden in Rotterdam en Amsterdam. Zoals hierboven al gepost is gingen in Duitsland hele steden voor minder in lockdown, het is een schande dat men het weer volledig laat escaleren. De maatregelen die nu of straks een keer getroffen zullen worden kosten meer geld en raken uiteindelijk meer mensen dan dat je er lokaal direct bovenop zat.
Maar het moest hier weer allemaal vrijblijvend, met waarschuwingen, we kijken het gezellig nog even aan...
Over ontmoedigend testbeleid gesproken idd. Terwijl het juist omgekeerd zou moeten zijn. Mensen met klachten die twijfelen of ze zich willen laten testen zouden met een telefoontje over de streep getrokken kunnen worden.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een collega van mij wilde zich laten testen; maar via de website kon hij al geen afspraak meer maken. Telefonisch wilde ze ook niet echt meewerken dus hij is maar afgehaakt. Dat kan niet helemaal de bedoeling zijn zou je zeggen.
Wat speelt er mee dan? Economische belangen? Je doet werkelijk niemand er een plezier mee door het zo te laten escaleren hoor. Op deze manier wordt het straks gewoon weer grootschalig de noodrem in plaats van lokaal bijsturen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En daar ben ik het dan weer pertinent mee oneens. Speelt veel meer mee. Agree to disagree
ik had het alleen wel iets later verwachtquote:Op dinsdag 15 september 2020 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Aan de andere kant is het niet bepaald uniek dat het hier in Nederland toeneemt, dit is in heel veel Europese landen het geval.
eens, is ook te gek voor woorden dat ze die capaciteit niet op orde hebbenquote:Op dinsdag 15 september 2020 17:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Over ontmoedigend testbeleid gesproken idd. Terwijl het juist omgekeerd zou moeten zijn. Mensen met klachten die twijfelen of ze zich willen laten testen zouden met een telefoontje over de streep getrokken kunnen worden.
Beleidsbepalers 100%. Jij denkt waarschijnlijk dat ik een bloedhekel heb aan jongeren, maar als ik 18 was ging ik ook gewoon een potje zuipen met m'n maten.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar is dat onze schuld of die van de beleidsbepalers?
Zat mensen die zich nog steeds redelijk goed aan allerlei richtlijnen houden, het is vooral de Randstad waar het al sinds half juli een teringzooi is.
Inderdaad. Hoe eerder een regio of land adequate maatregelen neemt om daadwerkelijk in te dammen, hoe minder zwaar de maatregelen (qua impact) hoeven te zijn. Dit is echt geen hogere wiskunde die alleen voor de beste epidemiologen te grijpen is. En bovendien hoe sneller je uitbraken in de kiem smoort, hoe makkelijker het voor een langere tijd vol te houden isquote:Op dinsdag 15 september 2020 17:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie heeft het over een politiestaat? Het is nogal evident dat de zwaarte van de maatregelen een direct gevolg zijn van de huidige situatie. Je had het in de kiem moeten smoren, nu is de geest wederom uit de fles.
70+ is ook al onverantwoord bezig, wie had dat nu gedacht van die oudjes.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Groep 90+ is nog amper zelfstandig laat staan mobiel.Die worden natuurlijk gewoon besmet door de mensen van wie ze zorg krijgen.
Vandaar dat regeringen imo beter voor een strategie kunnen kiezen die als hoofddoel stelt het aantal besmettingen zo laag mogelijk te houden (ipv te sturen op de ziekenhuiscapaciteit). Want hoe meer ongecontroleerde verspreiding je hebt (waar ook steeds minder zicht op is agv falend BCO), hoe groter risico de ouderen en kwetsbaren lopen die idd niet volledig af te schermen zijn. We leven niet in twee parallelle maatschappijen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volledig afschermen is sowieso onmogelijk.
Dat weet je niet.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:37 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoeveel IC-bedden denk je dat er bezit zijn half oktober als er nu niet snel adequaat wordt ingegrepen?
Ze hebben dat een tijdje in België geprobeerd. Was geen groot succes. De euthanasie aanvragen gingen behoorlijk omhoog.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volledig afschermen is sowieso onmogelijk.
Al uitgelegd. Er moet draagvlak zijn. Ook voor lokale maatregelen. Als je te vroeg ingrijpt jaag je mensen tegen je in het harnas. Dan nemen ze je ook niet meer serieus voor wanneer het een keer écht nodig is en de cijfers dat ondersteunen. Daarnaast neemt het kabinet inderdaad de economie ook mee. En waarschijnlijk nog veel meer dingen waar wij niet eens weet van hebben. Zoals gezegd: makkelijk schreeuwen vanaf de zijlijn.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat speelt er mee dan? Economische belangen? Je doet werkelijk niemand er een plezier mee door het zo te laten escaleren hoor. Op deze manier wordt het straks gewoon weer grootschalig de noodrem in plaats van lokaal bijsturen.
En je kunt niet zeggen dat we niet zijn gewaarschuwd door de cijfers. Het lijkt wel alsof men er bewust op aan het aansturen is nu.
Waar en door wie worden die besmet dan volgens jou?quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
70+ is ook al onverantwoord bezig, wie had dat nu gedacht van die oudjes.
Veel meer besmettingen, ook onder zeventigplussers, aantal ziekenhuisopnames stijgt
https://www.ad.nl/binnenl(...)mes-stijgt~a8707012/
Wie zegt dat er geen draagvlak was dan? Er zullen ongetwijfeld sentimenten zijn die maatregelen belachelijk vonden toen de teller laag stond, maar regeren is tenslotte vooruitzien.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Al uitgelegd. Er moet draagvlak zijn. Ook voor lokale maatregelen. Als je te vroeg ingrijpt jaag je mensen tegen je in het harnas. Dan nemen ze je ook niet meer serieus voor wanneer het een keer écht nodig is en de cijfers dat ondersteunen. Daarnaast neemt het kabinet inderdaad de economie ook mee. En waarschijnlijk nog veel meer dingen waar wij niet eens weet van hebben. Zoals gezegd: makkelijk schreeuwen vanaf de zijlijn.
Overigens zou ik nu ook maatregelen treffen. Regionaal dan. De cijfers van de afgelopen dagen komen wat serieuzer over dan die van de afgelopen weken.
Ja, eens. Sommigen hier riepen al dat er maatregelen genomen moesten worden toen we niet eens in de buurt kwamen van signaalwaarden. Als je dan ingrijpt, wordt dat alleen maar onthaald met onbegrip.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Al uitgelegd. Er moet draagvlak zijn. Ook voor lokale maatregelen. Als je te vroeg ingrijpt jaag je mensen tegen je in het harnas. Dan nemen ze je ook niet meer serieus voor wanneer het een keer écht nodig is en de cijfers dat ondersteunen. Daarnaast neemt het kabinet inderdaad de economie ook mee. En waarschijnlijk nog veel meer dingen waar wij niet eens weet van hebben. Zoals gezegd: makkelijk schreeuwen vanaf de zijlijn.
Overigens zou ik nu ook maatregelen treffen. Regionaal dan. De cijfers van de afgelopen dagen komen wat serieuzer over dan die van de afgelopen weken.
Avondklok voor iedereen onder de 25 jaar. Kun je gewoon zuipen met je huisgenoten, maar geen feestjes geven met je halve vereniging.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:56 schreef DireStraits7 het volgende:
Lijkt me duidelijk. Studenten inperken dus. Hoewel dat wel lastig is, want veel in de privésfeer...
We weten wel hoe hard het kan gaan zoals je gezien hebt in maart. Beter te vroeg maatregelen nemen dan te laat. Dat is economisch gezien schadelijker, want dan heb je zwaardere maatregelen nodig.quote:
Er zijn studentenhuizen waar veel menen wonen en komen en gaanquote:Op dinsdag 15 september 2020 17:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Avondklok voor iedereen onder de 25 jaar. Kun je gewoon zuipen met je huisgenoten, maar geen feestjes geven met je halve vereniging.
Punt is alleen dat er hier gedaan wordt alsof we al te laat zijn, heb nog niets of niemand gezien dat dit ondersteunt.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
We weten wel hoe hard het kan gaan zoals je gezien hebt in maart. Beter te vroeg maatregelen nemen dan te laat. Dat is economisch gezien schadelijker, want dan heb je zwaardere maatregelen nodig.
Nee joh, in studentenhuizen is het 24/7 feesten, zuipen en neuqen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:00 schreef just me het volgende:
[..]
Er zijn studentenhuizen waar veel menen wonen en komen en gaan
Ah paniekvoetbal. Lijkt me heel verstandig.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
We weten wel hoe hard het kan gaan zoals je gezien hebt in maart. Beter te vroeg maatregelen nemen dan te laat. Dat is economisch gezien schadelijker, want dan heb je zwaardere maatregelen nodig.
Het echte paniekvoetbal komt juist wanneer het zo blijft doorsukkelen en het daardoor straks niet meer in de hand te houden is.quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah paniekvoetbal. Lijkt me heel verstandig.
We zitten bijna op drie rode signaalwaarden. Wanneer wil je dan ingrijpen?quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:01 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Punt is alleen dat er hier gedaan wordt alsof we al te laat zijn, heb nog niets of niemand gezien dat dit ondersteunt.
Ja, de cijfers stijgen. Ja als we nog meer verdubbelingen krijgen de komende weken gaan we weer richting die situatie. Nee, niemand in ons kabinet en andere instanties gaat zittend en fluitend afwachten tot het daadwerkelijk zover is
Wat ik wil is niet zo relevant. Kan me voorstellen dat we deze week nog wel een aankondiging van een persconferentie krijgen, dat ging nooit op Prinsjesdag gebeuren natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
We zitten bijna op drie rode signaalwaarden. Wanneer wil je dan ingrijpen?
Het is pas paniekvoetbal wanneer je te laat ingrijpt en daardoor draconische maatregelen moet invoeren.quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oh maar dat paniekvoetbal komt vanzelf als je het nog een paar weken afwacht.quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Is alles weer groen?quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wat leuk zeg, dat nieuwe uiterlijk voor het corona dashboard.
*Outbreakquote:Op dinsdag 15 september 2020 18:11 schreef AlwaysConnected het volgende:
Is er trouwens een normale Nederlandse benaming voor de OMT (Outbrake Management Team) ?
Is het zo gek dat veel mensen er veel minder zwaarmoedig in zaten? Als je in maart/april niets hebt meegemaakt, niemand kent die ziek is geworden of overleden, er allemaal een beetje laconiek naar kijkt en vervolgens een zomer in gaat met prima cijfers, waarom zou het dan niet zo kunnen zijn dat het allemaal wel meevalt? Dat het toch een storm in een glas water was? Het n de basis zijn zowel het je zorgen maken als juist niet beide prima te begrijpen. En nog steeds kan het prima zijn dat het niet gierend uit de klauwen escaleert, en dat de geest terug in de fles kan. Maar het is koffiedik kijken voor iedereen, wat het ook is dat je eigenlijk verwacht.quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh maar dat paniekvoetbal komt vanzelf als je het nog een paar weken afwacht.
Na een half jaar weten mensen blijkbaar nog steeds niet dat er een ding is wat je absoluut niet moet doen, namelijk te makkelijk denken en het virus op zijn beloop laten in de hoop dat het vanzelf weer zal verdwijnen.
Mja en voorheen kon je ook de gemeente aanklikken en kreeg je info per gemeente. Ook daadwerkelijke aantallen. Is ook voorbij, nu nog een vaag getal per 100.000 inwoners. Mag je zelf gaan rekenen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dit kaartje:
[ afbeelding ]
Geen meldingen? Bestaat niet op de kaart, want 0-8 meldingen is ook blauw. Mijn gemeente zou grijs moeten zijn, net als 24 anderen, maar door die brakke legenda ziet het er heel wat angstaanjagender uit.
Uitbraak Beheerwerkgroepquote:Op dinsdag 15 september 2020 18:11 schreef AlwaysConnected het volgende:
Is er trouwens een normale Nederlandse benaming voor de OMT (Outbrake Management Team) ?
Helaas niet. Ik ben wel voor de naam "Uitbraak-Coördinatieteam". Optioneel: je kunt team ook nog vernederlandsen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:11 schreef AlwaysConnected het volgende:
Dat kan nog steeds wel zie ik nu net, je kan bovenin switchen naar 'Gemeente'. Dan krijg je dezelfde opties als bij landelijk, en dus ook absolute aantallen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mja en voorheen kon je ook de gemeente aanklikken en kreeg je info per gemeente. Ook daadwerkelijke aantallen. Is ook voorbij, nu nog een vaag getal per 100.000 inwoners. Mag je zelf gaan rekenen.
Geen verbetering wat mij betreft.
Ruttes Angelsquote:Op dinsdag 15 september 2020 18:11 schreef AlwaysConnected het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |