Toch zijn in steeds meer gevallen de bron van besmetting niet bekend. Dan zou je bijna denken dat het probleem niet alleen daar zit. Achter de deur ingrijpen zie in ieder geval niet gebeuren nee. Lijkt me ook niet wenselijk.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het heel lastig. Het probleem zit achter de voordeur. Bij studentenhuizen. Bij familliebijeenkomsten etc. En ingrijpen achter de voordeur is lastig en bovendien een heel zwaar middel. Ik weet niet of je zover moet gaan.
Ik denk dan toch meer aan een dingend advies. Wat meer out of the box zou je kunnen denken aan een verkoopverbod voor alcohol. Of een soort avondklok.
Geen idee, maar dat afstand houden gaat buiten de les om gewoon meteen het raam uit, daar valt niet tegenop te reguleren.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe gaat het in andere landen dan waar ze wel afstandsregels hebben bij middelbare scholen? Wij zijn samen met Zweden de enige twee landen die niet hebben. En in Zweden zijn de klassen van wat ik begrepen heb gemiddeld veel kleiner...
Als we straks allemaal dood zijn heb je ook niets aan de economiequote:Op dinsdag 15 september 2020 21:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jij weet zelf ook wel dat dat geen optie is.
Dan help je je hele economie om zeep.
En als je 1 van de 1000 bent die positief getest wordt, maar eigenlijk nauwelijks wat merkt. Is het dan ook heel echt?quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:15 schreef quirina het volgende:
En blijkbaar is het nodig dat het misgaat om weer met de neus op de feiten gedrukt te worden. Bijvoorbeeld als je opa/oma of vader/moeder broer/zus of anderen die je liefhebt op de intensive care liggen te sterven. Ja dan is Corona pas weer heel echt.
Wel als je je oma ermee besmet lijkt te hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En als je 1 van de 1000 bent die positief getest wordt, maar eigenlijk nauwelijks wat merkt. Is het dan ook heel echt?
Binnenkort vallen ze hier ook spontaan op straat om, net als toen in China.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als we straks allemaal dood zijn heb je ook niets aan de economie
Ja dat was wel heel raar toen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Binnenkort vallen ze hier ook spontaan op straat om, net als toen in China.
Vaste leslokalen. Verspreidde pauzes?quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen idee, maar dat afstand houden gaat buiten de les om gewoon meteen het raam uit, daar valt niet tegenop te reguleren.
Denk dat we net als in China de straten moeten schoonmaken met desinfectiemiddel en uv lampen in de bus moeten hangenquote:Op dinsdag 15 september 2020 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Binnenkort vallen ze hier ook spontaan op straat om, net als toen in China.
En verspringende begin- en eindtijden, dan spreid je ook fietsdrukte. Scholen weten al hoe het werkt, want dit was namelijk precies wat ze tussen 1 juni en de zomervakantie gedaan hebben. Kunnen ze zo mee verder.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vast leslokalen. Verspreidde pauzes?
Dat schoonmaken was echt de grootste schijnmaatregel ooit.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Denk dat we net als in China de straten moeten schoonmaken met desinfectiemiddel en uv lampen in de bus moeten hangen
Uitzonderlijke situatie wel, maar als het niet gebeurt is het natuurlijk net zo echt.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:23 schreef quirina het volgende:
[..]
Wel als je je oma ermee besmet lijkt te hebben.
Ik denk serieus dat je het probleem alleen maar verplaatst. Als er scholieren besmettelijk zijn dan dragen ze het toch wel over, is het niet in het leslokaal of tijdens de pauze dan wel in het fietsenhok, of elders na schooltijd. Je kunt dan nog een discussie voeren over de mate van eventuele verspreiding in een bepaalde setting, maar ik vrees dat het een illusie is te denken dat je de boel drastisch kunt indammen als je scholieren gewoon fysiek naar een schoolgebouw laat komen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vast leslokalen. Verspreidde pauzes?
Jipquote:Op dinsdag 15 september 2020 21:15 schreef quirina het volgende:
En blijkbaar is het nodig dat het misgaat om weer met de neus op de feiten gedrukt te worden. Bijvoorbeeld als je opa/oma of vader/moeder broer/zus of anderen die je liefhebt op de intensive care liggen te sterven. Ja dan is Corona pas weer heel echt.
50/50 online thuis en op locatie onderwijzen met intervallen van 2 schoolweken (10 dagen). Gevolg is geen volle klassen meer en meer ruimte om afstand te houden, bovendien isoleer je door quarantainequote:Op dinsdag 15 september 2020 21:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat je het probleem alleen maar verplaatst. Als er scholieren besmettelijk zijn dan dragen ze het toch wel over, is het niet in het leslokaal of tijdens de pauze dan wel in het fietsenhok, of elders na schooltijd. Je kunt dan nog een discussie voeren over de mate van eventuele verspreiding in een bepaalde setting, maar ik vrees dat het een illusie is te denken dat je de boel drastisch kunt indammen als je scholieren gewoon fysiek naar een schoolgebouw laat komen.
Dat weten we nu, toen het uitbrak wisten we nog niks.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat schoonmaken was echt de grootste schijnmaatregel ooit
Dramaqueenquote:Op dinsdag 15 september 2020 21:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Deze plannen liggen er ook nog gewoon van voor de zomervakantie. Halve klassen, 50/50 thuisonderwijs, blijven zitten op de plek waar je zit (ook in de pauze) en leerkrachten wisselen van plek. Lijkt me een prima plan.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:36 schreef Elan het volgende:
[..]
50/50 online thuis en op locatie onderwijzen met intervallen van 2 schoolweken (10 dagen). Gevolg is geen volle klassen meer en meer ruimte om afstand te houden, bovendien isoleer je door quarantaine
eventuele besmettingen.
Jep toen kreeg je nog te horen van de dokter dat het een verkoudheid of griepje was.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:41 schreef quirina het volgende:
Corona was hier al lang voor carnaval joh.
En dat is bewezen ook, maar mensen herkenden het niet als Corona want dat was toen zogenaamd nog alleen in China.
Of de huisarts had zelf corona en stak zijn hele patientendossier aan.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep toen kreeg je nog te horen van de dokter dat het een verkoudheid of griepje was.
Ja alleen veel werkende ouders hebben dan wel een probleem.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Deze plannen liggen er ook nog gewoon van voor de zomervakantie. Halve klassen, 50/50 thuisonderwijs, blijven zitten op de plek waar je zit (ook in de pauze) en leerkrachten wisselen van plek. Lijkt me een prima plan.
Mooie tijden wel, toen kon dat nog allemaal. Ik heb zelf nog 2 weken gewerkt met maximale hoestbuien, maar 1 dagje ziek gemeld. Dat was toen heel normaal.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of de huisarts had zelf corona en stak zijn hele patientendossier aan.
Wow.. een sterftepercentage van 0,35% en dat wordt waarschijnlijk nog niet eens gehaald. Ik ken nu meerdere mensen die het gehad hebben en die zijn er nauwelijks ziek van geworden. Echt wow..quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik had het over middelbare scholen. Voor de basisscholen ligt dit iets lastiger ja.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja alleen veel werkende ouders hebben dan wel een probleem.
Of “goh je hebt longontsteking”quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep toen kreeg je nog te horen van de dokter dat het een verkoudheid of griepje was.
Volgens mij gaan ze er bij het RIVM nu van uit dat het virus ergens in januari al zijn intrede heeft gedaan in Nederland. Maar ik denk dat het toen nog in een redelijk kleine groep circuleerde. In de maand februari is het denk ik heel hard gegaan.quote:Op dinsdag 15 september 2020 22:18 schreef quirina het volgende:
[..]
Of “goh je hebt longontsteking”
“ goh wat raar dat het niet weg gaat na een kuur”
M’n oom kreeg longontsteking die niet weg ging en uiteindelijk ging hij dood.
Of het Corona was geen idee, maar het was altijd een zeer fitte senior en een rare gewaarwording dat hij zo stierf.
Corona was toen nog iets Chinees.
Ik denk zelf in december al.quote:Op dinsdag 15 september 2020 22:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ze er bij het RIVM nu van uit dat het virus ergens in januari al zijn intrede heeft gedaan in Nederland. Maar ik denk dat het toen nog in een redelijk kleine groep circuleerde. In de maand februari is het denk ik heel hard gegaan.
De snelheid waarmee de situatie in het voorjaar uit de hand liep blijft wel beangstigend. Dan kunnen we het nu beter in beeld hebben, maar als men de gedragsregels niet meer naleeft dan maakt dat weinig uit. Het moet eerst weer mis gaan ben ik bang.
Klopt.quote:Op dinsdag 15 september 2020 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In welk gebouw zit je? Roeterseiland, zo te horen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |