Ik weet niks van prijzen van stucwerk maar ik was rond de 4400 kwijt voor de hele woning (140 m2) renovliezen inclusief verven. In de Randstad. Heb het ook in de keuken met een speciale laag er overheen, werkt goed.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:37 schreef zalkc het volgende:
Enig voorwerk lijkt me niet te voorkomen, en ik laat het ook gewoon doen door een partij. Ik ben goed in andere klusjes
Het ligt er een beetje aan hoe gek je het maakt, maar het prijsverschil ligt rond de 30% goedkoper voor vlies. (en nu komen alle opmerkingen over handige mannetjes die het in de avonduren voor een krat bier en een bos wortels wel even retestrak kunnen fixen)
Het idee van dat behang is toch dat het krimp- en scheuroverbruggend werkt? Met andere woorden: schade aan de muur blijft onzichtbaar achter het behang.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:31 schreef BEFEM het volgende:
Daarna gekozen voor renovlies, er is niks gescheurd. Bij alle buren die renovlies hebben zijn er ook geen scheuren te zien. Bezoek ziet ook nooit dat het behang is
Dat is misschien ook niet het meest geschikte materiaal om een muur te schurenquote:Op dinsdag 15 september 2020 13:48 schreef Doedezemaar het volgende:
bandschuurmachine te lijf en dat werd een drama, allemaal kuilen erin,
Nopeeeee niet glad laten stucen. Of je moet alvast plannen dat je over een aantal jaar alles laat wegwerken.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De kans op krimpscheuren is zo'n 100% maar als het gaat werken wordt dat volgens mij lelijker met dat vliesspul. Stucwerk kan later eenvoudig worden bijgewerkt. Mijn advies aan jou is dus: laat t stucen
Ja dat bedoel ik. Er zullen vast scheuren in de muur zitten maar die zie ik niet.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:15 schreef baskick het volgende:
[..]
Het idee van dat behang is toch dat het krimp- en scheuroverbruggend werkt? Met andere woorden: schade aan de muur blijft onzichtbaar achter het behang.
Same.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden zelf wat gaatjes gevuld en met de hand met een schuurblokje geschuurd en nog wat losse dingetjes weggeschuurd en toen is er direct muurverf op gegaan. De schilder heeft eerst een deel met voorstrijk geprobeerd, maar dat werd niet fraai, dus toen de rest gewoon met 2 lagen muurverf gedaan en het zag er prima uit. De buurman ging de muren met een bandschuurmachine te lijf en dat werd een drama, allemaal kuilen erin, dus hij kon aan de slag met renovlies
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop