abonnement Unibet Coolblue
pi_195070429
Hoi hoi,

Ik heb even gezocht door het forum maar kon niet echt wat vinden hierover, zeker niets van de laatste paar jaar.

Wij krijgen volgend jaar een nieuwbouwwoning die behangklaar word opgeleverd, mevrouw zalkc wil de muren graag strak geverfd/gesausd hebben.

Nu kun je de muur niet direct te lijf met een roller na oplevering van de woning, er moet eerst nog wat met de muren gebeuren. En daarin heb je voor zover ik weet 2 opties, Glasvlies/Renovliesbehang erop plakken of sausklaar stucken. De stuckadoor adviseert uiteraard wat anders dan de schilder, iets met wc-eend. Maae wat zijn jullie ervaringen? Hoe groot is de kans op krimpscheuren? Wat is beter op de lange termijn?

Ik heb zelf altijd de neiging om voor de in mijn ogen kwalitatief betere optie gaan, namelijk stuckwerk. Maar loop ik dan niet het risico dat ik over 5 jaar weer een hoop werk eraan heb om alles te herstellen als het huis wel gaat werken?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195070461
De kans op krimpscheuren is zo'n 100% maar als het gaat werken wordt dat volgens mij lelijker met dat vliesspul. Stucwerk kan later eenvoudig worden bijgewerkt. Mijn advies aan jou is dus: laat t stucen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2020 13:19:57 ]
pi_195070658
Heeft iemand ervaring met renovlies en werken van de woning?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195070670
Woon nu een jaar in mijn nieuwbouwwoning. Hier waren de muren ook 'behangklaar', echter is dat heel wat anders dan wat het woord inhoudt :') Er zaten nog allemaal puisten op die eraf gehaald moesten worden, uiteraard op mijn eigen kosten. 500 euro door het gaatje. De oplevering viel wel binnen de richtlijnen...

Daarna gekozen voor renovlies, er is niks gescheurd. Bij alle buren die renovlies hebben zijn er ook geen scheuren te zien. Bezoek ziet ook nooit dat het behang is :+
pi_195070760
Enig voorwerk lijkt me niet te voorkomen, en ik laat het ook gewoon doen door een partij. Ik ben goed in andere klusjes ;)

Het ligt er een beetje aan hoe gek je het maakt, maar het prijsverschil ligt rond de 30% goedkoper voor vlies. (en nu komen alle opmerkingen over handige mannetjes die het in de avonduren voor een krat bier en een bos wortels wel even retestrak kunnen fixen ;) )
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195070964
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:37 schreef zalkc het volgende:
Enig voorwerk lijkt me niet te voorkomen, en ik laat het ook gewoon doen door een partij. Ik ben goed in andere klusjes ;)

Het ligt er een beetje aan hoe gek je het maakt, maar het prijsverschil ligt rond de 30% goedkoper voor vlies. (en nu komen alle opmerkingen over handige mannetjes die het in de avonduren voor een krat bier en een bos wortels wel even retestrak kunnen fixen ;) )
Ik weet niks van prijzen van stucwerk maar ik was rond de 4400 kwijt voor de hele woning (140 m2) renovliezen inclusief verven. In de Randstad. Heb het ook in de keuken met een speciale laag er overheen, werkt goed.
pi_195071019
Ik heb een paar jaar geleden zelf wat gaatjes gevuld en met de hand met een schuurblokje geschuurd en nog wat losse dingetjes weggeschuurd en toen is er direct muurverf op gegaan. De schilder heeft eerst een deel met voorstrijk geprobeerd, maar dat werd niet fraai, dus toen de rest gewoon met 2 lagen muurverf gedaan en het zag er prima uit. De buurman ging de muren met een bandschuurmachine te lijf en dat werd een drama, allemaal kuilen erin, dus hij kon aan de slag met renovlies
pi_195071410
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:31 schreef BEFEM het volgende:
Daarna gekozen voor renovlies, er is niks gescheurd. Bij alle buren die renovlies hebben zijn er ook geen scheuren te zien. Bezoek ziet ook nooit dat het behang is
Het idee van dat behang is toch dat het krimp- en scheuroverbruggend werkt? Met andere woorden: schade aan de muur blijft onzichtbaar achter het behang.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:48 schreef Doedezemaar het volgende:
bandschuurmachine te lijf en dat werd een drama, allemaal kuilen erin,
Dat is misschien ook niet het meest geschikte materiaal om een muur te schuren _O-
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195071521
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De kans op krimpscheuren is zo'n 100% maar als het gaat werken wordt dat volgens mij lelijker met dat vliesspul. Stucwerk kan later eenvoudig worden bijgewerkt. Mijn advies aan jou is dus: laat t stucen
Nopeeeee niet glad laten stucen. Of je moet alvast plannen dat je over een aantal jaar alles laat wegwerken.

Kan je hier nog een scheur laten zien bij een 5 jaar oude woning. Daarnaast meerdere nieuwbouwwoningen hier die ook scheuren hebben. Hier zit glasvlies behang aan de muur conform advies schilder, stucadoor en aannemer. Na 5 jaar zie ik niks qua scheuren op die muren. Wel bij plafonds met kanaal platen en muren die niet voorzien van behang. En dat ervaart iedereen hier met nieuwbouw.

En tussen behangklaar en sausklaar e.d. zit bij de stucadoors nog wel behoorlijk verschil inderdaad hoe men dit interpreteert.
pi_195071917
Ik heb glasvlies en hier achter zie je ook de krimpscheuren ontstaan. Is er door een schilder opgeplakt, en het zit overal keuring alleen aan beide kanten van de woonkamer zit een soort bobbel over de gehele muur (boven naar onder)
pi_195074460
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:15 schreef baskick het volgende:

[..]

Het idee van dat behang is toch dat het krimp- en scheuroverbruggend werkt? Met andere woorden: schade aan de muur blijft onzichtbaar achter het behang.
Ja dat bedoel ik. Er zullen vast scheuren in de muur zitten maar die zie ik niet.
pi_195181803
Nou, ik ben van het weekend bij mijn zus geweest die de woning had laten stucken en last had van krimpscheuren. Ik dacht dat ze wat overdreef, maar ze had echt stevig last van krimpscheuren, op de zijmuur over de 8 meter lengte 6 scheuren van boven tot onder en 3 tot halverwege. Op de andere muren hetzelfde beeld.

Neig nu toch wel meer naar renovlies.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 21 september 2020 @ 21:08:28 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_195187521
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden zelf wat gaatjes gevuld en met de hand met een schuurblokje geschuurd en nog wat losse dingetjes weggeschuurd en toen is er direct muurverf op gegaan. De schilder heeft eerst een deel met voorstrijk geprobeerd, maar dat werd niet fraai, dus toen de rest gewoon met 2 lagen muurverf gedaan en het zag er prima uit. De buurman ging de muren met een bandschuurmachine te lijf en dat werd een drama, allemaal kuilen erin, dus hij kon aan de slag met renovlies
Same.

Afgezien van dat verhaal van de buurman :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_195233653
Altijd renovlies of accepteren dat je het over 3 jaar over moet laten doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195394607
Wij hebben de muren wel laten stucen.
Nergens een scheur te bekennen , nu ruim 2 jaar later.

Moet zeggen dat de stukadoor wel een net eronder heeft gedaan en op alle hoeken een metalen strip.

Buren hebben vliesbehang en dat ziet er ook prima uit moet ik zeggen.
pi_195400182
Als er vlies op zit een de muur beweegt, dan krijg je een bobbel. Krimpscheurtjes ga je niet zien nee. Fatsoenlijke scheuren wel.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')