abonnement Unibet Coolblue
pi_195068044
Hier mag je je mening en je twijfels uiten over het wél of niet Vaccineren.

Liefst eerst deze filmpje kijken, maar het hoeft niet natuurlijk,
het helpt misschien wél om je mening te vormen.




Bonus filmpje Vaccineren - Zondag met Lubach (S05) :D


En daarna kan je weer verder lezen, zo Lubach het zo mooi zegt....
hoe geil je Chakra's vandaag er bijhangen :P
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:08:06 #2
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_195068560
Informatie erbij helaas zonder bron maar:
Je kunt corona meerdere keren krijgen, je geheugencellen van je immuunsysteem worden niet aangesproken zoals bij andere ziektes waar je vaccinatie voor krijgt. Corona schijnt voornamelijk aanspraak te doen op je korte termijn immuunsysteem je macrofagen die de hele dag voor je bezig zijn om indringers te verslinden (en eventueel je eigen cellen die besmet zijn aan te vallen). Hoeverre heeft een vaccinatie dan zin? Zorgt de vaccinatie wel dat de geheugencellen (de t-cellen) worden aangesproken om daarna de macrofagen aan te sturen?
Wat zijn de eventuele lange termijn effecten van de vaccinatie? Als in wat doet het met het immuunsysteem? Behalve de griepspuit kennen we weinig grootschalige vaccinaties voor virussen. Voor mij zit de griepprik ook niet lekker. Onderbuikgevoel.
Hoe gaat het corona virus zich in de toekomst gedragen? Gaat het door alle verspreidingen zwakker muteren? Of juist sterker? Heeft mensen vaccineren een positief of een negatieve werking op het virus en zijn mutaties?
Ik heb zoveel vragen dat ik liever de wetenschap over de langere tijd afwacht voordat ik mezelf laat vaccineren. Ik ben gezond en veerkrachtig met een immuunsysteem waar zelfs corona liever niet bij in de buurt wil komen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_195068706
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Informatie erbij helaas zonder bron maar:
Je kunt corona meerdere keren krijgen, je geheugencellen van je immuunsysteem worden niet aangesproken zoals bij andere ziektes waar je vaccinatie voor krijgt. Corona schijnt voornamelijk aanspraak te doen op je korte termijn immuunsysteem je macrofagen die de hele dag voor je bezig zijn om indringers te verslinden (en eventueel je eigen cellen die besmet zijn aan te vallen). Hoeverre heeft een vaccinatie dan zin? Zorgt de vaccinatie wel dat de geheugencellen (de t-cellen) worden aangesproken om daarna de macrofagen aan te sturen?
Wat zijn de eventuele lange termijn effecten van de vaccinatie? Als in wat doet het met het immuunsysteem? Behalve de griepspuit kennen we weinig grootschalige vaccinaties voor virussen. Voor mij zit de griepprik ook niet lekker. Onderbuikgevoel.
Hoe gaat het corona virus zich in de toekomst gedragen? Gaat het door alle verspreidingen zwakker muteren? Of juist sterker? Heeft mensen vaccineren een positief of een negatieve werking op het virus en zijn mutaties?
Ik heb zoveel vragen dat ik liever de wetenschap over de langere tijd afwacht voordat ik mezelf laat vaccineren. Ik ben gezond en veerkrachtig met een immuunsysteem waar zelfs corona liever niet bij in de buurt wil komen.
Duidelijk :Y

Bij mij is het juist andersom... omdat ik zo'n raar immuunsysteem heb vind ik het ook eng om me
te laten vaccineren. Geen idee wat het me met mijn lijf doet.
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:24:33 #4
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_195068844
Je kind ziek laten worden of niet, taaie keuze wel.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_195068896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:24 schreef Id_do_her het volgende:
Je kind ziek laten worden of niet, taaie keuze wel.
Ik heb geen kind, maar als ik die zou hebben is het weer een ander verhaal,nog ingewikkelder...

Maar heb je je filmpjes gezien of dit is gewoon je mening?

Ik heb het niet over mazelen of pokken natuurlijk...

Het gaat wel over Corona natuurlijk...
pi_195068941
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:24 schreef Id_do_her het volgende:
Je kind ziek laten worden of niet, taaie keuze wel.
ah nee je hebt niks gezien... je zat net nog hiero :')

OUD / Spijt van kinderen
pi_195069871
Ik ga me niet laten vaccineren met iets wat met spoed is ontwikkeld en daardoor nooit goed getest kan zijn. Daarbij muteert het virus nog steeds, dus heeft een vaccin geen zin. Ik heb een prima weerstand en sinds het virus rond gaat verhoog ik die door hoge dosering vitamine C. D en selenium te slikken.

(Geen WiFi op de boot, dus filmpjes niet gezien).
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_195070236
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:33 schreef Deisyy het volgende:
Ik ga me niet laten vaccineren met iets wat met spoed is ontwikkeld en daardoor nooit goed getest kan zijn. Daarbij muteert het virus nog steeds, dus heeft een vaccin geen zin. Ik heb een prima weerstand en sinds het virus rond gaat verhoog ik die door hoge dosering vitamine C. D en selenium te slikken.

(Geen WiFi op de boot, dus filmpjes niet gezien).
Ik ook niet hoor... omdat ik al een auto immuunziekte die mijn lichaam aanvalt dus da's dubbelop....

jammer dat je de filmpjes niet kan zien, maar ik kan wel van dat laatste fiilmje
een déél van de reacties laten zien aan je, je bent dus niet de enige hoor, maar er zijn ook wel
mensen die het wél doen.

( Niet die van Lubach natuurlijk :+ )

In een spoiler want er zijn véél reacties ....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 15-09-2020 13:06:07 ]
pi_195072634
Ik wel hoor, ik geloof in de wetenschap.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_195074812
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:32 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik wel hoor, ik geloof in de wetenschap.
Je moet dus eest al die filmpjes kijken wil je een oordeel hebben :D Ik ga ook niet voor de griepprik btw.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_195077072
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:32 schreef Ghostbuster het volgende:
Ik wel hoor, ik geloof in de wetenschap.
:* ik ook wel... maar.... dit vind ik wel eng eigenlijk en als je op Fok leest zie je allemaal verschillende
meningen en zelf in mijn familie.

Op Fok zijn en écht al mensen die tegen elkaar gaan ''want ze zijn asociaal om het niet te doen is'' en een ander
zegt dat je bent gék als je het wel doet...

Verwarrend allemaal en niet leuk...
pi_195077101
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:40 schreef Soury het volgende:

[..]

Je moet dus eest al die filmpjes kijken wil je een oordeel hebben :D Ik ga ook niet voor de griepprik btw.
dat is flauw... in de OP staat juist

quote:
Liefst eerst deze filmpje kijken, maar het hoeft niet natuurlijk,
het helpt misschien wél om je mening te vormen.
  dinsdag 15 september 2020 @ 20:09:58 #13
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_195077574
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik heb geen kind, maar als ik die zou hebben is het weer een ander verhaal,nog ingewikkelder...

Maar heb je je filmpjes gezien of dit is gewoon je mening?

Ik heb het niet over mazelen of pokken natuurlijk...

Het gaat wel over Corona natuurlijk...
Mijn mening is dat het me altijd beter lijkt een kind in te enten, het is niet zonder reden dat sommige ziekten bijna niet meer voorkomen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_195077594
pi_195078209
Ik ga me ook niet laten inenten. Heb filmpje 1 en 3 gezien. Eerst de verbeterde vaccin afwachten (en de noodzaak, er is zelfs nu nog steeds ondanks de massale misdragingen nog steeds geen 2e golf, dat zegt toch iets?)
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 21:51:55 #16
184769 crew  Deisyy
pi_195079497
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 20:09 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Mijn mening is dat het me altijd beter lijkt een kind in te enten, het is niet zonder reden dat sommige ziekten bijna niet meer voorkomen.
Als er ruim de tijd is genomen om een vaccin te ontwikkelen en het uitgebreid te getest is ben ik het helemaal met je eens, maar een vaccin wat in allerijl op de markt wordt gebracht niet.

Het vaccin voor de Mexicaanse griep had voor veel mensen ook nogal wat nare bijwerkingen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  woensdag 16 september 2020 @ 00:16:26 #17
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_195081326
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 21:51 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Als er ruim de tijd is genomen om een vaccin te ontwikkelen en het uitgebreid te getest is ben ik het helemaal met je eens, maar een vaccin wat in allerijl op de markt wordt gebracht niet.

Het vaccin voor de Mexicaanse griep had voor veel mensen ook nogal wat nare bijwerkingen.
Inentingen hebben altijd bijwerkingen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_195133055
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 00:16 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Inentingen hebben altijd bijwerkingen.
Neem jij de CORONA VACCINATIE van PUTIN? :P

pi_195133145
Vrienden, het is me uiteindelijk gelukt om via via een Russisch vaccin te krijgen tegen COVID-19 en voor diegəne van jullie diə bang is dat het niet getest is, ik həв het geproвееяd en kan met een gеняust hart zеббeи dat er бeən efectoski secundarioski и меня зовут Лопес Обрадор, и я коррумпирован и лжец и почему я даю чистые прямые награды.
pi_195133196
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:16 schreef blackmirror het volgende:
Vrienden, het is me uiteindelijk gelukt om via via een Russisch vaccin te krijgen tegen COVID-19 en voor diegəne van jullie diə bang is dat het niet getest is, ik həв het geproвееяd en kan met een gеняust hart zеббeи dat er бeən efectoski secundarioski и меня зовут Лопес Обрадор, и я коррумпирован и лжец и почему я даю чистые прямые награды.
Ga je dan meteen russisch praten?

Cool! O+ Ik wil ook! *O*
pi_195157962
Tja....

https://www.nu.nl/283223/(...)ipen.html?redirect=1

zie filmpje

Waarom er fouten in de coronatest kunnen sluipen
De laatste tijd laten steeds meer mensen zich testen op het coronavirus. Steeds vaker horen we geluiden dat de uitslagen misschien helemaal niet kloppen. Hoe zit dat nou eigenlijk met die foutieve uitslagen?

Gepubliceerd op 18 september 2020 12:27
pi_195174842
Nee. Niet voor een virus met een IFR van 15 honderdste procent ga ik een overhaast in elkaar geflanseld vaccin nemen.

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 21 september 2020 @ 10:17:55 #24
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_195175332
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 09:43 schreef De_Onnoembare het volgende:
Nee. Niet voor een virus met een IFR van 15 honderdste procent ga ik een overhaast in elkaar geflanseld vaccin nemen.

[ afbeelding ]
Waarom als de kans op ziekteverloop zo laag is, gaat de hele wereld op slot?
Ik vind het nogal wat als we als gezonde mensen zoveel moeten opofferen voor mensen die het helaas slechter getroffen hebben met hun gezondheid. Is dat het waard?
En gaan we dezelfde aanpak gebruiken bij elk nieuwe virus dat de kop opsteekt omdat we de aarde aan het verkloten zijn?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_195181008
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:17 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Waarom als de kans op ziekteverloop zo laag is, gaat de hele wereld op slot?
Ik vind het nogal wat als we als gezonde mensen zoveel moeten opofferen voor mensen die het helaas slechter getroffen hebben met hun gezondheid. Is dat het waard?
En gaan we dezelfde aanpak gebruiken bij elk nieuwe virus dat de kop opsteekt omdat we de aarde aan het verkloten zijn?
Massa-hysterie. De geest is helaas uit de fles en krijg hem er maar weer erin... :{
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:36:41 #26
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195524032
Nee, niet inenten. Ook niet als het goed getest is.
Imuunsysteem is ok.
En anders gewoon pech.
To BG or not to BG!
pi_195524107
Ik doe er ook niet aan mee ik hoef geen gif mengsel in mijn bloedbaan
I will do what i must !!
pi_195524160
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:17 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

Waarom als de kans op ziekteverloop zo laag is, gaat de hele wereld op slot?
Ik vind het nogal wat als we als gezonde mensen zoveel moeten opofferen voor mensen die het helaas slechter getroffen hebben met hun gezondheid. Is dat het waard?
En gaan we dezelfde aanpak gebruiken bij elk nieuwe virus dat de kop opsteekt omdat we de aarde aan het verkloten zijn?
Het aantal mensen dat kapot gaat op de IC is natuurlijk wel hoger als ze niet geholpen worden aldaar.

En reguliere zorg heeft nu al problemen... indirecte doden dus.
Mensen bang maken wat gepaard gaat bij het beleid van het kabinet heeft echter NOG meer doden en ONNODIGE doden tot gevolg.

Al om al een hele ernstige kwalijke gebeurtenis dit hele corona gebeuren, ook omdat universiteiten en wetenschappers danwel monddood zijn gemaakt danwel geen platform krijgen om die gemaakte angst te nuanceren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195524186
Ja, heb geen twijfels daarover. Ik ben pro-vaccinatie, en dus ook in het geval van covid-19.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195524211
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:44 schreef Natalie het volgende:
Ja, heb geen twijfels daarover. Ik ben pro-vaccinatie, en dus ook in het geval van covid-19.
Doe je ook een griepprik?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195524215
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:44 schreef Natalie het volgende:
Ja, heb geen twijfels daarover. Ik ben pro-vaccinatie, en dus ook in het geval van covid-19.
^O^
I will do what i must !!
pi_195524303
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Doe je ook een griepprik?
Jep.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195524536
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Jep.
Krijg je dan ook een lollie van de verpleegsters? :@
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195524570
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Krijg je dan ook een lollie van de verpleegsters? :@
Ik probeer het ieder jaar, maar tot nu toe weinig succes :{
Wel kun je een kinderpleister krijgen :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195524585
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:02 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik probeer het ieder jaar, maar tot nu toe weinig succes :{
Wel kun je een kinderpleister krijgen :D
It's something :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_195524676
Wel inenten natuurlijk. Zo snel mogelijk van deze shit af.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_195527689
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:08 schreef Hallojo het volgende:
Wel inenten natuurlijk. Zo snel mogelijk van deze shit af.
En dan zelf nieuwe shit krijgen dankzij de inenting.
pi_195527703
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:52 schreef blackmirror het volgende:

[..]

En dan zelf nieuwe shit krijgen dankzij de inenting.
Welke shit? :?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_195527741
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:52 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Welke shit? :?
Dat moet nog blijken.
pi_195527750
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken.
Vaccins zijn al jarenlang heel veilig. Waarom zou het voor dit vaccin anders zijn?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:57:09 #41
74056 crew  ToT
pi_195527773
Ik wacht wel ff af om te kijken of gevaccineerde mensen niet ineens kieuwen of een derde teelbal er van gaan krijgen en of het wel een lange termijn effect heeft qua bescherming.
pi_195527781
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:56 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Vaccins zijn al jarenlang heel veilig. Waarom zou het voor dit vaccin anders zijn?
Dan is er niks aan de hand, spuit dat spul maar in. :Y)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:57:59 #43
74056 crew  ToT
pi_195527791
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:56 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Vaccins zijn al jarenlang heel veilig. Waarom zou het voor dit vaccin anders zijn?
Er was toch een aantal jaren geleden een vaccin waar juist veel bijwerkingen bij bleken te zitten?
HPV of de varkensgriep of Mexicaanse griep of whatever?
pi_195527797
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:57 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Dan is er niks aan de hand, spuit dat spul maar in. :Y)
Precies ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_195527828
Alleen christengekkies laten zich niet inenten.

Maar dat is niet erg, daar mis je toch niks aan.
pi_195527839
quote:
80s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Er was toch een aantal jaren geleden een vaccin waar juist veel bijwerkingen bij bleken te zitten?
HPV of de varkensgriep of Mexicaanse griep of whatever?
Van de Mexicaanse griep werd dat gezegd ja. Een aantal mensen werd ziek na vaccinatie. Van de mensen die niet gevaccineerd waren werden er echter net zo veel ziek.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_195527857
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:59 schreef AToontje87 het volgende:
Alleen christengekkies laten zich niet inenten.

Maar dat is niet erg, daar mis je toch niks aan.
Ben atheist. Alleen maffies wenden zich tot een geloof. Ook al zien of horen zij hun God nooit, ze blijven een sprookjesfiguur volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2020 15:02:14 ]
pi_195527909
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:01 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Ben atheist. Alleen maffies wenden zich tot een geloof. Ook al zien of horen zij hun God nooit, ze blijven een sprookjesfiguur volgen.
Bedankt voor deze aanvullig.
pi_195528018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:05 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Bedankt voor deze aanvullig.
Vor jou alijd aanvullig, graag gedan.
pi_195530423
quote:
80s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Er was toch een aantal jaren geleden een vaccin waar juist veel bijwerkingen bij bleken te zitten?
HPV of de varkensgriep of Mexicaanse griep of whatever?
Er was wel ophef over HPV, maar kan me zo 1,2,3 niet meer herinneren of dat vanwege de bijwerkingen was.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195530692
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:30 schreef Natalie het volgende:

[..]

Er was wel ophef over HPV, maar kan me zo 1,2,3 niet meer herinneren of dat vanwege de bijwerkingen was.
Dat is 1 van de bijwerkingen. :D
pi_195530721
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:43 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Dat is 1 van de bijwerkingen. :D
Geheugenverlies? :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195530735
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:45 schreef Natalie het volgende:

[..]

Geheugenverlies? :D
:Y
pi_195530957
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:46 schreef blackmirror het volgende:

[..]

:Y
Bij mij is het vast de naderende vrijdagavondluiheid ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')