Voor een katholiek is het ook gewoon de moederkerk; niets mis mee.quote:Op zondag 20 september 2020 16:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik het ook wel een beetje doe om te provoceren.
Niets menselijks is mij vreemd.
Voor jou misschien niet. Feitelijk is er van alles mis mee.quote:Op zondag 20 september 2020 19:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor een katholiek is het ook gewoon de moederkerk; niets mis mee.
Een kerk met grondvesten op een leugen is bouwen op drijfzand.quote:Op maandag 21 september 2020 16:54 schreef Panterjong het volgende:
Voor jou misschien niet. Feitelijk is er van alles mis mee.
Voor feiten, weet ik, moet ik sowieso niet bij de Vergeer-brigade zijn.quote:Op maandag 21 september 2020 16:54 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Voor jou misschien niet. Feitelijk is er van alles mis mee.
Het klinkt me nogal Byzantiniserend in de oren, met dat oriëntaals aandoend melisme, maar dat kan de interpretatie van de vertolkers zijn. Gregoriaans spreekt mij persoonlijk meer aan.quote:
Ik ken jullie werkwijze.quote:Op maandag 21 september 2020 22:58 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Geen bron anders hoor in post 155 alleen maar kleutergedrag.
Mij ook, maar vond het wel mooi, echt zo'n mengeling van Oost en West.quote:Op maandag 21 september 2020 22:53 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het klinkt me nogal Byzantiniserend in de oren, met dat oriëntaals aandoend melisme, maar dat kan de interpretatie van de vertolkers zijn. Gregoriaans spreekt mij persoonlijk meer aan.
Waar heb ik het ooit over Mithras gehad? Waar heb ik het ooit over tempelbestormende zeloten gehad? Waar heb ik het ooit over geniepige kerkvaders en keizers gehad? En welk wetenschappertje heeft mij ooit lastig gevallen?quote:Op maandag 21 september 2020 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ken jullie werkwijze.
Daar ben ik klaar mee.
Misschien kun je gezellig met Aton en Hoatzin in DM verder murmelen over Mithras, gescheurde mantels en tempelbestormende zeloten, en hoe geniepige kerkvaders en keizers daarna de boel hebben verdraaid. Word je ook niet lastig gevallen door vervelende wetenschappertjes die artikeltjes schrijven in tijdschriftjes bij universiteitjes.
Jawel hoor.quote:Op maandag 21 september 2020 23:26 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Waar heb ik het ooit over Mithras gehad? Waar heb ik het ooit over tempelbestormende zeloten gehad? Waar heb ik het ooit over geniepige kerkvaders en keizers gehad? En welk wetenschappertje heeft mij ooit lastig gevallen?
Verdraai en lieg de boel maar weer bij elkaar PinnokiovanBelgie. We zijn het inmiddels gewend. En aan dat getrol van je te zien ben je er kennelijk helemaal niet klaar mee.
Is je plan dan om alleen nog maar te trollen?quote:Op maandag 21 september 2020 23:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Of zoals ATON altijd zegt:
Alles wat je over anderen zegt slaat op jou. Het is me nu wel duidelijk dat jij hier de leugenaar bent, de boel verdraait, met bronnen sjoemelt en trolt en dat alles om je dogmatisch conservatieve geloof te ondersteunen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 00:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor. Zodra er hier weer een of andere flagrante leugen wordt verkondigd, met bronnen wordt gesjoemeld of pseudo-wetenschap wordt bedreven zal ik dat zoals gewoonlijk tot op het bot fileren.
De 'discussies' daarentegen: nope. Is me te smerig hier.
quote:Op maandag 21 september 2020 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ken jullie werkwijze.
Daar ben ik klaar mee.
Misschien kun je gezellig met Aton en Hoatzin in DM verder murmelen over Mithras, gescheurde mantels en tempelbestormende zeloten, en hoe geniepige kerkvaders en keizers daarna de boel hebben verdraaid. Word je ook niet lastig gevallen door vervelende wetenschappertjes die artikeltjes schrijven in tijdschriftjes bij universiteitjes.
Ja. dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2020 08:34 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Alles wat je over anderen zegt slaat op jou. Het is me nu wel duidelijk dat jij hier de leugenaar bent, de boel verdraait, met bronnen sjoemelt en trolt en dat alles om je dogmatisch conservatieve geloof te ondersteunen.
Jaren geleden heb ik op uitnodiging van een kennis van me op het drielandenpunt, in een kasteelkapel zo'n mis kunnen bijwonen. Het publiek bestond uitsluitend uit ultra-rechtse hoek, waaronder een groot deel Duitsers in lederhosen. Ik waande me in de dertiger jaren. Dit bestaat nog, ongelofelijk !quote:Op dinsdag 22 september 2020 08:34 schreef Panterjong het volgende:
Alles wat je over anderen zegt slaat op jou. Het is me nu wel duidelijk dat jij hier de leugenaar bent, de boel verdraait, met bronnen sjoemelt en trolt en dat alles om je dogmatisch conservatieve geloof te ondersteunen.
Dat klinkt niet best en dat noemt men dan de moederkerk.quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Jaren geleden heb ik op uitnodiging van een kennis van me op het drielandenpunt, in een kasteelkapel zo'n mis kunnen bijwonen. Het publiek bestond uitsluitend uit ultra-rechtse hoek, waaronder een groot deel Duitsers in lederhosen. Ik waande me in de dertiger jaren. Dit bestaat nog, ongelofelijk !
quote:Op zondag 20 september 2020 16:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik het ook wel een beetje doe om te provoceren.
Niets menselijks is mij vreemd.
Het woord zegt het al he?quote:Op dinsdag 22 september 2020 09:23 schreef ATON het volgende:
in een kasteelkapel zo'n mis kunnen bijwonen
Ik weet niet wat voor variant de islam dan is op het christendom.quote:Op vrijdag 18 september 2020 18:11 schreef ATON het volgende:
[..]
Elke variant op een religie is een sekte. Zo kan je stellen dat het protestantisme een variant is op de Roomse versie die ouder is. Zo kan je stellen dat het christendom een variant is op het Judaïsme en de islam een variant is op het christendom, om maar enkele voorbeelden te geven. Als dat voor jou een negatieve bijklank heeft is dit jou probleem.
Waarom specifiek de Katholieke gemeente?quote:Op dinsdag 22 september 2020 10:06 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Dat klinkt niet best en dat noemt men dan de moederkerk.
Gelukkig heb ik wel fijne ervaringen. Hier in onze stad bij zowel de RK kerk als de Oud Katholieke kerk bijvoorbeeld en ik heb ook wel eens een dienst in kloosters bijgewoond. Het zegt me tegenwoordig allemaal niet meer zoveel. Maar het waren wel mooie ervaringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |