Vooral waarom op WT niveau. Die zou gewoon naar PCT moeten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:58 schreef TheArt het volgende:
[ twitter ]Hoe dit soort gasten toch altijd weer aan een contract komen, is me een raadsel.
Ze hadden beter voor Aniolkowski kunnen gaan. @Immerdebestebobquote:
Niks mis met Sajnokquote:Op zaterdag 26 september 2020 14:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze hadden beter voor Aniolkowski kunnen gaan. @:immerdebestebob
quote:
Na het lezen van de eerste zin lach je nog de ballen uit je broek, de meest veelbelovende sprinter van zijn generatie.quote:"Je suis très heureux de l’arrivée de Szymon au sein de notre équipe Cofidis. C’est le sprinter le plus prometteur de sa génération et je suis sûr qu’ensemble nous allons le propulser sur le devant de la scène. Szymon est un dur au mal, capable d’intégrer le train d’Elia Viviani mais aussi de tirer son épingle du jeu sur les classiques. Accueillir un jeune talent polonais est une vraie fierté pour Cofidis qui continue de se développer dans les pays de l’Est."
Ook echt vol investeren in een trein voor Elia.quote:Op zaterdag 26 september 2020 14:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[..]
Na het lezen van de eerste zin lach je nog de ballen uit je broek, de meest veelbelovende sprinter van zijn generatie.
Aan het eind komt evenwel de aap uit de mouw, Cofidis heeft belangen in die contreien.
De wereldkampioen van 2024 komt er wegquote:Op zaterdag 26 september 2020 14:58 schreef Mani89 het volgende:
Armzalige Franse ploegjes, het zal nooit wat worden.
Misschien ruilt Lotto Tomasz wel in voor d'n deze.quote:Op maandag 28 september 2020 16:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Aniolkowski heeft een aanbieding van een ploeg uit de WT. Juichen @:immerdebestebob
quote:AFRICA’S FIRST EVER UCI WORLDTOUR TEAM ON THE HUNT FOR NEW TITLE PARTNER
NTT Pro Cycling, formerly Team Dimension Data for Qhubeka, is looking for a new title sponsor following the confirmation that NTT has now opted not to renew their contract beyond 2020.
On Monday evening team principal Douglas Ryder informed all members of our organisation – the UCI WorldTour outfit and UCI Continental team – that NTT will not continue with the team, ending our six-year association.
This is of course is very disappointing news but we are committed to fight for our team’s future and are exploring every possible avenue available to us. Our partnership with the Qhubeka Charity has incredibly spanned 10 years and seen us play a key role in the distribution of over 100 000 bicycles in disadvantaged communities throughout South Africa.
This relationship forms part of the foundation of our team and has seen us touch the hearts of people in every corner of the globe, from supporters, partners, staff and riders all sharing in the belief, that bicycles change lives.
As Africa’s only UCI-registered World Tour team, our journey has yielded success in claiming numerous stage wins at the Tour de France together with a number of other major victories, all which have been celebrated across the globe.
We would like to thank everyone for their incredible continued support of our team in realising our dream at cycling’s highest level, and we will continue to fight for our future.
If you would like to connect with us then please do so here.
https://nttprocycling.com(...)or-new-title-partner
Is dat het enige?quote:Op maandag 28 september 2020 20:45 schreef showtimer het volgende:
Zonde van het schitterende NTT topic.
Sterkte makker.quote:
Je zou dartsfan kunnen worden, dan valt er een hoop te vieren over Afrikaanse successen de laatste maanden.quote:
Is dit een strikvraag?quote:
En Victoor? Is hij zijn centen nog waard?quote:Op maandag 28 september 2020 21:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Bij NTT zitten nog wel een paar interessante jongens met veel potentie. Als ploeg zou ik het wel zien zitten en aandurven met Sobrero, Battistella en Mader.
AG2R.quote:Op maandag 28 september 2020 21:41 schreef showtimer het volgende:
[..]
En Victoor? Is hij zijn centen nog waard?
"Ik denk dat er wel ergens een plek zal zijn voor mij, hopelijk bij een ploeg waar ik me goed bij zal voelen."
De ploegen zullen niet in de rij staan voor Mader, heeft al twee jaar niets laten zien. Sobrero lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan niveau Androni/Bardiani/Vini Zabu. Battistella daarentegen, die is voor veel ploegen interessant.quote:Op maandag 28 september 2020 21:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Bij NTT zitten nog wel een paar interessante jongens met veel potentie. Als ploeg zou ik het wel zien zitten en aandurven met Sobrero, Battistella en Mader.
Maar, maar, moneyball dan?quote:Op maandag 28 september 2020 21:38 schreef showtimer het volgende:
[..]
Is dit een strikvraag?Doug heeft gegokt en verloren. Hoe lang sleept het gedoe rond de inkopende Deentjes nu al aan? Misschien dat Manuela iets met die luchtkastelen kan.
Mader begint na een moeilijk begin, mede door een polsbreuk, juist steeds weer beter te rijden. Hij is een groot talent die vermoedelijk nog altijd bij alle ploegen op de lijstjes staat vanwege zijn tijd bij de beloften. Bij de juiste ploeg kan hij een regelrechte sensatie worden als rittenkaper.quote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De ploegen zullen niet in de rij staan voor Mader, heeft al twee jaar niets laten zien. Sobrero lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan niveau Androni/Bardiani/Vini Zabu. Battistella daarentegen, die is voor veel ploegen interessant.
Gino mag blij zijn met zo'n trouwe fan.quote:Op maandag 28 september 2020 21:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mader begint na een moeilijk begin, mede door een polsbreuk, juist steeds weer beter te rijden. Hij is een groot talent die vermoedelijk nog altijd bij alle ploegen op de lijstjes staat vanwege zijn tijd bij de beloften. Bij de juiste ploeg kan hij een regelrechte sensatie worden als rittenkaper.
quote:Op maandag 28 september 2020 21:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mader begint na een moeilijk begin, mede door een polsbreuk, juist steeds weer beter te rijden. Hij is een groot talent die vermoedelijk nog altijd bij alle ploegen op de lijstjes staat vanwege zijn tijd bij de beloften. Bij de juiste ploeg kan hij een regelrechte sensatie worden als rittenkaper.
quote:Op maandag 28 september 2020 21:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar, maar, moneyball dan?
Eén keer trek je de conclusie,quote:Op maandag 28 september 2020 22:27 schreef showtimer het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het is toch een lieve jongen.
Zelfs in Gogl zie ik nog wel wat. En Nizzolo lijkt me prima voor een FDJ of Cofidis.quote:Op maandag 28 september 2020 21:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Tomasz schroeft alvast zijn wonderbenen onder voor zijn geliefde Vuelta a Espanaquote:Op dinsdag 29 september 2020 09:02 schreef TheArt het volgende:
Nog vergeten te melden, maar ook Marczynski vliegt buiten volgens hetzelfde artikel.
quote:Lotto-Soudal ondergaat over twee maanden een drastische facelift. Tien ervaren renners – met als bekendste namen Jelle Wallays en Tosh Van der Sande – kregen vrijdag een aangetekend schrijven in de bus: hun contract wordt niet verlengd. Ze worden allemaal vervangen door neoprofs.
Jelle Wallays (2016-2020), Tosh Van der Sande (2012-2020), Sander Armée (2014-2020), Nikolas Maes (2017-2020), Adam Hansen (2012-2020), Brian Van Goethem (2019-2020), Tomasz Marczynski (2016-2020), Rémy Mertz (2017-2020), Rasmus Iversen (2019-2020), Jonathan Dibben (2020). Het lijkt wel een lijst met overlijdens. () In realiteit zijn het de namen van de renners die een aangetekend schrijven hebben ontvangen van Lotto-Soudal: hun aflopend contract wordt niet meer verlengd.
Een ander lijstje, deze keer met de versterkingen voor volgend seizoen: Andreas Kron (22, Den.), Xandres Vervloesem (20, Bel.), Sébastien Grignard (21, Bel.), Harry Sweeny (22, Aus.), Viktor Verschaeve (22, Bel.), Sylvain Moniquet (22, Bel.), Filippo Conca (22, Ita.), Florian Vermeersch (21, Bel.). Het contrast is groot: Lotto-Soudal laat een pak ervaring vertrekken en vervangt die door jonge, onbekende renners.
De hoop is dat er onder de nieuwkomers een aantal mooie talenten zitten, maar dat valt nog af te wachten. Het zijn alvast geen jongens met adelbrieven uit de jeugd, zoals Remco Evenepoel en Jasper Philipsen die hadden bij hun overstap naar de profs. Met de namen die nu bekend zijn, zal Lotto-Soudal volgend seizoen voor de helft uit jongens van 23 jaar of jonger bestaan (11 renners op 23). Er zijn nog een paar plaatsen vrij, maar ook die zullen in eerste instantie naar jeugd gaan.
Dat kan je een gok noemen, maar de waarheid is dat het van moeten is. Lotto-Soudal heeft financieel geen enkele ruimte. De coronacrisis heeft de ploeg geen deugd gedaan. Het nieuwe contract met fietsconstructeur Ridley is minder dan het vorige. Voor Philippe Gilbert en John Degenkolb is véél geld betaald. Ook de laatste contractverlenging van Tim Wellens weegt zwaar – mooi gebaar wel van de Limburger: hij heeft spontaan aangeboden om in te leveren om de druk op de ploeg te verlichten.
Sprinttren Ewan
Het totaalbeeld blijft negatief: Lotto-Soudal moet het in 2021 met circa 2 miljoen euro minder doen. Dat is een pak geld, en het kost dus de kop van een reeks gevestigde waarden. De ploeg is in één klap zijn middenveld en zijn gedegen werkvolk kwijt. Een pijnlijke affaire. Voor de volledigheid: eerder beslisten Carl Frederik Hagen en Stan Dewulf zelf al om te vertrekken.
De ploeg slaagde er wel in zijn toppers te houden, maar dat is slechts een halve geruststelling, want ook zij maken zich zorgen. Zij zijn bang dat het kwaliteitsverlies zich zwaar zal laten voelen. Caleb Ewan is de uitzondering, want zijn sprinttrein blijft intact. Maar wie gaat Gilbert, Degenkolb en Wellens bijstaan in de klassiekers? Die rol moet straks (voor een aanzienlijk deel) ingevuld worden door jongens van 21, 22 en 23 jaar. Geen cadeau. De grote kanonnen zijn naar verluidt ‘not amused’ met de gang van zaken.
Of nog: hoe vult men de selecties voor de grote rondes? De Tour zal geen probleem zijn, maar wat met de Giro en de Vuelta? Thomas De Gendt kan niet alles voor zijn rekening nemen. En je kan die jonge gasten ook niet zomaar in het diepe gooien. Niet alleen omdat ze sportief amper een rol te spelen hebben, ook omdat je dan riskeert ze zwaar te verbranden. Lotto-Soudal zit in de knoei.
Edit: artikel net gelezen. Wat een faal actie.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik krijg het idee dat Lelangue veel te laat heeft beslist om het helemaal anders te gaan doen. Alle goede talenten zijn al weg. Degenkolb heb je nog een jaar, Gilbert en Ewan (gelukkig?) nog 2 jaar. Maar dan zal je straks nog fors moeten investeren om wel een representatieve ploeg te hebben waar BORA, UAE en Sunweb allemaal goede talenten hebben
Lelangue is vooral in deze positie gedwongen door een gebrek aan budget. Hij verkoopt het leuk met dit is onze filosofie, maar makelaars stellen anders en die ben ik geneigd net iets eerder te geloven met een budgetinkrimping van anderhalf à twee miljoen. Dat de grotere talenten al elder vastliggen zegt voor Lotto Soudal niet veel, daar kunnen ze immers toch niet mee concurreren, wel of geen budgetverdamping.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik krijg het idee dat Lelangue veel te laat heeft beslist om het helemaal anders te gaan doen. Alle goede talenten zijn al weg. Degenkolb heb je nog een jaar, Gilbert en Ewan (gelukkig?) nog 2 jaar. Maar dan zal je straks nog fors moeten investeren om wel een representatieve ploeg te hebben waar BORA, UAE en Sunweb allemaal goede talenten hebben
Marchiori, Malucelli...quote:Op dinsdag 29 september 2020 11:48 schreef showtimer het volgende:
Malucelli terug naar Androni.
https://androniteam.it/ma(...)con-savio-e-bellini/
Zit je Gianni nu belachelijk te maken?quote:Op dinsdag 29 september 2020 11:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Marchiori, Malucelli...
Pak anders ook nog Mareczko, gewoon, voor de lol. Of Minali, ook lachen.
Ik begrijp zijn obsessie met C-sprinters nooit zo.quote:Op dinsdag 29 september 2020 11:55 schreef showtimer het volgende:
[..]
Zit je Gianni nu belachelijk te maken?
@jeroenvanbelleghemquote:Op dinsdag 29 september 2020 12:02 schreef Mani89 het volgende:
Malucelli werd bij Kagga ondergesnild door Sjon (wie niet) en kwam daardoor niet uit de verf, hetzelfde lot was weggelegd voor Soto en Banaszek. In potentie is Malucelli een wereldtopper in .1 wedstrijden.
Jawel.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Musketti heeft ook nog geen contract voor volgend jaar toch?
@:savio
Hilaire terug in de WorldTourquote:Op dinsdag 29 september 2020 16:57 schreef TheArt het volgende:
Circus-Wanty neemt de WorldTour-licentie van CCC over. Persconferentie volgt zo.
Kunnen zich toch versterken of is de selectie al rond?quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:02 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Heeft daar weinig te zoeken. De status die ze nu hadden was prima.
Selectie is nog niet rond, maar er is ook niet enorm veel meer beschikbaar in deze periode natuurlijk.. Wat afvallers bij andere ploegen en ze hebben dan het "geluk" dat ze misschien wat renners bij NTT op kunnen halen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kunnen zich toch versterken of is de selectie al rond?
En Meurisse?quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:07 schreef Marcoss het volgende:
Heeft Danny (waarschijnlijk per ongeluk) wel een goede keuze gemaakt
Rein Taaramae terug in de World Tour, ik heb er zin in.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Hier zit toch werkelijk niemand op te wachten?
En als Hilario besluit Gino te halen?quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Hier zit toch werkelijk niemand op te wachten?
Hilaire kan beter de medische begeleiding uit 2010/2011 uit de mottenballen halen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:47 schreef showtimer het volgende:
[..]
En als Hilario besluit Gino te halen? [ afbeelding ]
Johnny Hoogerland vindt dit leuk.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hilaire kan beter de medische begeleiding uit 2010/2011 uit de mottenballen halen.
Aniolkowski wellicht?quote:Op woensdag 30 september 2020 09:03 schreef TheArt het volgende:
Ik neem aan dat er bij Circus-Wanty ook nog minstens 1 grote naam/kopman bijkomt, anders is het wel erg pover voor WT-begrippen.
UAE en Israel waren toch geïnteresseerd? Al snap ik dat sponsors er niet op zitten te wachten.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:15 schreef Koffieplanter het volgende:
Moscon heeft nog geen contract.
Belofte maakt schuld? Alhoewel, arme Le Cunff.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Erg leuk voor showtimer dat Bakelants een nieuw contract heeft gekregen, maar Pieter Vanspeybrouck in de WT? En Ludwig de Winter ligt ook nog vast, dat kan toch niet jongens.
Als Hilaire nog een goede klimmer zoekt heb ik een Werkilul in de aanbieding.
Crimineel Hilaire gaat op het allerlaatste moment nog 2 of 3 redelijke coureurs oppikken voor een hongerloon. En daar horen gekke afrikaantjes niet bij.quote:Op woensdag 30 september 2020 13:21 schreef showtimer het volgende:
[..]
Belofte maakt schuld? Alhoewel, arme Le Cunff.
quote:Op woensdag 30 september 2020 13:21 schreef showtimer het volgende:
[..]
Belofte maakt schuld? Alhoewel, arme Le Cunff.
Dit blijft toch ook bijzonder he. Benieuwd hoeveel Alpecin heeft geboden.quote:“Dit geldt ook voor Xandro Meurisse”, zegt Van der Schueren die overal leest dat hij absoluut naar de World Tour wil. “Ik zeg je: als hij de stap zet bij Deceuninck – Quick Step of bij Lotto-Soudal, dan zal dat aan mindere voorwaarden zijn dan bij ons. Vergeet niet dat Xandro nu een dik contract heeft, hé.”
quote:Op woensdag 30 september 2020 13:25 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Crimineel Hilaire gaat op het allerlaatste moment nog 2 of 3 redelijke coureurs oppikken voor een hongerloon. En daar horen gekke afrikaantjes niet bij.
En wat vinden we van deze?quote:Hilaire Van der Schueren, ploegleider bij Circus – Wanty Gobert, bevestigt de nervositeit, zeker nu zijn team te kennen heeft gegeven de licentie van CCC over te nemen. “Ik krijg bij manier van spreken alle dagen wel twintig namen van renners in mijn mailbox”, klinkt het. “Doordat er minder plaatsen of geld is in de World Tour, krijg je kwaliteit aangeboden. Maar het is altijd hetzelfde: een goede coureur kost geld. Ik was in het Critérium du Dauphiné zo goed als rond met Masnada, maar Deceuninck -Quick-Step nam die Italiaan onmiddellijk aan als vervanger voor Evenepoel in de Giro. De grote kunst is in de overvloed aan coureurs de juiste vast te leggen, die een aantal punten hebben in de UCI-ranking, tegen de juiste prijs. Nu ik lees dat er zoveel jongens van Lotto-Soudal op straat komen te staan en dat NTT ook hoogstwaarschijnlijk aan de zwanenzang is begonnen, verwacht ik dat er nog meer renners worden aangeboden.”
quote:Zijn collega Christophe Sercu (Sport Vlaanderen-Baloise) krijgt vooral veel vragen van renners die wegkapitein willen worden. “Ineens is er een toename van geïnteresseerden, maar voor die rol hebben we nu al Thomas Sprengers, die dat goed doet. Dus daar hebben we geen nood aan”, zegt Sercu.
Bert de Backer?quote:Op woensdag 30 september 2020 14:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je aanbieden als wegkapitein.
Wie verdenken we? Dommekracht Vandenbergh? Serge Pauwels? Wallays?
Jongens, over 100 kilometer komt er een lastige klim aan, daar moet je goed van voren zitten. Nou ik ga er weer vandoor he, groetjes!quote:Op woensdag 30 september 2020 14:57 schreef DeeBee het volgende:
Wegkapitein zijn is toch heerlijk, beetje koersen, beetje kloten, altijd een alibi om te lossen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |