Je zou dartsfan kunnen worden, dan valt er een hoop te vieren over Afrikaanse successen de laatste maanden.quote:
Is dit een strikvraag?quote:
En Victoor? Is hij zijn centen nog waard?quote:Op maandag 28 september 2020 21:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Bij NTT zitten nog wel een paar interessante jongens met veel potentie. Als ploeg zou ik het wel zien zitten en aandurven met Sobrero, Battistella en Mader.
AG2R.quote:Op maandag 28 september 2020 21:41 schreef showtimer het volgende:
[..]
En Victoor? Is hij zijn centen nog waard?
"Ik denk dat er wel ergens een plek zal zijn voor mij, hopelijk bij een ploeg waar ik me goed bij zal voelen."
De ploegen zullen niet in de rij staan voor Mader, heeft al twee jaar niets laten zien. Sobrero lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan niveau Androni/Bardiani/Vini Zabu. Battistella daarentegen, die is voor veel ploegen interessant.quote:Op maandag 28 september 2020 21:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Bij NTT zitten nog wel een paar interessante jongens met veel potentie. Als ploeg zou ik het wel zien zitten en aandurven met Sobrero, Battistella en Mader.
Maar, maar, moneyball dan?quote:Op maandag 28 september 2020 21:38 schreef showtimer het volgende:
[..]
Is dit een strikvraag?Doug heeft gegokt en verloren. Hoe lang sleept het gedoe rond de inkopende Deentjes nu al aan? Misschien dat Manuela iets met die luchtkastelen kan.
Mader begint na een moeilijk begin, mede door een polsbreuk, juist steeds weer beter te rijden. Hij is een groot talent die vermoedelijk nog altijd bij alle ploegen op de lijstjes staat vanwege zijn tijd bij de beloften. Bij de juiste ploeg kan hij een regelrechte sensatie worden als rittenkaper.quote:Op maandag 28 september 2020 21:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De ploegen zullen niet in de rij staan voor Mader, heeft al twee jaar niets laten zien. Sobrero lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan niveau Androni/Bardiani/Vini Zabu. Battistella daarentegen, die is voor veel ploegen interessant.
Gino mag blij zijn met zo'n trouwe fan.quote:Op maandag 28 september 2020 21:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mader begint na een moeilijk begin, mede door een polsbreuk, juist steeds weer beter te rijden. Hij is een groot talent die vermoedelijk nog altijd bij alle ploegen op de lijstjes staat vanwege zijn tijd bij de beloften. Bij de juiste ploeg kan hij een regelrechte sensatie worden als rittenkaper.
quote:Op maandag 28 september 2020 21:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mader begint na een moeilijk begin, mede door een polsbreuk, juist steeds weer beter te rijden. Hij is een groot talent die vermoedelijk nog altijd bij alle ploegen op de lijstjes staat vanwege zijn tijd bij de beloften. Bij de juiste ploeg kan hij een regelrechte sensatie worden als rittenkaper.
quote:Op maandag 28 september 2020 21:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar, maar, moneyball dan?
Eén keer trek je de conclusie,quote:Op maandag 28 september 2020 22:27 schreef showtimer het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het is toch een lieve jongen.
Zelfs in Gogl zie ik nog wel wat. En Nizzolo lijkt me prima voor een FDJ of Cofidis.quote:Op maandag 28 september 2020 21:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Tomasz schroeft alvast zijn wonderbenen onder voor zijn geliefde Vuelta a Espanaquote:Op dinsdag 29 september 2020 09:02 schreef TheArt het volgende:
Nog vergeten te melden, maar ook Marczynski vliegt buiten volgens hetzelfde artikel.
quote:Lotto-Soudal ondergaat over twee maanden een drastische facelift. Tien ervaren renners – met als bekendste namen Jelle Wallays en Tosh Van der Sande – kregen vrijdag een aangetekend schrijven in de bus: hun contract wordt niet verlengd. Ze worden allemaal vervangen door neoprofs.
Jelle Wallays (2016-2020), Tosh Van der Sande (2012-2020), Sander Armée (2014-2020), Nikolas Maes (2017-2020), Adam Hansen (2012-2020), Brian Van Goethem (2019-2020), Tomasz Marczynski (2016-2020), Rémy Mertz (2017-2020), Rasmus Iversen (2019-2020), Jonathan Dibben (2020). Het lijkt wel een lijst met overlijdens. () In realiteit zijn het de namen van de renners die een aangetekend schrijven hebben ontvangen van Lotto-Soudal: hun aflopend contract wordt niet meer verlengd.
Een ander lijstje, deze keer met de versterkingen voor volgend seizoen: Andreas Kron (22, Den.), Xandres Vervloesem (20, Bel.), Sébastien Grignard (21, Bel.), Harry Sweeny (22, Aus.), Viktor Verschaeve (22, Bel.), Sylvain Moniquet (22, Bel.), Filippo Conca (22, Ita.), Florian Vermeersch (21, Bel.). Het contrast is groot: Lotto-Soudal laat een pak ervaring vertrekken en vervangt die door jonge, onbekende renners.
De hoop is dat er onder de nieuwkomers een aantal mooie talenten zitten, maar dat valt nog af te wachten. Het zijn alvast geen jongens met adelbrieven uit de jeugd, zoals Remco Evenepoel en Jasper Philipsen die hadden bij hun overstap naar de profs. Met de namen die nu bekend zijn, zal Lotto-Soudal volgend seizoen voor de helft uit jongens van 23 jaar of jonger bestaan (11 renners op 23). Er zijn nog een paar plaatsen vrij, maar ook die zullen in eerste instantie naar jeugd gaan.
Dat kan je een gok noemen, maar de waarheid is dat het van moeten is. Lotto-Soudal heeft financieel geen enkele ruimte. De coronacrisis heeft de ploeg geen deugd gedaan. Het nieuwe contract met fietsconstructeur Ridley is minder dan het vorige. Voor Philippe Gilbert en John Degenkolb is véél geld betaald. Ook de laatste contractverlenging van Tim Wellens weegt zwaar – mooi gebaar wel van de Limburger: hij heeft spontaan aangeboden om in te leveren om de druk op de ploeg te verlichten.
Sprinttren Ewan
Het totaalbeeld blijft negatief: Lotto-Soudal moet het in 2021 met circa 2 miljoen euro minder doen. Dat is een pak geld, en het kost dus de kop van een reeks gevestigde waarden. De ploeg is in één klap zijn middenveld en zijn gedegen werkvolk kwijt. Een pijnlijke affaire. Voor de volledigheid: eerder beslisten Carl Frederik Hagen en Stan Dewulf zelf al om te vertrekken.
De ploeg slaagde er wel in zijn toppers te houden, maar dat is slechts een halve geruststelling, want ook zij maken zich zorgen. Zij zijn bang dat het kwaliteitsverlies zich zwaar zal laten voelen. Caleb Ewan is de uitzondering, want zijn sprinttrein blijft intact. Maar wie gaat Gilbert, Degenkolb en Wellens bijstaan in de klassiekers? Die rol moet straks (voor een aanzienlijk deel) ingevuld worden door jongens van 21, 22 en 23 jaar. Geen cadeau. De grote kanonnen zijn naar verluidt ‘not amused’ met de gang van zaken.
Of nog: hoe vult men de selecties voor de grote rondes? De Tour zal geen probleem zijn, maar wat met de Giro en de Vuelta? Thomas De Gendt kan niet alles voor zijn rekening nemen. En je kan die jonge gasten ook niet zomaar in het diepe gooien. Niet alleen omdat ze sportief amper een rol te spelen hebben, ook omdat je dan riskeert ze zwaar te verbranden. Lotto-Soudal zit in de knoei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |