Nice!!!quote:Op maandag 14 september 2020 14:56 schreef puzziepie het volgende:
[..]
https://astronomynow.com/(...)stronomical-society/
Hoe laat NL tijd?quote:Op maandag 14 september 2020 15:25 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Nice!!!Thnx voor de link
![]()
@:vosss
quote:Op maandag 14 september 2020 15:25 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Nice!!!Thnx voor de link
![]()
Het begint.quote:Op maandag 14 september 2020 14:56 schreef puzziepie het volgende:
[..]
https://astronomynow.com/(...)stronomical-society/
Wellicht, maar volgens mij veel lastiger om te gaan bewijzen want die oceaan zit volgens mij onder kilometers dik ijs.quote:Op maandag 14 september 2020 15:33 schreef BeriBeri het volgende:
Het is interessanter wat ze hier zullen vinden
Saturn's Icy Moon Enceladus Is Likely the 'Perfect Age' to Harbor Life
This sprawling ocean is likely 1 billion years old, which means it's the perfect age to harbor life, said Marc Neveu, a research scientist at NASA Goddard Space Flight Center last Monday (June 24) during a talk at the 2019 Astrobiology Science Conference
Zelfs een simpele eencellige zou al gigantisch zijn.quote:Op maandag 14 september 2020 11:38 schreef Leonos het volgende:
Is dit serieus nieuws? Of is het een domme bacterie?
Zouden ze jou eens moeten sturenquote:Op maandag 14 september 2020 17:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs een simpele eencellige zou al gigantisch zijn.
Krijgen we straks via de Mars Rover beelden van toeterende Turken in een ouwe Mercedes te zien, zou toch een aardige kouwe douche zijn.quote:Op maandag 14 september 2020 17:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er zijn toch ook theorieën dat leven op Aarde kan zijn 'overgewaaid' naar andere planeten/manen in ons zonnestelsel?
Dankje, maar kan niet kijken, zit op mn werk.quote:Op maandag 14 september 2020 15:25 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Nice!!!Thnx voor de link
![]()
Neh, toen leven ontstaan was, was het zonnestelsel alweer veel te rustig om dat mogelijk te maken. Wat wel mogelijk is, is dat zowel aarde als Venus het van elders hebben.quote:Op maandag 14 september 2020 17:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er zijn toch ook theorieën dat leven op Aarde kan zijn 'overgewaaid' naar andere planeten/manen in ons zonnestelsel?
quote:Op maandag 14 september 2020 18:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dankje, maar kan niet kijken, zit op mn werk.
De verwantschap tussen leven op Aarde en mogelijk leven op andere planeten in ons zonnestelsel, lijkt mij ook het meest intererante om te onderzoeken.quote:Op maandag 14 september 2020 17:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het water in de ringen van saturnus is exact Hetzelfde als in onze oceanen.quote:Op maandag 14 september 2020 18:24 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De verwantschap tussen leven op Aarde en mogelijk leven op andere planeten in ons zonnestelsel, lijkt mij ook het meest intererante om te onderzoeken.
Maar ik ben bang dat er nog wel tientallen jaren overheen zullen gaan, voordat we iets uit de atmosfeer van Venus kunnen wegvangen om te onderzoeken.
De PI had je alvast gemist, maar goed, waarom enkel een emoticon omdat;quote:
Je gaat voor het gemak voorbij aan het feit dat de meeste wetenschappers die een theorie met bewijs kunnen bevestigen vaak een Nobelprijs krijgen, denk aan het Higgs-deeltje wat na jaren van theorie door wetenschappers en een heule grote deeltjesversneller werd gevonden.quote:Op maandag 14 september 2020 13:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Is het groots? Ja.
Is het baanbrekend/revolutionair? Nee.
Het bevestigt, maar het veranderd niet het complete inzicht
Gezien men vaak de interesse in wetenschap wat wil vergroten worden zulke vindingen door media met koppen aangevoerd die wijzen naar mogelijke extremen.quote:Op maandag 14 september 2020 11:39 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Phosphine is a gas that we don't know how to produce without either living microbes or a laboratory. It's been listed as a sign of life if found on other planets.
Assuming the data is accurate and phosphine exists on Venus, that leaves only two options: either we've found microbes on another planet (amazing!) or there's a yet undiscovered way this gas can form. (less amazing, but still important!)
Ook optie 2 is een enorme ontdekking. Wat het ook is, het is een bijzondere vondst! Al hoop ik (en ik denk iedereenquote:Op maandag 14 september 2020 21:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gezien men vaak de interesse in wetenschap wat wil vergroten worden zulke vindingen door media met koppen aangevoerd die wijzen naar mogelijke extremen.
Maar gegeven vele uitkomsten, denk ik dat we van t "saaist" mogelijke moeten uitgaan. De Y2K bug, 2012 en het einde van de Maya kalender. Het recent opgeklopte nieuws omtrent Betelgeuse was uiteindelijk ook maar een storm in een glas water.
De uitkomst was interessant voor de in-crew van wetenschappers en geinteresseerden maar allerminst spectaculair.
ik schuif mn geld naar je genoemde optie 2 in je post. Maar ik hoop wel dat ik ongelijk ga krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |