Dat zeg ikquote:Op zondag 13 september 2020 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
Twee weken geleden in de Indycar de rollende start voor race 1 op de Gateway International Raceway ging het voor de start al mis toen er een aantal te vroeg op het gas gingen. Vier auto's die uitvielen.
Nee, 5 autolengtesquote:Op zondag 13 september 2020 21:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maximale afstand is trouwens 10 autolengtes volgens de regels. Volgens dat FIA document ging het meer om dat accelereren en remmen, terwijl je gewoon achter elkaar moet blijven. Misschien moeten ze het aantal autolengtes gewoon gaan verkleinen want nu is dan gassen en remmen te veel
Nee, 10.quote:
Toch wel onder druk van de milieu bewegingquote:Op zondag 13 september 2020 20:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Als ze straks die motor gaan vervangen heb je door 1 motor 3 races lang gezeik.
Die V6 motoren zijn zn beetje het slechts wat er met de F1 is gebeurd. Gigantische kosten en 50 tot 75% van de teams is op voorhand al kansloos voor een kampioenschap geweest.
Achter de SC ja. Voor de eerste auto. Op het moment dat de lichten uit zijn mag je zoveel afstand nemen als je wil. En dat geldt voor iedere auto. Je mag alleen niet erratic rijden, dus gas geven en remmen.quote:Op zondag 13 september 2020 21:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maximale afstand is trouwens 10 autolengtes volgens de regels. Volgens dat FIA document ging het meer om dat accelereren en remmen, terwijl je gewoon achter elkaar moet blijven. Misschien moeten ze het aantal autolengtes gewoon gaan verkleinen want nu is dan gassen en remmen te veel
https://www.fia.com/sites(...)_11_-_2020-08-25.pdfquote:When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be sent to all teams via the official messaging system and the car's orange lights will be extinguished. This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.
At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.
In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.
Dat laatste gelukkig wel. Er wordt echt helemaal niemand gelukkig van 2 banden leveranciers.quote:Op zondag 13 september 2020 21:08 schreef opreis het volgende:
[..]
"onwaardig" is een kul argument natuurlijk. We hebben ook maar één banden leverancier.
Misschien dat het dan een incident is maar ik vond het vrij extreem. En op de een of andere manier leek het me ook wel wat onnodig. Er is vast wel een regel te bedenken waarmee afgedwongen kan worden dat coureurs op start/finish een gangbare racesnelheid hebben.quote:Op zondag 13 september 2020 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rollende herstart had je het toch over? De Indy doet alleen maar rollende starts en herstarts. Die weten niet beter. Ook ook dan gaat het nog regelmatig fout zoals in de F1 vandaag. Dit seizoen ook, met iemand die te vroeg accelereerde en weer remde. Niet de minste namen bij betrokken. Ook dikke crash
Een herstartzone zoals in Nascar.quote:Op zondag 13 september 2020 22:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien dat het dan een incident is maar ik vond het vrij extreem. En op de een of andere manier leek het me ook wel wat onnodig. Er is vast wel een regel te bedenken waarmee afgedwongen kan worden dat coureurs op start/finish een gangbare racesnelheid hebben.
Wasda?quote:Op zondag 13 september 2020 22:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een herstartzone zoals in Nascar.
Ze waren nog niet op start/finish. Of de SC line. Iig de gecrashten en bijna-gecrashten niet. En de voorste vh veld mag het tempo bepalen.quote:Op zondag 13 september 2020 22:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien dat het dan een incident is maar ik vond het vrij extreem. En op de een of andere manier leek het me ook wel wat onnodig. Er is vast wel een regel te bedenken waarmee afgedwongen kan worden dat coureurs op start/finish een gangbare racesnelheid hebben.
Dat is er eigenlijk al. Herstartlijn tot aan tegenwoordig de finishlijn.quote:Op zondag 13 september 2020 22:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een herstartzone zoals in Nascar.
quote:Op zondag 13 september 2020 21:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Achter de SC ja. Voor de eerste auto. Op het moment dat de lichten uit zijn mag je zoveel afstand nemen als je wil. En dat geldt voor iedere auto. Je mag alleen niet erratic rijden, dus gas geven en remmen.
quote:All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart.
Eindelijk eens gelijkquote:
Maar naar aanleiding van welke GP werd dit ook alweer ingevoerd omdat Vettel een te groot gat naar de SC liet vallen?quote:
Jawel hoorquote:Op zondag 13 september 2020 21:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat laatste gelukkig wel. Er wordt echt helemaal niemand gelukkig van 2 banden leveranciers.
Omdat we daar zin in hebbenquote:Op zondag 13 september 2020 22:03 schreef bianconeri het volgende:
Waarom wordt er nog zo veel over dat moment gepraat?
Het was toch overduidelijk geblunder van de mensen achterin.... De pitmuur moet gewoon beter instructies geven.
Ze weten allemaal dat ze vrij laat zullen gaan herstarten.
Is niets mis met die herstart procedure.
Je hebt gelijk. Vroeger was het wel 5 overigens.quote:
Oeioeioei!!11 Mag ik de hulplijn inschakelen?quote:Op zondag 13 september 2020 22:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar naar aanleiding van welke GP werd dit ook alweer ingevoerd omdat Vettel een te groot gat naar de SC liet vallen?
Dat zijn nog eens quizvragen!
Achter de SC. Als de lichten uit zijn mag het neer zijn. Zie mijn edit.quote:Op zondag 13 september 2020 22:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
[..]
Eindelijk eens gelijk
Het was groen toch? Meen 3 groene lampen gezien te hebben. Of was dat bij 1 vd andere herstarts?quote:Op zondag 13 september 2020 22:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Achter de SC. Als de lichten uit zijn mag het neer zijn. Zie mijn edit.
Ik weet het antwoord niet dus tis altijd goed.quote:Op zondag 13 september 2020 22:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oeioeioei!!11 Mag ik de hulplijn inschakelen?
Kut, heb ik alsnog niet gelijkquote:Op zondag 13 september 2020 22:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Achter de SC. Als de lichten uit zijn mag het neer zijn. Zie mijn edit.
Dit deden al die 12 coureurs dus wel.quote:In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the
point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves
no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other
drivers or impede the restart.
Een zone voor start/finishlijn waarbinnen je na een SC gas moet geven.quote:
Staat ook in het decision documentquote:Op zondag 13 september 2020 22:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kut, heb ik alsnog niet gelijk
[..]
Dit deden al die 12 coureurs dus wel.
Lichten van de SC, dat aangeeft dat die naar binnen gaat.quote:Op zondag 13 september 2020 22:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het was groen toch? Meen 3 groene lampen gezien te hebben. Of was dat bij 1 vd andere herstarts?
Ja, dat weet ik. Maar die was al weg/terug in de pits toen. Crash gebeurde op het rechte stuk.quote:Op zondag 13 september 2020 22:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lichten van de SC, dat aangeeft dat die naar binnen gaat.
Ja, dat klopt. Staat ook in de regels. Als de leider de start/finishlijn nadert wordt het licht op groen gezet.quote:Op zondag 13 september 2020 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar die was al weg/terug in de pits toen. Crash gebeurde op het rechte stuk.
Ik bedoel dat ik langs de baan 3x groen zag.
quote:As the safety car is approaching the pit entry the SC boards will be withdrawn and, other than on the last lap of the race, as the leader approaches the Line the yellow flags will be withdrawn and a green flag will be displayed at the Line.
Met alle punten eens van je. Red Bull mag zich schamen wat ze neerzetten de laatste paar races. 33% van de races is Max nu uitgevallen. Lachwekkend slecht en topteam onwaardig.quote:Op zondag 13 september 2020 22:01 schreef bianconeri het volgende:
Tja wat een race. Ene kant heel mooi, nieuw circuit en best een mooi circuit.
Bijzondere momenten in het begin natuurlijk.
En een bijzondere einduitslag. De allerslechtste coureur van de grid die zelfs nog op het podium weet te komen, echt belachelijk dat zo'n prutser op het podium mag komen.
Echt met alle mazzel van de wereld. Weet de start volledig te verknallen, weet een herstart volledig te verprutsen.
Heeft totaal niet de snelheid. Maar krijgt het volledig cadeau door een klapband en de herstart daarna.
Echt hoe verzin je het, hoeveel mazzel moet zo'n prutser hebben om op het podium te hebben.
Het ergste voor RBR is dat ze op deze manier een excuus hebben om zo'n prutser te behouden.
RBR zakt langzaam van sub-top naar midfield. Auto is te langzaam, is niet betrouwbaar. En heeft 1 goede coureur en 1 die er niets van kan.
Zo jammer dat die oude opa die allang met pensioen hoort ondanks die 5 sec straf nog op het podium staat.
Russel echt de punten door de neus geboord. Die stond makkelijk in de punten en door die pech nog altijd geen punt helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |