abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 september 2020 @ 02:16:11 #1
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195014436
quote:
Islampartij wil verbod op alcoholreclame

ROTTERDAM - Islampartij Nida wil alcoholreclame in Rotterdam volledig in de ban doen. Er is een nieuwe norm nodig, stelt de partij, en dat in een stad die al ver betuttelt en waar ook al hamburgers in het verdomhoekje terecht zijn gekomen.

Donderdag diende raadslid Ercan Büyükçifçi een initiatiefvoorstel in waarin om een algehele ban wordt gevraagd. Volgens hem is er een omissie in het lokale preventieakkoord Gezond010. „De ban op alcoholreclame in de openbare buitenruimte is nog onderbelicht.”

De ’sluipmoordenaar’ alcohol is sociaal geaccepteerd en ’genormaliseerd’ en dat komt vooral door reclame ervoor, zo is het raadslid overtuigd. En alcoholgebruik ontmoedigen door de gemeente weegt niet op tegen het geld dat drankproducenten in reclame pompen. Daarom moet die promotie volledig in de ban.

„Het is een miljoenenindustrie. Jenever wordt aangeprezen als een soort limonade. Bier wordt aangemerkt als groene energie. Dit is dweilen met de biertap open”, verzuchtte Büyükçifçi op het Rotterdamse stadhuis toen hij zijn voorstel toelichtte in de Rotterdamse gemeenteraad.

Gezondheidswethouder Sven de Langen zal met de rest van het college later inhoudelijk reageren op het voorstel, maar het ligt in het verlengde van zijn ’strijd’ tegen alles wat ongezond is. Reclames voor ongezonde producten gaan al in de ban in de Maasstad onder zijn aanvoering.

Hij werkt al aan het terugdringen van overmatig alcoholgebruik. Met studentenverenigingen wordt gewerkt aan nul procent aanbod op disputen, alternatieven voor alcohol- en drugsgebruik, en moeten bestuursleden lid worden van de blauwe knoop vanwege hun voorbeeldfunctie.

Verder moeten medewerkers van de apotheken, wijkagenten en wijkteammedewerkers overmatig alcoholgebruik van 55-plussers in de smiezen gaan houden. Een alcoholreclameban zou prima in dat beleid passen, aldus Nida.

Het wordt er wel saaier op in de Maasstad. Alles wat leuk en lekker of gezellig is moet aan het oog worden onttrokken of verboden. Overspelreclame mag niet van Denk, de Partij voor de Dieren wil confetti niet meer in de lucht en GroenLinks heeft de zinnen gezet op een ballonnenban.

Het CDA zelf is via de eigen wethouder tegen ongezonde etenswaar. Patatkramen mogen niet meer in de buurt van scholen, want waarom zou de gemeente anders jaarlijks tien miljoen euro pompen in programma’s om de jeugd fit en gezond te krijgen, zo stelde De Langen. Als raadslid verzette hij zich al tegen de agressieve marketing van de fastfoodketens, die je ’zogenaamd een keuze geven’.

De Langen voelde zich in zijn strijd met de hamburgerketens ’David tegen Goliath’, maar toch knokt hij door om ’zaken te weren’. Niet alle fastfoodrestaurants hoeven te verdwijnen, maar waar er nu acht dichtbij elkaar zijn gevestigd, moeten dat er in de toekomst nog maar twee zijn.

bron: https://www.telegraaf.nl/(...)od-op-alcoholreclame
De Telegraaf vindt overspel leuk :')

Uiteraard willen ze dat.
pi_195015003
Het is ook vrij raar dat reclame voor alcohol nog mag natuurlijk.
AZ
ALKMAAR
pi_195015068
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 04:13 schreef Durmada het volgende:
Het is ook vrij raar dat reclame voor alcohol nog mag natuurlijk.
Omdat?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195015261
Inhoudelijk hebben ze op zich gelijk. Hoe leuk het soms ook is, het maakt ook vreselijk veel kapot.
pi_195015266
Inshallah
pi_195015293
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 04:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat?
Ben het wel met hem eens. Het is een lichamelijk verslavend middel dat ook nog eens niet gezond is.
Ook zonder een religieuze motivatie is er wel iets voor te zeggen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195015298
Goed plan ^O^
pi_195015373
Smeermiddel van de maatschappij. Slecht idee om dat te verbieden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195015376
Slecht plan.
Overheidsinterventie :r
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 12 september 2020 @ 07:36:52 #10
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195015408
Deze religieuze gekken hebben wel een beetje gelijk: alcohol maakt meer kapot dan je lief is.
  zaterdag 12 september 2020 @ 07:42:25 #11
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_195015432
Lekker man. Naar Nederland verhuizen omdat je eigen land kut is, en Dan vervolgens Nederland stukje bij beetje in een zandbakland veranderen.

Big brain time
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_195015443
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 06:42 schreef Bugno3 het volgende:
Goed plan ^O^
Ik vind het ook wel een goed idee eigenlijk.

Ben ik nu moslim?
pi_195015482
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 07:25 schreef Harvest89 het volgende:
Smeermiddel van de maatschappij. Slecht idee om dat te verbieden.
Huh zijn reclames een smeermiddel?
pi_195015502
"Ik mag iets niet van mijn religie en daarom wil ik het voor iedereen verbieden."
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_195015505
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 07:36 schreef Subw00fer het volgende:
Deze religieuze gekken hebben wel een beetje gelijk: alcohol maakt meer kapot dan je lief is.
Niet als men met beleid alcohol drinkt. Het is zoals gewoonlijk een vervelende opmerking van de religieuzen. Puur bedoeld om de inwoners van ons land te vervelen. Men verveeld de religieuzen toch ook niet regelmatig met de opmerking, dat de religieuzen slechts minderjarigen kwaad willen hebben?
pi_195015512
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 07:36 schreef Subw00fer het volgende:
Alcohol heb je zelf in de hand.
  zaterdag 12 september 2020 @ 08:02:17 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195015521
Deze partij zit in de gemeenteraad van Rotterdam. Dat zegt dus weer een boel over de coalitiepartijen hun prioriteiten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195015536
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 08:00 schreef HSG het volgende:

[..]

Alcohol heb je zelf in de hand.
Niet als je slachtoffer bent van alcoholgeweld of een dronken automobilist.
  zaterdag 12 september 2020 @ 08:06:33 #19
182233 thedeedster
pi_195015543
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 06:24 schreef Nielsch het volgende:
Inhoudelijk hebben ze op zich gelijk. Hoe leuk het soms ook is, het maakt ook vreselijk veel kapot.
Dat kun je ook zeggen over religies en fanatieke volgers. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 12 september 2020 @ 08:08:07 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195015552
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 07:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Lekker man. Naar Nederland verhuizen omdat je eigen land kut is, en Dan vervolgens Nederland stukje bij beetje in een zandbakland veranderen.

Big brain time
Uitstekende opmerking voor wanneer inhoudelijk op het stuk reageren onmogelijk is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 12 september 2020 @ 08:08:22 #21
22565 asco
Los in deze tent
pi_195015556
Als er maar genoeg moslims in je land wonen word je dus vanzelf een moslimland.
Gek he, hebben we niet aan zien komen? : :')

Ik zou zeggen neem eens een kijkje op https://thereligionofpeace.com waar je je als land dan naar gaat "ontwikkelen".
pi_195015562
Gewoon reclame an sich verbieden, dan pas praten we.

Als ik iets wil, dan zoek ik dat zelf wel op. Reclame is niet meer relevant sinds de uitvinding van het internet.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 12 september 2020 @ 08:11:48 #23
182233 thedeedster
pi_195015581
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 08:09 schreef NgInE het volgende:
Gewoon reclame an sich verbieden, dan pas praten we.

Als ik iets wil, dan zoek ik dat zelf wel op. Reclame is niet meer relevant sinds de uitvinding van het internet.
En al die sites doen hun werk voor niets, gratis en zonder banners...
pi_195015586
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 08:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet als je slachtoffer bent van alcoholgeweld of een dronken automobilist.
Daar gaat een verbod op reclame voor alcohol niets aan veranderen.
  zaterdag 12 september 2020 @ 08:15:59 #25
80382 manny
30 is best veel
pi_195015602
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 07:26 schreef Mikeytt het volgende:
Slecht plan.
Overheidsinterventie :r
ja man.

net zoals autogordels, leerplicht en rechtspraak in het algemeen.

waar bemoeit die overheid zich mee.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')