abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195010965
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, flauwekul en nondiscussie zeg. Iedereen gaat wel eens buiten die 1,5 m. en sowieso is die afstand niet heilig. Jongeren hebben nu eenmaal wat meer contacten en meer lichamelijk contact. Nah, klaar. Raar ook om iemand de schuld te willen geven, ging er niet gewoon een virus rond?
Amen.
pi_195011015
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat het zwart/wit is.

Er zijn bijna 3.5 miljoen ouderen in Nederland, in theorie allemaal risicogroep. Er liggen 36 mensen op de IC's met Corona, waarbij er ook nog verzorgingshuizen besmet zijn geraakt.. Als wat jij stelt een correcte weergave van de feiten zou zijn hadden de ziekenhuizen vol moeten liggen met ouderen. Je verhaaltje over recalcitrant gedrag bij ouderen raakt kant noch wal...
Ik heb een aantal nachten in een hotel geslapen deze week, en ben op een paar toeristische locaties geweest (allemaal in NL). Daar waren met name ontzettend veel ouderen te vinden (lees 80% van de mensen) en vooral op de terrasjes en tijdens het ontbijt viel het me ontzettend op dat erg veel 65+ers zich totaal niet aan de maatregelen hielden. Voelde erg vreemd gezien het feit dat ik me juist minder zorgen zou hoeven te maken dan zij?

Dat dit niet terug te vinden is in de cijfers heeft denk ik met name te maken met het feit dat hierbij het aantal contactmomenten alsnog behoorlijk lager is dan bij jongeren. Die komen d.m.v. feestjes en uitgaan in zowel privésfeer als in het openbaar met veel meer mensen in contact.
pi_195011099
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dit dus, ik wil ouderen niet afzeiken, maar om alles naar jongeren te schuiven slaat nergens op.
Ik vind dit anders toch een vrij duidelijk beeld schetsen.
blablablabla
pi_195011130
Rutte wil in nauw conclaaf met studenten en er komt een speciale campagne gericht op jongeren is vandaag aangekondigd.

Maar laten we de problemen vooral niet onder ogen zien en de discussie lekker algemeen houden.
blablablabla
pi_195011186
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik vind dit anders toch een vrij duidelijk beeld schetsen.
[ afbeelding ]
Maar jij wil dus echt zeggen dat 65+ alleen maar besmet wordt door jongeren waarbij het de jongeren zijn die bij de brave 65+-er de regels overtreden?
pi_195011245
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:57 schreef Elan het volgende:
Rutte wil in nauw conclaaf met studenten en er komt een speciale campagne gericht op jongeren is vandaag aangekondigd.

Maar laten we de problemen vooral niet onder ogen zien en de discussie lekker algemeen houden.
een kopje thee drinken met studenten ?

tot zover het beleid in NL...en maar klagen "dat de hele samenleving plat ligt" en dat we niks mogen en kunnen:

afgelopen dagen sportscholen weer vol, wegen aardig vol, aardig wat mensen in de winkelcentra, restaurants aardig druk,

en zelfs het parkeerterrein bij Blijdorp is weer ook aardig gevuld.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 11 september 2020 @ 22:05:39 #33
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195011313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, flauwekul en nondiscussie zeg. Iedereen gaat wel eens buiten die 1,5 m. en sowieso is die afstand niet heilig. Jongeren hebben nu eenmaal wat meer contacten en meer lichamelijk contact. Nah, klaar. Raar ook om iemand de schuld te willen geven, ging er niet gewoon een virus rond?
Het virus ging het inderdaad om dat bij onvoldoende afstandhouden, laat staan binnen bij drukte; een grotere kans is van besmetting. Die ene keer kan dan iemand "fataal" worden.

Het schuurt hier bij mij op "regels" als goedbedoelde intenties. Dat kan alleen wanneer je zelf (vindt) geen risico te hebben.
Mensen die risico (menen te ) hebben, moeten altijd zelf afstand (kunnen) houden. Dit laatste gaat dan makkelijk als anderen daarvoor wat ruimte scheppen. Probleem is dan weer hoe je vice versa van elkaar dat als "wens" kan (of wilt) onderscheiden.

Zonder een stigma voor ogen te hebben zou het te overwegen zijn om bij mensen die een mondkapje (willen) dragen, zij en anderen automatisch daarvan afstand houden. Ongeacht reden is dan duidelijk dat dragers hun ruimte nodig (willen) hebben. Mensen die geen mondkapje dragen, al of niet als keuze, doen dan onderling wat zij willen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195011442
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:59 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Maar jij wil dus echt zeggen dat 65+ alleen maar besmet wordt door jongeren waarbij het de jongeren zijn die bij de brave 65+-er de regels overtreden?
Andersom zal incidenteel ongetwijfeld ook voorkomen maar dat is toch allemaal niet zo relevant om te bespreken?

Het probleem van de oplopende besmettingsgevallen lijkt duidelijk bij de jongere groep te liggen. Zonder daar verder meteen een schuldvraag aan te koppelen is dat gewoon een statisch gegeven waar je (wellicht) op enig moment iets mee zal moeten.

Als ouderen ook besmet gaan worden en de ziekenhuizen weer vol zouden raken bijvoorbeeld. Al is daar nu nog geen sprake van dus laat ze elkaar maar lekker besmetten.
blablablabla
pi_195011970
Café in Drenthe krijgt een boete van 10.000 euro. Hopelijk werkt het een beetje preventief.

Oh, en die discussie over de beleving van verschillende generaties hoeven we toch niet opnieuw te voeren hè? Iedereen kan zien in welke groep (met afstand) de meeste besmettingen plaatsvinden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 11 september 2020 @ 22:39:05 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195012096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:
Café in Drenthe krijgt een boete van 10.000 euro. Hopelijk werkt het een beetje preventief.

Oh, en die discussie over de beleving van verschillende generaties hoeven we toch niet opnieuw te voeren hè? Iedereen kan zien in welke groep (met afstand) de meeste besmettingen plaatsvinden.
pi_195012325
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Andersom zal incidenteel ongetwijfeld ook voorkomen maar dat is toch allemaal niet zo relevant om te bespreken?

Het probleem van de oplopende besmettingsgevallen lijkt duidelijk bij de jongere groep te liggen. Zonder daar verder meteen een schuldvraag aan te koppelen is dat gewoon een statisch gegeven waar je (wellicht) op enig moment iets mee zal moeten.

Als ouderen ook besmet gaan worden en de ziekenhuizen weer vol zouden raken bijvoorbeeld. Al is daar nu nog geen sprake van dus laat ze elkaar maar lekker besmetten.
Schuldvraag koppelde je er zelf aan door te stellen dat doordat er veel besmettingen onder jongeren zijn dat daardoor ouderen besmet raken.

Ook ouderen kunnen ouderen besmetten en ook ouderen kunnen naar plekken gaan waar het druk is. Hier in de aangrenzende straat zitten seniorenflatjes waar het afgelopen zomer gezellig was op de balkonnetjes en nu het wat kouder is is deze gezelligheid naar binnen verplaatst.
pi_195012416
De Jonge wil tijdelijk bepaalde groepen niet testen ivm beperkte testcapaciteit......., en vraagt hiervoor advies aan het OMT.

Tevens voorrangsregelingen, teststraat Schiphol dicht, en mocht je een melding van de corona app krijgen, dan heb je ook pech want dan moet je wél effe flink hoesten anders mag je toch maar niet.

Hoe schoffel je het moraal nog meer omver?

Bron: https://nos.nl/l/2347852
pi_195012611
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:51 schreef HPoi het volgende:
De Jonge wil tijdelijk bepaalde groepen niet testen ivm beperkte testcapaciteit......., en vraagt hiervoor advies aan het OMT.

Tevens voorrangsregelingen, teststraat Schiphol dicht, en mocht je een melding van de corona app krijgen, dan heb je ook pech want dan moet je wél effe flink hoesten anders mag je toch maar niet.

wat een zooitje en over 1.5 week gaan we de echte herfst in......goed bezig.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195012720
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:51 schreef HPoi het volgende:

-O-
Kan hij zich niet beter bezig gaan houden met het stevig opschroeven van de capaciteit?!
pi_195012723
Zijn er serieus nog mensen die zich bezig houden met corona? :)
pi_195012763
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wat een zooitje en over 1.5 week gaan we de echte herfst in......goed bezig.
Ik las dat hij wel een flinke voorraad lijkzakken op de kop heeft weten te tikken.
pi_195012769
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:02 schreef HarrieKeen het volgende:
Welnee joh, alleen een paar zieligerds die echt niets anders te doen hebben zoals ik.
Nothing to see here, gewoon doorlopen. :W
pi_195012788
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:04 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik las dat hij wel een flinke voorraad lijkzakken op de kop heeft weten te tikken.
:D
Ongeloofwaardig, hier wordt niet vooruit gedacht. :{w
pi_195013161
quote:
Hoe voelt het nou om je hoofd in het zand te hebben? Is het lekker koel?
pi_195013596
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:31 schreef Vallon het volgende:
Ik lees net iets over Covax, het wereldwijde initiatief door WHO gesteund, om vaccinontwikkeling en distributie te coordineren. De grootmachten, inclusief EU, regelen nu zelf dat beleid. Covax kijkt daarbuiten, met name (wat ik noem) de derde wereld.
[..]

De discussie of vaccins überhaupt op korte termijn zijn te verwachten is, leg ik voor het gemak van het gesprek even terzijde.

Vraagstelling die mij zijdelings bezighoud, gezien dat iedereen testen al complex verloopt; is wie of wat straks het vaccinatiebeleid gaat bepalen. Moet of mag men in bepaalde beroepssectoren, eisen dat je gevaccineerd bent ?
Volgens mij in Nederland mag het niet zo zijn dat je ergens voor geweigerd wordt.

Het enige afwijkende wat ik weleens ergens heb teruggelezen is voor IC personeel. Maar dat is meer algemeen beleid ipv alleen op corona gericht.
pi_195013650
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Schuldvraag koppelde je er zelf aan door te stellen dat doordat er veel besmettingen onder jongeren zijn dat daardoor ouderen besmet raken.

Ook ouderen kunnen ouderen besmetten en ook ouderen kunnen naar plekken gaan waar het druk is. Hier in de aangrenzende straat zitten seniorenflatjes waar het afgelopen zomer gezellig was op de balkonnetjes en nu het wat kouder is is deze gezelligheid naar binnen verplaatst.
Het enige dat terzake doet voor mij zijn cijfers, die tonen aan dat er kennelijk onder jongeren veel besmettingen plaats vinden. Heel veel meer dan bij ouderen. Dat is verder geen mening maar louter de constatering van een feit, een objectieve waarneming. Een ander feit is dat ouderen zijn veel minder vertegenwoordigd in diezelfde cijfers, dus wat ze allemaal wel of niet doen op hun balkonnetjes interesseert me geen reet eigenlijk.

Het is evident dat jongeren hun leven totaal anders inrichten, meer sociale contacten hebben gemiddeld en mobieler zijn, dus van enige vorm van schuld is überhaupt geen sprake in mijn optiek. Maar als dat gedrag binnen het Coronavraagstuk resulteert in potentieel verontrustende cijfers, en dus gevaarlijke situaties die ons allemaal op wat voor manier dan ook raken wil ik daar gewoon aandacht voor ja.
blablablabla
  zaterdag 12 september 2020 @ 01:40:10 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195014289
In Frankrijk gaat men per heden (11sep20 bron) de touwtjes aanhalen omdat het aantal besmettingen de 10.000 (per dag) heeft overschreden en de afgelopen twee weken in sommige regio's ruim is verdubbeld. Frankrijk zet meer in op afstandhouden, handen-wassen, maskers, testen en BCO.

Naar ik begreep is aantal dagen quarantaine (bij detectie) teruggebracht naar 7 (bij ons was die pas van 14 naar 10 dagen gegaan) en aangeraden wordt om samenkomsten van meer dan 6 personen uit de weg te gaan.
Probleem dat Castex (premier, evenknie Rutte) schetst is dat het virus geen echte besmettingsbegrenzing heeft. Hij doet ook een groter beroep op eigen verantwoording (en dus niet langer wauwelen over "nous sommes en guerre").
Iedereen kan besmet worden waarbij de oudere/kwetsbare vooral indirect uiteindelijk, daarvan de gevolgen zullen ervaren.
Wekelijks worden er nu 1 miljoen testen per week afgenomen. Bepaalde groepen wordt aangeraden zich vooral te laten testen, samengevat mensen die en/of symptomen hebben of met hen in aanraking (kunnen?) komen. Kortom ook mensen in publieke (wat ik noem: superspreader) functies.

Ook zijn nu 42 provincies, van de 101, in rood gezet. Dus als je al wilde gaan nazomeren, kijk waar het beter niet gaat.

Elders op de regeringswebsite is ook de aanleiding daarvoor zichtbaar, de afgelopen weken is er dus die exponentiële toename in het aantal besmettingen (Franse dashboard)

Waarom ook dit verhaal omdat ik voorzie dat ook Nederland soortgelijke cijfers zal gaan krijgen en de vraag wordt dan wat we dan wanneer hier aan verdere maatregelen dan kunnen verwachten. De gedachte dat Nederland het "automagisch" beter/slechter doet dan andere landen, lijkt mij (zacht gezegd) naïef. Vooral kijken naar het klimaat dat duidt op een warme nabrander.
pi_195014307
Tjah afstand bestaat niet in Frankrijk. Op terrasjes zit je met honderden samen (tafels direct op elkaar of zelfs groepstafels) allemaal maskertje af. Buiten en in winkels draagt iedereen een masker (of op de kin) maar staat met masker dan wel in nek te hijgen in de supermarche of bij t stoplicht.

Ben nu in het meest rode gebied (69) en je snapt meteen binnen 5minuten rondkijken waarom het oploopt.

Als je het eenmaal zo hebt laten lopen ga je het niet meer in bedwang houden.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 12 september 2020 @ 02:09:04 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195014406
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 01:44 schreef RipCity het volgende:
Tjah afstand bestaat niet in Frankrijk. Op terrasjes zit je met honderden samen (tafels direct op elkaar of zelfs groepstafels) allemaal maskertje af. Buiten en in winkels draagt iedereen een masker (of op de kin) maar staat met masker dan wel in nek te hijgen in de supermarche of bij t stoplicht.

Ben nu in het meest rode gebied (69) en je snapt meteen binnen 5minuten rondkijken waarom het oploopt.

Als je het eenmaal zo hebt laten lopen ga je het niet meer in bedwang houden.
Tja... het is ook hoe je dit als "fransoos" feilloos signaleert:
quote:
bron:plan fase 3
"Ainsi, les cafés et restaurants peuvent tous désormais ouvrir leurs portes, en respectant les consignes sanitaires : pas plus de 10 clients par table, un mètre entre chaque table, port du masque obligatoire pour le personnel et pour les clients lorsqu'ils circulent dans l'établissement."
Horeca mag open mits met de hygiëne regels respecteert, er niet meer dan 10 man per tafel zitten en er tussen tafels minimaal een meter zit. Maskers zijn verplicht als je wilt rondhuppelen. Itt nederland is er geen serieuze afstandsverplichting (normaal 1 meter) wanneer je een masker draagt.
pi_195014665
quote:
Nee, ik doe al een tijdje niet meer aan corona. Ik geloof wel dat het risico om ziek te worden en te sterven in het algemeen nu iets toegenomen is, maar ik kan er absoluut niet van wakker liggen. Vrijwel mijn volledige bubbel niet, trouwens. Heb gewoon doorgeleefd, ging prima. Niet echt ziek geweest ook, gaat allemaal goed.
pi_195015568
Gisteren de serie over Bernhoven gezien op Videoland, dat is wel weer een eye-opener "waar we het voor doen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')