Amen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, flauwekul en nondiscussie zeg. Iedereen gaat wel eens buiten die 1,5 m. en sowieso is die afstand niet heilig. Jongeren hebben nu eenmaal wat meer contacten en meer lichamelijk contact. Nah, klaar. Raar ook om iemand de schuld te willen geven, ging er niet gewoon een virus rond?
Ik heb een aantal nachten in een hotel geslapen deze week, en ben op een paar toeristische locaties geweest (allemaal in NL). Daar waren met name ontzettend veel ouderen te vinden (lees 80% van de mensen) en vooral op de terrasjes en tijdens het ontbijt viel het me ontzettend op dat erg veel 65+ers zich totaal niet aan de maatregelen hielden. Voelde erg vreemd gezien het feit dat ik me juist minder zorgen zou hoeven te maken dan zij?quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het zwart/wit is.
Er zijn bijna 3.5 miljoen ouderen in Nederland, in theorie allemaal risicogroep. Er liggen 36 mensen op de IC's met Corona, waarbij er ook nog verzorgingshuizen besmet zijn geraakt.. Als wat jij stelt een correcte weergave van de feiten zou zijn hadden de ziekenhuizen vol moeten liggen met ouderen. Je verhaaltje over recalcitrant gedrag bij ouderen raakt kant noch wal...
Ik vind dit anders toch een vrij duidelijk beeld schetsen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit dus, ik wil ouderen niet afzeiken, maar om alles naar jongeren te schuiven slaat nergens op.
Maar jij wil dus echt zeggen dat 65+ alleen maar besmet wordt door jongeren waarbij het de jongeren zijn die bij de brave 65+-er de regels overtreden?quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind dit anders toch een vrij duidelijk beeld schetsen.
[ afbeelding ]
een kopje thee drinken met studenten ?quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:57 schreef Elan het volgende:
Rutte wil in nauw conclaaf met studenten en er komt een speciale campagne gericht op jongeren is vandaag aangekondigd.
Maar laten we de problemen vooral niet onder ogen zien en de discussie lekker algemeen houden.
Het virus ging het inderdaad om dat bij onvoldoende afstandhouden, laat staan binnen bij drukte; een grotere kans is van besmetting. Die ene keer kan dan iemand "fataal" worden.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, flauwekul en nondiscussie zeg. Iedereen gaat wel eens buiten die 1,5 m. en sowieso is die afstand niet heilig. Jongeren hebben nu eenmaal wat meer contacten en meer lichamelijk contact. Nah, klaar. Raar ook om iemand de schuld te willen geven, ging er niet gewoon een virus rond?
Andersom zal incidenteel ongetwijfeld ook voorkomen maar dat is toch allemaal niet zo relevant om te bespreken?quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar jij wil dus echt zeggen dat 65+ alleen maar besmet wordt door jongeren waarbij het de jongeren zijn die bij de brave 65+-er de regels overtreden?
quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:34 schreef hooibaal het volgende:
Café in Drenthe krijgt een boete van 10.000 euro. Hopelijk werkt het een beetje preventief.
Oh, en die discussie over de beleving van verschillende generaties hoeven we toch niet opnieuw te voeren hè? Iedereen kan zien in welke groep (met afstand) de meeste besmettingen plaatsvinden.
Schuldvraag koppelde je er zelf aan door te stellen dat doordat er veel besmettingen onder jongeren zijn dat daardoor ouderen besmet raken.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Andersom zal incidenteel ongetwijfeld ook voorkomen maar dat is toch allemaal niet zo relevant om te bespreken?
Het probleem van de oplopende besmettingsgevallen lijkt duidelijk bij de jongere groep te liggen. Zonder daar verder meteen een schuldvraag aan te koppelen is dat gewoon een statisch gegeven waar je (wellicht) op enig moment iets mee zal moeten.
Als ouderen ook besmet gaan worden en de ziekenhuizen weer vol zouden raken bijvoorbeeld. Al is daar nu nog geen sprake van dus laat ze elkaar maar lekker besmetten.
wat een zooitje en over 1.5 week gaan we de echte herfst in......goed bezig.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:51 schreef HPoi het volgende:
De Jonge wil tijdelijk bepaalde groepen niet testen ivm beperkte testcapaciteit......., en vraagt hiervoor advies aan het OMT.
Tevens voorrangsregelingen, teststraat Schiphol dicht, en mocht je een melding van de corona app krijgen, dan heb je ook pech want dan moet je wél effe flink hoesten anders mag je toch maar niet.
Hoe schoffel je het moraal nog meer omver?
Bron: https://nos.nl/l/2347852
quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:51 schreef HPoi het volgende:
De Jonge wil tijdelijk bepaalde groepen niet testen ivm beperkte testcapaciteit......., en vraagt hiervoor advies aan het OMT.
Tevens voorrangsregelingen, teststraat Schiphol dicht, en mocht je een melding van de corona app krijgen, dan heb je ook pech want dan moet je wél effe flink hoesten anders mag je toch maar niet.
Hoe schoffel je het moraal nog meer omver?
Bron: https://nos.nl/l/2347852
Ik las dat hij wel een flinke voorraad lijkzakken op de kop heeft weten te tikken.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat een zooitje en over 1.5 week gaan we de echte herfst in......goed bezig.
Welnee joh, alleen een paar zieligerds die echt niets anders te doen hebben zoals ik.quote:Op vrijdag 11 september 2020 23:02 schreef HarrieKeen het volgende:
Zijn er serieus nog mensen die zich bezig houden met corona?
quote:Op vrijdag 11 september 2020 23:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik las dat hij wel een flinke voorraad lijkzakken op de kop heeft weten te tikken.
Hoe voelt het nou om je hoofd in het zand te hebben? Is het lekker koel?quote:Op vrijdag 11 september 2020 23:02 schreef HarrieKeen het volgende:
Volgens mij in Nederland mag het niet zo zijn dat je ergens voor geweigerd wordt.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:31 schreef Vallon het volgende:
Ik lees net iets over Covax, het wereldwijde initiatief door WHO gesteund, om vaccinontwikkeling en distributie te coordineren. De grootmachten, inclusief EU, regelen nu zelf dat beleid. Covax kijkt daarbuiten, met name (wat ik noem) de derde wereld.
[..]
De discussie of vaccins überhaupt op korte termijn zijn te verwachten is, leg ik voor het gemak van het gesprek even terzijde.
Vraagstelling die mij zijdelings bezighoud, gezien dat iedereen testen al complex verloopt; is wie of wat straks het vaccinatiebeleid gaat bepalen. Moet of mag men in bepaalde beroepssectoren, eisen dat je gevaccineerd bent ?
Het enige dat terzake doet voor mij zijn cijfers, die tonen aan dat er kennelijk onder jongeren veel besmettingen plaats vinden. Heel veel meer dan bij ouderen. Dat is verder geen mening maar louter de constatering van een feit, een objectieve waarneming. Een ander feit is dat ouderen zijn veel minder vertegenwoordigd in diezelfde cijfers, dus wat ze allemaal wel of niet doen op hun balkonnetjes interesseert me geen reet eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2020 22:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Schuldvraag koppelde je er zelf aan door te stellen dat doordat er veel besmettingen onder jongeren zijn dat daardoor ouderen besmet raken.
Ook ouderen kunnen ouderen besmetten en ook ouderen kunnen naar plekken gaan waar het druk is. Hier in de aangrenzende straat zitten seniorenflatjes waar het afgelopen zomer gezellig was op de balkonnetjes en nu het wat kouder is is deze gezelligheid naar binnen verplaatst.
Tja... het is ook hoe je dit als "fransoos" feilloos signaleert:quote:Op zaterdag 12 september 2020 01:44 schreef RipCity het volgende:
Tjah afstand bestaat niet in Frankrijk. Op terrasjes zit je met honderden samen (tafels direct op elkaar of zelfs groepstafels) allemaal maskertje af. Buiten en in winkels draagt iedereen een masker (of op de kin) maar staat met masker dan wel in nek te hijgen in de supermarche of bij t stoplicht.
Ben nu in het meest rode gebied (69) en je snapt meteen binnen 5minuten rondkijken waarom het oploopt.
Als je het eenmaal zo hebt laten lopen ga je het niet meer in bedwang houden.
Horeca mag open mits met de hygiëne regels respecteert, er niet meer dan 10 man per tafel zitten en er tussen tafels minimaal een meter zit. Maskers zijn verplicht als je wilt rondhuppelen. Itt nederland is er geen serieuze afstandsverplichting (normaal 1 meter) wanneer je een masker draagt.quote:bron:plan fase 3
"Ainsi, les cafés et restaurants peuvent tous désormais ouvrir leurs portes, en respectant les consignes sanitaires : pas plus de 10 clients par table, un mètre entre chaque table, port du masque obligatoire pour le personnel et pour les clients lorsqu'ils circulent dans l'établissement."
Nee, ik doe al een tijdje niet meer aan corona. Ik geloof wel dat het risico om ziek te worden en te sterven in het algemeen nu iets toegenomen is, maar ik kan er absoluut niet van wakker liggen. Vrijwel mijn volledige bubbel niet, trouwens. Heb gewoon doorgeleefd, ging prima. Niet echt ziek geweest ook, gaat allemaal goed.quote:Op vrijdag 11 september 2020 23:02 schreef HarrieKeen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |