Ze worden ook gewoon nog steeds gemaakt hoor (serieuze en grapjes), maar dan met andere woordenquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Toch mis ik die opmerkingen 😥
Ik voorzie ook geen oplossing, sws niet op de kortere termijn in orde van jaren.quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we Corona op gaan lossen met een vaccin eerlijk gezegd; het zal altijd wel rond blijven gaan in enige vorm ja. Is het niet Corona dan komt er wel weer wat anders imo. We moeten leren om ermee te leven zolang het geen extreme vormen aan neemt. Puur een vermoeden hoor. Ik zou niet graag in de schoenen staan van het kabinet, maar het zou fijn zijn als ze verder kijken dan puur een vaccin. Hoe gaan we ons leven weer oppakken als dat vaccin toch niet komt/niet goed genoeg werkt, etc?
Tegen mijn kinderen zeg ik dan: schreeuw het 5 keer heel hard. Harder. Nog harder.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Toch mis ik die opmerkingen 😥
Er zal eind van het jaar of anders 21 Q1 een vaccin komen voor de ouderen en zwakkeren, dit partieel werkende vaccin zal dan dienen als between time naar een vaccin dat generieker zal werken. Dat is mijn gok.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik voorzie ook geen oplossing, sws niet op de kortere termijn in orde van jaren.
Wat in "ons" nadeel is dat SARS vooral een door de lucht overgebrachte besmetting lijkt, dit is voor griep primair er één van contactoverdracht. Luchtgedreven besmetting is sws lastiger te beheersen en gaat erg snel (zoals we al hebben gezien). Kortom, aandacht aan aerosolen of zo men wilt "druppels" en wat minder aan desinfectie.
Waar ik vooral benieuwd naar ga zijn is of en in hoeverre en hoe snel Covid19 muteert. Als dit serieus het geval blijkt, kan dit wel eens einde oefening zijn van/voor vaccins die zich richten op een typische variant.
Het mooiste zou zijn dat men een vaccin heeft dat zich richt op de "SARS" familie en mensen met één of twee vaccinaties levenslang beschermd zijn (zoals bij mazelen).
Het lijkt mij derhalve ook nuttig/zinnig om een scenario te hebben dat NIET uitgaat van een (permanent?) werkend vaccin.
Het is vooral aannemelijk en het probleem is dat die immuniteitsdata vooral gebaseerd is op de ervaringen met SARS en MERS (de voorlopers van covid19).quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:06 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik heb geen bron, maar ik heb ergens gelezen dat mensen die SARS doorstaan hebben inderdaad gedeeltelijke immuniteit hebben voor dit virus.
Laten we een "in between" methode aannemen...quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zal eind van het jaar of anders 21 Q1 een vaccin komen voor de ouderen en zwakkeren, dit partieel werkende vaccin zal dan dienen als between time naar een vaccin dat generieker zal werken. Dat is mijn gok.
Ja, genoeg scholen die preventief te werk gaan omdat ze niet zitten te wachten op een sluiting die voorkomen had kunnen worden.quote:Op zaterdag 12 september 2020 18:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
//--//
Waarom zou je je waar dan ook werkend, willen laten testen wanneer je geen symptomen hebt ?
Moet dat misschien van de (school)instelling ?
Ja, dat hebben de Zuid-Koreanen waarschijnlijk ook. Net als de meeste Oost-Aziatische landen. Het is niet dat daar het openbare leven nu stil ligt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zou er in het buitenland met veel betere contacttracing en minder privacy dan niet meer info moeten zijn dan?
Een Zuid korea zou dit bv in kaart moeten hebben toch?
Ik vermoed dat het kabinet zich dat echt wel realiseert. Immers, de mensen van het OMT benadrukken het bij herhaling. Echter, die laatste vraag is een terechte. En daar hebben ze zéker geen antwoord op. Nu schotelen ze nog een 'als we even doorzetten zijn we er hopelijk met een paar maanden vanaf'-scenario. Dat wordt heel anders als er geen uitzicht op een vaccin is.quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zou niet graag in de schoenen staan van het kabinet, maar het zou fijn zijn als ze verder kijken dan puur een vaccin. Hoe gaan we ons leven weer oppakken als dat vaccin toch niet komt/niet goed genoeg werkt, etc?
Ik zou vooral zeggen: meevalt in vergelijking met de alternatieven. Iedereen weet dat het kut is, maar je moet nu eenmaal kiezen tussen verscheidene kutscenario's.quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nogal een verschil of het dan gaat om 1% of 20% zeg maar. Meer info is nodig. Persoonlijk verwacht ik dat het wel mee valt.
Voortdurend mij en andere users waarmee je het niet eens bent bestoken met trieste persoonlijke aanvallen? De schaamte voorbij..quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:00 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Tomas Pueyo aanhalen? Net als al je clubjes, de schaamte voorbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |