Ik keek naar het grotere economische geheel, niet alleen naar mijn eigen portemonnee. Maar dat gaat er bij jou denk ik überhaupt niet inquote:Op zaterdag 12 september 2020 11:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je als je het over "waarde" hebt termen bezigt als zijnde "economisch" en "beter dan welke aandelen pot dan ook" dan heb je het linksom of rechtsom gewoon over keiharde pecunia.
En dat is dus gewoon klinkklare onzin. Een kind levert je qua geld NIET meer op dan het kost.
Dus het is dan ook totaal niet vreemd dat mijn vraag aan die user totaal niet beantwoord werd.
Ik begrijp wat je probeert te zeggen, maar ik vind niet dat je bewust kinderloze stellen per definitie o.a. eenvoudiger, zorgelozer, materialistischer, oppervlakkiger, met minder perspectief, egoistischer, minder flexibel, etc. kan vinden. Mensen zijn er in alle vormen en smaken, met allerlei combinaties eigenschappen, en met en zonder kinderen, bewust of onbewust. Ook is de keuze in partner veel en veel ruimer dan slechts of een vrouw die een kind wil of een 'uitzichtloze slet'quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:05 schreef Marsenal het volgende:
Soms verlang ik wel eens terug naar tijden dat ik wat meer controle had over hoe ik mijn dagen indeel, de nachtrust die jarenlang verstoord wordt is ook niet bepaald iets waar ik blij mee ben, maar spijt, nee.
Bij iedere keer dat mijn vrouw zwanger werd heb ik wel fases gehad dat ik zoiets had van 'fuck fuck fuckity fuckfuckfuck stomme lul waar begin je nou aan' en het duurde ook wel een week of wat na iedere geboorte voordat ik het kind wat minder als indringer ging zien. Sommige mensen houden van hun kind zodra het een uit drie vochtige cellen bestaat, ik moet zelf er eerst een tijdje voor gezorgd hebben, en het hebben leren kennen. Dan ken ik stiekem wel momenten van twijfel, maar die verdwijnen vanzelf.
Als ik nooit kinderen had genomen had ik een stuk eenvoudiger en zorgelozer geleefd. Had ik ook vaker high kunnen zijn, wat ik wel eens mis. Maar dan was mijn vrouw niet bij me gebleven, en lag ik waarschijnlijk nog steeds van die schrale uitzichtloze sletjes te naaien.
Tevens zou ik materialistischer en oppervlakkiger leven, kinderen gevem absoluut perspectief in het leven, een groter doel. Zonder kinderen was ik echt minder gegroeid als mens, daar ben ik me wel bewust van. Zonder kinderen was ik absoluut egoistischer en minder flexibel geweest.
Ik zie dat ook bij vrienden die kindloos blijven, al dan niet bewust, deze kunnen veel minder goed offers brengen dan ouders, het hebben van kinderen ontwikkelt ook wel je altruistische kant.
Ik zou nooit spijt hebben. Soms verlang ik naar een simpeler bestaan met minder verantwoordelijkheid, maar dat is het dan wel.
Sja ieder zijn ding een ander gaat liever elke zaterdag naar de ikea ballen vreten...of met 2 kinderen gezellig erop uit..geef mijn possie maar aan fikkie ..quote:Op zaterdag 12 september 2020 12:49 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klinkt echt als een rijk en gevuld leven.
Scrooge zou trots op je zijn
Next level, jeweettochquote:Op zaterdag 12 september 2020 12:14 schreef Catkiller het volgende:
[..]
vosss die zit gewoon nu al op het level wat de gemiddelde mens pas bereikt als ze 60+ zijn, beetje rondrijden met je cabrio met de vrouw ernaast.
Lekker toch vroeg met pensioen !quote:Op zaterdag 12 september 2020 12:14 schreef Catkiller het volgende:
[..]
vosss die zit gewoon nu al op het level wat de gemiddelde mens pas bereikt als ze 60+ zijn, beetje rondrijden met je cabrio met de vrouw ernaast.
Dit bedoel ik ook niet over anderen te zeggen, dit gaat over mij persoonlijk, en de vrienden (van mn vrouw) zonder kinderen in mijn omgeving. Als ik geen kinderen had gehad was ik zelf in dit alternatief beland, dat wil ik niet suggereren over anderen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 12:54 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je probeert te zeggen, maar ik vind niet dat je bewust kinderloze stellen per definitie o.a. eenvoudiger, zorgelozer, materialistischer, oppervlakkiger, met minder perspectief, egoistischer, minder flexibel, etc. kan vinden. Mensen zijn er in alle vormen en smaken, met allerlei combinaties eigenschappen, en met en zonder kinderen, bewust of onbewust. Ook is de keuze in partner veel en veel ruimer dan slechts of een vrouw die een kind wil of een 'uitzichtloze slet'.
Waarom kun je daar pas iets concreets over zeggen als ze volwassen zijn?quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:17 schreef Granqvist het volgende:
Ik heb wel spijt gehad ja (geen zin om uit te leggen waarom), maar je kan daar pas iets concreets over zeggen als ze volwassen zijn. Dat zijn die van mij inmiddels en absoluut geen spijt meer, al jaren niet meer trouwens. Toen ze de pubertijd in gingen werd het pas interessant![]()
Ze hebben me bakken met geld gekost, veel meer dan het gemiddelde kind (dure sport, vervroegd studeren). Maar dat boeit me echt helemaal niets.
Inderdaad, spijt gehad is spijt gehad toch?quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom kun je daar pas iets concreets over zeggen als ze volwassen zijn?
Waarom denk je dat het beter was geweest als die mensen kinderloos waren gebleven?quote:Op zaterdag 12 september 2020 19:36 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ben ongepland zwanger geraakt. Wij besloten ervoor te gaan en dat is het allerbeste besluit geweest dat ik heb genomen in heel mijn leven.
Natuurlijk is het niet altijd even makkelijk. Mijn kind is 1,5 jaar en heb al 2 jaar niet onafgebroken kunnen slapen in de nacht. Er wordt super veel aandacht, tijd en flexibiliteit van mij verwacht. Ik ben verantwoordelijk voor een levend wezentje dat ik moet beschermen en opvoeden.
Maar spijt? Nee nooit. Ook niet tijdens de moeilijke momenten. Kan me geen leven voorstellen zonder mijn kind. Zij is mijn prioriteit, mijn alles.
Ik vind dat als je bij voorbaat al weet dat je geen kinderen wil/ geen tijd wil investeren in ze, je ook geen kinderen moet nemen.
Helaas zie ik mensen in de omgeving die eigenlijk kinderloos hadden moeten blijven, maar toch 2/3 kinderen nemen. Echt sneu voor die kinderen.
Omdat je dan de gehele kindertijd gehad hebt. Kinderen groeien, letterlijk en figuurlijk en dat is een proces. Daar groei je als ouder in mee. Het lijkt mij héél sterk dat mensen 18 jaar lang elke dag denken 'wat heb ik enorme spijt van jou'.quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom kun je daar pas iets concreets over zeggen als ze volwassen zijn?
Gehad is verleden tijd, dat is niet de vraag van TS.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:50 schreef Chia het volgende:
[..]
Inderdaad, spijt gehad is spijt gehad toch?
Kan wel. Maar kan ook een periode zijn. Dat is dan toch nog steeds spijt?quote:Op zaterdag 12 september 2020 19:49 schreef Granqvist het volgende:
[..]
Omdat je dan de gehele kindertijd gehad hebt. Kinderen groeien, letterlijk en figuurlijk en dat is een proces. Daar groei je als ouder in mee. Het lijkt mij héél sterk dat mensen 18 jaar lang elke dag denken 'wat heb ik enorme spijt van jou'.
[..]
Gehad is verleden tijd, dat is niet de vraag van TS.
Als (hopelijk) volwassene kies jij ervoor om kinderen op de wereld te zetten. Dus als je voor kinderen kiest, moet je er ook alles aan doen om ze te geven waar ze recht op hebben, zoals liefde, aandacht, opvoeding etc.quote:Op zaterdag 12 september 2020 19:41 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het beter was geweest als die mensen kinderloos waren gebleven?
Neem dan geen kinderen als het zoveel moeite is voor je. Damn.quote:Op zaterdag 12 september 2020 12:54 schreef TornadoDK het volgende:
Wij gaan ook alleen op vakantie voor 10 dagen zonder kind, je blijft ook man en vrouw en je moet ook tijd voor elkaar maken. En de kleine vermaakt zich beter bij oma dan de hele tijd op sleeptouw te worden genomen en oma vindt het ook heerlijk.
Vertel eensquote:Op zaterdag 12 september 2020 20:23 schreef Id_do_her het volgende:
Best schokkend om te lezen welke FOK!kers kinderen hebben.
Klaarkomen kunnen we allemaalquote:Op zaterdag 12 september 2020 20:23 schreef Id_do_her het volgende:
Best schokkend om te lezen welke FOK!kers kinderen hebben.
Ben jij mijn tante?quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Neem dan geen kinderen als het zoveel moeite is voor je. Damn.
Het had voor jou ook de andere kant op kunnen gaan natuurlijkquote:Op zaterdag 12 september 2020 19:36 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ben ongepland zwanger geraakt. Wij besloten ervoor te gaan en dat is het allerbeste besluit geweest dat ik heb genomen in heel mijn leven.
Natuurlijk is het niet altijd even makkelijk. Mijn kind is 1,5 jaar en heb al 2 jaar niet onafgebroken kunnen slapen in de nacht. Er wordt super veel aandacht, tijd en flexibiliteit van mij verwacht. Ik ben verantwoordelijk voor een levend wezentje dat ik moet beschermen en opvoeden.
Maar spijt? Nee nooit. Ook niet tijdens de moeilijke momenten. Kan me geen leven voorstellen zonder mijn kind. Zij is mijn prioriteit, mijn alles.
Ik vind dat als je bij voorbaat al weet dat je geen kinderen wil/ geen tijd wil investeren in ze, je ook geen kinderen moet nemen.
Helaas zie ik mensen in de omgeving die eigenlijk kinderloos hadden moeten blijven, maar toch 2/3 kinderen nemen. Echt sneu voor die kinderen.
Ik lees dat iedereen die erbij betrokken is, dit een goede deal vindt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Neem dan geen kinderen als het zoveel moeite is voor je. Damn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |