Als je niet geschikt bent om voor jezelf te zorgen wordt voor kinderen zorgen wel een kansloos iets jaquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:12 schreef osodevo het volgende:
Ik zou ook wel nageslacht willen maar helaas kan je zonder geld weinig te willen hebben.
Dat is toch vrij kort door de bocht. Je kent haar reden niet, waarom ze weinig geld heeft.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je niet geschikt bent om voor jezelf te zorgen wordt voor kinderen zorgen wel een kansloos iets ja
Zwelg verder vooral verder
Waarom zie ik zoveel andere kansloze figuren wel kinderen (kunnen) krijgen?quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je niet geschikt bent om voor jezelf te zorgen wordt voor kinderen zorgen wel een kansloos iets ja
Omdat een derde van de zwangerschappen niet gepland is, denk ik.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:46 schreef osodevo het volgende:
[..]
Waarom zie ik zoveel andere kansloze figuren wel kinderen (kunnen) krijgen?
Het verhaal van die user is wel bekend door andere topics, dus je moet het niet algemeen opvatten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:46 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Dat is toch vrij kort door de bocht. Je kent haar reden niet, waarom ze weinig geld heeft.
Ik ben ook bijna twee jaar werkeloos geweest (toen ik mijn kind al had) omdat ik bij een reorganisatie boventallig was.
Ik had niet veel geld. Maar het betekende niet dat ik niet voor mezelf kon zorgen.
Mensen die niet plannen, mensen die vinden dat het een grondrecht is en dat de overheid ze maar moeten sponsoren, mensen die niet verder kijken dan deze week.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:46 schreef osodevo het volgende:
[..]
Waarom zie ik zoveel andere kansloze figuren wel kinderen (kunnen) krijgen?
De waarheid die uitgesproken moest wordenquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Kijk even in ZIJN pohi.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:46 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Dat is toch vrij kort door de bocht. Je kent haar reden niet, waarom ze weinig geld heeft.
Ik ben ook bijna twee jaar werkeloos geweest (toen ik mijn kind al had) omdat ik bij een reorganisatie boventallig was.
Ik had niet veel geld. Maar het betekende niet dat ik niet voor mezelf kon zorgen.
Duidelijk troll moet je gewoon negeren.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:12 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik lees dat iedereen die erbij betrokken is, dit een goede deal vindt.
Waar bemoei jij je mee, fossiel dat je er bent?
Wat heb je weer te zeuren?quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Neem dan geen kinderen als het zoveel moeite is voor je. Damn.
De originele poster krijgt zulke opmerkingen waarschijnlijk al veel te vaak te horen, van mensen die lomp genoeg zijn dat ze denken dat ze zoiets gewoon kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:22 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Duidelijk troll moet je gewoon negeren.
Fossiel? Waar haal die onzin vandaan? Je hebt geen idee van mijn leeftijdquote:Op zaterdag 12 september 2020 21:12 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik lees dat iedereen die erbij betrokken is, dit een goede deal vindt.
Waar bemoei jij je mee, fossiel dat je er bent?
Was expliciet gericht naar degene die ik quottequote:Op zaterdag 12 september 2020 21:46 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Ahh. Mijn excuses. Ik kijk eigenlijk nooit buiten fok oud.quote:Op zaterdag 12 september 2020 23:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Was expliciet gericht naar degene die ik quotte
Zie zijn pohi
Ah geld.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja dat is dus de vraag zegmaar.
Denk eens na wat je allemaal aan jezelf uit had kunnen geven per kind als je die niet gehad had.
Denk al vlug een ton per kind.
Makkelijke keuze wat mij betreft
Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat de financiën voor sommigen, zoals voor mij, toch altijd meewegen. Als een kind een ton kost, dan vindt de een dat vrij weinig voor alle vreugde die het kind hem brengt - de ander zal denken aan alles wat hij met dat geld had kunnen doen. Natuurlijk ga je, als je echt heel erg graag kinderen wilt, minder rekening houden met het financiële plaatje. Al was het maar omdat de kosten over vele jaren worden uitgespreid, er flink wat hulp van de overheid is en er genoeg mensen met heel weinig geld en flink veel kinderen zijn, die het ook altijd min of meer redden.quote:Op zondag 13 september 2020 11:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ah geld.
Je geeft je geld uit aan dingen die jij belangrijk vindt.
Of dat nu kinderen, die nieuwe auto, dat mooie huis of wat dan ook is maakt niet zo uit.
Dat geld gaat toch wel op, steek het in iets wat jij fijn vindt.
Het financiële praatje is dan ook baarlijke onzin.
Voor het gros van de mensen geld dat ze financiële keuzes moeten maken.
Als je die dikke auto koopt moet je op een ander gebied een beetje dimmen.
Een altijd bloeiende geldboom is maar voor weinigen weggelegd.
Je steekt je geld en energie (heeft een overlap) in waar jij het in wil steken.
De een voelt zich beter bij oppotten, de ander bij die dikke auto en weer een ander bij dat kind.
Dat mijn zoon me geld heeft gekost (en nogsteeds doet) en aan het eind van de rit misschien netto niets oplevert financieel boeit me echt niets.
Ik had dat geld niet beter uit kunnen geven.
Dat doen die ouders al vaak genoeg om tot die conclusie te laten komen.quote:
Hoe deed je dat precies?quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:46 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Ja terecht toch, het is het menselijk doel jezelf voort te planten.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:48 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Zie hier een voorbeeld van de absoluut misplaatste arrogantie van mensen met kinderen () tov mensen zonder kinderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |