abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195016239
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:00 schreef Spanky78 het volgende:
Het brengt iets extra's in je leven, maar het kost je ook extra.
Ik weet niet zeker hoor, maar volgens mij zijn de kosten en baten nou niet bepaald lekker in balans :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_195016256
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:05 schreef Marsenal het volgende:
Zonder kinderen was ik absoluut egoistischer en minder flexibel geweest.
Je zegt het alsof daar iets mis mee is.
pi_195016318
quote:
89s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker hoor, maar volgens mij zijn de kosten en baten nou niet bepaald lekker in balans :X
Voor jou misschien niet, voor een ander mogelijk wel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_195016364
Soms he, maar over het algemeen geen spijt.
pi_195016368
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Voor jou misschien niet, voor een ander mogelijk wel.
Nouja dat is dus de vraag zegmaar.

Denk eens na wat je allemaal aan jezelf uit had kunnen geven per kind als je die niet gehad had.
Denk al vlug een ton per kind.

Makkelijke keuze wat mij betreft :)
pi_195016394
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hier ook op het werk: Oh, jij gaat deeltijd werken? En je vrouw niet? :{

Dat wordt echt nog als heel raar gezien hier.
Deeltijdwerk zou veel normaler moet zijn imo. Ook zonder kinderen. Beste keuze die ik ooit in mn leven gemaakt heb om van 40 naar 32 uur te gaan.

Zo veel salaris lever je niet in en de extra tijd die je vrij hebt weegt sowieso zwaarder dan dat geld.

Ik ging overigens deeltijd werken vanwege onze hond. Daar keek men een partij raar van op. En dan ook collega's van 60+ die hun huis al lang en breed afbetaald hebben. Echt serieus, waarom zou je nog fulltime werken? Dat heb je dan al helemaal niet meer nodig.

Dus meer mensen, met kinderen of niet, zouden deeltijd moeten werken imo. Maargoed, dat is een beetje een andere discussie :@
pi_195016416
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Denk eens na wat je allemaal aan jezelf uit had kunnen geven per kind als je die niet gehad had.

Waarom is dat de vraag? Als iemand het zegt wel tegen elkaar te vinden opwegen, waarom is dat dan niet valide omdat jíj liever een ton aan iets anders uitgeeft? Jij vindt een ton 'aan dingen' uitgeven de moeite waard, een ander vindt kinderen de moeite waard.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_195016447
Samen met mijn lief weg: geen waardeoordeel over. Nog niet de behoefte aan gehad, omdat onze peuter tot dusver een heel makkelijke en gezellige reisgenoot is gebleken, dus die hebben we gewoon graag wél mee. :) Ik ga (nou ja, ging, want corona) wel in mijn uppie ongeveer eens per maand op stap naar feestjes met obscure muziek en/of naar concerten en het interesseert me precies niks wat andere mensen daarvan vinden :+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 12 september 2020 @ 09:52:18 #159
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195016571
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Als ik denk aan 5500 euro per jaar extra zou het als spaargeld blijven staan of er komt sneller een nieuwe auto of je doet makkelijker iets groots aan je huis.

Zijn die dingen up to date dan moet je voor dat geld al snel gaan denken aan vakanties, uitstapjes of regelmatig uit eten gaan ofzo om het op te krijgen. Allemaal dingen die mij geen reet boeit.

Zou mezelf dan vooral aankopen zien doen die ik niet nodig heb ik mijn leven, gewoon omdat het kan.

Goed is goed.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_195016607
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:52 schreef Catkiller het volgende:
Zou mezelf dan vooral aankopen zien doen die ik niet nodig heb ik mijn leven, gewoon omdat het kan.
Onlangs een cabrio gekocht als 3de auto voor de leuk voor erbij. Totaal overbodig. Compleet niet nodig. En dat had ik niet kunnen doen met kinderen. Ofja, dat had wel gekund, maar dan had ik er voor moeten sparen.

Nu dacht ik, hey een cabrio, dat lijkt me wel wat. En heb ik die vervolgens gewoon gekocht.

Om maar een voorbeeldje te noemen :)
  zaterdag 12 september 2020 @ 09:56:39 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_195016627
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Onlangs een cabrio gekocht als 3de auto voor de leuk voor erbij. Totaal overbodig. Compleet niet nodig. En dat had ik niet kunnen doen met kinderen. Ofja, dat had wel gekund, maar dan had ik er voor moeten sparen.

Nu dacht ik, hey een cabrio, dat lijkt me wel wat. En heb ik die vervolgens gewoon gekocht.

Maar dat is prima en dat zijn jouw keuzes. Dat wil niet zeggen dat de keuzes van een ander dus slecht of kut zijn volgens mij. Leven en laten leven. Ik geef niks om auto's, dus ik zou zeker niet gelukkiger worden van 3 van die units op mijn oprit.
disclaimer
pi_195016641
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Wel een met 300+ pk toch :D
  zaterdag 12 september 2020 @ 09:58:56 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_195016654
ik vind het zo bijzonder dat er een groep mensen is die pertinent geen kinderen wil, om welke reden dan ook, en dan dus maar beredeneert dat mensen met kinderen wel spijt moeten hebben of liever iets anders gekozen zouden hebben :?
Het is andersom toch net zo achterlijk als ik ga roeptoeteren dat mensen zonder kinderen de verkeerde keuze hebben gemaakt? Nee. Laat elkaar gewoon.
disclaimer
pi_195016659
quote:
89s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat hangt er van hoeveel waarde je de kosten en baten vindt hebben.
Whatever...
  zaterdag 12 september 2020 @ 10:00:40 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_195016683
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat hangt er van hoeveel waarde je de kosten en baten vindt hebben.
Het investeren in een kind is zelfs economisch gezien een hele goede. Dat kind verdient zichzelf harder terug dan welke aandelenpot dan ook.
Disclaimer: er is een kleine groep kinderen waar dit niet voor geldt, maar ook dat is een risico dat je met elke investering loopt 8-)
disclaimer
pi_195016690
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:56 schreef SQ het volgende:
Dat wil niet zeggen dat de keuzes van een ander dus slecht of kut zijn volgens mij.
Dat zeg ik toch ook nergens. Als mensen graag kinderen willen hebben dan moeten ze dat vooral doen. Mij niet gezien; ik geef mijn geld en tijd veel liever aan andere zaken uit :)

Verder eens hoor, leven en laten leven.

[ Bericht 8% gewijzigd door SQ op 12-09-2020 10:02:17 ]
pi_195016700
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:58 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wel een met 300+ pk toch :D
Nee nog niet de helft. 135 pktjes, maar dat ding weegt geen flikker dus komt toch nog heel leuk vooruit. En met een middenmotor, dus wegligging dik in orde :)
  zaterdag 12 september 2020 @ 10:02:46 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_195016710
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook nergens. Als mensen graag kinderen willen hebben dan moeten ze dat vooral doen. Mij niet gezien; ik geef mijn geld en tijd veel liever aan andere zaken uit :)

Verder eens hoor, leven en laten leven.
Heb je post even aangepast zodat het echt gewoon een normale mening is in plaats van lelijk gesneer en gebitch. Yw. O+
disclaimer
pi_195016714
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:02 schreef SQ het volgende:

[..]

Heb je post even aangepast zodat het echt gewoon een normale mening is in plaats van lelijk gesneer en gebitch. Yw. O+
Iemand met een krijsbaby gespot :D
pi_195016722
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Het investeren in een kind is zelfs economisch gezien een hele goede. Dat kind verdient zichzelf harder terug dan welke aandelenpot dan ook.
Disclaimer: er is een kleine groep kinderen waar dit niet voor geldt, maar ook dat is een risico dat je met elke investering loopt 8-)
Jij krijgt later een ton terug per kind?? Hoe dan? Ik kan mij niet heugen dat ik mijn ouders een ton terugbetaald heb namelijk :@!
  zaterdag 12 september 2020 @ 10:04:16 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_195016724
en nu weer ontopic ;)
disclaimer
  zaterdag 12 september 2020 @ 10:05:09 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_195016736
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Jij krijgt later een ton terug per kind?? Hoe dan? Ik kan mij niet heugen dat ik mijn ouders een ton terugbetaald heb namelijk :@!
Jouw auto's jou vast ook niet. :*
disclaimer
pi_195016772
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Jouw auto's jou vast ook niet. :*
Een ton niet, maar die cabrio wordt in elk geval alleen maar meer waard, want dat is nu eigenlijk al een klassieker.
En in een speciale uitvoering waar er wereldwijd maar 1480 van zijn geweest.
pi_195016821
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Ook jij wordt oud. En als je pech hebt eenzaam. Dan zijn kinderen en kleinkinderen heel wat meer waard dan ‘vrienden’. Als je die al hebt.

Niet alles druk je uit in geld. Als je alleen bent zijn de regelmatige bezoekjes van kinderen en kleinkinderen iets om je op de been te houden. Ook al is dat dan niet elke week.

Zoals ik zei; het is welke waarde je waaraan toekent. Je kunt nu misschien een keer extra naar Thailand vliegen om te feesten zonder kinderen.
Whatever...
pi_195016899
Ja. Heb ze gewoon verkocht op marktplaats 5 jaar geleden. Nooit meer last van gehad gelukkig sindsdien.
Eens kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')