Ik weet niet zeker hoor, maar volgens mij zijn de kosten en baten nou niet bepaald lekker in balansquote:Op vrijdag 11 september 2020 10:00 schreef Spanky78 het volgende:
Het brengt iets extra's in je leven, maar het kost je ook extra.
Je zegt het alsof daar iets mis mee is.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:05 schreef Marsenal het volgende:
Zonder kinderen was ik absoluut egoistischer en minder flexibel geweest.
Voor jou misschien niet, voor een ander mogelijk wel.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker hoor, maar volgens mij zijn de kosten en baten nou niet bepaald lekker in balans
Nouja dat is dus de vraag zegmaar.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Voor jou misschien niet, voor een ander mogelijk wel.
Deeltijdwerk zou veel normaler moet zijn imo. Ook zonder kinderen. Beste keuze die ik ooit in mn leven gemaakt heb om van 40 naar 32 uur te gaan.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hier ook op het werk: Oh, jij gaat deeltijd werken? En je vrouw niet?![]()
Dat wordt echt nog als heel raar gezien hier.
Waarom is dat de vraag? Als iemand het zegt wel tegen elkaar te vinden opwegen, waarom is dat dan niet valide omdat jíj liever een ton aan iets anders uitgeeft? Jij vindt een ton 'aan dingen' uitgeven de moeite waard, een ander vindt kinderen de moeite waard.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja dat is dus de vraag zegmaar.
Denk eens na wat je allemaal aan jezelf uit had kunnen geven per kind als je die niet gehad had.
Denk al vlug een ton per kind.
Makkelijke keuze wat mij betreft
Als ik denk aan 5500 euro per jaar extra zou het als spaargeld blijven staan of er komt sneller een nieuwe auto of je doet makkelijker iets groots aan je huis.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja dat is dus de vraag zegmaar.
Denk eens na wat je allemaal aan jezelf uit had kunnen geven per kind als je die niet gehad had.
Denk al vlug een ton per kind.
Makkelijke keuze wat mij betreft
Onlangs een cabrio gekocht als 3de auto voor de leuk voor erbij. Totaal overbodig. Compleet niet nodig. En dat had ik niet kunnen doen met kinderen. Ofja, dat had wel gekund, maar dan had ik er voor moeten sparen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:52 schreef Catkiller het volgende:
Zou mezelf dan vooral aankopen zien doen die ik niet nodig heb ik mijn leven, gewoon omdat het kan.
Maar dat is prima en dat zijn jouw keuzes. Dat wil niet zeggen dat de keuzes van een ander dus slecht of kut zijn volgens mij. Leven en laten leven. Ik geef niks om auto's, dus ik zou zeker niet gelukkiger worden van 3 van die units op mijn oprit.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Onlangs een cabrio gekocht als 3de auto voor de leuk voor erbij. Totaal overbodig. Compleet niet nodig. En dat had ik niet kunnen doen met kinderen. Ofja, dat had wel gekund, maar dan had ik er voor moeten sparen.
Nu dacht ik, hey een cabrio, dat lijkt me wel wat. En heb ik die vervolgens gewoon gekocht.
Om maar een voorbeeldje te noemen
Wel een met 300+ pk tochquote:Op zaterdag 12 september 2020 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Onlangs een cabrio gekocht als 3de auto voor de leuk voor erbij. Totaal overbodig. Compleet niet nodig. En dat had ik niet kunnen doen met kinderen. Ofja, dat had wel gekund, maar dan had ik er voor moeten sparen.
Nu dacht ik, hey een cabrio, dat lijkt me wel wat. En heb ik die vervolgens gewoon gekocht.
Om maar een voorbeeldje te noemen
Dat hangt er van hoeveel waarde je de kosten en baten vindt hebben.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker hoor, maar volgens mij zijn de kosten en baten nou niet bepaald lekker in balans
Het investeren in een kind is zelfs economisch gezien een hele goede. Dat kind verdient zichzelf harder terug dan welke aandelenpot dan ook.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat hangt er van hoeveel waarde je de kosten en baten vindt hebben.
Dat zeg ik toch ook nergens. Als mensen graag kinderen willen hebben dan moeten ze dat vooral doen. Mij niet gezien; ik geef mijn geld en tijd veel liever aan andere zaken uitquote:Op zaterdag 12 september 2020 09:56 schreef SQ het volgende:
Dat wil niet zeggen dat de keuzes van een ander dus slecht of kut zijn volgens mij.
Nee nog niet de helft. 135 pktjes, maar dat ding weegt geen flikker dus komt toch nog heel leuk vooruit. En met een middenmotor, dus wegligging dik in ordequote:
Heb je post even aangepast zodat het echt gewoon een normale mening is in plaats van lelijk gesneer en gebitch. Yw.quote:Op zaterdag 12 september 2020 10:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook nergens. Als mensen graag kinderen willen hebben dan moeten ze dat vooral doen. Mij niet gezien; ik geef mijn geld en tijd veel liever aan andere zaken uit
Verder eens hoor, leven en laten leven.
Iemand met een krijsbaby gespotquote:Op zaterdag 12 september 2020 10:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb je post even aangepast zodat het echt gewoon een normale mening is in plaats van lelijk gesneer en gebitch. Yw.
Jij krijgt later een ton terug per kind?? Hoe dan? Ik kan mij niet heugen dat ik mijn ouders een ton terugbetaald heb namelijkquote:Op zaterdag 12 september 2020 10:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Het investeren in een kind is zelfs economisch gezien een hele goede. Dat kind verdient zichzelf harder terug dan welke aandelenpot dan ook.
Disclaimer: er is een kleine groep kinderen waar dit niet voor geldt, maar ook dat is een risico dat je met elke investering loopt
Jouw auto's jou vast ook niet.quote:Op zaterdag 12 september 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij krijgt later een ton terug per kind?? Hoe dan? Ik kan mij niet heugen dat ik mijn ouders een ton terugbetaald heb namelijk!
Een ton niet, maar die cabrio wordt in elk geval alleen maar meer waard, want dat is nu eigenlijk al een klassieker.quote:
Ook jij wordt oud. En als je pech hebt eenzaam. Dan zijn kinderen en kleinkinderen heel wat meer waard dan ‘vrienden’. Als je die al hebt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij krijgt later een ton terug per kind?? Hoe dan? Ik kan mij niet heugen dat ik mijn ouders een ton terugbetaald heb namelijk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |