Gewoon zoals het 's nachts is aangegeven. Rood kruis boven de linkerstrook, borden op 130. Na Maarsbergen twee banen groene pijl en links rood, stukje verderop drie groene pijlen en borden op 100 zoals het hoort om twee uur 's middags. Tot aan afrit Veenendaal (Vanaf Arnhem.) was het ook gewoon drie groene pijlen.quote:Op donderdag 10 september 2020 18:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hoe was dat aangegeven? Best wel bijzonder.....
Viel mij ook net pas op classic. Heb er nog eentje toegevoegdquote:
quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:33 schreef lichtknopje het volgende:
Stoplichtkruipers. Een grote ergernis. Voorgangers die bij benaderen rood stoplicht tergend langzaam rijden en dan ook nog eens de laatste 3-4 meter opkruipen naar hun voorganger of streep. Ik kruip niet meer mee. Dan maar een auto lengte of meer tussen mijzelf en de kruiper.
Nou, even een toelichting... ik laat de auto altijd uitrollen als een rood verkeerslicht nadert. Ik rijd niet op hetzelfde tempo door en in de laatste meters in de remmen... Zo bespaart het brandstof en de remmen.quote:
Soms doen mensen dit ook terwijl er nog een afslag naar rechts of links is waardoor de mensen achter je niet er langs kunnen. Dat is strontvervelend.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, even een toelichting... ik laat de auto altijd uitrollen als een rood verkeerslicht nadert. Ik rijd niet op hetzelfde tempo door en in de laatste meters in de remmen... Zo bespaart het brandstof en de remmen.
En voor de doorvoersnelheid en tijdsverlies maakt het geen donder uit want je staat uiteindelijk toch stil voor dat verkeerslicht.
9/10x staat er gewoon een rijtje en weet je dat als je met 20 km/h gaat rijden de achterste auto nog niet weg is als het licht instant op groen gaat...quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, even een toelichting... ik laat de auto altijd uitrollen als een rood verkeerslicht nadert. Ik rijd niet op hetzelfde tempo door en in de laatste meters in de remmen... Zo bespaart het brandstof en de remmen.
En voor de doorvoersnelheid en tijdsverlies maakt het geen donder uit want je staat uiteindelijk toch stil voor dat verkeerslicht.
Bumperklevers terwijl je afslaat zijn ook vervelend echter, je kan niet zomaar remmen met een andere automobilist achter je die redelijk hard rijdt...quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Soms doen mensen dit ook terwijl er nog een afslag naar rechts of links is waardoor de mensen achter je niet er langs kunnen. Dat is strontvervelend.
Mijn grootste irritatie vind ik dan ook de laatste meters; stoppen, oprollen, even remmen en weer doorkruipenquote:Op vrijdag 11 september 2020 11:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, even een toelichting... ik laat de auto altijd uitrollen als een rood verkeerslicht nadert. Ik rijd niet op hetzelfde tempo door en in de laatste meters in de remmen... Zo bespaart het brandstof en de remmen.
En voor de doorvoersnelheid en tijdsverlies maakt het geen donder uit want je staat uiteindelijk toch stil voor dat verkeerslicht.
Ja dat doe ik dus niet. Eenmaal gestopt is het klaar. Met een automaat is het simpel poot van de rem om wat vooruit te kruipen, maar handgeschakeld is het meer gedoe, en nutteloos.quote:Op vrijdag 11 september 2020 12:14 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Mijn grootste irritatie vind ik dan ook de laatste meters; stoppen, oprollen, even remmen en weer doorkruipen
Huh wat bedoel je?quote:Op vrijdag 11 september 2020 12:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bumperklevers terwijl je afslaat zijn ook vervelend echter, je kan niet zomaar remmen met een andere automobilist achter je die redelijk hard rijdt...
Hard remmen als je afslaat op een 80km/h weg is niet flex met een bumperklever.quote:
Dat zal ik niet ontkennen maar daar doelde ik ook niet op. Ik heb het over een kruispunt waar het stoplicht naar rechts op groen staat, maar ik er niet langs kan omdat die persoon voor me rustig aan het rollen is naar zijn stoplicht rechtdoor die wel op rood staat.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hard remmen als je afslaat op een 80km/h weg is niet flex met een bumperklever.
Ahhh,quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat zal ik niet ontkennen maar daar doelde ik ook niet op. Ik heb het over een kruispunt waar het stoplicht naar rechts op groen staat, maar ik er niet langs kan omdat die persoon voor me rustig aan het rollen is naar zijn stoplicht rechtdoor die wel op rood staat.
Maar doordat jij die ruimte laat kunnen mensen achteraan misschien niet hun afslag pakken terwijl het daar wel groen is. Snap ook niet dat mensen soms gewoon 10 meter voor de streep al stilstaan.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:33 schreef lichtknopje het volgende:
Stoplichtkruipers. Een grote ergernis. Voorgangers die bij benaderen rood stoplicht tergend langzaam rijden en dan ook nog eens de laatste 3-4 meter opkruipen naar hun voorganger of streep. Ik kruip niet meer mee. Dan maar een auto lengte of meer tussen mijzelf en de kruiper.
Klopt, werkt twee kanten op natuurlijk. Blijf jij wel mee naar voren kruipen dan als het echt zo heel langzaam gaat?quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:20 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar doordat jij die ruimte laat kunnen mensen achteraan misschien niet hun afslag pakken terwijl het daar wel groen is. Snap ook niet dat mensen soms gewoon 10 meter voor de streep al stilstaan.
Als ik zie dat dat staat te gebeuren rijd ik wel wat harder, dat ook wel weer. Wat betreft aansluiten: uiteraard. Maar niet elke keer 5 cm vooruit rollen als de voorganger dat steeds doet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat zal ik niet ontkennen maar daar doelde ik ook niet op. Ik heb het over een kruispunt waar het stoplicht naar rechts op groen staat, maar ik er niet langs kan omdat die persoon voor me rustig aan het rollen is naar zijn stoplicht rechtdoor die wel op rood staat.
quote:Op donderdag 10 september 2020 20:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gewoon zoals het 's nachts is aangegeven. Rood kruis boven de linkerstrook, borden op 130. Na Maarsbergen twee banen groene pijl en links rood, stukje verderop drie groene pijlen en borden op 100 zoals het hoort om twee uur 's middags. Tot aan afrit Veenendaal (Vanaf Arnhem.) was het ook gewoon drie groene pijlen.
Het bijzondere er aan vind ik dat het om een situatie overdag gaat en als ik me niet vergis is overdag de Vmax overal 100 km/h.quote:Op donderdag 10 september 2020 18:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Kantelwalsborden denk ik. Als de spitsstrook dicht is staat daar 130 op als ik me goed herinner.
Ik snap de irritatie want ik vind het ook irritant. Maar ik ga wel weer naar voren als daarvoor de ruimte is. Omdat ik weet hoe irritant het is als je er achter (meestal meer auto’s naar achteren dus) niet er langs kunt om af te slaan. Buiten dat kan het ook net de paar meter zijn die een hulpdienst nodig heeft om snel de afslag te pakken. Kleine kans, I know, maar ik laat dat niet afhangen van mijn luiheid om de koppeling even op te laten komen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:21 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Klopt, werkt twee kanten op natuurlijk. Blijf jij wel mee naar voren kruipen dan als het echt zo heel langzaam gaat?
Allebei niet. De kantelwalsborden zijn duur en moeilijk om aan te passen, dus daar staan nog 2 dingen op:quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:19 schreef vannelle het volgende:
Óf ze zijn "vergeten" die borden aan te passen, kan de overheid weer cashen.
Overigens niet elke 5cm natuurlijk. Ik houd meestal de ruimte dat ik nog net de rij uit kan.quote:Op vrijdag 11 september 2020 14:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als ik zie dat dat staat te gebeuren rijd ik wel wat harder, dat ook wel weer. Wat betreft aansluiten: uiteraard. Maar niet elke keer 5 cm vooruit rollen als de voorganger dat steeds doet.
10 meter voor de streep stil staan is wel erg veel ruimte laten.
Afgelopen maandag.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:19 schreef vannelle het volgende:
Of dit moet al een tijdje geleden zijn gebeurd.
Paar jaar geleden meerdere minuten aan zo'n zijweg gestaan met een hele file achter me, omdat meneer vooraan niet tot de stopstreep was gereden. En dat was de enige lus daar. Dus de hoofdweg bleef maar groen houden. Uiteindelijk uitgestapt en even aan geklopt. Toen moest ik rennen omdat het meteen groen werdquote:Op zaterdag 12 september 2020 10:28 schreef Zorro het volgende:
Wat die stoplichtkruipers betreft: De ergsten zijn diegenen die als eerst op een stoplicht af rijden en dan al ver van tevoren zo gaan doen. Waardoor ze nog niet eens over de detectielussen rijden. Ja zo wordt het natuurlijk nooit groen
Extra irritant als je van een zijweg dan iemand aan ziet komen die veel verder was, maar wel doorrijdt zodat ie eerder op de detectielussen zit en groen krijgt zodat je nog langer kan wachten.
Daar heb je een goed punt!quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:22 schreef Piles het volgende:
En bij 2 aangegeven snelheden geldt de laagste, dus weinig aan de hand.
@Piles wist het goed uit te leggen in post nr. #25quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Afgelopen maandag.
En ik heb het al wel vaker mis zien gaan op dit stuk. Pas nog om half zeven 's ochtends (Weliswaar in de tegenovergestelde richting) ook nog de borden op 130km/h.
Jouw dag is goed begonnen Mijn ritje was niet zo bijzonder, behalve een gast die hem naar links gooit met nog 10 cm van mijn bumper. Vraag me toch af in zo'n situatie of ik dan een boete kan krijgen voor bumperkleven.quote:Op donderdag 17 september 2020 07:33 schreef ManianMan het volgende:
Vandaag iemand koekje van eigen deeg gegeven. Kwam aanrijden op de a2 met 200 moest keihard in de remmen voor een busje. Dus ik langzaam achter hem gekomen groot licht aangezet paar keer getoetert. Kwam meneer gefrustreerd naast mij rijden dus ik zwaaien. Wilt ie kansloos mij van de weg afdrukken geef een ruk aan 't stuur knalt ie bijna tegen vrachtwagen aan met zijn snelheids verhoging.
Heb je geen dashcam? Prachtig bewijsmateriaal voor zulke situatie's.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jouw dag is goed begonnen Mijn ritje was niet zo bijzonder, behalve een gast die hem naar links gooit met nog 10 cm van mijn bumper. Vraag me toch af in zo'n situatie of ik dan een boete kan krijgen voor bumperkleven.
Dat vind ik nog tot daar aan toe. Maar je ziet dus al een minuut van te voren aankomen dat de brug weer open gaat voor het verkeer. En dan nog niet in de startblokken staan ……quote:Op vrijdag 11 september 2020 13:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Een irritatie van mij is als de brug open is en mensen dus de motor hebben afgezet, ze de motor toch alweer starten als de brugdek net begonnen is weer te dalen. Het duurt nog minstens een minuut voor de slagbomen open gaan.
Ja maar er zal een punt komen dat de politie ook zegt, nu moet je maar afremmen of gas minderen. En nee heb geen dashcam, te gevaarlijk. Straks crash ik en kunnen ze terugzien hoe ik reedquote:Op donderdag 17 september 2020 08:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heb je geen dashcam? Prachtig bewijsmateriaal voor zulke situatie's.
Starten kost 1 seconde.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat vind ik nog tot daar aan toe. Maar je ziet dus al een minuut van te voren aankomen dat de brug weer open gaat voor het verkeer. En dan nog niet in de startblokken staan ……
En dan nog, telefoon neer leggen, gordel weer goed doen, flesje water weg zetten, van hand rem afhalen etc...…quote:
En de uitdaging om je kinderen die langs op de weg zijn gaan dollen weer in de auto te krijgen.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En dan nog, telefoon neer leggen, gordel weer goed doen, flesje water weg zetten, van hand rem afhalen etc...…
Dat kan je wederhelft doen, die uit is gestapt om even te gaan rokenquote:Op donderdag 17 september 2020 08:44 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En de uitdaging om je kinderen die langs op de weg zijn gaan dollen weer in de auto te krijgen.
Ooit gezien dat een uitgesherry'de huisvader in een leasebak onnodig een gat van twintig meter of zo in een file liet vallen en dit precies na een kruispunt, waardoor de vrachtwagen achter hem vast kwam te staan op het kruispunt. Paar keer toeteren, meneer deed alsof hij het niet hoorde, nog een lange toeter, kwam er een middelvingertje uit het raam. Trucker eruit, leek wel een Yeti zo groot en harig. Veertiger in de Passat had het pas op het laatste moment door en kon zijn raampje niet meer dichtdoen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Paar jaar geleden meerdere minuten aan zo'n zijweg gestaan met een hele file achter me, omdat meneer vooraan niet tot de stopstreep was gereden. En dat was de enige lus daar. Dus de hoofdweg bleef maar groen houden. Uiteindelijk uitgestapt en even aan geklopt. Toen moest ik rennen omdat het meteen groen werd
Heerlijk zulke verhalen.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:06 schreef Qarrad het volgende:
Na een stevige (verbale) reprimande had hij geen babbels meer en reed door. Prachtig.
Die is bezig de picknickspullen weer in te pakken.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat kan je wederhelft doen, die uit is gestapt om even te gaan roken
Er mist een mogelijke oorzaak: automatic headlights die nogal laat reageren. Die van mij bijvoorbeeld zou in mijn optiek iets eerder de koplampen mogen aanzetten dan dat 'ie doet.quote:Op vrijdag 18 september 2020 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
En dan vaak ook nog kleine k*tautootjes. Dom of brandstof aan het besparen vanwege chronisch geldgebrek?
Van mij mogen ze dat automatische verlichting afschaffen. Gewoon altijd aan, klaar. Zichtbaarheid is alles.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:41 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Er mist een mogelijke oorzaak: automatic headlights die nogal laat reageren. Die van mij bijvoorbeeld zou in mijn optiek iets eerder de koplampen mogen aanzetten dan dat 'ie doet.
Volvo's hebben dat toch standaard?quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Van mij mogen ze dat automatische verlichting afschaffen. Gewoon altijd aan, klaar. Zichtbaarheid is alles.
Jup en ook bij mijn BMW staat hij op altijd aan. Dan gaan de lampen aan als de motor draait, het is zo simpelquote:Op vrijdag 18 september 2020 21:21 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Volvo's hebben dat toch standaard?
Ja. Als ze maar ook uit gaan als het contact afgezet wordt, en niet dat de stadslichten nog blijven branden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jup en ook bij mijn BMW staat hij op altijd aan. Dan gaan de lampen aan als de motor draait, het is zo simpel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |