abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194989561
Coronaboete wordt waarschijnlijk verlaagd naar 99 euro en zonder strafblad.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 10 september 2020 @ 17:43:02 #92
65846 Bocaj
47th President.
pi_194989574
Hebben jullie dit stuk ook gezien?

Griepgolf treft veel mensen die anders nooit ziek zijn.
quote:
Ziekenhuizen in het land stromen vol met grieppatiënten. Hier zitten opvallend veel gezonde mensen tussen, die vaak al jaren niet ziek zijn geweest. Sommigen reageren zo heftig dat ze met kapotte longen op de ic belanden. Dit zegt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.

De patiënten die op de ic terechtkomen hebben een longontsteking die zo agressief is, dat die het longweefsel heeft aangetast. Gewone beademing is bij hen niet genoeg. Zij liggen in uiterst kritieke toestand aan de hartlongmachine, die de functie van de longen overneemt. ,,Als ze deze acute fase doorkomen, kunnen de longen weer herstellen," legt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care uit.

Ziekenhuizen hebben de handen vol aan de griepgolf. ,,Medewerkers rennen de benen onder hun kont vandaan. Die hebben geen tijd om te lunchen. Maar de ziekenhuizen kunnen de druk nog wel aan," reageert de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ).

Meer bedden
Bij tal van ziekenhuizen van het Zuyderland in Heerlen tot het Medisch Spectrum in Twente zijn er meer bedden bezet dan normaal. Ook op de spoedeisende hulp is het drukker, waar grieppatiënten zich melden met benauwdheidsklachten. Het AMC in Amsterdam heeft het juist drukker dan normaal doordat ook medewerkers zijn geveld door het virus.

Lang niet iedereen heeft de griepvariant die zo zwaar ziek maakt. De gevaarlijke variant heet H1N1, beter bekend als de Mexicaanse griep. In 2009 dook deze op tijdens de wereldwijde pandemie. Sindsdien komt het virus elk jaar terug.
Komt mij allemaal al te bekend voor...
Datum stuk: 05-02-16
pi_194989590
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:41 schreef Justin_Case het volgende:
Opeens een normaal bedrag, hoe kan dat nou? :P
pi_194989603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:43 schreef Bocaj het volgende:
Hebben jullie dit stuk ook gezien?

Griepgolf treft veel mensen die anders nooit ziek zijn.
[..]

Komt mij allemaal al te bekend voor...
Datum stuk: 05-02-16
Toen ik begon met lezen dacht ik even dat dit actueel was. Maar goed, dat klopt niet met het huidige beeld in de ziekenhuizen momenteel.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 10 september 2020 @ 17:47:20 #95
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194989623
Ik zou wel weten welke lokale maatregelen je het beste kunt treffen in studentensteden die nu ruim boven de signaalwaarde scoren.

quote:
RIVM meldt veel nieuwe besmettingen in grote studentensteden

Uit de nieuwste cijfers van het RIVM blijkt dat er in de afgelopen 24 uur in totaal 823 nieuwe coronapatiënten zijn gediagnosticeerd in de overbelaste teststraten van de GGD's. Hiermee is het aantal nieuwe gevallen meer dan 300 lager dan gisteren, toch betekent dit niet dat de trend gestopt is. Hiervoor is een aantal dagen op rij daling nodig.

Opvallend is dat sinds de voorbije week steeds meer studentensteden kampen met een hogere toename dan elders in het land. De drie grote steden kampten al langere tijd met forse aanwascijfers, maar nieuw is de piek in Delft. Hier werden in een week tijd 151 nieuwe coronapatiënten gemeld, goed voor groei van 145,7 patiënten per 100.000 inwoners. Delft is hiermee met grote afstand de felste covid-haard van het land op dit moment.

Ook in Nijmegen lijkt iets aan de hand te zijn. Deze universiteitsstad klom, mede vanwege een haard in een populaire studentenkroeg, naar de negende positie landelijk met een groei van 69,2. Ook Utrecht (60,4), Tilburg (52,3) en Leiden (50,3) zitten ver boven de landelijke moyenne van 21,1. De enige universiteitssteden die onder de landelijke gemiddeldes zitten zijn Groningen, Enschede en Maastricht.

De toenamecijfers van Covid-19 in de rest van Nederland zijn te zien in de onderstaande interactieve datatabel.

De coronagroei in gemeentes met meer dan 100.000 inwoners
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 10 september 2020 @ 17:54:03 #96
65846 Bocaj
47th President.
pi_194989702
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:45 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Toen ik begon met lezen dacht ik even dat dit actueel was. Maar goed, dat klopt niet met het huidige beeld in de ziekenhuizen momenteel.
Het lijkt verdomd veel op elkaar... (symptomen)
Corona is wel meer besmettelijk natuurlijk en wij hebben nog geen weerstand ervoor... (de onbesmette mensen)
En er mist nog een vaccin ervoor wat er voor de griep wel is. (wat ook niet altijd werkt...)
  donderdag 10 september 2020 @ 17:55:35 #97
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194989722
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:41 schreef Justin_Case het volgende:
Beetje woord picken. Het is niet "en" maar dat daarmee de strafblad aantekening vervalt.

Bij een strafbeschikking van ¤ 100,- of meer krijg je een justitiële aantekening.
NB: Issue is dat door betalen van die "boete" (binnen twee weken na ontvangst) je daarmee ook de schuld onvoorwaardelijk erkent.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194989729
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:47 schreef Gretzl het volgende:
Ik zou wel weten welke lokale maatregelen je het beste kunt treffen in studentensteden die nu ruim boven de signaalwaarde scoren.
Het lijkt me in elk geval verstandig om voorlopig groepsbijeenkomsten voor studenten op te schorten. Dispuutsavonden, huisfeestjes en andere sociale activiteiten in grotere groepen doen ze maar beter een tijdje niet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 10 september 2020 @ 17:59:34 #99
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194989765
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:56 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het lijkt me in elk geval verstandig om voorlopig groepsbijeenkomsten voor studenten op te schorten. Dispuutsavonden, huisfeestjes en andere sociale activiteiten in grotere groepen doen ze maar beter een tijdje niet.
Precies. Dan maar even weer terug naar meer Zoom/Skype/Hangout-sessies met medestudenten, want dat de behoefte aan sociaal contact er is en blijft is volkomen normaal. Maar het is totaal niet nodig om nu een hoog aantal fysieke contacten te hebben. Daar zijn in het internettijdperk goede alternatieven voor.

Ik spreek ook nog steeds online af met mijn vriendengroepen. Natuurlijk zou ik dit niet blijvend prefereren boven normale ontmoetingen, maar ook met videobellen kun je prima een gezellige avond hebben :) De fysieke sociale activiteiten kun je ook beperken tot een zeer select gezelschap.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194989963
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:19 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 849
Totaal: 78511 (+823 ivm -26 corr.)

Opgenomen: 17
Totaal: 12250

Opgenomen op IC*: 5
Huidig: 47
Totaal: 3062
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)

Overleden: 3
Totaal: 6249

Uitschieters (+10 of meer)
+126 Amsterdam (was +132)
+106 Rotterdam (was +85)
+47 Den Haag (was +120)
+33 Nijmegen (was 22)
+16 Utrecht (was +44)
+15 Haarlemmermeer (was +16)
+15 Delft (was +50)
+15 Schiedam (was +4)
+13 Tilburg (was +23)
+13 Almere (was +22)
+10 Groningen (was +8)
Je kunt hier toch gewoon geen conclusies meer aan verbinden?
Wanneer ik kleurstof over een stel konijnen gooi, en nadat ik 1 van hen getest heb op kleurstof ik de anderen uit de groep ook ga testen, heb ik de volgende test een vervijfvoudiging van het aantal konijnen met kleurstof, terwijl er verder nergens in het land konijnen met kleurstof te vinden zijn. Of misschien lopen er nog twee die ik dan via BOC onderzoek achterhaal, dan is er weer een afname van 60% ten opzichte van de vorige test.

Dan kan ik mededelen dat het aantal konijnen met kleurstof in het land vervijfvoudigd danwel meer dan gehalveerd is, maar je kunt er niets mee. Of zie ik dit verkeerd?
pi_194989970
quote:
12s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Beetje woord picken. Het is niet "en" maar dat daarmee de strafblad aantekening vervalt.

Bij een strafbeschikking van ¤ 100,- of meer krijg je een justitiële aantekening.
NB: Issue is dat door betalen van die "boete" (binnen twee weken na ontvangst) je daarmee ook de schuld onvoorwaardelijk erkent.
Ik ben wel bang dat zulke lage boetes straks er alleen maar op neer komen dat mensen hun 'recht' om geen afstand te houden gewoon af gaan kopen. Beetje zoals de directeur die altijd te hard rijdt omdat ie poen zat heeft en boetes hem geen pijn doen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194990001
Het enige voordeel dat ik zie van die lagere boetes is dat daarmee misschien ook voor handhavers de drempel lager wordt om ze uit te delen.
pi_194990321
Boetes verwaarloosbaar dus dag 1.5 meter :W
pi_194990329
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik ben wel bang dat zulke lage boetes straks er alleen maar op neer komen dat mensen hun 'recht' om geen afstand te houden gewoon af gaan kopen. Beetje zoals de directeur die altijd te hard rijdt omdat ie poen zat heeft en boetes hem geen pijn doen.
Precies _O_
pi_194990332
Twee coronagevallen bij beachvolleybaltoernooi King of the Court in Utrecht
https://nos.nl/artikel/23(...)ourt-in-utrecht.html

quote:
Tijdens het internationale beachvolleybalevenement King of the Court in Utrecht zijn twee spelers positief getest op het coronavirus: de Zwitser Quentin Métral en de Tsjech David Schweiner. Beide spelers zijn uit het toernooi gehaald.

Métral en Schweiner testten allebei respectievelijk drie en zes weken geleden voor het eerst positief. "Hoewel ze in hun thuisland nog negatief testten, pakte de eerste test in Nederland toch positief uit", aldus toernooiarts Marc Doornbos.

"We weten dat het kan. Ook zonder dat iemand nog symptomen van covid-19 heeft, kunnen tot drie maanden na een besmetting deeltjes van het coronavirus in een lichaam blijven en dan zorgen voor een positieve test. De kans dat dit ook het geval is bij Métral en Schweiner is aannemelijk", stelt Doornbos.
Ik weet wel waar die honderden 'nieuwe besmettingen' vandaan komen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194990336
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:16 schreef hooibaal het volgende:
Het enige voordeel dat ik zie van die lagere boetes is dat daarmee misschien ook voor handhavers de drempel lager wordt om ze uit te delen.
Klasse. Meer geld naar de overheid dus geld voor een 3e afkoopbonus voor de zorg!
  donderdag 10 september 2020 @ 18:50:53 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194990382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Twee coronagevallen bij beachvolleybaltoernooi King of the Court in Utrecht
https://nos.nl/artikel/23(...)ourt-in-utrecht.html
[..]

Ik weet wel waar die honderden 'nieuwe besmettingen' vandaan komen.
Was tijdje terug ook bij PEC Zwolle. Een of ander staflid positief, en dat was blijkbaar te herleiden naar een besmetting in maart(!) gelet op de hoeveelheid virusdeeltjes.
pi_194990386
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:46 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Klasse. Meer geld naar de overheid dus geld voor een 3e afkoopbonus voor de zorg!
Denk dat een bonus voor docenten beter is
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_194990423
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:46 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Is die vorige al uitgekeerd eigenlijk?
pi_194990489
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:44 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Opeens een normaal bedrag, hoe kan dat nou? :P
Iets met huwelijk .........
pi_194990789
quote:

[..]

Bedoel je niet gewoon Grapperhaus?
pi_194990945
quote:
18s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:17 schreef Vallon het volgende:
Wat wil je duidelijk maken of toevoegen ?
Die vraag heb ik bij jou ook vaak.

Je gaat wederom niet in op het punt dat ik vaak en brabbelt vervolgens wat in zijdelings relevante alinea's. En eindigt gewoon wéér met een onzinnige bewering :')
quote:
Geneeskunde is sws iets waarbij je als individu niet kunt en moet vertrouwen op percentages, laat staan aantallen.
pi_194991111
Corona is zo “gevaarlijk” dat je een test nodig hebt om er achter te komen of je het hebt.
  donderdag 10 september 2020 @ 20:06:53 #114
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_194991410
Corona is zo “gevaarlijk” dat het RIVM false positives als patiënten bestempeld.
2019: The Great Awakening
pi_194991429
Ze moeten het echt slimmer gaan doen met testen. Waarom zijn er geen thuistesten voor zorgpersoneel onderwijs kinderopvang zodat ze bij verkoudheidsklachten een test kunnen doen om te checken op Corona?
Dat gaat veel sneller.
Afhankelijk van die uitslag nog wel even naar de ggd voor de definitieve test natuurlijk ivm contactonderzoek..
  donderdag 10 september 2020 @ 20:09:13 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194991445
Gaat nog steeds heftig rond bij mij in de provincie. Logisch dat er een oranje reisadvies is. Maar liefst 0,006% is besmet met het virus. Wel 14 personen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194991611
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:07 schreef quirina het volgende:
Ze moeten het echt slimmer gaan doen met testen. Waarom zijn er geen thuistesten voor zorgpersoneel onderwijs kinderopvang zodat ze bij verkoudheidsklachten een test kunnen doen om te checken op Corona?
Dat gaat veel sneller.
Afhankelijk van die uitslag nog wel even naar de ggd voor de definitieve test natuurlijk ivm contactonderzoek..
Omdat er geen betrouwbare thuistest is, volgens mij. Er word wel hard aan gewerkt om een simpele thuistest te ontwikkelen.
pi_194991778
Ook in juli ontwikkelde een deelnemer van het Oxford vaccin symptomen van transverse myelitis volgens de New York Times:

Another participant developed symptoms of transverse myelitis, researchers reported in July, and was later diagnosed with an “unrelated neurological illness".
https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/Lh9t9kQxIo

Zowel deze als de huidige persoon behoren tot trial 2, bestaande uit 1077 proefpersonen waarvan de helft een placebo ontving en de andere helft het vaccin.
Het 1 op 10.000 verhaal is dus gelogen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Za op 10-09-2020 20:47:24 ]
pi_194992009
quote:
4s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:31 schreef Za het volgende:
Ook in juli ontwikkelde een deelnemer van het Oxford vaccin symptomen van transverse myelitis volgens de New York Times:

Another participant developed symptoms of transverse myelitis, researchers reported in July, and was later diagnosed with an “unrelated neurological illness".
https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/Lh9t9kQxIo
Wel iets wat je vaak ziet bij bepaalde virusinfecties. Het zou mij niet verbazen als het door het vaccin komt.

Ik denk sowieso dat dat vaccin nog wel even gaat duren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 10 september 2020 @ 21:33:32 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194992816
quote:

[..]

Dat is dan idd een beperkt risico wat je sws loopt met boetes die voor de één makkelijker betaalbaar zijn dan voor de ander. De vraag is ook wat het doel van/voor de sanctie is.

Ik meen verder dat het OM werkt met voorstellen en het OM vrij zijn om een (structurele of ernstige) overtreder alsnog met een zwaardere eis voor de rechter te dagen. Goed mogelijk dat een overtreder zich bij een 2e of 3e overtreding zich mag gaan verheugen in een ander passender voorstel of verantwoorden bij de rechter.

Het gewraakte strafartikel hier is, laten we zeggen, qua doel de proportionaliteit totaal over het hoofd gezien. Artikel 443 is generiek waarbij de wet maximum grenzen stelt (max $4350 of 3 maanden zitten).
Anderzijds moet het OM de ministeriële opgelegde richtlijn volgen dat met een minimum van ¤395 per overtreding wel extreem zwaar wordt ingezet, ook gelet op strafaantekening in Justis voor een first-offender.
Iemand die al in Justis staat heeft "helaas" weinig meer te willen dan te hopen dat een (andere?) overtreding geen invloed heeft.

Zelf had ik veel liever gezien dat een first offender, in dit soort gedragsgevallen hooguit iets van ¤35 als ("reflector") boete krijgt opgelegd. Tal van bekeuringen die als handeling klein lijken, pakken sws vaak groot uit.
Het bedrag is genoeg om je te attenderen op een "kleine" overtreding en doorgaans redelijk te betalen.
Nu met ¤99 (excl. admin kosten :P ) gaat men precies wat gekunsteld - en kinderachtig - onder de aantekeningsgrens te zitten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')