Precies wat Nieuwsuur in de uitzending van vorige week donderdag onthulde. Er is geen capaciteitsprobleem qua labs/materialen. Dat het testbeleid nu faalt heeft meer te maken met de strategie van het kabinet en het gegeven dat er geen ministerie is dat de centrale regie heeft over de teststraten en verdeling over de laboratoria.quote:Op donderdag 10 september 2020 12:56 schreef Elan het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Geen capaciteit bij de labs is dus gewoon kolderargument. Als je betaalt kun je vandaag getest worden en de uitslag dezelfde dag krijgen.
Al wil het RIVM nu doen geloven dat mensen uit de testsraat langer moeten wachten dankzij deze ontwikkeling, lekker het verhaal omdraaien
Who cares? Het gaat prima in onze ziekenhuizen, wat interesseert mij het nou wat de gemiddeldes qua virusoverdracht in Schwleswig-Holstein of in Beieren zijn.quote:Op donderdag 10 september 2020 12:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Waarom ga je voorbij aan de feiten dat het aantal nieuwe infecties per 100.000 inwoners in Duitsland nog altijd substantieel veel lager ligt dan in Nederland?
De GGD baas zei een korte poos terug nog dat er capaciteit genoeg is maar niet binnen de GGD. Laboratoria zouden enkel nog wachten op contracten met de Nederlandse overheid.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:03 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)nen-redden~acba8a62/
Belachelijk dat we nu 3 maanden na dato in deze situatie zitten waarbij kennelijk onvoldoende testcapaciteit is (al geloof ik dat niet) terwijl bedrijven naar de rechter hebben moeten stappen omdat ze gewoon niet aan bod kwamen.
Duitsland is het beloofde land qua Corona. Voorbeeldland.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Who cares? Het gaat prima in onze ziekenhuizen, wat interesseert mij het nou wat de gemiddeldes in Schwleswig-Holstein of in Beieren zijn.
Vraag me af waar het wel aan ligt, ben dinsdag getest (gelukkig negatief) en was een half uur te vroeg in de teststraat kon zo doorrijden. Op advies van een collega trouwens, die ook een half uur te vroeg kwam en ook zo door kon rijden.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Precies wat Nieuwsuur in de uitzending van vorige week donderdag onthulde. Er is geen capaciteitsprobleem qua labs/materialen. Dat het testbeleid nu faalt heeft meer te maken met de strategie van het kabinet en het gegeven dat er geen ministerie is dat de centrale regie heeft over de teststraten en verdeling over de laboratoria.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)d-zit-in-de-weg.html (artikel)
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ar-natuurparels.html (uitzending)
Raar verhaal dus weer.quote:Op donderdag 10 september 2020 12:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat het druk was bij de labs want ben getest en binnen 12 uur had ik de uitslag binnen.
Voor dat de afspraak teststraat geregeld was echter duurde liefst 48 uur.
Pics van je zus?quote:Op donderdag 10 september 2020 13:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Raar verhaal dus weer.
Hier overigens 24 uur, mijn zus 32 uur ofzo.
Voor de uitslag of voor de teststraat? Of alles?quote:Op donderdag 10 september 2020 13:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Raar verhaal dus weer.
Als iedereen zich laat testen met een zwak kuchje of een dagje hoofdpijn en al zijn collega's en vrienden zonder klachten testen ook, heb je straks met een miljoen testen per dag nog niet genoeg.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:03 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)nen-redden~acba8a62/
Belachelijk dat we nu 3 maanden na dato in deze situatie zitten waarbij kennelijk onvoldoende testcapaciteit is (al geloof ik dat niet) terwijl bedrijven naar de rechter hebben moeten stappen omdat ze gewoon niet aan bod kwamen.
In Frankrijk en Spanje zijn er 8.500 geregistreerde besmettingen pd met 23 IC opnames pd landelijk.quote:Op donderdag 10 september 2020 11:20 schreef 4-elements het volgende:
Zolang de ziekenhuizen en de ic niet volstromen lijkt mij een lokale lockdown complete onzin.
Uitslag.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor de uitslag of voor de teststraat? Of alles?
En waarom zouden ze dat doen? Wordt nergens geadviseerd om je te laten testen zonder klachten.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als iedereen zich laat testen met een zwak kuchje of een dagje hoofdpijn en al zijn collega's en vrienden zonder klachten testen ook, heb je straks met een miljoen testen per dag nog niet genoeg.
Preciés ditquote:Op donderdag 10 september 2020 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Who cares? Het gaat prima in onze ziekenhuizen, wat interesseert mij het nou wat de gemiddeldes qua virusoverdracht in Schwleswig-Holstein of in Beieren zijn.
Je krijgt het ook via Digi D in de vorm van een bericht, eigenlijk ook een vrij nutteloze tussenstap die iemand ergens op een overheidspost weer moet doen.quote:
Wat denk je van twee of drie vrije dagen?quote:Op donderdag 10 september 2020 13:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dat doen? Wordt nergens geadviseerd om je te laten testen zonder klachten.
Dit zijn ook alleen maar aannames die je al een paar keer doet. Nergens op gebaseerd.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat denk je van twee of drie vrije dagen?
Binnen 24 uur testen: volgende dag 10.15 testen, uitslag 22.30 uur dezelfde dag.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Raar verhaal dus weer.
Dat is omdat de verhoudingen tussen besmetting, opname, IC-opname en dood bij het opstellen ervan totaal onduidelijk waren.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:01 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
14,4 op 100.000 mensen, wat een ramp. Die signaalwaarde is ook echt een grap, helemaal doorgeslagen met een schaamteloze verschuiving van ziekenhuizen naar positieve tests.
Waar blijkt het uit dat zoveel mensen ter kwade trouw zijn?quote:Op donderdag 10 september 2020 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat denk je van twee of drie vrije dagen?
Waarom zou je je anders laten testen zonder klachten?quote:Op donderdag 10 september 2020 13:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar blijkt het uit dat zoveel mensen ter kwade trouw zijn?
quote:Op donderdag 10 september 2020 13:00 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Amper ziekenhuis- en ic-opnamen, evenals miniem aantal sterfgevallen, dus wat doet NL verkeerd volgens jou? Toenemend aantal positieve tests uit zich al sinds eind juli niet in een duidelijke toename van andere cijfers, maar het argument zal nu wel 'wacht maar tot november' zijn of iets dergelijks.
Iedereen die het beste voor heeft met de publieke gezondheid, maatschappij én de economie.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Who cares? Het gaat prima in onze ziekenhuizen, wat interesseert mij het nou wat de gemiddeldes qua virusoverdracht in Schwleswig-Holstein of in Beieren zijn.
Dat kan zijn, maar verander dat dan eerst.quote:Op donderdag 10 september 2020 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Men handhaaft alleen op excessen, waarbij de lat van van wat men als excessief zou kunnen beschouwen alweer een paar meter verschoven is met het stapsgewijs versoepelen van de maatregelen sinds het uitbreken van de crisis. Je moet er wel een enorme puinzooi van maken, of domme pech hebben wil je geconfronteerd worden met een ijverige Corona-BOA.
Die ook nog eens besloten hebben om direct na het feestje van Grapperhaus minder boetes te zullen gaan uitdelen.
https://www.parool.nl/ned(...)poringsambtenaren%20(boa's)%20hebben%20de,bruiloft%20van%20minister%20Ferd%20Grapperhaus.&text=Ook%20maakte%20de%20minister%20naar,over%20aan%20het%20Rode%20Kruis.
Dan heeft Hugo nog aardig wat werk te doen als hij die corona-app landelijk wil lanceren.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als iedereen zich laat testen met een zwak kuchje of een dagje hoofdpijn en al zijn collega's en vrienden zonder klachten testen ook, heb je straks met een miljoen testen per dag nog niet genoeg.
https://coronamelder.nl/n(...)de-app-tegen-corona/quote:Hoe helpt de app tegen corona?
Nog voordat je je ziek voelt, kun je corona doorgeven aan een ander. Hoe sneller bekend is of iemand corona heeft, hoe beter besmettingen voorkomen kunnen worden. CoronaMelder helpt hierbij.
Als je via de app een waarschuwing krijgt, kun je contact opnemen met de GGD om je te laten testen en blijf je thuis. Zo voorkom je dat je bijvoorbeeld je (groot)ouders besmet. Of dat je het virus verspreidt op een drukke plek, zoals de markt of een sportevenement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |