Misschien dat @XanderH hier meer duidelijkheid over kan gevenquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:06 schreef Fer het volgende:
[..]
PV split met meerdere gebruikers (lampen stopcontacten) er aan?
Oh, dat is heel netjes... dan kan ik m'n lol op met 21 panelen straksquote:Op dinsdag 10 november 2020 12:58 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Bij ons liggen ze er vandaag een jaar op. Iets meer dan 4200 kwh opgewekt met 12 panelen. Er was 3200 kwh vooraf beloofd dus ik ben niet ontevreden!
Een PV split is een PV verdeler?quote:Op dinsdag 10 november 2020 12:06 schreef Fer het volgende:
[..]
PV split met meerdere gebruikers (lampen stopcontacten) er aan?
Was bij mij 2 dagen werk voor 2 man. Ze gebruikten overigens een verhuislift voor het omhoog transporteren van de materialen.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:39 schreef Arkai het volgende:
Kort vraagje. Ik wil 8 zonnepanelen installeren op een plat dak maar ik wil alle materialen zelf aanschaffen. Wat voor kosten ben ik ongeveer kwijt voor een installateur exclusief de kosten voor een hoogwerker?
Dat is veel werk voor 8 panelen. Dat ontmoedigt wel om het uit te besteden dan. Bedankt voor de terugkoppeling in ieder geval!quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Was bij mij 2 dagen werk voor 2 man. Ze gebruikten overigens een verhuislift voor het omhoog transporteren van de materialen.
2 dagen werk 2 man?!quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Was bij mij 2 dagen werk voor 2 man. Ze gebruikten overigens een verhuislift voor het omhoog transporteren van de materialen.
Dat lijkt mij erg lang. Hier zijn ze met 2 man een uur of 6-7 bezig geweest met 30 (kleine) panelen en het fixen van bekabelling en monteren van de omvormer.quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Wel een leuk idee, nog wat panelen op noord. Dat zou ik ook kunnen doen.quote:Op woensdag 11 november 2020 00:42 schreef revpolen het volgende:
[..]
2 dagen werk 2 man?!
Hier zaten 8 panelen er in 2 uurtjes tijd op!
Zit nu aan de 4000kwh van de 5200wp.. klinkt niet veel.. maar van de 5300wp ligt er 2400wp op geheel noord!en die is toch goed voor 1200 wp dit jaar!
Dus ben niet geheel ontevreden met mijn idee om wat panelen op noord te leggen.. als het even lukt dan wil ik er 4 panelen bij gaan leggen op noord dan ligt die kant ook vol! ( en kwa omvormer moet het erbij kunnen.. gezien er een growatt 2.5 opzit en hij nu max 1.2 terug leverde )
Was in 2013, misschien dat ze toen andere materialen gebruikten? Ze hebben echt wel doorgewerkt.quote:Op woensdag 11 november 2020 00:42 schreef revpolen het volgende:
[..]
2 dagen werk 2 man?!
Hier zaten 8 panelen er in 2 uurtjes tijd op!
Zit nu aan de 4000kwh van de 5200wp.. klinkt niet veel.. maar van de 5300wp ligt er 2400wp op geheel noord!en die is toch goed voor 1200 wp dit jaar!
Dus ben niet geheel ontevreden met mijn idee om wat panelen op noord te leggen.. als het even lukt dan wil ik er 4 panelen bij gaan leggen op noord dan ligt die kant ook vol! ( en kwa omvormer moet het erbij kunnen.. gezien er een growatt 2.5 opzit en hij nu max 1.2 terug leverde )
Onze offerte nu voor 15 panelen is 1 dag werk voor twee personen, incl. Alles, bekabeling, montage, aansluiten systeem op WiFi etc.quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:03 schreef Fer het volgende:
[..]
11 panelen op mijn schuine dak, dak is op de 2e etage...quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Hier ook, met 13 panelen. Alleen even een half uurtje mannetje nr3 erbij om een extra groep + bedrading naar zolder aan te leggen. 8 uur begonnen, 3 uur klaar.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:35 schreef namliam het volgende:
[..]
11 panelen op mijn schuine dak, dak is op de 2e etage...
Eentje liep een trap op en af om de panelen te transporteren.
Plaatsing inclusief hele montage was ruim binnen de dag gepiept door 2 man.
Dit is ongeveer wat ik met m'n collega probeer te doen dagelijksquote:Op woensdag 11 november 2020 21:19 schreef Fer het volgende:
Ik heb even de foto’s teruggezocht, 9.15 stonden de frames al. Voor 12u gemonteerd, incl kabels en de omvormer aan de muur. Zal dan rond 14-15u zijn geweest, dat ze de groep aansloten in de kast. Zal dan toch 7 uurtjes geweest zijn?
Ja, dat moet kunnen, kan in zelfde string. Je zal nu P370 optimizers hebben vermoed ik?quote:Op maandag 16 november 2020 17:16 schreef Fer het volgende:
Op mijn dak ligt nu:
2x 4 Sunpower e20 327w
8x Optimizers
1x Solaredge 3000w
2 rijen van 4, maar als ik ze ombouw naar een schansopstelling is er ruimte voor 12 panelen.
Kan ik 4 panelen van een ander merk en vergelijkbaar vermogen nemen, met 4 extra Optimizers en dit samen met de 8 Sunpowers op de Solaredge aansluiten? De hoek is wel iets minder optimaal, maar zou nog altijd 97% moeten zijn van ideal.
Ik dacht de P500 ivm met het hoge voltage van de Sunpowers. Moeten die 4 nieuwe dan ook dezelfde zijn, of kunnen dat P370 zijn?quote:Op maandag 16 november 2020 17:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, dat moet kunnen, kan in zelfde string. Je zal nu P370 optimizers hebben vermoed ik?
Ik wist uiteraard niet dat je P500 optimizers hebt nu.quote:Op maandag 16 november 2020 18:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik dacht de P500 ivm met het hoge voltage van de Sunpowers. Moeten die 4 nieuwe dan ook dezelfde zijn, of kunnen dat P370 zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |