Maar een medicijn, behandelmethode of betere technologie omtrent testen kan ook uitkomst bieden dan enkel het vaccin toch?quote:Op woensdag 9 september 2020 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Voor het geval het virus niet verzwakt en of het virus in plaats van zwakker wordt ergere gevolgen gaat hebben. Dat kun je niet voorspellen. Als we immuum worden voor het virus gaat de verzwakking vanzelf.
Wat zou een andere logische oplossing zijn dan?quote:Op woensdag 9 september 2020 17:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, ik ben niet van de WHO big pharma money conspiracies in deze maar ik zou graag eens zulke vragen voorgelegd zien aan Van Dissel en waarom andere zaken dan geen oplossing zijn. En indien wel wat er dan aan gaan doen.
een beetje opletten is idd niks mis mee, maar verder gewoon "doen wat je doet".quote:Op woensdag 9 september 2020 15:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ben niet in paniek hoor, maar zorg wel dat ik zeker 1,5 meter afstand houd van oudere familieleden als ik langs ga. Iets wat er de laatste tijd wel een beetje ingeschoten is. Het lijkt steeds meer op te komen in de omgeving en omdat er nu geen duidelijk antwoord is waar het vandaan komt, ga ik er wel weer iets voorzichtiger mee om.
[..]
Zeker! maar het kan wel een stuk sneller gaan. Bedenk wel dat er in de Noord-Veluwe slecht getest kan worden, waardoor de testbereidheid mogelijk lager is.
[..]![]()
![]()
![]()
Er zit een groot verschil in een beetje extra oppassen en tandartsbezoekjes vermijden.
Ben benieuwd hoe vaak corona moet muteren naar een onschuldigere variant eer de dogma's van ons kabinet enige vorm van mutatie laten zien.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, ik ben niet van de WHO big pharma money conspiracies in deze maar ik zou graag eens zulke vragen voorgelegd zien aan Van Dissel en waarom andere zaken dan geen oplossing zijn. En indien wel wat er dan aan gaan doen.
Een vaccin voorkomt. De andere methoden pakken iets aan. Voorkomen is beter dan genezen.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar een medicijn, behandelmethode of betere technologie omtrent testen kan ook uitkomst bieden dan enkel het vaccin toch?
want?quote:Op woensdag 9 september 2020 17:04 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Verkiezingen volgend jaar is al reden genoeg om in Nederland het huidige beleid voort te zetten.
SARS-CoV-1 was in vele opzichten wel een ander probleem. Veel beter in te dammen en dus ook veel minder wijdverspreid.quote:Op woensdag 9 september 2020 16:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zie de andere SARS virussen uit het recente verleden. Een stille dood uitgedoofd.
Met de griep kunnen we ook al jaren prima leven, wordt ook niet voorkomen.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een vaccin voorkomt. De andere methoden pakken iets aan. Voorkomen is beter dan genezen.
Ik zie eigenlijk maar 2 strategiënquote:Op woensdag 9 september 2020 17:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik onderscheid het verschil vandaar mijn haakjes. Maar goed om te benadrukken dat een medicijn zich doorgaans richt op de (behandel)gevolgen en geen vaccin is dat het (schadelijker) ontstaan zal voorkomen.
[..]
Trojaans Paard idd om middels een andere (veilige?) drager het immuunsysteem te leren reageren op de "spike" (tentakels) waarmee dan voorkomen wordt dat het virus zich kan hechten aan onze (ACE2 receptor long)cellen.
Interessant, los van alle voor mij ingewikkelde bio-techniek, is dat de verschillende vaccins net een wat andere invalshoek lijken te gebruiken. De één richt zich op voorkomen (van hechting) en bv een ander weer om virusreplicatie in de cel of de virusuitstoot daarvan te voorkomen. En een derde "vaccin" doet het "ouderwets" door een (verzwakt) virusresidu te gebruiken.
Schijnt dat het immuunsysteem van veel mensen zelf al meer dan afdoende is om dit virus uit te schakelen. Een vaccin kan de IFR nog iets verder verlagen, maar weinig rechtvaardigt op dit moment de generieke buitenproportionele maatregelen.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een vaccin voorkomt. De andere methoden pakken iets aan. Voorkomen is beter dan genezen.
Mocht is daar het kernwoord. Maar mocht corona dat niet doen dan zit je met een probleem. Daarom proberen we dat probleem aan te pakken nu door social distancing technieken en wellicht door een vaccin. De derde optie dat het vanzelf minder wordt hoef je verder niets voor te doen... die kan zomaar gebeuren.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Met de griep kunnen we ook al jaren prima leven, wordt ook niet voorkomen.
Mocht corona een vergelijkbare ernst aannemen - om werkelijk waar wát voor reden dan ook - is er geen reden meer tot alle heisa, maatregelen, etc.
Maurice kan zo op FOK!quote:Op woensdag 9 september 2020 17:06 schreef Landgeld het volgende:
Hoogste cijfer besmettingen in tijden![]()
Ja, kijk eens nuance: https://www.maurice.nl/2020/09/09/wat-de-rivm-wel-zeggen/
Ik lees namelijk dit: https://www.who.int/news-(...)tality-from-covid-19quote:De eerste component, waardoor je al zeker weet dat die 5,5% fors te laag is, valt af te leiden uit de cijfers uit verschillende landen van de IFR (Infection Fatality Rate). Dat is het percentage van de mensen, die besmet zijn met het virus, daaraan zijn overleden. Hoewel de WHO in het begin aangaf dat dit percentage 3% was, zien we wereldwijd cijfers die ergens tussen de 0,1% en 0,35% liggen. Als we echter uitgaan van een oversterfte in Nederland tot begin mei van 8000 zou dit in relatie tot 900.000 die al besmet waren wijzen op een IFR van 0,9%. En dat cijfer is dus totaal niet in lijn met wat er wereldwijd vastgesteld wordt.
quote:Many such serological surveys are currently being undertaken worldwide [10], and some have thus far suggested substantial under-ascertainment of cases, with estimates of IFR converging at approximately 0.5 - 1% [10-12].
En van al die manieren is social distancing, zo lang we nog geen medische doorbraak hebben, verreweg de meest effectieve is.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
m.a.w. we proberen het virus al op alle manier te bestrijden.
Inderdaadquote:Op woensdag 9 september 2020 17:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En van al die manieren is social distancing, zo lang we nog geen medische doorbraak hebben, verreweg de meest effectieve is.
Onbebrondquote:Op woensdag 9 september 2020 17:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maurice kan zo op FOK!
Wel jammer dat hij erop prat gaat dat hij alles onderbouwd met bronnen, maar vrij cruciale aannames onbebrond laat:
[..]
Wat de RIVM wel zeggen. Wat is dat voor wazige kop?quote:Op woensdag 9 september 2020 17:06 schreef Landgeld het volgende:
Hoogste cijfer besmettingen in tijden![]()
Ja, kijk eens nuance: https://www.maurice.nl/2020/09/09/wat-de-rivm-wel-zeggen/
Geen officieel woord, maar dat zou het wel moeten zijn.quote:
Zolang iedereen dit maar gelooft, hoeven Rutte en co helemaal nergens over in te zitten. Maar als het zo effectief is, dan ben ik een groot voorstander van iets meer keuzevrijheid en eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En van al die manieren is social distancing, zo lang we nog geen medische doorbraak hebben, verreweg de meest effectieve is.
Helaas doen hier (en elders) allerlei mensen of dit burgertje pesten van Rutte en de Jonge is, maar de anderhalvemetersamenleving is (aantoonbaar) voor ons eigen bestwil.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
De minst effectieve is elkaar expres in het gezicht hoesten, en elkaars oogballen likken als begroeting, maar die heeft gelukkig nog niemand voorgesteld
Topactquote:Op woensdag 9 september 2020 17:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Helaas doen hier (en elders) allerlei mensen of dit burgertje pesten van Rutte en de Jonge is, maar de anderhalvemetersamenleving is (aantoonbaar) voor ons eigen bestwil.
Keuzevrijheid en eigen verantwoordelijkheid werken niet als de vrijheid van de een problemen voor de ander opleveren.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:16 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zolang iedereen dit maar gelooft, hoeven Rutte en co helemaal nergens over in te zitten. Maar als het zo effectief is, dan ben ik een groot voorstander van iets meer keuzevrijheid en eigen verantwoordelijkheid.
De minst effectieve lijkt me een 'fuck corona'-party op de corona-afdeling.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:14 schreef Bosbeetle het volgende:
De minst effectieve is elkaar expres in het gezicht hoesten, en elkaars oogballen likken als begroeting, maar die heeft gelukkig nog niemand voorgesteld
Sws is/was dit het probleem bij vaccin ontwikkeling wat (ook ik/is) eerder in het vroege begin werd genoemd.quote:Op woensdag 9 september 2020 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat kun je gewoon nakijken: https://nextstrain.org/ncov/global
Wat we weten van dit corona virus is dat het een nogal groot genoom heeft en doet aan proofreading dat betekent dat het langzamer muteert dan "collega's" en dat zou nog wel eens nadelig kunnen zijn voor de mogelijke uitdoving. Dat soort uitdovingen kunnen we eenvoudigweg niet voorspellen en daarom is het ook niet iets waarvoor je je handen in het vuur steekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |