abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194973654
quote:
88s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Voor het geval het virus niet verzwakt en of het virus in plaats van zwakker wordt ergere gevolgen gaat hebben. Dat kun je niet voorspellen. Als we immuum worden voor het virus gaat de verzwakking vanzelf.
Maar een medicijn, behandelmethode of betere technologie omtrent testen kan ook uitkomst bieden dan enkel het vaccin toch?
pi_194973658
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja, ik ben niet van de WHO big pharma money conspiracies in deze maar ik zou graag eens zulke vragen voorgelegd zien aan Van Dissel en waarom andere zaken dan geen oplossing zijn. En indien wel wat er dan aan gaan doen.
Wat zou een andere logische oplossing zijn dan?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_194973680
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:58 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ik ben niet in paniek hoor, maar zorg wel dat ik zeker 1,5 meter afstand houd van oudere familieleden als ik langs ga. Iets wat er de laatste tijd wel een beetje ingeschoten is. Het lijkt steeds meer op te komen in de omgeving en omdat er nu geen duidelijk antwoord is waar het vandaan komt, ga ik er wel weer iets voorzichtiger mee om.
[..]

Zeker! maar het kan wel een stuk sneller gaan. Bedenk wel dat er in de Noord-Veluwe slecht getest kan worden, waardoor de testbereidheid mogelijk lager is.
[..]

:') :') :') :') Er zit een groot verschil in een beetje extra oppassen en tandartsbezoekjes vermijden.
een beetje opletten is idd niks mis mee, maar verder gewoon "doen wat je doet".
pi_194973683
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja, ik ben niet van de WHO big pharma money conspiracies in deze maar ik zou graag eens zulke vragen voorgelegd zien aan Van Dissel en waarom andere zaken dan geen oplossing zijn. En indien wel wat er dan aan gaan doen.
Ben benieuwd hoe vaak corona moet muteren naar een onschuldigere variant eer de dogma's van ons kabinet enige vorm van mutatie laten zien.
I'll give you something to do
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 17:06:03 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194973685
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar een medicijn, behandelmethode of betere technologie omtrent testen kan ook uitkomst bieden dan enkel het vaccin toch?
Een vaccin voorkomt. De andere methoden pakken iets aan. Voorkomen is beter dan genezen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194973688
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:04 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Verkiezingen volgend jaar is al reden genoeg om in Nederland het huidige beleid voort te zetten.
want?
pi_194973691
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zie de andere SARS virussen uit het recente verleden. Een stille dood uitgedoofd.
SARS-CoV-1 was in vele opzichten wel een ander probleem. Veel beter in te dammen en dus ook veel minder wijdverspreid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194973699
Hoogste cijfer besmettingen in tijden :')

Ja, kijk eens nuance: https://www.maurice.nl/2020/09/09/wat-de-rivm-wel-zeggen/

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 09-09-2020 19:20:26 ]
Love is in the air!
pi_194973714
quote:
88s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Een vaccin voorkomt. De andere methoden pakken iets aan. Voorkomen is beter dan genezen.
Met de griep kunnen we ook al jaren prima leven, wordt ook niet voorkomen.
Mocht corona een vergelijkbare ernst aannemen - om werkelijk waar wát voor reden dan ook - is er geen reden meer tot alle heisa, maatregelen, etc.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 17:08:08 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194973716
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:04 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik onderscheid het verschil vandaar mijn haakjes. Maar goed om te benadrukken dat een medicijn zich doorgaans richt op de (behandel)gevolgen en geen vaccin is dat het (schadelijker) ontstaan zal voorkomen.
[..]

Trojaans Paard idd om middels een andere (veilige?) drager het immuunsysteem te leren reageren op de "spike" (tentakels) waarmee dan voorkomen wordt dat het virus zich kan hechten aan onze (ACE2 receptor long)cellen.

Interessant, los van alle voor mij ingewikkelde bio-techniek, is dat de verschillende vaccins net een wat andere invalshoek lijken te gebruiken. De één richt zich op voorkomen (van hechting) en bv een ander weer om virusreplicatie in de cel of de virusuitstoot daarvan te voorkomen. En een derde "vaccin" doet het "ouderwets" door een (verzwakt) virusresidu te gebruiken.
Ik zie eigenlijk maar 2 strategiën

- immuun reactie opwekken tegen nCov spike (spike inbrengen of door het menselijk lichaam zelf laten maken)
- immuun reactie opwekken tegen tuberculose ?
pi_194973756
quote:
88s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Schijnt dat het immuunsysteem van veel mensen zelf al meer dan afdoende is om dit virus uit te schakelen. Een vaccin kan de IFR nog iets verder verlagen, maar weinig rechtvaardigt op dit moment de generieke buitenproportionele maatregelen.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 17:10:29 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194973764
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:08 schreef galantis het volgende:

[..]

Met de griep kunnen we ook al jaren prima leven, wordt ook niet voorkomen.
Mocht corona een vergelijkbare ernst aannemen - om werkelijk waar wát voor reden dan ook - is er geen reden meer tot alle heisa, maatregelen, etc.
Mocht is daar het kernwoord. Maar mocht corona dat niet doen dan zit je met een probleem. Daarom proberen we dat probleem aan te pakken nu door social distancing technieken en wellicht door een vaccin. De derde optie dat het vanzelf minder wordt hoef je verder niets voor te doen... die kan zomaar gebeuren.

m.a.w. we proberen het virus al op alle manier te bestrijden.
pi_194973793
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:06 schreef koemleit het volgende:

[..]

want?
Gisteren al uitgelegd. Zal het vanavond misschien even terugzoeken.
pi_194973795
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:06 schreef Landgeld het volgende:

Maurice kan zo op FOK! _O_

Wel jammer dat hij erop prat gaat dat hij alles onderbouwd met bronnen, maar vrij cruciale aannames onbebrond laat:
quote:
De eerste component, waardoor je al zeker weet dat die 5,5% fors te laag is, valt af te leiden uit de cijfers uit verschillende landen van de IFR (Infection Fatality Rate). Dat is het percentage van de mensen, die besmet zijn met het virus, daaraan zijn overleden. Hoewel de WHO in het begin aangaf dat dit percentage 3% was, zien we wereldwijd cijfers die ergens tussen de 0,1% en 0,35% liggen. Als we echter uitgaan van een oversterfte in Nederland tot begin mei van 8000 zou dit in relatie tot 900.000 die al besmet waren wijzen op een IFR van 0,9%. En dat cijfer is dus totaal niet in lijn met wat er wereldwijd vastgesteld wordt.
Ik lees namelijk dit: https://www.who.int/news-(...)tality-from-covid-19

quote:
Many such serological surveys are currently being undertaken worldwide [10], and some have thus far suggested substantial under-ascertainment of cases, with estimates of IFR converging at approximately 0.5 - 1% [10-12].

[ Bericht 18% gewijzigd door capricia op 09-09-2020 19:20:49 ]
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194973825
quote:
88s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
m.a.w. we proberen het virus al op alle manier te bestrijden.
En van al die manieren is social distancing, zo lang we nog geen medische doorbraak hebben, verreweg de meest effectieve is.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 17:14:07 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194973833
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

En van al die manieren is social distancing, zo lang we nog geen medische doorbraak hebben, verreweg de meest effectieve is.
Inderdaad :Y

De minst effectieve is elkaar expres in het gezicht hoesten, en elkaars oogballen likken als begroeting, maar die heeft gelukkig nog niemand voorgesteld :P
pi_194973838
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maurice kan zo op FOK! _O_

Wel jammer dat hij erop prat gaat dat hij alles onderbouwd met bronnen, maar vrij cruciale aannames onbebrond laat:
[..]

Onbebrond _O_
pi_194973855
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:06 schreef Landgeld het volgende:

Wat de RIVM wel zeggen. Wat is dat voor wazige kop?

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 09-09-2020 19:21:19 ]
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194973868
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:14 schreef galantis het volgende:

[..]

Onbebrond _O_
Geen officieel woord, maar dat zou het wel moeten zijn.
pi_194973871
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Zolang iedereen dit maar gelooft, hoeven Rutte en co helemaal nergens over in te zitten. Maar als het zo effectief is, dan ben ik een groot voorstander van iets meer keuzevrijheid en eigen verantwoordelijkheid.
pi_194973880
quote:
88s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad :Y

De minst effectieve is elkaar expres in het gezicht hoesten, en elkaars oogballen likken als begroeting, maar die heeft gelukkig nog niemand voorgesteld :P
Helaas doen hier (en elders) allerlei mensen of dit burgertje pesten van Rutte en de Jonge is, maar de anderhalvemetersamenleving is (aantoonbaar) voor ons eigen bestwil.
pi_194973889
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:16 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Helaas doen hier (en elders) allerlei mensen of dit burgertje pesten van Rutte en de Jonge is, maar de anderhalvemetersamenleving is (aantoonbaar) voor ons eigen bestwil.
Topact
pi_194973899
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:16 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Zolang iedereen dit maar gelooft, hoeven Rutte en co helemaal nergens over in te zitten. Maar als het zo effectief is, dan ben ik een groot voorstander van iets meer keuzevrijheid en eigen verantwoordelijkheid.
Keuzevrijheid en eigen verantwoordelijkheid werken niet als de vrijheid van de een problemen voor de ander opleveren.
pi_194973900
quote:
88s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:14 schreef Bosbeetle het volgende:
De minst effectieve is elkaar expres in het gezicht hoesten, en elkaars oogballen likken als begroeting, maar die heeft gelukkig nog niemand voorgesteld
De minst effectieve lijkt me een 'fuck corona'-party op de corona-afdeling. O-)

à la de Groningse hiv-feesten.
  woensdag 9 september 2020 @ 17:19:13 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194973933
quote:
88s.gif Op woensdag 9 september 2020 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat kun je gewoon nakijken: https://nextstrain.org/ncov/global

Wat we weten van dit corona virus is dat het een nogal groot genoom heeft en doet aan proofreading dat betekent dat het langzamer muteert dan "collega's" en dat zou nog wel eens nadelig kunnen zijn voor de mogelijke uitdoving. Dat soort uitdovingen kunnen we eenvoudigweg niet voorspellen en daarom is het ook niet iets waarvoor je je handen in het vuur steekt.
Sws is/was dit het probleem bij vaccin ontwikkeling wat (ook ik/is) eerder in het vroege begin werd genoemd.
Wat ik mij met "Vaccin" mij ook afvraag wat men nu precies waartegen (en zelfs waarvoor) wil vaccineren......

Richt een vaccin dat zich op een bepaalde submutatie of beschermd die tegen SARS veroorzakende virussen. Zover ik nu zie/vermoed, lijken momentele vaccins zich specifiek te richten op Covid19 en niet zozeer wijdsere strategie voor ogen heeft. Een specifiek "Covid19" vaccin kan natuurlijk ook (mee)werken voor andere (toekomstige?) varianten. Net zoals men nu put uit kennis/onderzoek dat eerder was gedaan voor SARS1 en MERS.

Het zou echter fijn zijn dat er een vaccin is dat in zijn algemeenheid het virus dat SARS veroorzaakt, generiek kan voorkomen. Een beetje zoals "we" dat kennen van Mazelen. Ik vermoed dat dit nog wel eens een lange uitdovingsstrijd zal gaan zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')