abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194977824
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Goed om te noemen omdat de levenswijze een onderdeel zal zijn of en hoe de gevolgen worden ondervonden en ervaren. Niet eens zozeer als (laat staan, eigen) schuld maar meer als bijdrage in oorzaak en zelfs herstel.
En laat het nou zo zijn dat een groot deel van ons land (en de rest van de wereld) niet echt weet wat wel en niet gezond is. Naar mijn mening is alles wat geraffineerde suikers en te veel verzadigde vetten bevat ongezond, daar is ook genoeg onderzoek naar gedaan. Deze twee zijn hetgeen wat kanker- en ontstekingscellen voedt, om maar even wat te noemen.
pi_194977826
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik begreep (hierboven gelezen) dat het in de UK 10 procent van de positief geteste mensen is (dus zonder en met ziekenhuis opname).
Laat het 5 procent zijn. Mensen die na maanden nog problemen hebben, is geen goed nieuws.
In de UK werden net zo als in Nederland tijdens de piek bijna alleen maar mensen getest in het ziekenhuis of die heel ziek waren.
  woensdag 9 september 2020 @ 21:20:37 #278
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194977840
Er is weer een school waar ook coronageval is voorgekomen , dit keer in Doorwerth(vlakbij Arnhem). het betreft een middelbare onderwijsinstelling.

Leerlingen van havo 4 en vwo 4 en 5 van het Dorenweerd College in Doorwerth hebben morgen geen les vanwege een coronabesmetting. Vanavond heeft de schoolleiding in allerijl de ouders ingelicht.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)g-uitgezet~a06caea4/
Humor, serieus en vrolijk!
  Redactie Sport woensdag 9 september 2020 @ 21:21:27 #279
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194977850
Meer besmettingen, zou het komen door de scholen of door de veelal opgestarte sport en vrije tijdsverenigingen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 9 september 2020 @ 21:21:55 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194977853
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:20 schreef Ven1972 het volgende:
Er is weer een school waar ook coronageval is voorgekomen , dit keer in Doorwerth(vlakbij Arnhem). het betreft een middelbare onderwijsinstelling.

Leerlingen van havo 4 en vwo 4 en 5 van het Dorenweerd College in Doorwerth hebben morgen geen les vanwege een coronabesmetting. Vanavond heeft de schoolleiding in allerijl de ouders ingelicht.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)g-uitgezet~a06caea4/
Met 1000 gevallen per dag zal er vast wel eens iemand tussen zitten die naar school gaat of er werkt ja.
pi_194977855
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Meer besmettingen, zou het komen door de scholen of door de veelal opgestarte sport en vrije tijdsverenigingen?
Waarschijnlijk een combinatie van beide.
zie email 27 oktober
pi_194977856
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik begreep (hierboven gelezen) dat het in de UK 10 procent van de positief geteste mensen is (dus zonder en met ziekenhuis opname).
Laat het 5 procent zijn. Mensen die na maanden nog problemen hebben, is geen goed nieuws.
Dat stond er niet, maanden, alleen dat 10% klachten heeft die na 4 weken nog steeds aanhielden. Niet zo overdrijven graag.
pi_194977861
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:19 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In de UK werden net zo als in Nederland tijdens de piek bijna alleen maar mensen getest in het ziekenhuis of die heel ziek waren.
Ja. En net als in NL al geruime tijd ook mensen met 'normale' verschijnselen.

Overigens: doet NL ook dit soort onderzoeken? Is daar info over?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 9 september 2020 @ 21:26:39 #284
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194977904
quote:
het zou ook kunnen ja. Meestal ligt het aan slechte ventilatiesysteem op vele scholen... Sporten zonder 1,5 meter van elkaar is ook een oorzaak van oplopende besmettingen.
pi_194977936
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 19:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik denk de 3e optie. Het zou me niks verbazen als de cijfers toen gigantisch veel hoger lagen dan is waargenomen, want echt bijna niemand werd getest. Enkel diegene die klaar lagen om naar het ziekenhuis overgebracht te worden.

Van de geteste mensen nu is bijna niemand echt zwaar ziek. Misschien een verkoudheidje, paar dagen koorts, of helemaal niks (al die sporters die niks merken maar door de constante controle toch het virus wordt geconstateerd).

Tijdens de lockdown was er ook minder contact tussen mensen in het algemeen, dus ook tussen ouderen en jongeren. Nu na meer dan een maand: "Vrees jongeren die ouderen besmetten" is er nog niks van uitgekomen.

Die 1000 per dag kan zomaar een peulenschil zijn met wat er toen in februari plaatsvond.

Andere optie kan zijn dat het virus in het algemeen is afgezwakt.

Of een combinatie.
Toen waren in heel het land nog de cafe's/discotheken open, stel je voor al die mensen (honderden) op elkaar zeker 3 dagen per week (als het niet vaker is). Ik denk daarom dat het niet meer zo ernstig wordt als in feb/maart ( maar dan moeten de maatregelen wel zo blijven,1,5 meter in cafes en restaurants enz)
pi_194977955
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:16 schreef Fer het volgende:
Dochter aangemeld voor een test. 20 minuten in de wacht en pas vrijdagmiddag terecht kunnen.

Lekker geregeld weer :/

Overigens waren er meer van haar klas vanochtend ziekgemeld. Wie weet waar dat op uitdraait.
begin MAART kon ik gewoon al zonder afspraak een kliniek ( binnen 5 kilometer ) inlopen en binnen een halfuurtje getest worden ( niet in nederland ) wat een prutsers bij de GGD in september nog steeds een zooitje
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194977956
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:16 schreef Fer het volgende:
Dochter aangemeld voor een test. 20 minuten in de wacht en pas vrijdagmiddag terecht kunnen.
Ik snap echt niet dat mensen nog per telefoon een afspraak maken. Of in de wacht op internet? :?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194977981
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:26 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

het zou ook kunnen ja. Meestal ligt het aan slechte ventilatiesysteem op vele scholen... Sporten zonder 1,5 meter van elkaar is ook een oorzaak van oplopende besmettingen.
Er wordt vanaf juli weer gesport en nu is het een oorzaak.
Bron?
Go hard or go home
pi_194978013
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:31 schreef Noek het volgende:

[..]

Bron?
De dikke duim waarschijnlijk, net als toen hij beweerde dat het afschaffen van de mondkapjesplicht in Adam en Rdam een belangrijke oorzaak van een stijging vormde, ondanks dat dat toen amper een week geleden was.
  woensdag 9 september 2020 @ 21:34:14 #290
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194978018
quote:

[..]

Bron?
Geen idee, geen bron. Het is maar een vermoeden.
  Redactie Sport woensdag 9 september 2020 @ 21:34:25 #291
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194978020
quote:

[..]

Bron?
Het was een suggestie, niet een zekerheid. Maar veel sport- en vrijetijdsverenigingen hebben natuurlijk een zomerstop. Die is nu voorbij.

De dansschool van mijn vriendin is pas weer opgestart in afgelopen week, bijvoorbeeld.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194978034
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. En net als in NL al geruime tijd ook mensen met 'normale' verschijnselen.

Overigens: doet NL ook dit soort onderzoeken? Is daar info over?
Klopt de UK heeft het zelfde test beleid als Nederland nu. Maar eigenlijk bijna in heel de wereld op een paar landen na heeft iedereen in het duister getast tijdens de piek. Het is nu te laat om op anti lichamen te testen die zijn meestal verdwenen en T-cell respons testen zijn te moeilijk en te duur om een goed beeld van de piek te krijgen.

Volgens mij wordt er zowel aan het Radboud en het Erasmus ziekenhuis onderzoek naar gedaan over de lange termijn gevolgen. Maar ik heb er nog niks over gelezen. Als ik dat artikel lees wat jij posten dan heb je de standaard dingen zo als littekenweefsel in de longen wat je vaker ziet bij long ontstekingen. De rest moet gewoon onderzocht worden. Maar als iemand behoorlijk ziek geweest is dan heeft het lichaam soms echt tijd nodig om van die klap te kunnen herstellen. Soms zit er ook een psychische effect aan vast zoals geen vertrouwen in het lichaam meer hebben.
pi_194978037
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het was een suggestie, niet een zekerheid. Maar veel sport- en vrijetijdsverenigingen hebben natuurlijk een zomerstop. Die is nu voorbij.

De dansschool van mijn vriendin is pas weer opgestart in afgelopen week, bijvoorbeeld.
juist dit ja, de sportscholen zijn echt wel weer aardig vol
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194978092
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist dit ja, de sportscholen zijn echt wel weer aardig vol
Juist dit ja?
Sportscholen hebben/hadden geen zomerstop. :')
Go hard or go home
pi_194978100
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

begin MAART kon ik gewoon al zonder afspraak een kliniek ( binnen 5 kilometer ) inlopen en binnen een halfuurtje getest worden ( niet in nederland ) wat een prutsers bij de GGD in september nog steeds een zooitje
Probleem ligt niet bij de GGD, maar de achterliggende capaciteit in de laboratoria. Deze wordt naar mijn weten niet door de GGD gerund/aangestuurd.
pi_194978111
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Juist dit ja?
Sportscholen hebben/hadden geen zomerstop. :')
Die sportschool ellende zie ik idd niet terug in de locator:
https://coronalocator.kna(...)D%5D&view_670_page=1
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194978133
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:34 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Geen idee, geen bron. Het is maar een vermoeden.
Ok
Kunnen we dus helemaal niks mee.
Zullen de sex feestjes wel zijn. Gewoon een vermoeden.
Go hard or go home
  woensdag 9 september 2020 @ 21:42:08 #298
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194978142
Probeer hier een test te regelen.

Nergens een lokatie meer beschikbaar in de omgeving.

Joe, dan toch niet
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 9 september 2020 @ 21:43:47 #299
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194978179
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:41 schreef Noek het volgende:

[..]

Ok
Kunnen we dus helemaal niks mee.
Zullen de sex feestjes wel zijn. Gewoon een vermoeden.
Ja dat is het ook! Jongeren doen maar wat ze graag willen.
pi_194978299
quote:
Of beide.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')