De bruto huur wordt dan bovenop je bruto inkomen gerekend oid?quote:Op woensdag 9 september 2020 11:52 schreef dodoria het volgende:
[..]
Yep. Bouwtekeningen erbij en een onafhankelijk geschatte verhuur prijs voor de te bouwen woning zijn dan genoeg om die inkomsten mee te rekenen.
Volgens mij gingen daar nog wat standaard percentages voor geschatte kosten vanaf, maar dat werd dan inderdaad als inkomen gerekend.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
De bruto huur wordt dan bovenop je bruto inkomen gerekend oid?
Erm praktijk ervaring leert dat het lang niet zo makkelijk gaat.quote:Op woensdag 9 september 2020 12:08 schreef dodoria het volgende:
[..]
Volgens mij gingen daar nog wat standaard percentages voor geschatte kosten vanaf, maar dat werd dan inderdaad als inkomen gerekend.
Die steunprogramma's verdwijnen in hele diepe zakkenquote:Op donderdag 10 september 2020 14:14 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
De rente blijft zoals verwacht ongewijzigd. Dat maakt de Europese Centrale Bank (ECB) donderdag bekend. Ook verandert er voorlopig niks aan de steunprogramma’s die zijn opgetuigd om de economie te beschermen tegen de klap van de coronacrisis.
Jij verhuurd zelf zonder tussenpartij?quote:Op woensdag 9 september 2020 21:35 schreef namliam het volgende:
[..]
Erm praktijk ervaring leert dat het lang niet zo makkelijk gaat.
En je kan lang niet je hele kosten hypotheek krijgen, vaak is 70% een max.... bovendien is het mede afhankelijk van je inkomen en wordt je hypotheek op je eigenwoning super zwaar meegerekend. Net alsof dat er toe doet.... maar goed neem even aan dat het er aan toe doet wordt er gerekend met je geleende bedrag, ik heb een spaarhypotheek en heb al een aardige spaarpot staan die dus simpelweg niet wordt meegenomen.
Ook de inkomsten worden zwaar afgetopt, 20 zelfs 30% van de huur wordt als directe kosten gezien (o.a. voor een verhuur makelaar die ik niet gebruik) en reservering voor leegstand -welke leegstand? iets met woningnood enzo? bovendien even goed regelen en dan heb je misschien 1 maand leegstand als je pech hebt -, naast de directe kosten zoals in mijn geval die van de VVE (die toch echt de massa van het onderhoud doet) zit er nog een aardige reservering in voor onderhoud.
Bij een huur van 800 in de maand = 10000 per jaar gaat er zomaar 2000 of 3000 op aan "onzin", ja je zal een keer een nieuwe keuken moeten kopen, maar dat hoeft echt niet om het jaar.
Zelfs met huidige dividend nog een aardig rendement. Als het dividend verhoogd wordt schiet je rendement omhoog én de koers.quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:13 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Shell kopen rond 11 euro. Waarom wel/niet?
wie het weet mag het zeggenquote:Op zaterdag 12 september 2020 11:13 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Als je zo een aandeel normaal in 15 jaar terugverdiend, en nu in 8..quote:Op zaterdag 12 september 2020 11:13 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Het is ook makkelijk te kopiëren door andere verzekeraars. Veel zijn er ook wel mee bezig, alleen de vraag is hoe je risk management goed inkapselt. De data koppelen en vervolgens kijken wat prijs moet zijn voor het onderschrijven kunnen de meeste al wel. Een echte edge zie ik niet zo.quote:Op zondag 13 september 2020 13:57 schreef nostra het volgende:
Mensen met linkjes in de financiële wereld met een mening over insurtech-jongens als Lemonade? Waarderingstechnisch gaat het nergens over natuurlijk, maar business lijkt me ultiem schaalbaar, de markt nog erg oldschool en het is echt een millennialdingetje.
Thanks voor de info.quote:Op zondag 13 september 2020 22:43 schreef flyguy het volgende:
[..]
Het is ook makkelijk te kopiëren door andere verzekeraars. Veel zijn er ook wel mee bezig, alleen de vraag is hoe je risk management goed inkapselt. De data koppelen en vervolgens kijken wat prijs moet zijn voor het onderschrijven kunnen de meeste al wel. Een echte edge zie ik niet zo.
Omdat gas onderuit gaat.quote:Op woensdag 16 september 2020 19:33 schreef SOG het volgende:
Ah olie plus 4 procent, shell plus 2 eurocent
Waarom eigk.? Gazprom ging prima maar de EU praat over Nord Stream 2 blokkeren.quote:Op woensdag 16 september 2020 20:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Omdat gas onderuit gaat.
Natural Gas 2.270 -0.092 -3.90%
Waar moet dat dividend van betaald worden dan ?quote:Op zaterdag 12 september 2020 12:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zelfs met huidige dividend nog een aardig rendement. Als het dividend verhoogd wordt schiet je rendement omhoog én de koers.
Waarschijnlijk dit :quote:Op vrijdag 18 september 2020 12:01 schreef Generationalpha het volgende:
Is er een reden voor de grote stijging van de rabo certificaten?
Dankjewel, interessant.quote:Op vrijdag 18 september 2020 12:45 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dit :
'ECB denkt na over einde dividendverbod banken'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |