abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 oktober 2020 @ 20:58:26 #126
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_195933476
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:18 schreef Geennaam7190 het volgende:
Zijn er mensen die antidepressiva slikken? Wat is jullie ervaring daarmee? Hielp het bij jullie de scherpe randjes eraf te halen?

Naar wat ik heb begrepen is dat het maar helpt bij 1 op de 3 mensen. Je in het begin als jongere, er meer kans bestaat op suicide. En dat het heel lastig is om ermee te stoppen, dus heel langzaam moet afbouwen. En daarnaast dat de bijwerkingen heel heftig kunnen zijn.

Zijn er mensen hier met succesverhalen, of helemaal niet?

Ik twijfel zelf of ik er aan moet beginnen, ben een beetje sceptisch, maar ik kan dan ook niemand persoonlijk dat dit gebruikt.
Hai Geennaam, hou vol,zoals je eerder schrijft is het de depressie die je gek maakt. Het is niet altijd zo geweest en je kunt eruit komen. Dat lijntje wat Boca schrijft lijk ik althans nu nen beetje gevonden te hebben.

Ik gebruik antidepressiva,duloxetine. Op het moment dat ik het kreeg, april dit jaar zat ik zo kapot dat ik zonder waarschijnlijk opgegeven had. Op dat punt stond ik althans ook.

Het geeft mij meer lucht zodat ik nu het dagelijkse leven weer een beetje aankan, dat wil zeggen vanuit huis kan werken. Maar ben prive nog enorm zoekende met bepaalde dingen. En droom zeker de laatste maand als een malle inclusief nachtmerries die me terug brengen in het verleden. Dus in die zin succes dat het me lucht geeft voor de volgende dag en de behoorlijk intensieve behandeling. Misschien dat het voor jou ook net dat steuntje is dat de rest mogelijk maakt. Maar het zal ook niet de oplossing voor alles zijn, dat verwacht ik zelf ook niet.

Als je wilt, en dat geldt voor de anderen ook, DM gerust. Veel kracht voor jou!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:06:37 #127
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_195933730
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:05 schreef Burner82 het volgende:
Thnx voor de berichtjes en zo. Operatie is goed gegaan, maar ik heb er gigantisch spijt van. Het is nu 3 weken geleden, maar ik zou willen dat ik het nooit gedaan had.
Positiever nieuws: morgen interview met GGZ, voor persoonlijkheid, komende 1.5 week 2 gesprekken voor Autistisch spectrum (al zal daar niks uitkomen, maar ja, ik ben toch bezig). Die dingen lopen in ieder geval.

Ik zal langzaam wel terug moeten naar de "echte" wereld. Ik lig er nu zo een 1.5 jaar al uit. Hoe hebben jullie het gedaan/denken jullie dat te doen?
Vervelend van die operatie zeg. Vanwege de pijn of het resultaat spijt bedoel je? Wel goed in ieder geval dat er verschillende trajecten lopen, hoop dat die je meer opleveren dan voorheen!

Wat betreft terug naar de wereld, voor mij was dat reïntegratie op het werk met kleine stapjes, voelde me heel klein (en ben toch echt bijna 2 meter...) toen ik in juli voor het eerst weer even op kantoor was. In die zin "helpt" corona mij dat niet iedereen direct mijn mindere momenten en worstelingen meekrijgt. Het is denk ik in ieder geval niet realistisch om alles ineens te verwachten van jezelf, dus doe dat ook niet en in stapjes. Begin misschien met of werk, of een opleiding of een dagbesteding maar niet alles tegelijk bedoel ik maar.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:07:23 #128
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_195933751
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 19:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Geholpen door vrienden. Pilletje genomen. Nu bijkomen
Fijn dat je vrienden er waren en zijn. Rustig aan!
pi_195933995
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:07 schreef GrumpyOldMan het volgende:

[..]

Fijn dat je vrienden er waren en zijn. Rustig aan!
Mijn vrienden zijn de meest fantastische mensen op deze aarde... ik ben ze zo dankbaar. En nu lekker youtube... gewoon even heel rustig aan

dank je wel ;*
pi_195937508
Deze nacht gaat pittig worden. Aan de crisisdienst heb ik niks, knal door de slaappillen heen (heb een uurtje geslapen hooguit) en ik weiger mensen wakker te bellen. Dus ik ga het mezelf comfortabel maken. Pot thee, tijdschriftjes en niks forceren
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 02:36:09 #131
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_195937550
Sterkte ChildoftStars, het wordt straks weer licht wees lief voor jezelf. Hier met weer badend in het zweet wakker geworden, wëer die nachtmerries:(, moe en klote voel ik me ervan. Vraag me echt af of dit alleen medicatie bijwerking is of ook allerlei ellende die loskomt nu ik in behandeling ben. Niet tof.
pi_195937565
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 02:36 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Sterkte ChildoftStars, het wordt straks weer licht wees lief voor jezelf. Hier met weer badend in het zweet wakker geworden, wëer die nachtmerries:(, moe en klote voel ik me ervan. Vraag me echt af of dit alleen medicatie bijwerking is of ook allerlei ellende die loskomt nu ik in behandeling ben. Niet tof.
Komt goed, ik maak het zo fijn mogelijk. Bel de crisisdienst tot ze gek van me worden ;)
Vervelend dat je nachtmerries hebt, dat is echt zwaar klote. Dikke knuffel *;

En zo maar iets roepen, ik wil geen wijsneus uithangen; maar er bestaan kortdurige behandelingen om van nachtmerries af te komen. Het heeft mij erg geholpen...
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 05:27:01 #133
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_195937858
[quote]0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 02:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Komt goed, ik maak het zo fijn mogelijk. Bel de crisisdienst tot ze gek van me worden ;)

En zo maar iets roepen, ik wil geen wijsneus uithangen; maar er bestaan kortdurige behandelingen om van nachtmerries af te komen. Het heeft mij erg geholpen...
[/quote

Thanks:). Knuffel terug. De thee een beetje warmte gegeven?
Hier weer wakker na de volgende serie dromen Als dit langer blijft ga ik idd wel kijken hoe of wat, want dit werkt behoorlijk slopend.
pi_195937863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 05:27 schreef GrumpyOldMan het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 30 oktober 2020 02:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

[/quote

Thanks:). Knuffel terug. De thee een beetje warmte gegeven?
Hier weer wakker na de volgende serie dromen Als dit langer blijft ga ik idd wel kijken hoe of wat, want dit werkt behoorlijk slopend.
De thee werkt :) ik ben rustiger in mijn hoofd. uiteindelijk wel drie keer de crisisdienst gebeld, maar het is te doen. Ik ben blij als het acht uur is en ik naar mijn hobbykamer mag van mezelf (nachten wakker moet niet te leuk worden). Maar goed... nu is het een redelijk kut nacht (sorry weet geen beter woord dan schuttingtaal).

Vervelend van die dromen! Ik hoop echt dat er snel iets op je pad komt waardoor het minder wordt. Nachtmerries zijn heel erg naar, Ze putten uit... Heel erg veel sterkte :*
pi_195939820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry ik moet ergens mijn spanning kwijt. Crisisdienst gebeld, vertelt wat ik gedaan heb om mijn problemen te verminderen en dat ik er niet uitkom... Krijg ik te horen "ja.. dan weten wij het ook niet. Succes vanavond" en ophangen
Huh? Hoe kan dit een acceptabel antwoord zijn van mensen die ervoor betaald krijgen om mensen in psychische nood te woord te staan? :? Ik snap hier gewoon echt helemaal niks van... ik baal ervan dat ik niet het salaris van de crisisdienst mag overmaken want dan zou ik het direct naar jou en je vrienden en de luisterlijn hebben overgemaakt
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195940034
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 17:05 schreef Burner82 het volgende:
Thnx voor de berichtjes en zo. Operatie is goed gegaan, maar ik heb er gigantisch spijt van. Het is nu 3 weken geleden, maar ik zou willen dat ik het nooit gedaan had.
Positiever nieuws: morgen interview met GGZ, voor persoonlijkheid, komende 1.5 week 2 gesprekken voor Autistisch spectrum (al zal daar niks uitkomen, maar ja, ik ben toch bezig). Die dingen lopen in ieder geval.

Ik zal langzaam wel terug moeten naar de "echte" wereld. Ik lig er nu zo een 1.5 jaar al uit. Hoe hebben jullie het gedaan/denken jullie dat te doen?
Hoezo spijt van de operatie?
Succes bij de GGZ!
Terug naar de "echte" wereld? Als je bedoelt weer aan het werk of studie... Geen idee. Ik ben al jaren thuis, ok ik ben fulltime moeder. Maar ik zie nu niet hoe ik weer mee moet gaan draaien als in werk en/of studie.

CoTS, hoe is het nu?

Ik voel me niet zo fijn. Ben al ruim anderhalve week aan het proberen de drang om mezelf pijn te doen, weg te drukken. Ik begin een beetje bang te worden dat de kurk straks van de fles knalt.
Afgelopen week geëvalueerd en daarna voelde ik me even wat lichter. Maar binnen en dag was het weer terug, ook niet over gehad tijdens het evalueren.
En de spanning trekt mn stemming naar beneden, alhoewel het eerst een soort "ik wil niet meer" was, en nu is dat iets naar achter en heb ik vooral die drang.

Ik heb het gisteren wel aan mn partner verteld, die kan ook geen oplossing uit zn mouw schudden.
Als het na het weekend nog zo is, ga ik denk ik maar kijken of ik mn psychologe eerder kan spreken.
Fake it till you make it...
pi_195940085
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Huh? Hoe kan dit een acceptabel antwoord zijn van mensen die ervoor betaald krijgen om mensen in psychische nood te woord te staan? :? Ik snap hier gewoon echt helemaal niks van... ik baal ervan dat ik niet het salaris van de crisisdienst mag overmaken want dan zou ik het direct naar jou en je vrienden en de luisterlijn hebben overgemaakt
Crisisplan had ik uitgevoerd, dus tja... gelukkig is het goed gekomen :)
Het is me eerder opgevallen dat ze bij de crisisdienst niet erg kundig zijn, zacht uitgedrukt.
pi_195940287
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Crisisplan had ik uitgevoerd, dus tja... gelukkig is het goed gekomen :)
Het is me eerder opgevallen dat ze bij de crisisdienst niet erg kundig zijn, zacht uitgedrukt.
Dat lijkt me echt kut, heb je je plan... ga je dat af en dan weet je het niet meer. Bel je de crisisdienst en dan weten zij het ook niet.
Dat kan, dat ze het niet weten, maar ik vind het wel heel cru om dan op te hangen en iemand te laten barsten.
pi_195940441
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:00 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt kut, heb je je plan... ga je dat af en dan weet je het niet meer. Bel je de crisisdienst en dan weten zij het ook niet.
Dat kan, dat ze het niet weten, maar ik vind het wel heel cru om dan op te hangen en iemand te laten barsten.
Ja... klopt... gelukkig weten mijn vrienden dat deze kletskous vooral even moet vertellen en dat ik dan rustig word. Het begon met dit en dat is helemaal mis en ging uiteindelijk over in knutselideeën. Hij had me binnen een kwartier rustig gekregen. Mijn behandelaar heeft een mail van wat die vriend als aanpak had en of dat in mijn crisisplan kon. Ik wil niet dat mijn vrienden hiervoor opdraaien, dus zodoende van in het plan
pi_195940580
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja... klopt... gelukkig weten mijn vrienden dat deze kletskous vooral even moet vertellen en dat ik dan rustig word. Het begon met dit en dat is helemaal mis en ging uiteindelijk over in knutselideeën. Hij had me binnen een kwartier rustig gekregen. Mijn behandelaar heeft een mail van wat die vriend als aanpak had en of dat in mijn crisisplan kon. Ik wil niet dat mijn vrienden hiervoor opdraaien, dus zodoende van in het plan
Dat moet een crisisdienst toch wel kunnen uitvoeren... even praten, dat kost ze een beetje tijd.
Wel fijn dat je vrienden hebt die je goed kunnen steunen :*
pi_195941117
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:14 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat moet een crisisdienst toch wel kunnen uitvoeren... even praten, dat kost ze een beetje tijd.
Ja toch... En het koetjes en kalfjes idee kan ik wel bij vrienden kwijt. Geef me vijf of hooguit tien minuten om even te vertellen...

Maar het telefoonnummer van de luisterlijn heb ik opgeslagen (goede tip) voor het geval dat
pi_195941473
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:14 schreef Nijna het volgende:

[..]

De crisisdienst is er echt voor crisis. Die triageren en diagnostiseren en kijken waar iemands hulpvraag het beste past. Daarmee praat ik het niet goed dat ze COTS zo afwimpelen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja toch... En het koetjes en kalfjes idee kan ik wel bij vrienden kwijt. Geef me vijf of hooguit tien minuten om even te vertellen...

Maar het telefoonnummer van de luisterlijn heb ik opgeslagen (goede tip) voor het geval dat
Echt, bel De Luisterlijn als je het moeilijk hebt. Als het echt het even van je afpraten is wat helpt, dan is dat de juiste plek. En dat mag echt langer dan 10 minuten. Ook je nare gedachten, of gedachten die je bang maken mag je daar kwijt. Zij horen zoveel verhalen en schrikken niet snel, mocht je daar bang voor zijn. En je kunt ze dag en nacht bellen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195941685
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De crisisdienst is er echt voor crisis. Die triageren en diagnostiseren en kijken waar iemands hulpvraag het beste past. Daarmee praat ik het niet goed dat ze COTS zo afwimpelen.

Ik snap het doel wel van een crisisdienst, maar het zou toch mooi zijn als ze met die 10 minuten zouden kunnen voorkomen dat er meer ingezet moet worden... of zeg ik nu iets heel raars?
Goed, als het helpt om 3 uur over de heide te wandelen dan snap ik dat ze daar geen tijd voor hebben, maar 10 minuten...

Ok, misschien is dit een iets te "ideale wereld" idee...
pi_195941752
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:15 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik snap het doel wel van een crisisdienst, maar het zou toch mooi zijn als ze met die 10 minuten zouden kunnen voorkomen dat er meer ingezet moet worden... of zeg ik nu iets heel raars?
Goed, als het helpt om 3 uur over de heide te wandelen dan snap ik dat ze daar geen tijd voor hebben, maar 10 minuten...

Ok, misschien is dit een iets te "ideale wereld" idee...
Ben het met je eens hoor. Maar misschien wachtten er nog twee andere telefoontjes, of zaten ze midden in een bemiddeling of zo. Minste wat ik zou verwachten is dan dat ze weten dat er zoiets als De Luisterlijn bestaat en dat ze haar daarheen verwijzen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195942172
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ben het met je eens hoor. Maar misschien wachtten er nog twee andere telefoontjes, of zaten ze midden in een bemiddeling of zo. Minste wat ik zou verwachten is dan dat ze weten dat er zoiets als De Luisterlijn bestaat en dat ze haar daarheen verwijzen.
Dat zou inderdaad ook een goed alternatief kunnen zijn, dat ze iemand wijzen op de luisterlijn.
Maar een "wij weten het ook niet" en dat is het dan, vind ik voor iemand in crisis of er tegenaan niet heel helpend.
pi_195947052
Ik ben het met je eens over de crisisdienst. Alleen vanuit mijn behandelaar is gezegd dat ik moet bellen als het op deze manier mis gaat. En daarnaast belde ik omdat ik niet kon stoppen met snijden en purgeren.
Liever bel ik ze niet, maar het moet van mijn behandelaar, want of ze hangen op of ze nemen je op. Ik vind het doodeng om die lui te bellen.

Maar het nummer van de luisterlijn zit in mijn telefoon opgeslagen. Voor het geval dat, maar ik hoop dat ik heel lang er geen gebruik van hoef te maken :) Ik ben achter de trigger, die is opgelost. Dus tja.

Misschien heel stom, kun je ook met ze chatten of bellen wanneer je je heel eenzaam en onzeker voelt? Want dat overvalt me wel eens in de avond en dan is het wel fijn om die gedachte uit te spreken/?

Maakt allemaal ook niet uit :) Eind goed al goed
pi_195947181
Ah site van de luisterlijn gevonden. Die staat nu standaard open (niet in gesprek, maar als tabblad), en chatten kan. Dat vind ik heel erg fijn...
pi_195949343
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ah site van de luisterlijn gevonden. Die staat nu standaard open (niet in gesprek, maar als tabblad), en chatten kan. Dat vind ik heel erg fijn...
Wat goed om te lezen! Mooi dat er zoiets bestaat en je er gebruik van maakt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:17:57 #149
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_195960832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 12:12 schreef Geennaam7190 het volgende:

[..]

Ik heb de zorgverzekering gebeld voor wachtlijstbemiddeling. Mijn oude behandelaar gebeld of ik voorrang kon krijgen, dit is geweigerd. Ik heb mijn huisarts gebeld om navraag te doen, want aan mij wilden ze niks kwijt behalve dat het nog een paar maanden kan duren. (Echt een klote organisatie, al zeg ik het zelf)

Heel vreemd vind ik het zelf, want juist als je net uit de kliniek komt, zou er iets klaar voor je moeten zijn waardoor je niet weer opgenomen hoeft te worden.

Maar goed, ik hoor morgen meer hierover en hopelijk valt die wachtlijst mee. Want zo gaat het echt niet meer verder
Heb je ook gekeken of je bij een vrijgevestigde praktijk terecht kan?
pi_195965661
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:17 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Heb je ook gekeken of je bij een vrijgevestigde praktijk terecht kan?
Dat zal ik volgende week vragen bij de huisarts, maar zoals het er nu uitziet moet ik het uitfluiten bij mijn huidige behandelaar, terwijl iedereen weet dat het voor mij niks zal verbeteren.

Ik twijfel of ik het gewoon zal stoppen totdat ik echt met een psycholoog mag praten. Ik haat deze organisatie om meerdere redenen en wil niet zo dat er zo makkelijk geld aan mij verdient kan worden zonder dat mij hulp wordt aangeboden.

(Dit klinkt echt heel psychotisch denk ik maar zo zie ik het echt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')