Hai Geennaam, hou vol,zoals je eerder schrijft is het de depressie die je gek maakt. Het is niet altijd zo geweest en je kunt eruit komen. Dat lijntje wat Boca schrijft lijk ik althans nu nen beetje gevonden te hebben.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:18 schreef Geennaam7190 het volgende:
Zijn er mensen die antidepressiva slikken? Wat is jullie ervaring daarmee? Hielp het bij jullie de scherpe randjes eraf te halen?
Naar wat ik heb begrepen is dat het maar helpt bij 1 op de 3 mensen. Je in het begin als jongere, er meer kans bestaat op suicide. En dat het heel lastig is om ermee te stoppen, dus heel langzaam moet afbouwen. En daarnaast dat de bijwerkingen heel heftig kunnen zijn.
Zijn er mensen hier met succesverhalen, of helemaal niet?
Ik twijfel zelf of ik er aan moet beginnen, ben een beetje sceptisch, maar ik kan dan ook niemand persoonlijk dat dit gebruikt.
Vervelend van die operatie zeg. Vanwege de pijn of het resultaat spijt bedoel je? Wel goed in ieder geval dat er verschillende trajecten lopen, hoop dat die je meer opleveren dan voorheen!quote:Op donderdag 29 oktober 2020 17:05 schreef Burner82 het volgende:
Thnx voor de berichtjes en zo. Operatie is goed gegaan, maar ik heb er gigantisch spijt van. Het is nu 3 weken geleden, maar ik zou willen dat ik het nooit gedaan had.
Positiever nieuws: morgen interview met GGZ, voor persoonlijkheid, komende 1.5 week 2 gesprekken voor Autistisch spectrum (al zal daar niks uitkomen, maar ja, ik ben toch bezig). Die dingen lopen in ieder geval.
Ik zal langzaam wel terug moeten naar de "echte" wereld. Ik lig er nu zo een 1.5 jaar al uit. Hoe hebben jullie het gedaan/denken jullie dat te doen?
Fijn dat je vrienden er waren en zijn. Rustig aan!quote:Op donderdag 29 oktober 2020 19:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Geholpen door vrienden. Pilletje genomen. Nu bijkomen
Mijn vrienden zijn de meest fantastische mensen op deze aarde... ik ben ze zo dankbaar. En nu lekker youtube... gewoon even heel rustig aanquote:Op donderdag 29 oktober 2020 21:07 schreef GrumpyOldMan het volgende:
[..]
Fijn dat je vrienden er waren en zijn. Rustig aan!
Komt goed, ik maak het zo fijn mogelijk. Bel de crisisdienst tot ze gek van me wordenquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 02:36 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Sterkte ChildoftStars, het wordt straks weer licht wees lief voor jezelf. Hier met weer badend in het zweet wakker geworden, wëer die nachtmerries:(, moe en klote voel ik me ervan. Vraag me echt af of dit alleen medicatie bijwerking is of ook allerlei ellende die loskomt nu ik in behandeling ben. Niet tof.
De thee werktquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 05:27 schreef GrumpyOldMan het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 30 oktober 2020 02:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Komt goed, ik maak het zo fijn mogelijk. Bel de crisisdienst tot ze gek van me worden
Vervelend dat je nachtmerries hebt, dat is echt zwaar klote. Dikke knuffel![]()
En zo maar iets roepen, ik wil geen wijsneus uithangen; maar er bestaan kortdurige behandelingen om van nachtmerries af te komen. Het heeft mij erg geholpen...
[/quote
Thanks:). Knuffel terug. De thee een beetje warmte gegeven?
Hier weer wakker na de volgende serie dromen Als dit langer blijft ga ik idd wel kijken hoe of wat, want dit werkt behoorlijk slopend.
Huh? Hoe kan dit een acceptabel antwoord zijn van mensen die ervoor betaald krijgen om mensen in psychische nood te woord te staan?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 18:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry ik moet ergens mijn spanning kwijt. Crisisdienst gebeld, vertelt wat ik gedaan heb om mijn problemen te verminderen en dat ik er niet uitkom... Krijg ik te horen "ja.. dan weten wij het ook niet. Succes vanavond" en ophangen
Hoezo spijt van de operatie?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 17:05 schreef Burner82 het volgende:
Thnx voor de berichtjes en zo. Operatie is goed gegaan, maar ik heb er gigantisch spijt van. Het is nu 3 weken geleden, maar ik zou willen dat ik het nooit gedaan had.
Positiever nieuws: morgen interview met GGZ, voor persoonlijkheid, komende 1.5 week 2 gesprekken voor Autistisch spectrum (al zal daar niks uitkomen, maar ja, ik ben toch bezig). Die dingen lopen in ieder geval.
Ik zal langzaam wel terug moeten naar de "echte" wereld. Ik lig er nu zo een 1.5 jaar al uit. Hoe hebben jullie het gedaan/denken jullie dat te doen?
Crisisplan had ik uitgevoerd, dus tja... gelukkig is het goed gekomenquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 09:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Huh? Hoe kan dit een acceptabel antwoord zijn van mensen die ervoor betaald krijgen om mensen in psychische nood te woord te staan?Ik snap hier gewoon echt helemaal niks van... ik baal ervan dat ik niet het salaris van de crisisdienst mag overmaken want dan zou ik het direct naar jou en je vrienden en de luisterlijn hebben overgemaakt
Dat lijkt me echt kut, heb je je plan... ga je dat af en dan weet je het niet meer. Bel je de crisisdienst en dan weten zij het ook niet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 09:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Crisisplan had ik uitgevoerd, dus tja... gelukkig is het goed gekomen![]()
Het is me eerder opgevallen dat ze bij de crisisdienst niet erg kundig zijn, zacht uitgedrukt.
Ja... klopt... gelukkig weten mijn vrienden dat deze kletskous vooral even moet vertellen en dat ik dan rustig word. Het begon met dit en dat is helemaal mis en ging uiteindelijk over in knutselideeën. Hij had me binnen een kwartier rustig gekregen. Mijn behandelaar heeft een mail van wat die vriend als aanpak had en of dat in mijn crisisplan kon. Ik wil niet dat mijn vrienden hiervoor opdraaien, dus zodoende van in het planquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 10:00 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt kut, heb je je plan... ga je dat af en dan weet je het niet meer. Bel je de crisisdienst en dan weten zij het ook niet.
Dat kan, dat ze het niet weten, maar ik vind het wel heel cru om dan op te hangen en iemand te laten barsten.
Dat moet een crisisdienst toch wel kunnen uitvoeren... even praten, dat kost ze een beetje tijd.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 10:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... klopt... gelukkig weten mijn vrienden dat deze kletskous vooral even moet vertellen en dat ik dan rustig word. Het begon met dit en dat is helemaal mis en ging uiteindelijk over in knutselideeën. Hij had me binnen een kwartier rustig gekregen. Mijn behandelaar heeft een mail van wat die vriend als aanpak had en of dat in mijn crisisplan kon. Ik wil niet dat mijn vrienden hiervoor opdraaien, dus zodoende van in het plan
Ja toch... En het koetjes en kalfjes idee kan ik wel bij vrienden kwijt. Geef me vijf of hooguit tien minuten om even te vertellen...quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 10:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat moet een crisisdienst toch wel kunnen uitvoeren... even praten, dat kost ze een beetje tijd.
Wel fijn dat je vrienden hebt die je goed kunnen steunen
De crisisdienst is er echt voor crisis. Die triageren en diagnostiseren en kijken waar iemands hulpvraag het beste past. Daarmee praat ik het niet goed dat ze COTS zo afwimpelen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 10:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat moet een crisisdienst toch wel kunnen uitvoeren... even praten, dat kost ze een beetje tijd.
Wel fijn dat je vrienden hebt die je goed kunnen steunen
Echt, bel De Luisterlijn als je het moeilijk hebt. Als het echt het even van je afpraten is wat helpt, dan is dat de juiste plek. En dat mag echt langer dan 10 minuten. Ook je nare gedachten, of gedachten die je bang maken mag je daar kwijt. Zij horen zoveel verhalen en schrikken niet snel, mocht je daar bang voor zijn. En je kunt ze dag en nacht bellen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 10:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja toch... En het koetjes en kalfjes idee kan ik wel bij vrienden kwijt. Geef me vijf of hooguit tien minuten om even te vertellen...
Maar het telefoonnummer van de luisterlijn heb ik opgeslagen (goede tip) voor het geval dat
Ik snap het doel wel van een crisisdienst, maar het zou toch mooi zijn als ze met die 10 minuten zouden kunnen voorkomen dat er meer ingezet moet worden... of zeg ik nu iets heel raars?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De crisisdienst is er echt voor crisis. Die triageren en diagnostiseren en kijken waar iemands hulpvraag het beste past. Daarmee praat ik het niet goed dat ze COTS zo afwimpelen.
Ben het met je eens hoor. Maar misschien wachtten er nog twee andere telefoontjes, of zaten ze midden in een bemiddeling of zo. Minste wat ik zou verwachten is dan dat ze weten dat er zoiets als De Luisterlijn bestaat en dat ze haar daarheen verwijzen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik snap het doel wel van een crisisdienst, maar het zou toch mooi zijn als ze met die 10 minuten zouden kunnen voorkomen dat er meer ingezet moet worden... of zeg ik nu iets heel raars?
Goed, als het helpt om 3 uur over de heide te wandelen dan snap ik dat ze daar geen tijd voor hebben, maar 10 minuten...
Ok, misschien is dit een iets te "ideale wereld" idee...
Dat zou inderdaad ook een goed alternatief kunnen zijn, dat ze iemand wijzen op de luisterlijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor. Maar misschien wachtten er nog twee andere telefoontjes, of zaten ze midden in een bemiddeling of zo. Minste wat ik zou verwachten is dan dat ze weten dat er zoiets als De Luisterlijn bestaat en dat ze haar daarheen verwijzen.
Wat goed om te lezen! Mooi dat er zoiets bestaat en je er gebruik van maakt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ah site van de luisterlijn gevonden. Die staat nu standaard open (niet in gesprek, maar als tabblad), en chatten kan. Dat vind ik heel erg fijn...
Heb je ook gekeken of je bij een vrijgevestigde praktijk terecht kan?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:12 schreef Geennaam7190 het volgende:
[..]
Ik heb de zorgverzekering gebeld voor wachtlijstbemiddeling. Mijn oude behandelaar gebeld of ik voorrang kon krijgen, dit is geweigerd. Ik heb mijn huisarts gebeld om navraag te doen, want aan mij wilden ze niks kwijt behalve dat het nog een paar maanden kan duren. (Echt een klote organisatie, al zeg ik het zelf)
Heel vreemd vind ik het zelf, want juist als je net uit de kliniek komt, zou er iets klaar voor je moeten zijn waardoor je niet weer opgenomen hoeft te worden.
Maar goed, ik hoor morgen meer hierover en hopelijk valt die wachtlijst mee. Want zo gaat het echt niet meer verder
Dat zal ik volgende week vragen bij de huisarts, maar zoals het er nu uitziet moet ik het uitfluiten bij mijn huidige behandelaar, terwijl iedereen weet dat het voor mij niks zal verbeteren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:17 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Heb je ook gekeken of je bij een vrijgevestigde praktijk terecht kan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |